استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بهترین بلوک سبک در ساختمان سازی چیست؟

بهترین بلوک سبک در ساختمان سازی چیست
بهترین بلوک سبک در ساختمان سازی چیست

امروزه بلوک های سبک یکی از پرکاربردترین و بهترین بلوک ها در صنعت ساختمان سازی هستند. این مصالح نوین با توجه به ویژگی های منحصر به فردشان نظیر وزن سبک، عایق صوتی و حرارتی برای دیوارچینی بسیار مناسب خواهند بود. مزایای بلوک های سبک سبب شده تا امروزه بسیاری از معماران و ساختمان سازان آنها را جایگزین مصالح سنتی کنند. پس در پاسخ به بهترین بلوک سبک در ساختمان سازی چیست باید بگوییم بلوک های سبک با توجه به اقتصادی بودن و مزایای بی شمار یک انتخاب مناسب هستند.

در ادامه به چند نمونه از بهترین بلوک های سبک در صنعت ساختمان سازی اشاره خواهیم کرد.

بلوک هبلکس

بلوک سبک هبلکس یک نوع بتن متخلخل است که با وجود وزن سبک مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و صوت دارد. به همین منظور بلوک هبلکس به عنوان یکی از بهترین بلوک های سبک در صنعت ساختمان سازی شناخته می شود. قیمت بلوک هبلکس در نیمسال اول سال ۱۴۰۳ برابر از ۹۵۰,۰۰۰ تومان شروع می شود.

هبلکس مزایای بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال سیم کشی و تاسیسات از داخل هبلکس به راحتی امکان پذیر است. زیرا این بلوک ها ساختار منعطفی داشته و می تواند به راحتی با اره یا دریل سوراخ یا بریده شود.

از دیگر مزایای بلوک سبک هبلکس می توان به عایق حرارتی و صوتی بودن آن اشاره کرد. علاوه بر آن، این نوع بلوک سبک با دارا بودن وزن کم، بار مرده ساختمان را کاهش داده و ساختمان را در برابر زمین لرزه مقاوم می کند.

بلوک هبلکس در انتقال حرارت و گرما کند عمل می کند و به همین منظور از احتراق و آتش سوزی جلوگیری می کند. همچنین، با استفاده از بلوک هبلکس  می توانید ۳۰% صرفه جویی در هزینه های سفت کاری ساختمان خود داشته باشید.

بلوک های سبک هبلکس حین تولید و فراوری زباله ای تولید نمی کنند و در مجموع دوست دار محیط زیست است.

بنابراین اگر به دنبال خرید بهترین بلوک سبک و اقتصادی در طول زمان هستید، بهترین انتخاب برای شما بلوک هبلکس است.

عمران مدرن بلوک سبک هبلکس را با بهترین قیمت در سراسر ایران تامین می کند و شما جهت استعلام دقیق قیمت و همچنین خرید بلوک هبلکس می توانید با کارشناسان عمران مدرن تماس بگیرید.

برای خرید بلوک هبلکس به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای خرید بلوک هبلکس باید براساس نوع نیاز به ضخامت آنها توجه کنید. به عنوان مثال برای دیوارهای داخلی معمولا بلوک هبلکس با ضخامت ۱۰ سانتی متر مناسب هستند. این در حالیست که برای دیوارهای خارجی شما باید بلوک سبک هبلکس با ضخامت ۱۵ سانتی متر به بالا را خریداری کنید.

بهترین بلوک سبک در ساختمان سازی چیست
بلوک سبک هبلکس

این نوع از بلوک های سبک به صورت فله و با پالت به فروش می رسد. بلوک هبلکس با پالت معمولا به نسبت فروش فله گران تر است اما با این وجود مزایای بسیار دیگری دارد. یکی از مزایای هبلکس با پالت این است که احتمال شکستگی پایین تر است.

علاوه بر جلوگیری از آسیب شما می توانید بلوک با پالت را به وسیله جرثقیل به طبقات بالایی ساختمان ببرید که در هزینه و وقت شما صرفه جویی خواهد شد.

برای کاهش هزینه می توانید پس از اتمام کار، پالت ها را به کارخانه اصلی بازگردانید. کارخانه پالت ها را نصف قیمت پس می گیرد و در هزینه شما بازهم صرفه جویی خواهد شد.

بلوک لیکا

بلوک لیکا از ترکیب دانه سبک، سیمان و آب تشکیل شده و از انواع بلوک سقفی سبک برای سازه محسوب می شود. با توجه به ترکیب دانه سبک و عدم استفاده از دانه های سنگی بتن، بلوک لیکا به عنوان بهترین بلوک سبک در ساختمان سازی شناخته می شود.  

از بلوک های لیکا در صنعت ساختمان سازی معمولا برای ساخت دیوارهای خارجی، نما، پارتیشن و… استفاده می کنند. از مزایای این بلوک می توان به عایق صوتی و حرارتی بالا و همچنین وزن سبک آن اشاره کرد.

بهترین بلوک سبک در ساختمان سازی چیست
لیکا بهترین بلوک سبک ساختمانی

بلوک های سبک متخلخل (CLC)

این نوع از بلوک ها از بتن سبک سلولی یا فوم بتن ساخته می شود. استفاده از بلوک سبک متخلخل (CLC) مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

  • وزن سبک
  • مقرون به صرفه
  • عایق صوتی و حرارتی

بلوک سبک لیپر

یکی از مصالح پرکاربرد بلوک های سبک سیمانی بلوک هایی هستند که از گرانول های پرلیت صنعتی و پوکه اسکوریا ساخته می شوند. این بلوک ها که به بلوک های لیپر معروف هستند معمولا در دیوارهای غیر سازه ای مانند دیوارهای محیطی، تیغه های جداکننده واحد، تیغه های داخلی و… کاربرد دارند.

پرلیت به عنوان ماده اصلی سازنده این بلوک ها به عنوان هشتمین ماده عایق در جهان شناخته می شود. به همین منظور این بلوک به عنوان یک عایق حرارتی فوق العاده شناخته می شود.

از مزایای بلوک های لیپر می توان به عایق صوت و حرارت، وزن سبک و اقتصادی بودن آن اشاره کرد. پس در پاسخ به این سوال که بهترین بلوک سبک در ساختمان سازی چیست می توان گفت بلوک لیپر نیز جزء بهترین بلوک سبک در صنعت ساخت و ساز است.

برای مطالعه بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌‌دهید؟

امتیاز کاربران: 3.63 ( 3 نظر)

یک نظر

  1. بلوک لیپر اصلا کیفیت نداره.
    تمام ساختمان ترک میخوره و صدا هم تقریبا به واحدهای بغل میره.
    از بلوک لیپر بهتره که استفاده نکنید که پشیمونی داره