عایق رطوبتی کف کولر

عایق رطوبتی کف کولر

تعداد ارائه دهنده ها

۶ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

jaccuzi_banner

عایق رطوبتی کف کولر

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

سازه سازان یزدان پاک

سازه سازان یزدان پاک

۴

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

نانو ایزوکاور

نانو ایزوکاور

۳

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

شرکت ماندانا پلیمر

شرکت ماندانا پلیمر

۳

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

نانو ایزو کار

نانو ایزو کار

۴

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

مجموعه نما تابش

مجموعه نما تابش

۳

تهران

phone

******۰۹۱۹۴

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

عایق رطوبتی کف کولر

بهترین زمان استفاده از عایق رطوبتی کف کولر، فصل تابستان است. این موضوع به این معنی است که وجود هوای گرم و باران کمتر باعث می شود تا این عایق کاری بهتر صورت گرفته و محکم تر شود و از آسیب جدی به کولر آبی جلوگیری خواهد شد.

استفاده از عایق رطوبتی کف کولر یک روش قابل قبول به جای روش تعویض کف کولر آبی است. این عایق کولر آبی دارای نوع و ترکیبات متنوعی است. به عنوان مثال، یکی دیگر از انواع عایق ‌های کولر آبی، عایق نانو الاستیک هست. این عایق پلیمری بعد از استفاده روی سطوح، بی ‌رنگ و شفاف شده و جایگزین خوبی به جای نحوه تعویض کفی کولر آبی است.

اسپری عایق رطوبتی کف کولر

اسپری عایق رطوبتی کف کولر یکی از کاربردی‌ترین موادی که برای عایق کاری کف کولر مناسب است. استفاده از این اسپری بسیار آسان است و برای سطوحی که در تماس مستقیم با آب هستند، کاربرد دارد.

برای استفاده از این اسپری، ابتدا آب کولر را تخلیه کرده و زمان دهید تا کف کولر خشک شود. در صورت وجود زنگ زدگی و رسوب، ابتدا کف کولر را تمیز کنید و سپس با استفاده از این اسپری، تمام سطح موردنظر را بپوشانید.

عایق کولر چیست؟

بدنه کولر از فلز ساخته شده و این بدنه در تماس مستقیم با آب است. با گذشت زمان، شاهد ایجاد رسوب و در نهایت زنگ زدن بدنه کولر خواهیم بود. وجود املاح و رسوب داخل آب، استفاده از فلرات بی‌کیفیت برای بدنه کولر و تابش آفتاب، همگی دست به دست هم می‌دهند تا بدنه کولر در معرض زنگ زدگی قرار گیرد.

کسانی که از انواع کولرهای آبی استفاده می‌کنند، با اصطلاحاتی از قبیل فیلتر کولر آبی عایق رطوبتی کف کولر آشنا هستند. عایق و فیلتر کولر آبی برای نگهداری بهتر کولر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

زمانی که بدنه کولر زنگ می‌زند و یا کف کولر آبی سوراخ می‌شود و از آن آب چکه می‌کند، باید به فکر عایق کاری کولر آبی باشید. با این کار برای مدت زمان بیشتری بدون مشکل، قابل استفاده است. این عایق، دارای نوع و ترکیبات متنوعی است که قادر هستید از فروشگاه‌های ابزار خریداری کنید.

قیمت عایق رطوبتی کف کولر

قیمت عایق رطوبتی کف کولر به نوع آن وابسته است. عایق قیر سرد و عایق ایزوگام با عایق اسپری قیر تفاوت قیمت بارزی دارند. عایق کردن کف کولر قیمت مشخصی ندارد. زیرا این امر بسته به نوع عایقی دارد که استفاده می‌کنید. اگر شما از اسپری قیر استفاده کنید، این اسپری قیمتی حدود ۴۰ هزار تومان دارد. اما عایق‌های پلیمری با توجه به ساختارشان قیمت‌های متنوعی دارند.

عایق رطوبتی برای کف کولر

لایه نازک عایق رطوبتی کف کولر سفید می تواند از زنگ زدگی کف کولر جلوگیری کند. کف کولر دارای عایق رطوبتی پایه سیمانی است، که به صورت پودر در رنگ های مختلف تولید شده و فقط با اضافه کردن آب قابل استفاده می شود. آببندی پشت بام ، عایقکاری و ضد زنگ کردن کف و بدنه کولر ، آببندی بندهای کاشی سرویس های بهداشتی ، آببندی پشت درب حمام ، آببندی سرویس های بهداشتی ، آببندی استخر و مخازن آب ، آببندی دیوارهای کناری ساختمان از دیگر مصارف این عایق پودری است.

طرز استفاده عایق رطوبتی کف کولر

در ادامه طرز استفاده از عایق رطوبتی کف کولر را مرور خواهیم کرد:

·         ابتدا قطعات زنگ زده و لجن کف کولر را با وسیله مناسب مثل کارد ، برس سیمی و یا سنباده کاملا تمیز کرده و آنرا بشویید.

·         حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ سی سی آب (تقریبا به اندازه قوطی نوشابه کوچک) به هر کیلو عایق رطوبتی کف کولر اضافه نمایید.

·         این مخلوط را کاملا هم بزنید تا یکدست و یکنواخت شود.

·         اگر قسمتهایی از کف کولر پوسیده شده و زنگار زده است روی آن ابتدا یک تکه کاغذ قرار داده و سپس با یک تکه توری فایبرگلاس روی آن قرار داده و آن را با عایق رطوبتی کف کولر بپوشانید.

·         تمام قسمتها را با استفاده از قلم مو با عایق رطوبتی کف کولر بپوشانید.

·         اجازه دهید لایه اول خشک شود و سپس لایه دوم را بزنید ، بهتر است این کار در چند مرحله انجام شود لایه ها را بطور عمود بر هم اعمال نمایید هر چقدر ضخامت لایه بیشتر باشد دوام آن بیشتر خواهد بود.

·         (در هر صورت حداقل ضخامت لایه ۲-۱ میلیمتر و معادل ۱.۵ کیلوگرم عایق رطوبتی کف کولر به ازای هر متر مربع سطح زیر کار می باشد)

·         بعد از چند ساعت عایق رطوبتی کف کولر خشک شده میتوانید از آن بهره برداری نمایید.

نکته بسیار مهم در استفاده از عایق رطوبتی کف کولر این است که کف کولر آبی باید تمیز و عاری از گرد و غبار، روغن، رنگ و قطعات سست و لق باشد.

روش اجرای عایق رطوبتی کف کولر

طرز تهیه عایق رطوبتی کف کولر در سطح کولر بدین صورت است که ابتدا کف کولر را شسته و تمیز کرده در صورت وجود زنگزدگی در کف کولر بهتر است با استفاده از یک فرچه سیمی نسبت به زنگ زدایی آن اقدام نمایند عایق رطوبتی کولر دو نوع مایع و پودری است در ابتدا نیمی از جزئ و نیمی از جزئ پودر را مخلوط کرده تا مخلوط همگن بدست آید و و بعد با استفاده از قلموی رنگرزی که در بسته بندی وجود دارد بر روی کف کولر اجرا می نمایند بهتر است قبل از اجرای عایق حرارتی کف کولر کمی مرطوب باشد نیم ساعت بعد از اجرای دسته اول باقی حزیئ A و B را مخلوط روی دست اول اجرا میکنن و بعد از ۲۴ ساعت قابل استفاده است.

عایق رطوبتی کانال کولر

مزیت استفاده از عایق رطوبتی کانال کولر به شرح زیر است:

·         از ویژگی‌های بارز عایق رطوبتی کولر آبی می‌توان به ساختار و عملکرد این نوع عایق‌ها اشاره کرد. در این قسمت چند نکته بارز که اهمیت استفاده از این نوع عایق رطوبتی را افزایش می‌دهد، مورد بررسی قرار دادیم.

·         عایق رطوبتی کف کولر آبی در کنار جذب رطوبت بعنوان یک عایق گرما و حرارت ناشی از تابش نور خورشید بر سطح کولر است. بنابراین کاربرد آنها برای کولر‌هایی که در پشت بام مستقر شده‌اند، اهمیت بالایی دارد.

·         عایق رطوبتی کولر منجر به افزایش طول عمر پوشال کولر و کاهش نیاز به تعویض پوشال کولر می‌شود.

·         اسفاده از عایق رطوبتی کف کولر بر درصد خنک کنندگی کولر تاثیر دارد.

·         در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود.

·         این نوع عایق به دلیل وزن کمی که دارد به راحتی قابل حمل بوده و در برابر ورزش باد و طوفان مقاوم است.

·         محافظت از بدنه کولر در برابر بارش باران و تابش مستقیم نور خورشید با عایق رطوبتی کولر آبی امکان پذیر است.

عایق رطوبت کف کولر

عایق رطوبتی کف کولر از جدیدترین و بهترین مواد برای آب بندی است که جایگزین نسل های قدیمی عایق های رطوبتی مثل قیرگونی و ایزوگام شده است. وجود نم و رطوبت باعث می شود که به ساختمان ها خسارات متعددی وارد شود. از این جهت باید عایق کاری رطوبتی به بهترین شکل ممکن انجام گیرد. پوشاندن سطح توسط یک یا چند لایه از مواد عایق باعث جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به درون آن می شود. اگر به هر گونه عایق رطوبتی اعم از عایق رطوبتی نانو ، عایق رطوبتی کاشی ، عایق رطوبتی مایع ، عایق رطوبتی دیوار زیرزمین ، عایق رطوبتی ساختمان و عایق امولسیون کف کولر نیاز دارید، این عایق ها به کار می آید.

ویژگی عایق آب بند کولر

·         قیمت مناسب و زمان خشک شدن سریع

·         عمر طولانی عایق رطوبتی کف کولر و روام بالای عایق امولسیون

·         قابل اجرا به وسیله قلم مو – غلطک و..

·         سرعت بالا -سهولت اجرا و وزن سبک عایق رطوبتی کف کولر

·         قابل ترمیم و لکه گیری فوری و اسان

·         خاصیت کشسانی بالا و حالت الاستیسیته

·         مقاوم در برابر اسیدها – بازها – روغن های صنعتی ومواد شوینده

·         قابل رقیق شدن با اب و بدون بو

عایق رطوبتی قیر کف کولر

عایق قیر امولسیون کف کولر از جدیدترین و بهترین مواد جهت آب بندی است که جایگزینی مناسب و مطمئن برای نسل های قدیمی عایق های رطوبتی مانند ایزوگام و قیر گونی می باشد. این عایق رطوبتی کف کولر با دانش فنی و مواد اولیه شرکت WACKER  آلمان (بزرگترین تولید کننده رزین های پودری در دنیا) تولید شده و نسبت به نسل های قدیمی از این دسته دارای مزایایی نظیر استفاده آسان , چسبندگی خیلی زیاد به انواع سطوح و تشکیل سطحی مقاوم می باشد.

عایق رطوبتی برای کولر آبی

معمولا کف کولر آبی بعد از مدتی که کار می کند پر از آب می شود که آب همراه با املاح بسیاری می تواند باعث پوسیدگی لایه های سقف شود. بنابراین برای این که مانع از این اتفاق شویم ابتدا باید کف کولر را بازسازی کرئ و بعد از آن در زیر آن از عایق رطوبتی کف کولر آبی استفاده کرد. این عایق مانع از نفوذ رطوبت یا حرارت ناشی از هوای بیرون به سقف می شود و از ایجا نم بر روی سقف و دیوار جلوگیری می کند.

مزایای عایق رطوبتی کف کولر

عایق رطوبتی کف کولر علاوه بر این که رطوبت را جذب می کنند ،یک نوع عایق حرارتی است که از تاثیر منفی نور مستقیم خورشید بر روی بدنه ساختمان جلوگیری می کند.

با به کارگیری عایق رطوبتی کف کولر می توان باعث صرفه جویی در مصرف برق شد و دیگر به دور تند کولر نیازی نیست. عایق رطوبتی کولر باعث زیاد شدن طول عمر پوشال ها می شود.

با استفاده از عایق رطوبتی کف کولر می توان توان خنک کنندگی کولر را بالا برد.

عایق رطوبتی کف کولر آبی کم وزن است و به راحتی می توان آن را حمل کرد و هم چنین مقاومت بالایی در برابر بادهای شدید دارد.

عایق رطوبتی کف کولر در سایز های مختلف قابل استفاده است در نتیجه برای انواع مختلف کولر های آبی قابل استفاده است.

برای نگهداری از عایق رطوبتی کف کولر ، عایق رطوبتی کاربرد زیادی دارد . علاوه بر افزایش راندمان کار کولر،از بدنه آن نگهداری می کند.

