سیم برق نیمه افشان

سیم برق نیمه افشان

دسته بندی

سیم برق

تعداد ارائه دهنده ها

۰ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

معرفی کالا

نظرات کاربران

سیم برق نیمه افشان

سیم از اجزای حیاتی برق رسانی در تمامی ساختمان ها است. سیم برق نیمه افشان از نمونه سیم های پرکاربرد برای برق رسانی در فضاهای داخلی ساختمان است. در واقع سیم برق نیمه افشان از به هم تابیده شدن چند رشته مفتول ساخته می شود. بر همین اساس این سیم از نظر انعطاف بین دو سیم برق افشان و مفتولی قرار می گیرد.

 

 

عایق اطراف این نوع سیم مانند سیم برق مفتولی به دمای کارکرد ۷۰ یا ۱۰۵ درجه سلسیوس پلی وینیل کلراید (pvc)، از جمله پلیمرهای ترموپلاستیک، نوع C، D و E  است. پی وی سی به عنوان عایق در نگاه اول بسیار سخت و در نگاه دوم بسیار انعطاف پذیر است.

 

 سیم برق نیمه افشان

انواع سیم برق نیمه افشان

 

خرید سیم برق نیمه افشان برای کاربردهای مختلف در زمینه های خانگی، اداری و مسکونی مانند داکت های زیرزمین، ماشین آلات ، تابلوهای فرمان و همچنین تجهیزات کنترلیصورت می گیرد. با این حال کاربرد این سیم ها در صنعت به مراتب بیشتر از سایر موارد است.

 

مشخصات سیم برق نیمه افشان

تقسیم بندی سیم برق نیمه افشان می تواند مانند سیم برق مفتولی بر اساس سطح ولتاژ مورد استفاده و همچنین جنس هادی آن انجام شود. لازم ب ذکر است که تمامی این موارد بر اساس استانداردهای ملی و یا بین الملل صورت می گیرد و تمامی تولیدکنندگان بایستی طبق این الزامات عمل کنند.

جنس هادی

هادی سیم برق نیمه افشان از جنس مس آنیل شده است که ویژگی هادی مورد استفاده در آن بایستی مطابق با الزامات استاندارد ملی ایران به شماره ISIRI ۳۰۸۴ و یا استاندارد بین المللی ۶۰۲۲۸ IEC باشد. سیم برق نیمه افشان در جنس آلومینیوم نیز قابل تهیه است. اما با توجه به کم تر بودن رسانایی آلومینیوم نسبت به مس، در سطح مقطع های کم تر از ۱۰ میلی متر امکان خرید سیم برق نیمه افشان آلومینیومی برای بهره برداری نمی باشد. لازم به ذکر است که ساخت این نوع سیم به صورت سفارشی انجام می شود.

 

قیمت سیم برق نیمه افشان

خرید انواع سیم برق در برقکاری ساختمان

 

سطح ولتاژ

سیم برق نیمه افشان در دو سطح ولتاژ ۳۰۰ تا ۵۰۰ و ۴۵۰ تا ۷۵۰ قابل استفاده می باشد. جنس عایق سیم پلی وینیل کلراید است که در هر سطح ولتاژی در دمای ۷۰ درجه از نوع C و در دمای ۱۰۵ از نوعE  می باشد. استاندارد مربوط به بهره برداری از این سیم، در سیم کشی داخلی، در دو دمای ۱۰۵ و ۷۰ درجه سلسیوس ارائه شده است.

ساخت سیم برق نیمه افشان در ولتاژ ۴۵۰ تا ۷۵۰ ولت بر اساس الزامات استاندارد ملی ۰۱(۶۰۷) برای مصارف عمومی انجام می شود. در این استاندارد مواردی از قبیل حداقل مقاومت عایق،  حداکثر میانگین قطر خارجی و ضخامت عایق مشخص شده است. ولتاژ تست سیم برق افشان در این سطح ولتاژ برابر ۲/۵ کیلوولت است.

ساخت سیم برق نیمه افشان در ولتاژ ۳۰۰ تا ۵۰۰ ولت بر اساس الزامات استاندارد ملی ۰۷(۶۰۷) انجام می شود. در این ولتاژ سطح مقطع سیم در دمای ۱۰۵ درجه سلسیوس بین ۰/۵، ۰/۷۵، ۱، ۱/۵، ۲/۵، ۴ و ۶ میلی متر متغیر و در دمای ۷۰ درجه سانتی گراد ۰/۵، ۰/۷۵ و ۱ میلی متر است. ولتاژ تست سیم در این ولتاژ برابر۱ کیلوولت می باشد.

 خرید سیم برق نیمه افشان

سیم برق نیمه افشان در سطح مقطع 25 میلی متر مربع

سایز سیم برق نیمه افشان

سایز سیم برق نیمه افشان به قطر مفتول های به هم تابیده شده بستگی دارد. به طوری که قطر مفتول از ۱/۰۴ تا ۲/۸۵ برای سایز ۶ تا ۴۰۰ میلی متر مربع متغیر است. با توجه به تعداد رشته های بیشتر این نوع سیم معمولاً در سطح مقطع های بالای۱۰ میلی متر مربع کاربرد دارد.

 

خرید سیم برق نیمه افشان

این سیم در مقایسه با سیم برق مفتولی انعطاف بیشتر و سیم برق افشان انعطاف کم تری دارد. بنابراین خرید سیم برق نیمه افشان در محل هایی که پیچ خم و جابه جایی کم تری دارد کاربردی تر خواهد بود. همچنین قیمت سیم برق نیمه افشان متأثر از عوامل مختلفی مانند قیمت عایق، مس و آلومینیوم است.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما