شن شکسته شسته

شن شکسته شسته

دسته بندی

شن و ماسه

تعداد ارائه دهنده ها

۹ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

شن شکسته شسته

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

فروشگاه مصالح ساختمانی یوسفی

فروشگاه مصالح ساختمانی یوسفی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۹۵

مصالح ساختمانی مهروانی

مصالح ساختمانی مهروانی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۸

مصالح ساختمانی زندی

مصالح ساختمانی زندی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۲

مصالح ساختمانی بابایی

مصالح ساختمانی بابایی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۴۶

مصالح ساختمانی جعفرزاده

مصالح ساختمانی جعفرزاده

۴

تهران

phone

******۰۹۱۴۶

فروشگاه مصالح رسولی

فروشگاه مصالح رسولی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۳

مصالح ساختمانی عبدی

مصالح ساختمانی عبدی

۳

ری

phone

******۰۹۱۹۶

شن و ماسه ضرغامی

شن و ماسه ضرغامی

۴

تهران

phone

******۰۹۲۲۸

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

شن شکسته شسته

شن شکسته شسته  از خرد شدن سنگ ها تولید می گردد. سنگ های درشت از خرد شدن و جداشدن سنگ‌های طبیعی تولید شده و شن های ریزتر علاوه بر سنگ،خورده‌های صدف و مرجان نیز در آن موجود می باشد.شن‌ها در اصطلاح عامیانه به سنگ ریزه‌های گفته می شود که از ریگ درشت تر باشد البته در مهندسی عمران به سنگدانه‌های کوچکتر از ۷۵ میلی متر و درشت تر از ۴.۷۵ شن می‌گویند. شن شکسته شسته  با دانه بندی های مختلف به شن شکسته شسته  بادامی و نخودی تقسیم می‌شود. شن شکسته شسته  نخودی به ذرات بین ۱۸-۵ ميليمتر گفته می‌شود. در زیر لیست قیمتی برای اطلاع شما از قیمت شن شکسته شسته  نخودی ارائه شده است. که با مراجعه به آن می توانید از قیمت به روز این محصول مطلع گردید.

می دانیم که بالای 30 درصد از حجم بتن را شن و ماسه تشکیل می دهد.جدای از بتن،در بسیاری از قسمت های صنعت ساختمان سازی به صورت مستقیما و غیر مستقیم از انواع شن شکسته شسته استفاده می شود.همانطور که می دانید در تولید انواع ملات های آماده بنایی و ملات های مورد استفاده برای چینش آجر نیز از ماسه ها استفاده می شود.بنابراین استفاده به جا و صحیح از ماسه ها موضوعیست که بسیار مورد اهمیت است.

استفاده از ماسه شکسته شسته

در بسیاری از پروژه های ساختمانی،عدم استفاده صحیح از ماسه ها به کرات خساراتی را به سازه و به طور کلی ساختمان وارد نموده است.بطور مثال،برای تولید بتن نمی توان از همان ماسه ای که در پروسه دیوارچینی ساختمان استفاده شده است،استفاده کرد.عموما برای دیوار چینی ساختمان از ماسه خاک دار استفاده می شود.این نوع از ماسه درصد خاک بالایی دارد.حال در نظر داشته باشید که خاک موجود در ماسه مقاومت بتن را تا حد زیاد و محسوسی کاهش می دهد.بنابراین گاها تشخیص غلط نوع ماسه به کار رفته در قسمت های مختلف می تواند خساراتی را به پروژه وارد نمائید.در ادامه به معرفی ماسه طبیعی و ماسه و شن شکسته شسته  خواهیم پرداخت و نوع کاربرد هریک را خواهیم فهمید.

ماسه و شن شکسته شسته (مصنوعی) چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

ماسه های شکسته و یا مصنوعی به ماسه هایی گفته می شود که از فرآیند شکستن و آسیاب کردن سنگ های معدنی(عموما سنگ های گرانیتی) به وجود می آیند.فرآیند تولید سنگ های شکسته باعث می شود ماسه هایی با گوشه های تیز(به علت خط گسستگی نامنظم سنگ های معدنی) به وجود بیاید.این نوع از ماسه معمولا درصد استاندارد و قابل قبولی خاک را دراست و همین عامل باعث شده تا عمده استفاده از آن در دیوارچینی و برای چینش دیوار و اتصال المان های مورد استفاده مانند آجر و یا بلوک شود.این عامل باعث می شود تا آجر از نظر استحکام عملکرد بهتری داشته باشد و خلل و فرج ها را به راحتی پر کند.

مزیت شن شکسته شسته

ماسه و شن شکسته شسته  برای فرآیند دیوارچینی ساختمان مناسب ترین نوع ماسه است.

ماسه و شن شکسته شسته  منشا طبیعی دارد و بنابراین از نظر موازین زیست محیطی مناسب است.

تنش درونی این ماسه بسیار کم است و این ماسه بسیار مستحکم است.