انواع عایق رطوبتی کولر آبی

عایق رطوبتی کولر آبی دارای انواع مختلفی است که عایق رطوبتی کولرآبی RCI که عایق کوپلیمری نام دیگر آن است یکی از معروف ترن آن هاست که دارای رنگ های گوناگونی از جمله کرمی ، نارنجی ، آبی و قهوه ای است . انواع عایق رطوبتی کف کولر به شرح زیر است:

·         عایق رطوبتی کف کولر قیر سرد

·         عایق رطوبتی کف کولر اسپری قیر

·         عایق رطوبتی کف کولر ایزوگام

·         عایق رطوبتی کف کولر نانو الاستیک

مزیت استفاده از عایق کف کولر

·         جلوگیری از پوسیدگی کف و بدنه کولر.

·         جلوگیری از پیش روی پوسیدگی کف و بدنه کولر.

·         ترمیم سوراخ ها و پوسیدگی های کف و بدنه کولر.

·         اجرای آسان و سریع.

·         ( همراه با ابزار کار (قلمو، ماسک و دستکش ).

·         مقرون به صرفه و اقتصادی.

عایق رطوبتی کف کولر قیر سرد

نوعی عایق رطوبتی کف کولر برای پوشاندن سوراخ‌ها و زنگ زدگی کولر آبی، قیر سرد کولر آبی است. این عایق مانند چسب، کف کولر را پوشانده و مانع از فرسوده شدن کف کولر می‌شود. استفاده از این عایق بسیار آسان است و به راحتی و با کمک ابزاری که همیشه در دسترس است، می‌توانید کولر را عایق کنید.

عایق رطوبتی کف کولر اسپری قیر

عایق های رطوبتی بر اساس روش اجرا معمولا به دو گروه تقسیم می شوند.

عایق رطوبتی کف کولر اجرای گرم

عایق رطوبتی گرم اجرا مانند ایزوگام و قیرگونی در هنگام اجرا، جهت چسبیده شدن به لایه زیرین، به گرم نمودن و شعله احتیاج دارند.

عایق رطوبتی کف کولر اجرای سرد

عایق رطوبتی MCI و عایق رطوبتی RCI در گروه عایق های رطوبتی سرد اجرا می باشند، چرا که صرفا با مخلوط کردن جزء پودری و مایع می توان نسبت به اجرای این دست از عایق های رطوبتی با استفاده از قلم مو و یا غلطک رنگرزی اقدام نمود.

عایق رطوبتی کف کولر ایزوگام

عایق رطوبتی کف کولر بیشتر زمانی استفاده می شود که سوراخ در کفی ایجاد شده است. اما بهتر است در صورت مشاهده نشانه هایی از زنگ زدگی و پوسیدگی، کفی کولر را ایزوگام عایق کرد تا پوسیدگی بیشتر پیشروی نکند.

عایق رطوبتی کف کولر نانو الاستیک

یکی از انواع عایق رطوبتی کف کولر ، عایق نانو الاستیک هست. این عایق پلیمری بعد از استفاده روی سطوح، بی‌رنگ و شفاف شده و برای پوشش بدنه و کف کولر آبی، گزینه خوبی است.

عایق نانو الاستیک را در دو مرحله بر روی کفی کولر بریزید و  با کاردک صاف کنید. سپس صبر کنید تا لایه اول عایق خشک شود، بعد لایه دوم عایق را بر روی کفی بریزید.

نحوه مصرف عایق کولر

عایق رطوبتی مخصوص کف کولر ، برای آب بندی کف کولر آبی به کار می رود و از بروز مشکلاتی مانند نشتی و سوراخ شدن و یا زنگ زدن کف کولر های آبی جلوگیری به عمل می آورد. در نتیجه عایق کاری و آب بندی کف کولر، عمر پوشالها افزایش می یابد و کارایی کولر بیشتر شده و به تبع آن در مصرف برق صرفه جویی می گردد، چرا که نیازی به دور تند کولر و یا مصرف مداوم آن در طول شبانه روز احساس نمی شود.

ابتدا کف کولر را با سمباده از زنگ زدگی ها می زداییم، سپس آنرا تمیز و خشک نموده و با قلم موی رنگ می توانید عایق رطوبتی کف کولر را روی سطح به ضخامت 1 میلی متر اجرا نمایید.

عایق رطوبتی نانو الاستیک

عایق رطوبتی کف کولر نانو الاستیک ، مایعی شیری رنگ بر پایه کوپلیمرهای اصلاح شده استایرن- اکریلیک می­باشد. عایق رطوبتی کف کولر به عنوان یک عامل آب­ بند کننده جهت آب بندی اکثر سطوح مختلف با نمای سیمانی، آجری، سنگی و گچی و … کاربرد دارد. از آنجایی که در برخی موارد بنا به نیاز پروژه، نمای نهایی سطوح مذکور می­ بایست حفظ شود، در صورت استفاده از عایق پلیمری RCI، کلیه سطوح با عایق مذکور پوشیده شده و رنگ آن را به خود می­گیرد. لذا با توجه به این که عایق رطوبتی الاستیک بعد از اجرا یک سطح بی­رنگ و شفاف ایجاد می­ نماید، استفاده از این عایق رطوبتی در این موارد، مناسب می ­باشد.

عایق روطبتی کف کولر نانو الاستیک

یکی دیگر از راه های عایق کردن کف کولر استفاده از عایق رطوبتی کف کولر نانو الاستیک می باشد که به دلیل جنس الاستیکی که دارد، مانع از نفوذ آب به کفی کولر و پیشرفت پوسیدگی خواهد شد. لازم است این لایه در دو نوبت بر روی کفی کولر ریخته شده و سپس با کاردک صاف شود، اما نباید تا قبل از خشک شدن لایه اول، لایه دوم عایق را بر روی کفی ریخت.

عایق رطوبتی کولر نانو

عایق رطوبتی نانو، علاوه بر رطوبت در برابر ایجاد قارچ و کپک نیز مقاوم است. از آنجایی که در ساخت این نوع عایق از فناوری نانو استفاده شده است، آن را می توان زیر گروه عایق های پلیمری نیز به شمار آورد. استفاده از تکنولوژی نانو در این عایق ها سبب شده است تا آن ها اصطلاحا آب گریز بوده و همچنین مقاومت و دوام بالایی داشته باشد.

در صنعت ساختمان سازی، معمولا به تمامی عایق هایی که با استفاده از تکنولوژی جدید ساخته می شوند و عملکرد متفاوتی دارند، عایق نانو می گویند. از عایق های نانو می توان برای آب بندی کردن پشت بام، دیوار، انواع لوله های آب و … استفاده کرد. عایق رطوبتی مدرن یا نانو را به صورت لایه های نازک و بسیار راحت تر از دیگر عایق ها نصب می کنند.

عایق رطوبتی کولر قیرگونی

 قیر و گونی را می توان نخستین روش برای ایجاد عایق رطوبتی دانست. این روش که سالیان زیادی است مورد استفاده قرار می گیرد، با استفاده از نوعی پارچه به نام گونی و قیر انجام می گیرد. گونی های به کار رفته در این روش عایق کاری، انواع مختلفی دارند که با قیمت های متفاوتی در بازار عرضه می شوند. قیر استفاده شده در این روش نیز، از تقطیر نفت خام تهیه شده و ترکیبی از هیدروکربن های آلی می باشد.

عایق رطوبتی کولر ایزوگام

 ایزوگام را می توان نوع پیشرفته تری از عایق قیرگونی دانست. ایزوگام، لایه رولی از پیش آماده شده است که با استفاده از روش های خاص حرارت دهی بر روی سقف و دیوار ها چسبانده می شود. موادتشکیل دهنده ایزوگام قیر و الیاف مصنوعی می باشد. عایق رطوبتی ایزوگام با ضخامت و اندازه های مختلف و همچنین پوشش های ساده و یا فلزی تولید می شود.  عایق ایزوگام بسیار انعطاف پذیر بوده و در برابر تنش های حرارتی، انبساط و انقباض بسیار مقاوم می باشد. معمولا پس از نصب ایزوگام می توان تا حدود 10 سال از این عایق استفاده کرد.

عایق رطوبتی کولر سیمانی

این گروه از عایق ها را می توان به نوعی زیرشاخه عایق های رطوبتی پلیمری به شمار آورد، زیرا برای افزایش چسبندگی و انعطاف پذیری آن ها از مواد پلیمری استفاده می شود. در برخی از عایق های سیمانی، به منظور عملکرد بهتر از نانو ذرات نیز استفاده می شود. استفاده از این نوع عایق رطوبتی در مکان هایی که امکان ترک خوردگی وجود دارد مناسب نیست.

عایق های بر پایه سیمان، استحکام بسیار زیادی در برابر فرسایش داشته و به همین دلیل از آن ها برای عایق کردن مکان های مرطوب و دیوار های ساختمان استفاده می شود. استخر ها و مخازن آب از دیگر مکان هایی هستند که با استفاده از سیمان عایق کاری می شوند.

 

 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما