استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
آسانسور و بالابر

فضای لازم برای آسانسور ۴ نفره

فضای لازم برای آسانسور ۴ نفره و دو نفره به اندازه کابین استفاده شده و نوع آسانسور بستگی دارد. بطور معمول اندازه کابین آسانسور ۴ نفره، استاندارد بوده و در حدود ۹۰ سانتی‌متر عمق، ۱۰۰ سانتی‌متر عرض و ۲۲۰ سانتی‌متر ارتفاع دارد. آسانسورهای دو نفره نیز ابعادی در حدود ۶۵ سانتی‌متر عمق، ۶۵ سانتی متر عرض و ۲۰۰ سانتی‌متر ارتفاع دارند. بنابراین فضای لازم برای آسانسور دو نفره کمتر از آسانسور ۴ نفره بوده و هرچه ظرفیت و ابعاد کابین بیشتر باشد، فضای مورد نیاز آن نیز افزایش خواهد یافت.

حداقل فضای لازم برای آسانسور ۴ نفره

حداقل فضای لازم برای آسانسور ۴ نفره با توجه به اندازه کابین آسانسور تعیین می‌شود. عمق و عرض چاله آسانسور باید فضای مورد نیاز برای متعلقات آسانسور را فراهم سازد. بنابراین عرض یک آسانسور ۴ نفره باید برابر با مجموع عرض کابین، عرض وزنه تعادل، عرض درب و عرض ریل راهنما باشد. همچنین عمق چاه آسانسور چهار نفره نیز باید مجموع عمق کابین و درب‌ها را شامل شود.

بطور معمول فضای لازم برای آسانسور ۴ نفره برابر با ۱۶۰ سانتی‌متر عمق و ۱۴۰ سانتی‌متر عرض می‌باشد. همچنین حداقل ارتفاع چاهک آسانسور نیز باید برابر با ۱۴۰ سانتی‌متر باشد. توجه داشته باشید که این ابعاد با توجه به عمق و عرض استاندارد کابین ارائه شده و برای کابین‌هایی با عمق و عرض دیگر، این ابعاد باید تغییر یابد.

فضای لازم برای آسانسور ۴ نفره در بخش بالاسری نیز برابر بسته به سرعت آسانسور تعیین می‌شود. بطور معمول ارتفاع فضای بالاسری برای آسانسور با سرعت ۰.۶۳ متر بر ثانیه برابر با ۳۶۰ سانتی‌متر و برای سرعت‌های ۱ و ۱.۶ متر بر ثانیه نیز به ۳۷۰ و ۳۸۰ سانتی‌متر فضای بالاسری نیاز است.

فضای لازم برای آسانسور دو نفره

فضای لازم برای آسانسور دو نفره

فضای لازم برای آسانسور دو نفره نیز به اندازه کابین و تجهیزات مورد استفاده بستگی دارد. اندازه استاندارد کابین آسانسورهای دو نفره برابر با ۰.۶۵ سانتی‌متر عمق، ۰.۶۵ سانتی‌متر عرض و ۲ متر ارتفاع است. آسانسورهای دو نفره معمولا از نوع هیدرولیکی می‌باشند و استفاده از آسانسور ۲ نفره کششی متداول نیست. بنابراین ابعاد چاه این آسانسورها با آسانسورهای کششی متفاوت می‌باشد.

بطور کل حداقل فضای لازم برای آسانسور دو نفره باید به اندازه ابعاد کابین باشد. با این حال در آسانسورهای هیدرولیک جک از بغل باید فضای مورد نیاز برای استقرار جک نیز در پلان لحاظ شود. بنابراین این نوع از آسانسورها جزو بهترین گزینه‌ها برای خانه‌ها و ساختمان‌های دارای فضای محدود می‌باشد.فضای لازم برای آسانسور دو نفره بیشتر در بخش چاهک اهمیت دارد. چاهک آسانسورهای هیدرولیک باید تجهیزات آسانسور هیدرولیک مانند جک هیدرولیک، شیرآلات و دمپر را به خوبی در خود جای دهد. مقدار فاصله عمودی بین پایین‌تر بخش کابین در پایین‌ترین طبقه تا کف چاهک آسانسور نباید از ۵۰ سانتی‌متر کمتر باشد.

برای مطالعه بیشتر:

راهنمای خرید آسانسور

راه اندازی مجدد آسانسور

بالابر خانگی هیدرولیکی

برق آسانسور چند فاز است

فرق آسانسور با بالابر

قیمت آسانسور یک طبقه

قیمت آسانسور ۸ نفره

ارتفاع چاله آسانسور هیدرولیک

آسانسور وکیوم

شرکت آسانسور الکو

آخرین عناوین

مزایا و معایب تری دی پنل

مزایای تری دی پنل به قدری گسترده است که کاربرد آن در مهندسی عمران و…

36 دقیقه پیش

چراغ نما رومی

برای روشنایی نمای رومی از کدام چراغ ها استفاده می شود ؟ پیش از خرید…

18 ساعت پیش

پروژکتور ریلی

پروژکتور ریلی امروزه یکی از بهترین و پرطرفدارترین منابع روشنایی است. این پروژکتورها در فضاهای…

19 ساعت پیش

چراغ دکوراتیو نما

چراغ دکوراتیو نما ، ابزاری نوین و موثر برای افزایش زیبایی و جذابیت نمای ساختمان…

4 روز پیش

تری دی پانل چیست

تری دی پانل که با نام پانل سه بعدی نیز شناخته می شود یکی از…

4 روز پیش

اگر در آسانسور گیر کردیم چیکار کنیم

گیر افتادن در آسانسور یکی از ترس های شایع می باشد و بسیاری از افراد…

4 روز پیش