هر نوع ماسه که با ماسه و شن شکسته شسته  تولید شود،ملات مناسبی از نظر گیرش و استحکام خواهد بود.

ملات ساخته شده با ماسه و شن شکسته شسته  بسیار یکنواخت و یکدست است.

البته قابل ذکر است که در برخی از فعالیت های ساختمانی و تولید برخی ملات ها بهتر است از ماسه های شکسته استفاده نشود.این ماسه ها گاها اندازه های مختلف یزرگی دارند که بر مقاومت بتن های مسلح تاثیرگذارند.

ماسه طبیعی (ماسه رودخانه ای) و نحوه شکل گیری آن

ماسه های طبیعی به نوعی از ماسه گفته می شود که همانطور که از نام آن پیداست به صورت طبیعی و از حوالی و حومه رودخانه ها استخراج می شود.شاخص ترین خاصیت این ماسه ها “شکل هندسی گرد گونه” آن هاست.خصوصیت گرد گوشگی ماسه های طبیعی در کاربرد آن دخالت مستقیم دارد به این صورت که این ماسه ها به راحتی درون ملات و یا در ساختار بتن جایگیری می کنند و به راحتی فضاهای خالی را پر می نمایند.

معرفی و بررسی شن شکسته شسته

شن شکسته شسته شکسته به علت تیز گوشه بودن و اصطکاک داخلی بالا بین دانه ها ، دارای لغزندگی مناسب به روی هم نیستند. ولی دانه های شکسته به علت همین اصطکاک داخلی زیاد و تیز گوشه بودن در راه سازی مخصوصاً در قسمت روسازی راه بیشتر مورد مصرف دارند. در بتن ریزی اگر از مصالح شکسته استفاده شود برای جابجائی بتن در قالب و پر کردن تمام زوایای آن باید دقت بیشتر بعمل آورد ولی در این نوع مصالح قطعه ریخته شده در شرایط مساوی دارای مقاومت فشاری و کششی بیشتری نسبت به شن شکسته شسته طبیعی می باشد.

در تولید شن شکسته شسته علاوه بر رعایت معیارهای استاندارد ملی 302 ایران در کیفیت محصولات، از توانایی لازم جهت تولید انواع سنگدانه، در حجم و اندازه مورد نیاز مشتریان و مطابق با دیگر استانداردهای بین المللی نیز برخوردار است. انواع محصولات ماسه طبیعی 06، ماسه بادی(فیلر)، ماسه و شن شکسته شسته  06، شن شکسته شسته ، شن شکسته شسته، شن شکسته شسته عدسی، شن طبیعی شسته در شرکت مورد بحث با عالیترین سطح کیفیت تولید می شود.

 اندازه شن شکسته شسته و ماسه

به دانه‌ های ریز ماسه بادی و برای دانه‌های درشت تر ماسه و همین‌طور برای دانه‌های درشت تر شن و قلوه سنگ، پاره سنگ تخته سنگ-صخره و غیره را می‌گویند. در صنعت ساختمان به دانه‌های سنگی که قطر آن در حدود دو میلیمتر یا کوچکتر باشد ماسه می‌گویند و به دانه‌های سنگی که قطر آن از دو میلیمتر بزرگتر باشد شن شکسته شسته  نخودی و به دانه‌های بزرگتر از شش میلیمتر شن شکسته شسته  می‌گویند. به طور کلی بهترین دانه بندی برای ماسه آنست که قطر33 درصد دانه‌های آن بین 08/0 میلیمتر تا5/0 میلیمتر و 33 درصد دانه‌های آن بین 5/0 میلیمتر تا1 میلیمتر و بقیه دانه‌های آن بین 1 میلیمتر تا2 میلیمتر باشد.

مواد اولیه شن شکسته شسته

مواد اولیه از معدن مخلوط شن و ماسه که از ته نشینی آبرفت های رودخانه ای طی سالیان متمادی حاصل شده است، برداشت شده و طی فرایندهای شستشو، خردایش و دانه بندی به محصولاتی مانند ماسه طبیعی، شن شکسته شسته ، شن شکسته شسته  ویژه، ماسه کفی شکسته، شن طبیعی (گراول) شن شکسته شسته  ، بیس و … تبدیل می گردند. و همچنین منابع شن و ماسه شن و ماسه طبیعی و شن و ماسه و شن شکسته شسته  می باشد .

خرید شن شکسته شسته

برای تولید انواع شن شکسته شسته  ،تکه سنگ‌های درشت را بعد از تعیین جنس آن در سنگ‌شکنهای مختلف شکسته و خرد می‌نماید. سپس آن را به وسیله الک‌های مخصوص ،طبق نیاز مصرف کننده یا استاندارد دانه بندی نموده و عرضه می گردد. یکی از جداسازی های شن شکسته شسته  همچنان که در فوق به آن اشاره شد براساس سایز ماسه است. سایز ماسه  با توجه به خروجی از الکها (سرندها) مشخص می شود. شن شکسته شسته  عمدتا در سایزهای 0-4 میلی متر (شکسته04) ، 0-5 میلی متر (شکسته 05) ، 0-6 میلی متر ( شکسته 06) و 0-8 میلی متر ( ماسه 08) تولید می شود .

هر کدام از سایزهای شن شکسته شسته  کاربرد خاص خود را دارد . ماسه و شن شکسته شسته  با نام هایی از قبیل ماسه یک بار شوی ، ماسه شسته ، ماسه یک بار شور نیز شناخته می شود . ماسه و شن شکسته شسته  06 .  ابعاد این ماسه و شن شکسته شسته  (سایز ماسه ) 0 تا 6 میلی متر است .

کاربرد شن شکسته شسته و مشخصات فنی

سنگ کاری ،کاشی کاری،دیوار چینی و…

ماسه تیز گوشه است و با سایز 0 تا 6 میلی متر

و سایر مشخصات فنی مطابق استاندارد ماسه و شن شکسته شسته

آشنایی با مصالح ماسه و شن شکسته و شسته

ماسه کفی شکسته ( ملاتی ) ، ماسه و شن شکسته شسته  04 ، ماسه و شن شکسته شسته  05 ، ماسه و شن شکسته شسته  08 ، ماسه طبیعی دوبار شوی 06 ، ماسه طبیعی دو بار شوی 08 ، مخلوط شن و ماسه دوبار شوی ، شن شکسته شسته  نخودی ، شن شکسته شسته  بادامی ، شن طبیعی نخودی ، شن طبیعی بادامی ، اورسایز ( پشت سرندی ) ، قلوه سنگ ، زیر اساس ( ساب بیس ) ، اساس ( بیس ) ، ماسه بادی معمولی ، ماسه بادی ممتاز

استانداردهای ملی مرتبط با شن و ماسه

v     استاندارد ملی شماره 299 :ماسه برای ملات سیمانی

v     استاندارد ملی شماره302: سنگدانه های بتن ویژگی ها

تفاوت شن و ماسه طبیعی و شکسته

با توجه به اینکه شن و ماسه طبیعی از روی هم غلطیدن تکه های سنگ در اثر، جریان آب رودخانه ها و خرد شدن آنها تولید می شود و ممکن است راهی طولانی را با سنگ های دیگر در بستر رودخانه طی نماید (تقریباً قطعه سنگهای درشت تر مانند آسیاب ساچمه ای نسبت به قطعات ریزتر عمل می نماید) در نتیجه دانه های شن و ماسه حاصل از جریان آب رودخانه گرد گوشه بوده در صورتی که دانه های شن و ماسه  شکسته تیز گوشه است. دانه های گرد گوشه به علت آنکه سطح آنها صیقلی می باشد دارای اصطحکاک داخلی کمتری بوده و بهتر به روی هم می لغزد و در نتیجه در ملات های ماسه سیمان بهتر زیر ماله بنا شکل می گیرند و زیر آجر یا فرش موزائیک یا فرش سنگ پهن می شوند و در بتن ریزی نیز روی همدیگر لغزیده و حجم قالب را پر می نمایند.  در صورتی که ماسه و شن شکسته شسته  به علت تیز گوشه بودن و اصطحکاک داخلی بالا بین دانه ها ، دارای لغزندگی مناسب به روی هم نیستند.

ولی دانه های شکسته به علت همین اصطحکاک داخلی زیاد و تیز گوشه بودن در راه سازی مخصوصاً در قسمت روسازی راه بیشتر مورد مصرف دارند. در بتن ریزی اگر از مصالح شکسته استفاده شود برای جابجائی بتن در قالب و پر کردن تمام زوایای آن باید دقت بیشتر بعمل آورد ولی در این نوع مصالح قطعه ریخته شده در شرایط مساوی دارای مقاومت فشاری و کششی بیشتری نسبت به شن و ماسه  طبیعی می باشد. 

شن و ماسه  طبیعی دارای مواد اضافی فراوانی از جمله چوب و سایر مواد الی می باشد که تمامی آنها برای قطعات بتنی و ملات مضر است و مهم تر از همه شن و ماسه طبیعی به مقدار زیادی دارای دانه های ریزتر می باشد که اصطلاحا به آن خاک گویند که اگر درصد این دانه های عبوری از الک 200میکرون با توجه به نوع بتن بر طبق استاندارد ملی از 3یا 5 درصد در ماسه زیادتر باشد بصورت فیلم نازکی روی دانه را پوشانیده و مانع اتصال آن با سیمان و در نتیجه با دانه های مجاور می گردد که این خود موجب تضعیف قطعۀ بتنی خواهد شد.

استعلام قیمت انواع شن شکسته و شسته

v     شن شکسته شسته 19-9.5

v     شن شکسته شسته 25-9.5

v     شن شکسته شسته عدسی

v     شن شسته نخودی

v     شن شسته بادامی

برای استعلام قیمت شن شکسته و شسته و یافتن ارزان ترین فروشنده با کارشناسان عمران مدرن تماس بگیرید.

 

 

 

 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما