استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

عملیات جدول گذاری

عملیات جدول گذاری
عملیات جدول گذاری

عملیات جدول گذاری یکی از پروسه های مهم در ساخت و ساز و زیبا سازی محیط‌ های شهری است که با هدف ایجاد یک مرز مشخص بین بخش ‌های مختلف یک محوطه مانند خیابان، پیاده ‌رو، پارک و فضای سبز انجام می‌ شود. هزینه هر متر جدول گذاری از ۱۵۰,۰۰۰ تومان تا ۶۰۰,۰۰۰ تومان متغیر است و و این عملیات علاوه بر ایجاد نظم و زیبایی، نقش مهمی در هدایت آب ‌های سطحی و محافظت از زیر ساخت‌ ها دارد.

عملیات جدول گذاری
جدول کشی تک جدول در معابر

هزینه هر متر جدول گذاری

همان طور که پیشتر بیان شد هزینه هر متر جدول گذاری در پاییز سال ۱۴۰۳ بین بازه ی ۱۵۰,۰۰۰ تومان تا ۶۰۰,۰۰۰ تومان متفاوت است. ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که چرا هزینه هر متر جدول گذاری و اجرت نیروی کار تا این حد می تواند متفاوت باشد. پاسخ این سوال به این نکته بر می گردد که عملیات جدول گذاری بسته به ابعاد جدول و نوع جدول گذاری که مد نظر داریم، می تواند بسیار متفاوت باشد.

در واقع عملیات جدول گذاری تنها به یک صورت و یک روش انجام نمی شود که بتوان برای آن قیمت واحدی ارائه داد. جدول گذاری را به انواع روش های جدول کشی نهر، جدول کشی ایستاده، جدول کشی کانیو و … می توان انجام داد. اجرت نیروی کار برای هر کدام از این روش ها متفاوت است. برای مثال می توان گفت که هزینه هر متر جدول گذاری به صورت تک جدول ارزان تر از هزینه هر متر جدول گذاری به روش کانیو می باشد. از طرفی دیگر هزینه هر متر جدول گذاری به روش کانیو ارزان تر از هزینه هر متر جدول گذاری به روش نهر می باشد. در واقع می توان گفت هزینه هر متر جدول گذاری به روش نهر در حال حاضر گران تر از سایر روش های جدول گذاری می باشد.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات مورد نیاز خود در مورد عملیات جدول گذاری و استعلام هزینه هر متر جدول گذاری با کارشناسان ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

عملیات جدول گذاری
عملیات جدول گذاری کانیو

مراحل عملیات جدول گذاری

برای عملیات جدول گذاری بایستی مراحل و آداب آن را به درستی انجام داد. هر چند که انجام آن کار سختی نیست و نسبت به اجرای سایر فرآورده های بتنی، عملیات جدول گذاری جزو ساده ترین ها به شمار می رود.

در ادامه توضیحات مراحل عملیات جدول گذاری به همراه توضیح پروسه ی آن آمده است.

  1. تعیین محل و نقشه برداری
  2. خاکبرداری
  3. زیرسازی
  4. نصب جدول ها
  5. بندکشی
  6. اجرای آسفالت یا موزاییک

این ها مراحل کلی انجام عملیات جدول گذاری هستند. هر چند بسته به مقتضیات هر پروژه ممکن است که یک یا چند مرحله حذف یا اضافه شود. شما می توانید برای دریافت اطلاعات در مورد مراحل عملیات جدول گذاری و استعلام هزینه هر متر جدول گذاری با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

عملیات جدول گذاری
جدول کشی کانیو در کنار مسیر های رفت و آمد

تعیین محل و نقشه برداری در عملیات جدول گذاری

در مرحله ی اول عملیات جدول گذاری نیاز است که از منطقه ای که قصد انجام پروژه در آن را داریم، نقشه تهیه کنیم و محل دقیق آن را تعیین نماییم. همچنین برای عملیات جدول گذاری بایستی که نقشه برداری دقیق صورت گیرد و برای محل پروژه تعیین ارتفاع شود و شیب آن نیز اندازه گیری شود.

هزینه هر متر جدول گذاری
عملیات جدول گذاری در محلات

خاکبرداری در عملیات جدول گذاری

خاکبرداری مرحله ی ثانویه ی پروژه های عملیات جدول گذاری به شمار می رود. در این مرحله نیاز است که کانال هایی با عرض و عمق مشخص برای قرارگیری جدول ها حفر گردد. در این مرحله باید شیب مناسبی ایجاد شود. ایجاد شیب مناسب به منظور هدایت آب های سطحی در عملیات جدول گذاری صورت می گیرد.

زیر سازی در عملیات جدول گذاری

پس از خاکبرداری با عمق مناسب به منظور اجرای عملیات جدول گذاری ، نوبت به پر کردن کف کانال های حفر شده می رسد. در این مرحله نیاز است که کف کانال با مصالح مناسب مانند شن و ماسه به منظور ایجاد بستری پایدار برای جدول ها پر شود. نکته ای که باید در این مرحله مد نظر داشت این است که برای زیر سازی بایستی تراکم مصالح به کار رفته به گونه ای باشد که از نشست جدول ها جلوگیری شود. در غیر این صورت هزینه هر متر جدول گذاری افزایش خواهد داشت.

هزینه هر متر جدول گذاری
جدول کشی کانیو در محلات

نصب جدول ها در عملیات جدول گذاری

در مرحله ی بعد نوبت به نصب جدول ها می رسد. در این بخش نیاز است که جدول ها را در محیطی که زیرسازی شده، نصب کنیم. جدول ها را به نوبت در محل تعیین شده قرار می دهیم. نکته ای که باید توجه داشت این است که بایستی تراز و خط کشی های انجام شده برای نصب جدول را به دقت رسم کرد و در هنگام نصب هم آن ها را به دقت روی خطوط قرار داد.

سپس از ملات سیمان برای اتصال جدول ها به یکدیگر و به زیرسازی های از قبل انجام شده استفاده می شود. در انتها باید استحکام جدول ها در محلی که نصب شده اند و همچنین تراز بودن آن ها در محل شان را بررسی کرد.

بندکشی در عملیات جدول گذاری

در مرحله ی بعد نوبت به بندکشی می رسد. در این مرحله بایستی درز هایی که هنگام نصب جدول ها به وجود می آید را با ملات سیمان یا مواد درزگیری پر کرد. این کار سبب جلوگیری از نفوذ آب بین جدول ها و کاهش استحکام آن ها می شود. همچنین پر کردن فضای بین این جدول ها در عملیات جدول گذاری سبب یکپارچگی ساخت آن ها خواهد شد و علاوه بر افزایش استحکام باعث زیبایی نیز می شود.

اصلاح مسیر های رفت و آمد با جدول کشی

اجرای آسفالت یا موزاییک در عملیات جدول گذاری

اگر قصد دارید که پس از جدول گذاری، آسفالت یا موزاییک نیز کار کنید می توانید در مرحله ی آخر و پس از انجام مراحل نصب جدول این کار را انجام دهید. همچنین اگر قصد انجام عملیات جدول گذاری به صورت منفرد و بدون انجام آسفالت را دارید می توانید از این مرحله صرف نظر کنید.

نکات مهم عملیات جدول گذاری

در عملیات جدول گذاری نیاز است که به چند نکته دقت کنید. اول از همه این که کیفیت مصالحی که قصد انجام کار با آن را دارید با دقت انتخاب کنید. استفاده از جدول هایی که در آن ها از مصالح مرغوب استفاده شده باشد، سبب افزایش طول عمر جدول های کار شده ی شما خواهد شد.

اجرای دقیق نکته ی دیگری است که بایستی به آن توجه کنید. عملیات جدول گذاری کار پیچیده ای نیست. جدول های بتنی نسبت به سایر فرآورده های بتنی مراحل نصب نسبتا ساده تری دارند و فردی که تخصص کمی دارد یا به اصطلاح تازه کار هست هم می تواند آن را انجام دهد، اما اگر انتظار کیفیت بالا و نتیجه مطلوبی دارید، بهتر است مراحل را به ترتیب، با دقت و ظرافت لازم انجام دهید.

همچنین بهتر است که پس از انجام هر مرحله از انجام درست آن اطمینان حاصل کنید و اگر کار به خوبی پیش نرفته بود، به سراغ مرحله بعد نروید تا پروسه به درستی پیش رود.

یکی دیگر از نکاتی که مهم است در این حین به آن توجه داشته باشید این است که هنگام خرید جدول های مورد نظرتان، از متناسب بودن جدول ها با منطقه ی آب و هوایی پروژه ی خود اطمینان حاصل کنید.

برای مطالعه بیشتر:


جدول کانیو بتنی

کانیو بتنی چیست

جدول بتنی فاما

قیمت جدول بتنی 35*50

قیمت جدول تکین بتن

بالابر ساختمانی کاجیلی

کول چاه چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!