بنتونیت چاه ارت

بنتونیت چاه ارت

دسته بندی

تجهیزات ارت

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت خاک بنتونیت چاه ارت متناسب با برند آن و اندازه ذرات متغیر است. مواد تشکیل دهنده بنتونیت چاه ارت از دیگر عواملی است که در قیمت آن تأثیرگذار است. همچنین لازم است تا در زمان خرید بنتونیت به استانداردهای مواد و تاییدیه های آن توجه شود.
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

بنتونیت چاه ارت

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

بنتونیت چاه ارت

بنتونیت چاه ارت که با عنوان بنتونیت اکتیو نیز شناخته می شود، مقاومت بسیار کمی در برابر جریان الکتریکی دارد. در گذشته مخلوط نمک و ذغال در اجرای چاه ارت کاربرد گسترده ای داشته است. در حالی که امروزه بنتونیت اکتیو به عنوان یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده کاهنده های مقاومت خاک چاه ارت کاربرد دارد. تجهیز تاسیسات و ساختمان ها به سیستم ارتینگ مطمئن و پایدار، کمک به سزایی به عملکرد صحیح دستگاه های الکترونیکی و الکتریکی می کند. بنابراین شناخت خواص دقیق بنتونیت خاک چاه ارت و عوامل مؤثر بر قیمت آن، بسیار مفید خواهد بود. بنتونیت خاک رسی است که درصد بالایی از آن را مواد معدنی چون مونتموریلونیت تشکیل می دهند. درصد خلوص این ماده معدنی یکی از فاکتورهای  بسیار مهم در سنجش مرغوبیت بنتونیت چاه ارت است.

بنتونیت چاه ارت
بنتونیت چاره ارت

قیمت خاک بنتونیت چاه ارت

قیمت خاک بنتونیت چاه ارت متناسب با برند آن و اندازه ذرات متغیر است. مواد تشکیل دهنده بنتونیت چاه ارت از دیگر عواملی است که در قیمت آن تأثیرگذار است. همچنین لازم است تا در زمان خرید بنتونیت به استانداردهای مواد و تاییدیه های آن توجه شود. 

 

مواد تشکیل دهنده بنتونیت چاه ارت

همانطور که پیش تر گفته شد بنتونیت حاوی مواد معدنی مختلفی از قبیل سدیم و کلسیم می باشد. متناسب با درصد خلوص هر یک از این مواد تشکیل دهنده ، کاربرد و قیمت بنتونیت خاک در ساخت چاه ارت و یا جذب روغن، گریس مشخص می شود. بنتونیت کلسیم دار به عنوان جاذب روغن و گریس،  فیلتراسیون و همچنین تهیه خوراک دام کاربرد دارد. این در حالی است که بنتونیت سدیم دار اغلب در تهیه گل و سیال حفاری استفاده می شود. بنتونیت چاه ارت که از نوع سدیم دار است، قابلیت جذب آب را تا چندین برابر حجم خود داراست. به طوری که پس از اتمام عملیات جذب، ماده به حالت ژله ای در آمده و شسته نمی شود.

از آن جا که مونتموریلونیت از مواد تشکیل دهنده بنتونیت چاه ارت بوده موجب افزایش بسیار زیاد توان جذب آب می شود. بنابراین در این حالت بنتونیت فضاهای خالی اطراف الکترودهای چاه ارت را پر می کند که علاوه بر سازه ای مستحکم مقاومت الکتریکی پایینی نیز دارد. نحوه اجرای چاه ارت با دوغاب بنتونیت به این صورت است که بنتونیت به آرامی و به صورت متناوب به آب اضافه می شود. این کار تا زمانی ادامه می یابد که دوغاب شامل ۳۰ تا ۳۵ درصد بنتونیت باشد. بنابراین در این حال با خرید حجم کمتری بنتونیت می توان دوغاب مناسب و با کیفیتی را در قیمت مناسب تهیه کرد.

قیمت بنتونیت چاه ارت
استفاده از بنتونیت در سیستم زمین

نحوه اجرای چاه ارت با بنتونیت

بنتونیت مناسب چاه ارت دارای ذرات بسیار ریز (ریزتر از ۴۰ میکرون)، سطح تماس بسیار بالا و قابلیت جذب ۵ تا ۸ برابر وزن خود آب (۱۳ برابر افزایش حجم) می باشد. با جذب آب به مقدار مشخصی بنتونیت به ماده ای غلیظ و چسبنده تبدیل می شود که می تواند مشکل تراکم و چسبندگی خاک را در نحوه اجرای چاه ارت برطرف کند. نحوه اجرای چاه ارت با بنتونیت به دو صورت سطحی و عمودی می باشد که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرد.

بنتونیت اکتیو در اجرای ارتینگ سطحی 

  • حفر کانال به عمق ۷۵، عرض ۴۰ سانتی متر و طول دلخواه . (در صورت بیشتر بودن عمق یخ زدگی خاک عمق چاه بایستی بیشتر از ۷۵ سانتی متر باشد)
  • استفاده از دوغاب بنتونیت چاه ارت تا ارتفاع ۱۰ سانتی متر.
  • قرارگیری سیم یا میله مسی روی لایه زیرین.
  • پوشاندن سطح چاه با خاک.
  • با توجه به حجم کانال و شرایط محیطی منطقه، برای هر متر طول ۳۰ تا ۴۵ کیلوگرم بنتونیت اکتیو نیاز است.

بنتونیت اکتیو در اجرای ارتینگ عمودی

نحوه اجرای چاه ارت عمودی با بنتونیت به این صورت است که به دلیل استفاده از میله و یا صفحه مسی در اجرای  عمودی چاه ارت ، این کار طبق دستورالعمل های مختلفی صورت می گیرد که در ادامه به آن پرداخته می شود. علاوه بر آن با توجه به حجم بیشتر بنتونیت خاک ، اجرای چاه ارت عمودی قیمت بیشتری نسبت به نوع سطحی دارد.

بنتونیت در چاه ارت با صفحه مسی

  • حفر چاه به عمق ۳ متر و قطر ۶۰ تا ۹۰ سانتی متر.
  • اتصال سیم ارت حداقل در دو نقطه به صفحه مسی.
  • قرار دادن صفحه مسی با ابعاد ۳*۵۰۰*۵۰۰ به صورت عمودی در چاه ارت.
  • اضافه کردن دوغاب غلیط بنتونیت به چاه ارت تا ۳۵ سانتی متر بالا تر از سطح صفحه.
  • پوشاندن مابقی سطح چاه با ترکیبی از ۳۰ درصد بنتونیت و ۷۰ درصد خاک و آب.
  • با توجه به ابعاد چاه ارت و همچنین شرایط محیطی منطقه، برای یک متر پایینی ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم بنتونیت و برای ۲ متر باقی مانده چاه ۱۲۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم بنتونیت اکتیو لازم است.
 نحوه اجرای چاه ارت با بنتونیت
 نحوه اجرای چاه ارت با بنتونیت توسط میله عمودی

بنتونیت در چاه ارت با میله مسی

  • حفر چاه به عمق ۳ متر و قطر ۶۰ تا ۹۰ سانتی متر.
  • فرو بردن میله ارت در چاه به طوری که تنها ۲/۵ متر آن بیرون از خاک باشد. (میله ارت ۳ متری و یا دو عدد میله ۱/۵ متری متصل به هم)
  • تهیه دوغاب غلیط از بنتونیت چاه ارت (ترکیب ۳۵ درصد بنتونیت با ۶۵ درصد آب)
  • ریختن ۶۵ درصد دوغاب بنتونیت اکتیو در بخش پایینی و ترکیب ۳۵ درصد باقی مانده با خاک رس و آب در سطح بالایی.
  • لازم است تا در هر مرحله از ریختن بنتونیت در  داخل چاه ارت ، مواد دوغاب فشرده سازی شوند تا ذرات به طور کامل به میله ارت متصل شوند.
  • با توجه به ابعاد چاه ارت و همچنین شرایط محیطی منطقه، برای یک حلقه چاه ۳ متری حدو ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم بنتونیت لازم است. 

 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۶ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما