چسب کاشی دو جزئی

چسب کاشی دو جزئی

دسته بندی

چسب ساختمانی

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

چسب کاشی دو جزئی از دو قسمت با حالت فیزیکی متفاوت تشکیل شده است که مکمل یکدیگر هستند. چسب کاشی دو جزئی معمولا به صورت یک پاکت پودر چسب 20 کیلوگرمی به همراه یک گالن 5 لیتری از سخت کننده که یک رزین پلیمری است عرضه می شود. برند محصول و کیفیت مواد اولیه به کار رفته در ساختار چسب از موارد تاثیرگذار بر قیمت چسب کاشی دو جزئی است. قیمت چسب کاشی دو جزئی در نیمه اول سال 1403، از 15 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم آغاز می شود.
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

نوع

دو جزئی x

برند

برند را مشخص کنید

وزن

وزن را مشخص کنید

رنگ

رنگ را مشخص کنید

کشور سازنده

کشور سازنده را مشخص کنید
https://omranmodern.com/files/products/Ikz32qxKZBzmMOpglS7sULbVshzQytlB.jpg

چسب کاشی و سرامیک بزرگ صنعتی دو جزئی پومکس

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

وزن (کیلوگرم):

۲۵

رنگ:

سفید

کشور سازنده:

تحت لیسانس ترکیه

محل استفاده:

کف و دیوار برای سایز بزرگ

کاربرد:

نصب کاشی ، سرامیک بزرگ

توضیحات:

۲۰ kg + ۵ lit
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

چسب کاشی دو جزئی

چسب کاشی دو جزئی یکی از انواع چسب کاشی است که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همانطور که از نام آن پیداست چسب کاشی دو جزئی از دو قسمت با حالت فیزیکی متفاوت تشکیل شده است که مکمل یکدیگر می باشند. برای استفاده از این چسب نیاز است که این دو جزء با یکدیگر مخلوط شوند.

این چسب کاربرد های زیادی دارد. چسبندگی بسیار بالای این محصول سبب شده است از آن در مکان هایی استفاده شود که چسب های معمولی عملکرد خوبی ندارند.

 

چسب کاشی دو جزئی
نصب سرامیک ها روی سطوح عمودی

 

قیمت چسب کاشی دو جزئی

چسب کاشی دو جزئی از جمله چسب های ساختمانی است که از کیفیت بالایی برخوردار است و از جمله چسب های بسیار قوی محسوب می شود. این چسب در مقایسه با سایر چسب های کاشی از قیمت بیشتری برخوردار است. حداقل قیمت چسب کاشی دو جزئی در نیمه اول سال ۱۴۰۳، ۱۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم می باشد. چسب کاشی دو جزئی به طور معمول به صورت یک پاکت ۲۰ کیلوگرمی چسب پودری و یک گالن ۵ لیتری رزین پلیمری به فروش می رسد.

 

چسب کاشی دو جزئی
کاشی کاری سطوح افقی

 

انواع چسب کاشی دو جزئی

چسب های کاشی دو جزئی بر اساس مواد تشکیل دهنده آن ها به دو دسته چسب کاشی اپوکسی و پلی اورتان تقسیم بندی می شوند. در ساختار چسب کاشی اپوکسی از رزین های اپوکسی و در ساختار نوع دیگر آن از رزین پلی اورتان استفاده می شود. همچنین برخی از مواد افزودنی مانند مواد معدنی پرکننده و برخی روان کننده ها نیز برای دستیابی به خواص بهتر به آن ها افزوده می شود.

 

ویژگی های چسب کاشی دو جزئی

چسب کاشی دو جزئی از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است. مهم ترین ویژگی این چسب، قدرت چسبندگی آن است که می تواند تا بزرگ ترین اندازه های کاشی و سرامیک را به انواع سطوح افقی و عمودی اتصال دهد. از دیگر ویژگی های این چسب می توان به انعطاف پذیری بالای آن اشاره کرد. این ویژگی کمک می کند تا کاشی و سرامیک هایی که با چسب کاشی دو جزئی چسبانده می شوند، در برابر انواع فشار و نیروی اعمال شده مقاوم باشند و به راحتی شکسته نشوند.

مقاومت در برابر آب و رطوبت از دیگر ویژگی هایی است که می توان به آن اشاره کرد. به همین دلیل می توان از این چسب در محیط های که معمولا با آب در تماس هستند مانند سرویس های بهداشتی، حمام و استخر ها استفاده کرد. همچنین به علت مقاومت در برابر حرارت، می توان از چسب کاشی دو جزئی در سیستم های گرمایش از کف نیز بهره برد.

همچنین چسب کاشی دو جزئی آنتی باکتریال است و استفاده از آن به محیط زیست آسیب نمی رساند.

 

چسب کاشی دو جزئی
چسب کاشی خاکستری

 

مقایسه چسب کاشی دو جزئی با چسب کاشی تک جزئی

تفاوت عمده چسب های کاشی تک جزئی و دو جزئی در ساختار آن ها است. چسب های تک جزئی فقط به صورت پودری یا خمیری هستند و هر کدام از انواع آن نیز برای مصارف گوناگونی استفاده می شوند. اما چسب کاشی دو جزئی از ترکیب هر دوی این حالت ها تهیه شده است. به همین دلیل از قدرت چسبندگی منحصر به فردی برخوردار است.

تفاوت دیگر چسب های کاشی دو جزئی و تک جزئی در نحوه خشک شدن آن ها است. چسب کاشی تک جزئی برای خشک شدن به یک عامل خارجی مانند گرما و نور نیاز دارد، اما چسب های دوجزئی پس از مخلوط شدن با یکدیگر به سرعت و بدون نیاز به عامل محیطی خشک می شوند.

چسب کاشی تک جزئی عمر مفید کمتری دارد. این چسب در برابر عوامل محیطی نیز مقاومت بالایی ندارد و خاصیت خود را از دست می دهد. بنابراین از این چسب ها بیشتر در داخل ساختمان استفاده می شود.

 

کاشی کاری با ابزار مخصوص

 

کاربرد چسب کاشی دو جزئی

  • چسباندن کاشی های بزرگ یا اسلب ها
  • استفاده در مکان هایی که در معرض فشار زیاد هستند مانند مجتمع های تجاری و پارکینگ ها
  • سیستم های گرمایش از کف
  • نصب سرامیک در نمای ساختمان
  • کاشی کاری حمام و سرویس بهداشتی

 

راهنمای انتخاب چسب کاشی مناسب

در هنگام انتخاب چسب کاشی دو جزئی مناسب، باید نکاتی را در نظر گرفت. از جمله عواملی که در انتخاب چسب مناسب تاثیر گذار هستند، نوع کاشی مورد استفاده، سطح زیر کار، شرایط محیطی و میزان فشاری است که این کاشی ها باید تحمل کنند.

چسب کاشی دو جزئی، از قدرت چسبندگی بالایی برخوردار است، اما این به معنی کیفیت پایین سایر چسب های کاشی نیست. اگر سایز کاشی ها کوچک است، شرایط محیطی مکان کاشی کاری مساعد می باشد و نصب کاشی و سرامیک در محیط های شلوغ و پر رفت و آمد انجام نمی شود، نیازی به استفاده از چسب کاشی دو جزئی نیست و می توان از سایر چسب های کاشی نیز بهره برد. با این کار در هزینه ها نیز صرفه جویی خواهد شد.

 

چسب کاشی دو جزئی
استفاده از ماله مخصوص کاشی کاری با چسب

 

نحوه استفاده از چسب کاشی دو جزئی

اولین مرحله در استفاده از هر چسبی از جمله چسب کاشی دو جزئی ، آماده سازی سطح کار است. سطح کاری که کاشی کاری روی آن انجام می شود، باید کاملا تمیز، خشک و همچنین عاری از هرگونه چربی و ذرات گرد و غبار باشد.

مرحله بعد در استفاده از چسب کاشی دو جزئی، آماده سازی چسب است. این چسب از دو قسمت رزینی و سخت کننده تشکیل شده است که باید قبل از استفاده این دو بخش را با یکدیگر مخلوط کرد. برای این کار بهتر است از یک همزن برقی صنعتی کمک گرفت. هاردنر باید به آرامی به رزین اضافه شود. عمل مخلوط کردن باید تا زمانی ادامه پیدا کند که یک مخلوط همگن به دست بیاید. نکته ای که بهتر است در هنگام استفاده از این چسب به آن دقت کرد، حجم چسبی است که آماده می کنید. زیرا چسب آماده شده فقط تا یک ساعت قابلیت استفاده دارد و پس از آن خاصیت خود را از دست می دهد. برای کاشی کاری هر متر مربع، به ۴ الی ۶ کیلوگرم از چسب کاشی دو جزئی نیاز است.

سپس نوبت به استفاده از مخلوط آماده شده می رسد. بهتر است قبل از استفاده ۵ دقیقه به آن زمان داد تا استراحت کند. پس از یک اختلاط مجدد، چسب آماده استفاده است. بهترین ابزار برای اعمال چسب کاشی دو جزئی روی سطح، ماله دندانه دار است.

دقت شود نصب کاشی ها روی سطح، باید حداکثر تا ۲۰ دقیقه پس از اعمال چسب انجام شود. همچنین دمای مناسب استفاده از چسب کاشی دو جزئی ، بین ۵ تا ۳۵ درجه سانتی گراد است.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما