عایق رطوبتی استخر

عایق رطوبتی استخر

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

عایق رطوبتی استخر

فروشندهمحلشماره تماس
نانو ایزو کار

نانو ایزو کار

۴

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

عایق رطوبتی استخر

عایق رطوبتی استخر به مجموعه ای از محصولات گفته می شود که وظیفه عایق کاری و آب بندی استخر را بر عهده دارد. گستردگی عایق رطوبتی استخر بسته به اندازه تمام نیازها و چگونگی محافظت استخر و نحوه آب بندی آن می باشد. عایق رطوبتی استخر در هر مرحله از مراحل ساخت استخر قابل استفاده است .

به طور کلی عایق های رطوبتی که در ساختار استخر ها مورد استفاده قرار می گیرد، برای استخر های بتنی کاربرد دارند. سایر استخر ها مانند استخر فایبرگلاسی به دلیل وجود رزین در ساختار خود، به خودی خود در برابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان می دهند  .

همانطور که گفته شد، عایق رطوبتی استخر ها وظیفه دارند تا از نفوذ آب به درون زمین ها و دیوارهای اطراف جلوگیری کنند. عمدتا در صورتی که افراد بخواهند به صورت اصولی از عایق های استخری استفاده کنند، باید از همان ابتدای ساخت و ساز استخر از عایق های گوناگون استفاده کنند.

مراحل عایق بندی استخر 

 از جمله مراحل عایق بندی استخر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

                 لاشه ریزی

اولین گام در ساخت عایق رطوبتی استخر، لاشه ریزی است. به طور کلی منظور از لاشه ریزی، سنگ هایی با ابعاد نسبتا درشتی است که آب و رطوبت را به خود جذب نمی کنند. برای عایق بندی استخر ها عموما این سنگ ها را در کف استخر ها می ریزند تا به این ترتیب میزان رطوبت موجود در استخر ها از طریق کف به زمین منتقل نشود.

                 پرسازی لاشه ها

دومین مرحله از ساخت عایق رطوبتی استخر، پر سازی لاشه های موجود در کف استخر است. همانطور که گفته شد، عمدتا لاشه ریزی به واسطه سنگ های نسبتا بزرگ انجام می شود. به این ترتیب همواره بین این سنگ ها منفذی وجود دارد. به منظور تکمیل فرآیند عایق کاری باید با استفاده از سیمان یا مواد پلیمری ضد آب پر گردند. به این ترتیب تا حد قابل توجهی میزان نفوذ آب به درون خاک زیر استخر ها کاهش پیدا می کند.

پلیمرها زنجیره بسیار مقاوم و با کیفیتی هستند که در صورت اختلاط با انواع مواد یا در مواردی به تنهایی برای تولید عایق رطوبتی استخر در راستای عملیات عایق بندی استخرها برای بهترین روش آب بندی استخر و رنگ عایق استخر مورد استفاده قرار میگیرند.

ساخت مواد آب بندی استخر توسط پلیمرها از جمله موفق روش آب بندی استخر می باشد که با توجه به گسترش تکنولوژی منجر به ساخت رنگ عایق استخر نیز شده است .

مزایای عایق پلیمری استخر

از مزایای عایق پلیمری استخر به موارد زیر میتوان اشاره کرد :

عایق رطوبتی استخر که توسط پلیمر ساخته شده باشد توانایی تحمل فشارات هیدرولیکی و فشارات مکانیکی سازه را داشته می تواند در سخت ترین شرایط محیطی و فیزیکی نتیجه مطلوبی از ایزولاسیون استخر را به همراه داشته باشد.

استفاده از پلیمرهای اکریلیکی و اختلاط با پودر پلیمری علاوه بر اقتصادی بودن روش آب بندی استخر می تواند جزو آسانترین روش اجرای مواد نیز مورد نظر قرار گیرد .

چرا که استفاده از این نوع عایق رطوبتی استخر نیاز به تخصص بالا نداشته و توسط فرد بدون آموزش قابل اجرا می باشد.

سرعت اجرای بالا و اطمینان خاطر از کیفیت جنس باعث شده این نوع عایق رطوبتی استخر در زمره پر فروش ترین محصولات این شرکت قرار گیرد و همچنین چون بعلت رنگ عایق استخر مورد استفاده قرار میگیرد میتواند جزو محصولات استراتژیک این مجموعه قلمداد شود .

انواع عایق استخر

عایق های رطوبتی پوششی است که به منظور جلو گیری از نفوذ آب و رطوبت به دیوار و کف و فونداسیون و پشت بام ساختمان با مصالح ساختمان استفاده می شوند. تا ساختمان را مقابل رطوبت حفاظت نماید.این موضوع مهم از الزامات عمومی ساختمان در بخش 4-9-8 در مورد آب‌بندی و عایق کاری رطوبتی در مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان تصریح شده است که عینا درج می شود:

«در تمام ساختمان‌ها حفاظت در برابر بارش نزولات جوی و رطوبت خاک الزامی است. بام‌های تخت، ایوان‌ها، کف‌های در تماس با زمین‌های نمناک، کف کلیه فضاهای بهداشتی در طبقات، دیوارهای زیرزمین و سایر دیوارهای در تماس با زمین نمناک، بدنه و کف و دیوار استخرها و منابع آب، باید عایق رطوبتی شوند.

در ضمن بام‌های شیب‌دار و قوسی و گنبدها و نماهایی که در معرض بوران‌های موسمی قرار می‌گیرند، باید با روش مناسب در برابر نزولات جوی و کج‌باران عایق کاری رطوبتی شوند.

در تمام فضاهای داخلی بنا، هرجا که شیر برداشت آب تعبیه شود، کف فضا باید عایقکاری رطوبتی شده و کف‌شوی دارای شترگلویی یا سیفون و تمهیدات لازم دیگر برای دفع فاضلاب، مطابق با ضوابط مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان، پیش‌بینی شود.

عایق کاری رطوبتی سطح کف و دیواره‌های زیرزمین، جهت جلوگیری از نفوذ آب‌های سطحی و زیرزمینی و نشت آب لوله‌کشی، در ساختمان الزامی است.»

انواع عایق رطوبتی استخر 

. عایق رطوبتی استخر را می توان به چندین دسته بندی مجزا تقسیم نمود. عایق های رطوبتی استخر بر اساس دسته بندی مجزا را می توان به صورت ذیل نام برد.

o      عایق رطوبتی استخر بر پایه پلیمر

o      عایق رطوبتی استخر بر پایه اپوکسی

o      عایق رطوبتی استخر بر پایه اکرلیک

o      عایق رطوبتی استخر بر پایه سیمان پلیمری

o      عایق رطوبتی استخر یا عایق نانو آبی جایگزین ایزوگام، ورق پلیمری و سایر مصالح سنتی جهت ایزولاسیون استخر و مخازن آب است.

 

عایق نانو برای استخر

این روش از راهکارهای عایق جدید استخر به حساب می آید و در مقابل نشتی آب بسیار کار آمد است.

شما می توانید برای ایجاد عایق استخر نانو، مواد این کار را با ملات سیمان مخلوط کنید و برای سیمان کاری یا نرمه کشی در فرایند اجرا به کار ببرید. در روش دیگر شما می توانید برای رنگ آمیزی و ایزولاسیون همزمان استخر، مواد عایق نانو را با انواع رنگ استخری که پایه ترکیب با آب یا اكريليك هستند ترکیب کنید. این کار نه تنها برای طراحی فضا به شما آزادی می دهد بلکه خیال شما را از بابت آب بندی استخر راحت می کند. این روش به دلیل سهولت در اجرا و قیمت مناسب از طرف بسیاری افراد توصیه می شود.

در اکثر مواقع مردم عادی که از نحوه ساخت استخر استاندارد اطلاعی ندارد و در باغ خود استخری دارند برای آب بندی استخر با ایزوگام های موجود در بازار که به آن ایزوگام استخر گفته می شود، آب بندی استخر را انجام می دهند در حالی که اصلا ایزوگام مخصوص استخر در بازار وجود ندارد.

غافل از اینکه فشار چند تنی که  بعد از پر گردن آب به دیواره ها و کف استخر وارد می شود ایزوگام استخر باغ و کشاورزی را پاره می کند و عایق رطوبتی استخر صورت نمی گیرد و آب به زیر ایزوگام نفوذ می کند و در فاصله کوتاهی ایزوگام طبله میکند و از بین می رود.

بعضی از افراد هم برای اینکه نور خورشید یا فشار آب تاثیر زیادی بر ایزوگام استخر نکند سیمان کاری روی ایزوگام استخر را اجرا می کنند در حالی که سیمانکاری تاثیر آنچنانی در عایق استخر با تابش خورشید یا فشار آب ندارد.

کاربرد و مزیت های عایق رطوبتی نانو برای استخر

بهتر است جهت پوشش نانو برای استخر، از نوع عایق رطوبتی نانو برای استخر انتخاب شود چون انجام عایق استخر با مواد نانو عایق رطوبتی استخر در اجزاء ریز در نقطه به نقطه کل سازه صورت می گیرد و امکان نفوذ آب به سازه و نشت آب نخواهید داشت.

عایق رطوبتی استخر با استحکام و دام بالایی که دارد می توان از آن در بسیاری از پروژه ها استفاده کرد که کاربرد و مزیت های عایق نانو عبارت اند از:

o      اجرای ساده در کلیه سطوح شیبدار و عمودی به لحاظ چسبندگی بالا و نداشتن شره

o      عایق رطوبتی استخر نانو دارای انعطاف پذیری بالا میباشد.

o      در صورت اجرای صحیح ، پوسته و ورقه نخواهد شد .

o      عایق رطوبتی استخر نانو به دلیل خاصیت کشسانی امکان ترک خوردگی کمی دارد.

o      مقاوم در برابر مواد شیمیایی محیطی و گازهای صنعتی

بهترین عایق برای استخر

عایق کاری‌ ها را می توانیم بر اساس هدفی که از انجام شدنشان داریم به دو دسته تقسیم کنیم:

عایق رطوبتی استخر که جهت جلوگیری از نشت آب استخر انجام می شود.

عایق حرارتی استخر که برای حفظ حرارت و گرمای استخراجرا می شود.

حال با رویکردی اجرایی به سراغ این دو روش عایق بندی استخر می رویم تا در عمل اطلاعات لازم را برای انجام این کار به دست آوریم.

عایق رطوبتی استخر دارای اهمیت بیشتری نسبت به عایق حرارتی است، در اجرا به توجه بیشتری نیاز دارد و اغلب نیاز دارد که آن در چند مرحله انجام دهید.

 

 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما