عایق سفید بام

عایق سفید بام

تعداد ارائه دهنده ها

۳ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

عایق سفید بام

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

نانو ایزوکاور

نانو ایزوکاور

۳

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

نانو ایزو کار

نانو ایزو کار

۴

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

عایق سفید بام

عایق سفید یا ایزوگام سفید امروزه یکی از روش‌های جدید برای آب بندی پشت بام ساختمان می‌باشد. این عایق سفید براساس پلیمر و مواد آکلوریک ساخته می‌شود. این نوع عایق مزایای فراوانی دارد که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد. امروزه می‌توان از عایق سفید به جای قیرگونی استفاده کرد و مزایای بیشتری نسبت به ایزوگام و قیرگونی دارد. این نوع عایق قابل اجرا در همه نوع سطحی نیز می‌باشد. همچنین به دلیل رنگ روشنی که دارد باعث انعکاس نور خورشید می‌شود و از گرم شدن سطح جلوگیری می‌کند.

روش سنتی آب بندی پشت بام ها و دیوارهای سرویس های بهداشتی و حمام ها، استفاده از قیرگونی یا مصالح ایزوگام است. اما امروزه در کشورهای پیشرفته از مصالح جایگزینی به منظور آب بندی استفاده می شود. به این روش جدید عایق سفید می گویند (در صورتی که در پشت بام استفاده شود به آن بام سفید هم می گویند). عایق سفید بام یا بام سفید نوعی پوشش کاملاً آب بند است که بر پایه پلیمرها و مواد اکریلیکی ساخته شده است. این مواد کاملا با محیط زیست سازگار هستند و برای استفاده از آنها می توان آن ها را با آب ترکیب نمود و به محصول مورد نظر دست یافت.

ویژگی‌های عایق سفید بام 

ویژگی‌های عایق سفید بام (عایق بام سفید) را میتوان به صورت زیر بیان کرد :

o      چسبندگی عالی عایق سفید بام به فلزات.

o      استفاده، نگهداری و تعمیر آسان و ارزان عایق سفید بام .

o      غیر سمی، بهداشتی و دوستدار محیط‌ زیست.

o      چسبندگی عالی عایق سفید بام به سطوح.

o      انعطاف‌پذیر، ارتجاعی و عدم نفوذپذیری.

o      حفظ کیفیت و رنگ در طولانی‌مدت.

انواع عایق سفید بام

عایق سفید بام در حالت مایع معمولا سفید یا آبی رنگ است اما شما می‌توانید در هر رنگی آن را سفارش دهید. مقدار مصرفی سفید بام در یک متر مربع 1 تا 2 کیلوگرم می‌باشد. زمان شک شدن ایزوگام سفید بین 24 تا 48 ساعت است. هزینه نگهداری و ترمیم آن کمی بالاست و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد. عایق سفید بام در دو نوع پلیمری و اکرولیکی موجود است که همان طور که از اسمشان مشخص است مواد اولیه آن با یکدیگر متفاوت است.

  • عايق  سفید بام پلیمری  چيست ؟

عايق پلميري سفید بام از جنس پليمر ساخته شده و يک سري قابليت ها و ويژگي هاي منحصر به فردي دارد ، مثل سازگار بودن با محيط زيست ، وزن سبک داشتن ، به صورت سرد استفاده مي شود و خطرناک نيست ، غير قابل اشتعال مي باشد و از پايه آب توليد و ساخته مي شود و  در برابر نم و رطوبت بسيار مقاوم و قوي است  .

  • عايق  سفید بام اکريليک  چيست ؟

عايق اکريليک سفید بام از زرين هاي اکريليک توليد و ساخته مي شود و مثل عايق پليمري به صورت سرد قابل اجراست و خطرناک محسوب نمي شود و بعضي از ويژگي ها ان را مي توان به مقاوم بودن در برابر انقباض و انبساط و تردد بر روي اون دانست ، در برابر اشعه ماوراء بنفس خورشيد بسيار مقاوم بوده و رنگش کدر يا تغيير خاصي نمي کند و به راحتي مي توان عايق اکريليک را اجرا کرد با قلمو يا با دستگاه هاي پاشي ، و بع عنوان ويژگي اخر عایق اکرلیت سفید بام مقاومت بالای این عایق در برابر شرایط جوی نام برد.

عایق سفید بام چیست؟

عایق سفیدبام یکی از مصالح ساختمانی می باشد که مانع نفوذ گرما و آب و رطوبت به داخل سطح سقف ساختمان می شود. امروزه عایق سفید بام جایگزین ایزوگام های قدیمی شده است و فرایند ایزوگام کردن سقف ساختمان نسبت به گذشته تغییرات بسیار زیادی داشته است. عایق سفید بام یا ایزوگام سفید در برابر گرمای خورشید، مقاومت خوبی از خود نشان داده و به همین دلیل بسیاری از افراد جهت حفظ انرژی در محیط خانه از عایق سفید بام استفاده می کنند.

عایق بام سفید یا عایق سفید بام رطوبتی نوعی پوشش آب‌بند کننده پایه آب است که از مواد پلیمری و الاستومری دوستدار محیط‌زیست ساخته‌شده است. در گذشته یکی از روش‌های عایق پشت بام ایزوگام بود و جایگزین خاص دیگری نداشت، اما با پیشرفت زندگی شهرنشینی و علم روش های دیگری جایگزین آن شد. در ذیل به معایب ایزوگام می‌پردازیم.

o      ایزوگام طول عمر کمی دارد و به مدت 6 ماه به خالت افقی می‌توان آن را نگهداری کرد.

o      قیمت آن نسبت به سایر مصالح گران‌تر است.

o      در هنگام تعمیر آن مشکلات زیادی به وجود می‌آید.

o      ایزوگام مقومت کمی نسبت به دما و اشعه فرا بنفش دارد.

o      مقاوت کمی نسبت به فشار الکتریکی و حلال ها دارد.

o      باعث ایجاد آسیب به محیط زیست می‌شود.

o      فضای خوبی برای رشد باکتری و جلبک در ایزوگام وجود دارد.

o      گازهای خطرناک و بد بویی در هنگام سوختن از قیرگونی تولید می‌شود.

o      اگر آبی در تماس با آن باشد، باعث آلوده شدن آب می‌شود.

با توجه به معایب ایزوگام عایق سفید بام جایگزین خوبی برای آببندی سطوح تلقی می شود.

ویژگی های عایق سفید بام

عایق سفید بام قابل اجرا برروی کلیه سطوح اعم از فلزی، سیمانی، موزاییک، ایزوگام، آسفالت ترک خورده، چوب و ... است و پس از خشک شدن کاملاً آب‌بند می‌شود. عایق سفید بام با قابلیت ایجاد پوشش یکپارچه، بدون درز، یکنواخت و با چسبندگی بالا، سطوح عمودی و افقی را کاملاً ایزوله و آب‌بند می‌کند.

از عایق سفید بام برای آب‌بندی پشت بام، ساخت روف گاردن (بام سبز)، عایق استخر، عایق سرویس بهداشتی، ایزولاسیون مخازن آب و فاضلاب و ... استفاده می‌شود.

عایق سفید بام می تواند بر روی کلیه سطوح قائم و افقی که نیاز به آب بندی دارند، اجرا شود. مواد پایه تولید این محصول، محصولات اکریلیکی یا پلیمری هستند. از این مواد می توان در کلیه سطوح بتنی، چوبی، فلزی، سیمانی، موزاییک، آسفالت و ایزوگام استفاده نمود. تنها محدودیت استفاده از آنها، وجود چربی یا خاکی و همچنین وجود جلبک و خزه در سطح می باشد و در این حالت نمی توان از آنها استفاده نمود.

کاربردهای عایق سفید بام

از کاربردهای عایق سفید بام (عایق بام سفید) میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

o      آب بندی بام ایزوگام و آسفالت شده دارای نشتی.

o      آب‌بند کردن سرویس‌های بهداشتی، حمام و …

o      عایق کردن فونداسیون و سطوح در تماس با خاک.

o      ایزولاسیون باغچه‌های داخل و نمای ساختمان.

o      پوشش نهایی دیوار غربی و نمای ساختمان.

o      عایق کاری سقف‌های شیب‌دار.

o      آب‌بندی استخر، سونا، جکوزی و گنبد مسجد.

o      جایگزین مطمئن قیرگونی در سرویس بهداشتی و آشپزخانه.

قیمت عایق سفید بام

این عایق ها شاید نسبت به سایر عایق ها قیمت گران‌تری داشته باشد ولی ارزش آن را دارد که آن را جایگزین سایر روش های آبندی کنید، چرا که عایق سفید بام مزایای زیادی دارد و با این عایق بندی به محیط زیست کمک خواهید کرد.

بهتر از قبل اجرا عايق سفيد بام اين نکات کليدي را بدانيد :

از پلي استر ها براي پوشاندن هوا کش ، دور لوله ها ، نورگير ها  و کنج ديوار ها استفاده کنيد .

ايزوگام جدا شده از سفف را بچسبانيد  و همچنين سطح مورد نظر را صاف کنيد .

قسمت هايي که پوسيده شدن و قسمت هاي فرو رفته با سيمان پليمري يا پودر ترميمي و بخش هاي ديگر به هر دليلي آسيب ديدن را قبل از کار ترميم کنيد .

و قبل از کار حتما سطحي زيرين را از پاک و شستشو دهيد تا از خاک و غبار و هر کثيفي و آلودگي تميز شود و عايق کاري بهتري داشته باشيد .

عایق سفید بام دلتا

عایق سفید بام دلتا محصولی بر پایه آب و قابل انعطاف می باشد عایق سفید بام دلتا مانع ترک خوردگی و پوسته شدن سطح پشت بام شده و همچنین باعث بالا رفتن عمر لایه های تشکیل دهنده (مصالح) سطح می شود ، همچنین با حرکت پشت بام منبسط و منقبض می شود و از آسیب جلوگیری می کند . این پوشش همچنین باعث ایجاد یک محافظ در پشت بام شده که اشعه های مخرب uv و گرمای خورشید را جذب نمی کند ، بنابر این سطح پشت بام همیشه خنک باقی می ماند .

عایق پشت بام دلتا این توانایی را دارد که تا ۲۵۰% منبسط و یا منقبض شود که همین امر باعث شده تا کششی سطحی و چسبندگی بالایی در انواع سطوح داشته باشد .عایق سفید بام دلتا قابل استفاده درانواع سطوح سیمانی، سطوح متحرک، پشت بام هایی که قبلاً با آسفالت ، آلومینیوم و یا قیر پوشیده شده اند، سطوح گالوانیزه قدیمی، عایق کاری استخرها و حمام ها و سرویس های بهداشتی است.

نحوه اجرای عایق سفید بام

نحوه اجرای عایق سفید بام به صورت زیر میباشد :

o      ابتدا سطح مورد نظر شسته، تمیز، خشک و آماده اجرای عایق سفید بام می‌شود.

o      عایق سفید بام، با استفاده از قلمو، غلطک یا پیستوله روی سطح اعمال می‌شود.

o      بلافاصله روی سطح توری کشیده می‌شود. استفاده از توری سبب افزایش عمر، کارایی و خاصیت ارتجاعی عایق سفیدبام خواهد شد.

o      بعد از نصب توری، لایه دوم عایق سفید بام، جهت افزایش چسبندگی روی توری اجرا می‌شود.

o      پس از خشک شدن لایه دوم عایق سفید بام که حدود 24 تا 48 ساعت طول می‌کشد (بسته به دما و شرایط جوی). لایه نهایی مانند لایه‌های قبلی اعمال می‌شود.

در هنگام استفاده از عایق سفید بام (عایق بام سفید)  از تماس با چشم، دهان، پوست و مواد غذایی پرهیز شود، در صورت تماس بلافاصله با آب سرد بشویید.

 عایق سفید بام اگر به طور اتفاقی بلعیده شد، اقدامات پزشکی نیاز است.

 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما