بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن)

بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن)

دسته بندی

بلوک سقفی

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

بلوک یونولیت یا بلوک پلی استایرن به منظور سبک سازی ساختمان، در اجرای سقف مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت بلوک یونولیتی که با نام پلاستوفوم نیز شناخته می شود به مواردی همچون ضخامت،‌ دانسیته و وزن بلوک وابسته است. این بلوک ها عایق حرارت و صدا می باشند.
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن)

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن)

بلوک یونولیت که به بلوک پلی استایرن و بلوک سقفی پلاستوفوم نیز شناخته می شود، در اجرای سقف تیرچه و یونولیت مورد استفاده قرار می گیرد. جنس این بلوک ها از مواد پلی استایرن منبسط شده و فشرده می باشد. استفاده از بلوک یونولیتی موجب سبک سازی سازه و پایین آوردن بار مرده سازه می گردد. در واقع این بلوک ها جایگزین بلوک های سفالی و سیمانی شده اند.

 

بلوک یونولیتی سقفی
بلوک یونولیتی سقفی

 

قیمت بلوک یونولیت

قیمت بلوک یونولیت وابسته به عواملی همچون ضخامت، دانسیته و وزن بلوک می باشد. غالبا برای بلوک های با ابعاد یکسان، با افزایش دانسیته قیمت بلوک یونولیتی سقفی نیز افزایش می یابد. کندسوز بودن و یا غیر کند سوز بودن دیگر عامل موثر بر قیمت بلوک پلی استایرن است. لازم به ذکر است که تنها استفاده از انواع کند سوز شده پلی استایرن منبسط شده مجاز بوده و استفاده از انواع غیر کند سوز ممنوع است. به طور کلی قیمت بلوک یونولیتی سقفی معمولا به صورت عددی ارائه می شود. هزینه حمل آن نیز به صورت جداگانه دریافت می گردد.

با توجه به موارد ذکر شده همچون کاهش وزن سازه، کاهش مصرف بتن، کاهش آهن آلات مصرفی و مواردی از این قبیل، اجرای سقف با بلوک یونولیتی مقرون به صرفه و اقتصادی می باشد.

 

ضوابط و مشخصات بلوک یونولیت

در ساخت و استفاده از بلوک یونولیت سقفی باید ضوابطی همچون ایمنی در برابر آتش، مقاومت مصالح، شکل هندسی آن، رواداری های ابعادی و روش اجرایی مناسب در آن رعایت گردد. بلوک های یونولیتی باید به صورت کند سوز تولید شده و مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر این به منظور جلوگیری از برخورد مستقیم هر گونه حریق با بلوک لازم است که تا زیر سقف به وسیله پوشش مناسب محافظت شود. بدین منظور می توان از اندود گچ یا پوشش های محافظت کننده در برابر آتش با پایه گچی به ضخامت حداقل ۱/۵ سانتی متر که به شیوه مناسب و مستقل از بلوک یونولیتی به سقف سازه ای مهار شده باشد، استفاده کرد.

ظاهر بلوک یونولیت باید سالم، یکپارچه، و دارای سطح نسبتا صاف باشد. همچنین مواردی همچون تاریخ تولید،‌ نام تولید کننده محصول، حداقل چگالی و ابعاد بلوک بر روی بلوک ها حک، چاپ یا برچسب شود.

بلوک پلی استایرن باید به دور از هر گونه مواد اشتعال زا در محل کارگاه ساختمانی نگهداری گردد. همچنین باید تا حد ممکن از محل اجرای پروژه دور نگداشته شوند تا از سرایت هر گونه حریق احتمالی به محل انبار اصلی جلوگیری به عمل آید. انبار کردن بلوک سقفی پلاستوفوم از نظر حجمی نیز دارای ضوابطی می باشد. به طوری که باید از انبار کردن آنها به حجم بیش از ۶۰ متر مکعب خودداری شود. در صورت بیشتر بودن حجم بلوک های مورد نیاز، باید آنها را در دسته های جداگانه انبار نمود و بین هر دسته حداقل ۲۰ متر فاصله وجود داشته باشد.

 

بلوک پلی استایرن
اجرای سقف با بلوک یونولیت

 

ابعاد یونولیت سقفی استاندارد

ابعاد یونولیت سقفی استاندارد با توجه به کارخانه تولید کننده فوم متغیر است. این بلوک ها در دو ضخامت ۲۰ و ۲۵ سانتی متر تولید می شوند. ابعاد یونولیت سقفی استاندارد با ضخامت ۲۰ سانتی متر، شامل cm ۱۰۰×۲۰۰، cm ۵۰×۲۰۰، cm ۵۰×۱۲۵، cm ۵۰×۵۰ و cm ۶۶/۵×۱۰۰ می باشد. یونولیت های سقفی با ضخامت ۲۵ سانتی متر نیز معمولا در همین ابعاد تولید می شوند.

 

مزایای بلوک یونولیتی

مهم ترین مزیت بلوک یونولیت ، سبک بودن آن است. این امر موجب کاهش بار مرده سازه و در نتیجه افزایش پایداری و مقاومت ساختمان در برابر زلزله می گردد. همچنین به دلیل سبک وزن بودن، حمل و نقل آن به آسانی امکان پذیر است. اجرای سقف تیرچه یونولیت از سهولت و سرعت بالایی برخوردار است.

استفاده از بلوک سقفی پلاستوفوم ، امکان اجرای تیرچه های بتنی با فاصله بیشتر را فراهم نموده و از این رو در استفاده از تیرچه های بتنی صرفه جویی می شود. این بلوک ها عایق حرارت، رطوبت و صدا می باشند. از این رو موجب کاهش مصرف انرژی می گردند. همچنین میزان ضایعات تولید شده کمتر از بلوک های سفالی یا سیمانی می باشد. اجرای سقف تیرچه یونولیت صرفه جویی در مصرف بتن را نیز سبب می گردد. مقدار آهن آلات مصرفی در اجرای این سقف تا حدود ۲۲ درصد کاهش می یابد.

 

بلوک یونولیت
جابجایی آسان بلوک یونولیتی

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۳.۸ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما