آجر سه گل

آجر سه گل

تعداد ارائه دهنده ها

۵ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

cctv_banner

آجر سه گل

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

بازرگانی پارسه

بازرگانی پارسه

۳

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

جمال مصالح

جمال مصالح

۳

اصفهان

phone

******۰۹۱۳۳

بازرگانی ژیوار

بازرگانی ژیوار

۳

اراک

phone

******۰۹۱۸۳

آجرچی

آجرچی

۳

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

آجر سه گل

آجر سه گل محبوب ترین آجر در شیراز و استان فارس است. علت نام گذاری این آجر به اسم آجر سه گل وجود سه سوراخ در آن است. این آجر به آجر سه سوراخ نیز معروف است. قطر هر سوراخ آجر سه گل حدود 4/5 سانتی متر است. آجر سه گل با دو کیفیت (درجه 1 و درجه 2) در اصفهان تولید می شود.

قیمت آجر سه گل

اگر ابعاد آجر سه گل را 9×19×7 سانتی متر در نظر بگیریم، با توجه به ابعاد این آجر که تقریباً برابر با آجر لفتون 7 سانتی است. ولی قیمت آجر لفتون سه گل حدود 45% کمتر از قیمت آجر لفتون 7 سانتی یا عراقی است.

اجر سه گل

آجر سه گل نوع جدیدی از آجر در بازار است و با ویژگی هایی همچون شکل ظاهری ، مقاومت آجر و قیمت مناسب آن در بازار خرید و فروش آجر خیلی سریع طرفداران خود را پیدا کرده است.  آجر سه گل یا آجر سه سوراخ در ابعاد ۷*۹*۲۰  تولید می شود و آجری دو منظوره شناخته می شود . آجر سه گل را هم برای آجر نما ساختمان و هم به صورت توکار استفاده می کنند.

کاربرد آجر سه گل

علاوه بر کاربرد های گفته شده ، آجر سه گل برای ساخت سوله ، آثار باستانی یا اماکن تاریخی و دیوارهای نیمه باربر و حتی ساخت سقف استفاده می شوند .سوراخ های موجود در آجر سه گل به راحتی ملات در داخل آنها نفوذ می کنند و استقامت دیوار را بالا می برد. آجر سه گل در تمامی استان ها و یا شهرهای کشور استفاده نمی شود بلکه بیشتر در استان های فارس، هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد کاربرد دارد.

آجر سه گل چیست؟

دلیل نام گذاری آجر سه گل به دلیل وجود ۳ عدد سوراخ بر روی این آجر سفال می باشد، وجود این سوراخ ها در سطح آجر سفال باعث می شود که سیمان در آن نفوذ کرده و موجب محکم شدن چسبندگی آجر ها به یکدیگر شده و  دیوار بسیار محکم و با استقامت بالایی با آنها ساخته شود.

کاربرد آجر سه سوراخ

این آجر سفال به جهت تکنولوژی تولید دارای سه سوراخ بوده و از مقاومت بالایی برخوردار است، و از نظر ساختار دارای حجم کمتری بوده و از نظر شکل ظاهری آن کم حجم بوده و قیمت آن مناسب و وزن کمی دارد.این آجر به صورت تر تولید می شود.

انواع آجر سفال سه گل

استفاده از آجر ۳ گل در موارد نما و همچنین توکار استفاده بیشتری دارد.  آجر ۳ گل دارای سه سوراخ به صورت بیضی  است که در دو سایز ۷ در ۹ در ۱۹ سانتی متر و ۵ در ۹ در ۱۹ سانتی متر تولید می شود

اجر 3 گل

از دیر باز از خشت های آجر سه گل در شیراز و مناطق جنوب کشور برای ساخت و ساز استفاده میگردیده است. با پیدایش تولید آجر های ماشینی و مهد رشد آن ، که در اصفهان قرار داشت مهندسین مناطق جنوب و شیراز به اصفهان آمده و درخواست تولید خشت های  سه گل را به صورت ماشینی دادند.

آجر سه گل عراقی

آجر سه گل مانند آجرعراقی می باشد، آجرهایی که درعراق استفاده میگردیده استاندارد نبوده ولی به خاطر رواج ابعاد آن در عراق نوع ماشینی آن نیز تولید و به بازار عرضه گردیده است.  با توجه به اطلاع تمامی مهندسین از وجود چنین آجری ، ولی همچنان استفاده این آجرها در شیراز می باشد.

آجر سه گل شیرازی

 آجر سه گل شیرازی توليدي با مطلوبترين خاك رس مورد استفاده در حصار كشي و ديوار كشي ساختمانها كه در استان ها و شهرهاي جنوبي كشور ( شيراز ، ياسوج ، بوشهر و …) مصرف ميشود. اين آجر در ابعاد ۵*۹*۲۰ و ۷*۹*۲۰ توليدميگردد . بخاطر مشخصات ظاهري اين آجر كه داراي ۳ سوراخ ميباشد به آن آجر سه گل ميگويند .

از دیر باز از خشت های آجر سه گل در شیراز و مناطق جنوب کشور برای ساخت و ساز استفاده میگردیده است .با پیدایش تولید آجر های ماشینی و مهد رشد آن ، که در اصفهان قرار داشت مهندسین مناطق جنوب و شیراز به اصفهان آمده و درخواست تولید خشت های  سه گل را به صورت ماشینی دادند.

رنگ آجر سه گل

آجر سه گل فقط در رنگ زرد تولید می گردد این آجر دارای قیمت رقابتی در بین سایر آجرها می باشد و سوراخ های درشت آن باعث می شود که ملات بهتر دربین آن قرار بگیرد و شیارهای اطراف آن نیز به چسبندگی آجر به ملات کمک میکند .

وزن آجر سه گل

وزن سبک آین آجر نیز یکی دیگر از مزیت های این آجر می باشد. آجرهای سه گل معادل آجر لفتون می باشند که در مناطق دیگر مورد استفاده قرار میگیرد.

آجر سه گل اصفهان

آجر سه گل اصفهان یکی از پر کاربرد ترین آجرها در صنعت ساخت و ساز و ساختمان سازی می باشد .

ویژگی آجر سه گل

 به دلیل ویژگی های منحصر به فرد آجر ۳ گل ، وجود سه سوراخ بزرگ در قالب آجر سفال ، عایق قوی حرارت و صدا و همچنین مقاومت فشاری بالای آجر ، می توان در ساخت دیوارهای دور ساختمان ، دیوارهای باربر و نیمه باربر ، ساخت دیواره ها و تیغه های داخلی ساختمان به عنوان تیغه جداکننده اتاقها ، زدن طاق ضربی ، ساخت سوله و اماکن تاریخی و …  از اجر ۳ گل استفاده نمود .

سوراخ ها یا حفره های بزرگ موجود در اجر۳ گل باعث نفوذ ملات در این سوراخ ها شده و دیوار محکم و یک دست می گردد . از محاسن دیگر این نوع آجر تولید شده در آجر سفال ایران وجود شیارهایی روی آجر سه گل شیرازی می باشد که باعث چسبندگی بیشتر ملات و دوغاب کاشی کاری و همچنین چسبندگی گچ و یک دستی عملیات سفید کاری اشاره نمود .

مشخصات انواع آجر سه گل موجود در بازار ( آجر سه سوراخ )

§         آجر سه گل معمولی – نوع اول

ابعاد آجر سه گل : ۱۹*۹*۷  سانتی متر

کیفیت: آجر سه گل:  درجه ۱

وزن خالص : ۱۰۰۰ گرم (+/- ۵۰ گرم )

کاربرد : جهت جداکردن دیوارهای خارجی ساختمان و جداره های حائل بین فضای داخلی ساختمان و یا در اتاقها استفاده می شود.

§         آجر سه گل – نوع دوم

ابعاد اجر سه گل 7 در 10 در 20

گرید کیفی : درجه ۱

وزن مخصوص : 0.950 ~ 0.900 کیلوگرم

§         آجر سه گل شیرازی ۳ سوراخ (سفال تیغه آجر نما سه گل)

ابعاد : ۲۰*۱۰*۷ سانتی متر

کاربرد : جهت جداکردن دیوارهای خارجی ساختمان و جداره های حائل بین فضای داخلی ساختمان و یا در اتاقها استفاده می شود.

گرید کیفی : درجه ۱

وزن مخصوص : ۰٫۹۵۰ ~ ۰٫۹۰۰ کیلوگرم

§         آجر سه گل مرودشت

ابعاد :7*10*20

کاربرد در ساختمان :جهت طاق زنی، جهت دیوارچینی در سازه های بنایی و زیر زمین سازه های اسکلت بتنی و فلزی کاربرد دارد .

§         آجر سه گل یزد

ابعاد : 7*9*19 سانتی متر

وزن تقریبی : 2/1 کیلوگرم

آجر سه گل یا سه سوراخ از خاک رس تولید می شود .

کاربرد :  توکار ، پشت کار ، تیغه چینی ساختمان ، سوله و پوشش سقف تیر آهن 2- شیارهای آجر باعث چسبندگی بیشتر با مصالح می شود .

رنگ : زرد روشن ( مایل به سفید )

تعداد آجر سه گل در هر متر مربع

در هر متر مربع جهت دیوار 10 سانتی حدود 50 عدد ، دیوار 20سانتی 100 عدد و 35 سانتی 150 عدد لازم می باشد . محاسبه تعداد آجر سه گل مورد نیاز در هر متر مربع :

۷۵ قالب آجر ۳ گل برای ساخت دیواری با ضخامت ۱۰ سانتی متر ( تیغه چینی و طاق ضربی )

۱۵۰ قالب آجر ۳ گل برای ساخت دیواری با ضخامت ۲۰ سانتی متر ( دیوار نیمه باربر )

۲۶۰ قالب آجر ۳ گل برای ساخت دیواری با ضخامت ۳۵ سانتی متر ( دیوار باربر ، دیوار دور باغ ، پادگان و … )

 

ارسال سفارش آجر سه گل اصفهان

§         تعداد بارگيري در كاميون کمپرسی ده تن ( شش چرخ ): ۹۵۰۰ قالب

§         تعداد بارگيري در كاميون کمپرسی پانزده تن ( ده چرخ ) : ۱۴۵۰۰ قالب

§         تعداد بارگيري  در تریلی کمپرسی ( هیجده چرخ ) : ۲۳۰۰۰ قالب

§         تخلیه و بارگیری آجر سه گل شیرازی به صورت کمپرسی می باشد .

کاربرد آجر سه گل

جدا کردن دیوارهای خارجی ساختمان و دیوار های بین فضای داخلی ساختمان و یا جدا کردن اتاقها ، زدن طاق ضربی ، ساخت سوله ، ساخت و باز سازی اماکن تاریخی و … .

بیشترین کاربرد آجر سه گل شیرازی حصار كشي ، ديوار كشي و طاق ضربی می باشد كه در مناطق کویری و یا شهرهاي جنوبي كشور مانند شيراز ، ياسوج ، بوشهر ، اهواز ، بندرعباس ، زاهدان ، زابل ، بیرجند ، طبس و … طرفداران بیشتری دارد .

آجر عایق صدا به انواع آجر سه سوراخ ( اجر سه گل )

آجر سه گل یکی از آجرهای پر کاربرد در ساختمان سازی میباشد زیرا به خاطر قالب منحصر بفر خود دارای مقاومت و میزان عایق بالایی بوده لذا با توجه به این ویژگیها هم میتوان از آن در ساخت دیواره های دور ساختمان و دیوارهای باربر استفاده کرد و هم از آن در ساخت دیواره ها و جدارهای داخلی ساختمان به عنوان تیغه جداکننده داخلی بهره جست.

 

کاربردهای آجر سه گل

این آجر که به آجر سه گل جنوبی نیز معروف می باشد برای موارد زیر استفاده می گردد:

§         دیوارکشی اطراف ساختمان

§         برای استفاده در سقف

§         برای ساختهای توکار

§         بازسازی بناهای قدیمی

§         ساخت سوله

§         دیواره ای نیمه باربر

 

 

روش تولید آجر سه گل

تولید به صورت تر

اکسترودری

 

 ابعاد آجرهای سه گل

آجر سه گل  بزرگ (7*19*8 سانتی متر)

آجر سه گل کوچک (5*19*8 سانتی متر)

9 آجر سه گل 19 در 7 سانتی متر

 

 جهت ساخت و نما کردن دیوارهای بیرونی و داخلی ساختمان توضیحات : آجر سه گل نوع جدیدی از آجراست که علت نام گذاری  این آجر به اسم آجر سه گل وجود سه سوراخ در آن است. این آجر به آجر سه سوراخ نیز معروف است.

آجر سه سوراخ

آجر سه گل یا آجر سه سوراخ یا سه حفره، بیشترین کاربرد را در استان فارس دارد و کمتر مکانی را در کشور می توان یافت که از این نوع آجر استفاده نمایند یا حتی با آن آشنایی داشته باشند .

با توجه به شکل ظاهری این آجر و مقاومت بالای آن و همچنین قیمت رقابتی و مناسبش رفته رفته جای خود را در بین سبد تقاضای سازندگان باز کرده است .

سوراخ ها یا حفره های موجود در آجر سه گل باعث می شود که ملات به خوبی در این سوراخ ها نفوذ کرده و دیوار به صورت یکدست و محکم شود . از دیگر محاسن آجر سه گل می توان به دو منظوره بودن آن اشاره نمود که هم در نما و هم به صورت توکار از آن استفاده می گردد .

آجر سه گل درجه یک صادراتی

از این آجر بیشتر جهت دیوار منازل، ساختمان ها، سالن ها، سوله ها و ساختمانهای صنعتی استفاده می شود. سوراخ های موجود در آجر باعث قفل شدن ملات بنایی و میلگرد در آجر می شود که برای مقاومت در برابر زلزله حائز اهمیت است. کلیه محصولات از نظر کیفیت بالای ظاهری، ابعاد یک دست، عدم تغییر رنگ و عدم شوره دارای ضمانت معتبر و گارانتی تعویض می باشند.

مشخصات فیزیکی آجر سه گل ممتاز

§         استحکام و مقاومت بالا

§         عدم وجود آلوئک و آسیاب کامل و چندباره خاک

§         جذب آب استاندارد متناسب با نیاز و کاربرد

§         قیمت مناسب

§         رنگ های طبیعی و غیر قابل تغییر در برابر اشعه خورشید

§         مقاوم در برابر زلزله

 

فروش اینترنتی اجر سه گل

این آجر به رنگ های زرد، قرمز، قهوه ای و گلبه ای در بازار به فروش می رسد؛ رنگ زرد و قرمزبه دلیل قیمت مناسبی که دارند بیشتر مورد استفاده قرارمی گیرند. کاربرد آن در اندازه های بزرگ در دیوار چینی محوطه ها، اطراف باغ ها و ویلاها، سوله ها، و حیاط ساختمان است. در اندازه کوچک در داخل ساختمان مثل دیوار چینی اتاق ها،درپوش حمام و دستشویی وزدن سقف به کمک تیرآهن و در تراس های منازل استفاده می شود.

نوع با کیفیت تر این آجر پس از پایان کار بند کشی می شود و هم گام نیز به عنوان نما استفاده می شود. آجر لفتون انواع گوناگونی دارد و در صنایع مختلف کاربرد دارد، ازموادی مانند خاک رس، خاک شیل و خاک نسوز ساخته می شود. به دلیل قیمت بسیار زیاد آجر لفتون شیل و نسوز، بیشتر تولیدات آجر از خاک رس هستند و در کوره ها  پخته می شوند. شناخت بهتر آجر سه گل و لفتون به طراج کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشد.

2 کاربرد آجر سه گل

§         آجر سه گل یا آجر سه سوراخ به دو صورت مختلف در ساختمان کاربرد دارد.

§         اضافه بر استفاده در ساختمان، آجر سه گل برای ساختن سوله ، آثار باستانی یا اماکن تاریخی و دیوارهای نیمه باربر و نیز در ساخت سقف کاربرد دارد.

§         سوارخ های که در سطح آجر وجود دارد با سیمان پر می شوند و مقاومت دیوار آجری افزایش پیدا می کند. مناطق محدودی در نیمه جنوبی کشور در ساخت و ساز خود از این آجر استفاده می کنند.

آجر سفال سه گل

یکی از انواع آجر سفال آجر سه گل می باشد که به دلیل وجود سه سوراخ بزرگ در آجر سبب می شود تا نفوذ پذیری ملات در آجر بیشتر شود که موجب استحکام در دیوار چینی و یک دست شدن آجر ها می شود و خصوصیت دیگری که می توان برای این نوع آجر نام برد بحث عایق قوی حرارت و صدا بوده و همچنین مقاومت بالای آجر در برابر فشار و بار ساختمان می شود از آجر سه گل اصفهان در مواردی همچون دیوارچینی های دور ساختمان ، ساخت تیغه و دیواره های ساختمانی ، دیواره های باربر و دیواره های نیمه باربر و… استفاده می شود.

فروش آجر سه گل به صورت عمده

آجر ۳ گل محصول جدیدی است که به خاطر وجود سه سوراخ روی آن به آجر ۳ گل معروف است.وجود آن ۳ سوراخ روی آجر باعث شده سیمان به داخل حفره ها نفوذ کرده و دیواری محکم و با استقامت ساخته می شود.قطر هر سوراخ این آجر حدود چهار و نیم سانتی متر است.این آجر از خاک رس تشکیل شده است و در حال حاضر این محصول در استان های جنوبی نظیر استان بوشهر و هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد و … مورد استقبال قرار گرفته است.

آشنایی با انواع آجر ۳ گل

آشنایی با انواع آجر 3 گلنام دیگر آجر ۳ گل آجر جنوبی گفته می شود به این دلیل که این نوع آجر متعلق به جنوب کشور بخصوص استان فارس است ولی از آنجایی که اصفهان مهد تولید آجر است،تولید ماشینی آجرهای ۳ گل در اصفهان انجام می شود.این آجرها برای دیوارکشی،سقف،ساخت بناهای قدیمی و سوله و انبارها مورد استفاده قرار می گیرد.

معایب آجر سه گل

به دلیل اینکه این آجر به صورت سنتی و در قمیر پخته می شود طبیعی ست که حدود یک سوم از بار سفارش داده شده دارای ترک و شکسته باشد،دومین ایراد یک رنگ نبودن آجرهاست و حدود دو سوم از بار یک تریلی زرد و مابقی سفید است،سومین ایراد احتمال وجود شوره و آخرین مشکل شکست حدود پنج درصد از آجرها هنگام تخلیه بار.

بهترین آجر سه گل

از کجا بهترین آجر 3 گل بخریم؟ بهترین آجر ۳ گل مربوط به اصفهان است به دلیل اینکه بهترین خاک آجرپزی متعلق به آنجاست.

خواص آجر ۳ گل مرغوب

شوره نباید داشته باشد

عدم نفوذ پذیری آب

عدم انتقال گرما و سرما

مقاوم بودن در برابر زلزله

قیمت مناسب آجر سه گل

این آجر توسط دستگاه های تمام اتوماتیک در اصفهان تولید می شود.آجر ۳ گل با توجه به کیفیت ظاهرش هم به عنوان توکار و هم برای نما بکار می رود.بیشترین موارد مصرف این محصول در استان های فارس و کرمانشاه است و شاید سایز نقاط کشور اطلاعات کمتری درباره این آجر داشته باشند.

انواع آجر سه گل

این آجر با توجه به کاربردی که از آن انتظار می رود در نما و همچنین توکار استفاده می گردد. این نوع آجر دارای 3سوراخ بیضی شکل میباشد که در 2سایز 7*9*19و5*9*19تولید میگردد .

خرید فروش آجر سه گل

این آجر به دلیل مقاومت بالا ، شکل ظاهری آن که کم حجم می باشد ، همچنین قیمت مناسب و وزن کم ،جای خود را در بین متقاضیان باز کرده است. تولید این آجر بصورت  تر بوده  و برای ساخت سوله، مکان های تاریخی و همچنین دیوارهای نیمه باربر استفاده می شوند. دیوارهایی که با این آجرها ساخته می شود ، جهت بارکشی سقف مورد استفاده قرار میگیرد یعنی سقف را بدون ستون روی این دیوارها قرار میدهند.

خرید اینترنتی آجر سه گل

علت نام گذاری این آجر به اسم آجر سه گل وجود سه سوراخ در آن است. این آجر به آجر سه سوراخ نیز معروف است. این نمونه از آجر محبوب ترین آجر در شیراز و استان فارس می باشد. همچنین رنگ و ظاهر آجر سبب تلفیق سازه با طبیعت اطراف گردیده که در نوع خود بی نظیر است. برای استعلام قیمت آجر سه گل با کیفیت و سفارش جزئی و عمده این آجر با کارشناسان عمران مدرن تماس بگیرید.

 

 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما