بلوک سفال سقفی

بلوک سفال سقفی

دسته بندی

بلوک سقفی

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت بلوک سفالی سقفی به کیفیت ساخت، برند، میزان خرید و ابعاد بلوک سفالی وابسته است. قیمت بلوک سقفی سفالی به صورت قیمت هر عدد بلوک ارائه می گردد. عمران مدرن ارائه دهنده انواع بلوک سفال سقفی در ابعاد مختلف، با بهترین کیفیت و بهینه ترین قیمت می باشد.
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

rebar_banner

بلوک سفال سقفی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

بلوک سفال سقفی

بلوک سفال سقفی بلوکی توخالی است که برای پر کردن فضای مابین تیرچه ها مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که از نام این مصالح پیداست، جنس آن از سفال است. مصالح مصرفی در ساخت این بلوک ها، خاک رس می باشد. لازم به ذکر است که بلوک سفالی سقفی غیر باربر بوده و موجب کاهش مصرف بتن در اجرای سقف می گردد. از مهم ترین مزایای بلوک سقفی سفالی می توان به مقاومت بالای آن در برابر آتش سوزی و عدم تغییر شکل آن اشاره نمود. این بلوک ها عایق مناسبی در برابر حرارت و صدا بوده و همبستگی مناسبی با ملات ایجاد می کنند. همچنین وزن بلوک سفالی سقفی کمتر از بلوک های سیمانی سقفی است. علاوه بر این، به دلیل مقاومت بیشتر آن نسبت به یونولیت، از نظر سوراخ کاری و نصب لوازم برقی و تاسیسات، محکم تر و با دوام تر است.

 

بلوک سفال سقفی
 بلوک سفال سقفی

 

قیمت بلوک سفالی سقفی

قیمت بلوک سقفی سفالی با توجه به ابعاد، کیفیت و برند آن تعیین می گردد. قیمت این بلوک ها به صورت عددی ارائه شده و قیمت بارگیری و حمل را نیز باید در برآورد هزینه ها احتساب نمود. در صورت یکسان بودن مشخصات بلوک سفال سقفی (برند، کیفیت و ابعاد) ، غالبا قیمت بلوک های با ابعاد بزرگتر، بیشتر از بلوک های کوچکتر می باشد.

 

ابعاد بلوک سفالی سقفی
 جاگذاری بلوک سفالی سقفی در بین تیرچه ها

 

برای تعیین تعداد بلوک سقفی سفالی مورد نیاز در هر متر مربع باید طول و عرض بلوک را در نظر گرفت و ارتفاع آن تاثیری در برآورد تعداد بلوک نخواهد داشت. ارتفاع بلوک سفال سقفی باید تابعی از ارتفاع (ضخامت) سقف باشد. پیش از اقدام به خرید، باید ابعاد سفال سقفی از فروشنده پرسیده شود تا مشکلی ایجاد نگردد. در هنگام خرید بلوک سفال سقفی باید توجه داشت که بلوک ها عاری از هر گونه ترک و دانه های آهکی باشند. همچنین سطح آنها باید صاف و عاری از انحنا و خمیدگی باشد. بافت سفال سقفی باید ریز و متراکم باشد.

 

ابعاد بلوک سفالی سقفی

با توجه به ضخامت سقف و فاصله تیرچه ها از یکدیگر، ابعاد بلوک سفالی سقفی متغیر می باشد. معمولا عرض این بلوک ها بین ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر است. ابعاد cm ، ۴۰×۲۵×۲۰ cm ،۶۰×۲۵×۲۰ cm ،۵۰×۲۵×۲۰ cm ،۵۰×۲۰×۲۰ cm ، ۴۰×۲۵×۲۵ cm، ۵۰×۲۵×۲۵ از مرسوم ترین ابعاد بلوک سفال سقفی است.

 

قیمت بلوک سفالی سقفی
 شیارهای روی سطح بلوک سقفی سفالی

 

وزن بلوک سفالی سقفی نیز بین ۳ تا ۱۲ کیلوگرم می باشد. حداکثر مقدار رواداری مجاز برای بلوک های با ابعاد کمتر از ۱۵ سانتی متر ۳± میلی متر و برای بلوک سقفی سفالی با ابعاد بیش از ۱۵ سانتی متر، ۶± میلی متر است.

حداقل عرض تکیه گاه بلوک سفال سقفی باید برابر با ۱۵ میلی متر و حداقل ارتفاع تکیه گاه بلوک برابر با ۴۰ میلی متر در نظر گرفته شود. ساخت بلوک سفال سقفی باید به صورتی انجام شود که جذب آب آن از ۲۰ درصد وزن بلوک تجاوز نکند.

 

روش تولید بلوک سفال سقفی

برای تولید بلوک سفالی سقفی ابتدا خاک رس با کیفیت لازم را استخراج کرده و سپس کلوخه و سنگ های آن را جدا می کنند. در مرحله بعد با آسیاب کردن خاک سایز ذرات آن را کاهش می دهند. گام بعدی تولید بلوک سفال سقفی به دو صورت خشک و تر قابل انجام است. در روش خشک، خاک با درصد رطوبت بسیار کم را درون قالب فشرده می کنند.

در روش تر خاک را به صورت خمیر در می آوردند. خمیر ایجاد شده به دستگاه قالب گیری منتقل شده و فرم می گیرد. سپس آن را وارد دستگاه برش کرده و به اندازه های تعیین شده برش می زنند. پس از آن خشت ها را وارد دستگاه خشک کن می کنند تا رطوبت آن به حد نصاب برسد. در غیر این صورت خشت ها ترک خورده و خراب می شوند.

آخرین مرحله تولید بلوک سفال سقفی پختن خشت ها است. بدین منظور خشت ها را درون کوره های قرار داده و حرارت را بالا می برند. به منظور اینکه رنگ بلوک سقفی سفالی کاملا یکدست و یکنواخت باشد، باید به صورت کاملا یکسان پخته شود. سطوح خارجی بلوک سفال سقفی به صورت شیاردار است، این امر چسبندگی مناسب بلوک به بتن بالایی و همین طور چسبندگی به نازک کاری زیر سقف را ممکن می سازد.

 

بلوک سفال سقفی
 اجرای سقف با بلوک سفالی

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۴ از ۵ - از مجموع ۵ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما