استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

راهنمای جامع خرید آسانسور برای آپارتمان های در حال ساخت: از قیمت قطعات تا نصب

راهنمای جامع خرید آسانسور برای آپارتمان های در حال ساخت
راهنمای جامع خرید آسانسور برای آپارتمان های در حال ساخت

با رشد روزافزون ساخت سازه ‌های بلندمرتبه، آسانسور یکی از اصلی ‌ترین نیازهای هر آپارتمان محسوب می ‌شود. هنگام خرید و نصب آسانسور به‌ ویژه برای آپارتمان‌ های در حال ساخت باید به جزئیات بسیاری از نوع آسانسور گرفته تا هزینه‌ های نصب و نگهداری آن توجه نمایید. این مقاله یک راهنمای جامع خرید آسانسور برای آپارتمان های در حال ساخت است که تمامی مراحل خرید آسانسور، از قیمت قطعات تا نصب آن بررسی می شوند. البته برآورد دقیق هزینه ها باید با توجه به بررسی دقیق و کارشناسی صورت گیرد اما با این وجود در نیمه اول سال ۱۴۰۳، هزینه خرید آسانسور برای آپارتمان های در حال ساخت از ۳۵۰ میلیون تومان آغاز می شود. ناگفته نماند، عمران مدرن آماده ارائه خدمات نصب آسانسور برای آپارتمان های در حال ساخت به شما مشتریان محترم می باشد.

لیست هزینه خرید آسانسور برای آپارتمان های در حال ساخت

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، هزینه خرید و نصب آسانسور برای آپارتمان های در حال ساخت بسته به نوع آسانسور، مشخصات فنی و شرایط خاص هر آپارتمان متغیر می باشد. در ادامه، هزینه های مختلف نصب آسانسور های هیدرولیک و روملس همراه با مشخصات فنی آن ها در قالب یک جدول ارائه می شود تا دید گسترده تری نسبت به موارد تاثیر گذار بر قیمت این سیستم ها داشته باشید.

تعداد توقفنوع درب کابیننوع درب طبقهنوع آسانسورنوع موتورنوع کابینقیمت خرید
۴درب کابین نیمه اتوماتیک ۳ لته ۹۰درب طبقه اتومات عرض ۹۰ شیشه ایهیدرولیکالکتروموتور SB-Elemo ایتالیا  مستغرق در روغن (بی صدا)شیشه ای ۴ تا ۶ نفره۴۵۵ میلیون تومان
۴درب کابین نیمه اتوماتیک ۳ لته ۹۰درب طبقه اتومات عرض ۹۰ شیشه ایروملسموتور زیلابگ آلمان ۶ نفره ۱ متر بر ثانیهشیشه ای ۴ تا ۶ نفره۳۷۰ میلیون تومان
مقایسه قیمت خرید آسانسور هیدرولیک و روملس با مشخصات تقریبا یکسان

نکات مهم هنگام خرید آسانسور برای آپارتمان های در حال ساخت

حتما در هنگام خرید آسانسور بری آپارتمان در حال ساخت، به استانداردها و گواهینامه‌ های آن توجه کنید و مطمئن شوید که آسانسور انتخابی شما دارای تمامی استانداردهای ملی و بین‌المللی لازم است. این نکته بسیار مهم است که از شرکتی خرید کنید که خدمات پس از فروش مناسب و گارانتی برای محصولات خود ارائه می دهد. علاوه بر این، شرکت عمران مدرن ارائه دهنده کلیه خدمات مربوط به آسانسور است و می توانید از طریق شماره تماس ۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵ با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

راهنمای جامع خرید آسانسور برای آپارتمان های در حال ساخت
آسانسور با درب های اتوماتیک

گام اول؛ بررسی نیازها و نوع آسانسور

پیش از هر چیز، باید نیازهای ساختمان خود را به دقت مشخص کنید. در انتخاب نوع آسانسور عوامل متعددی مانند تعداد طبقات (تعداد توقف)، ظرفیت کابین و نوع استفاده از آسانسور تأثیرگذارند. برای ساختمان ‌های کوتاه مرتبه آسانسورهای کوچک مناسب است، اما برای برج‌ ها و ساختمان‌ های مرتفع، به آسانسورهای با ظرفیت بیشتر و سرعت بالاتر نیاز است. همچنین بسته به تعداد واحدهای هر طبقه و جمعیت ساختمان، باید آسانسوری با یک ظرفیت مناسب انتخاب کنید. آسانسور در دو حالت برای حمل مسافر یا حمل بار استفاده می شود که در برخی از آپارتمان ‌ها به هر دو نوع آسانسور نیاز است. بر اساس این نیازها، انواع مختلفی از آسانسورها موجود هستند که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. انواع آسانسور برای آپارتمان های در حال ساخت شامل موارد زیر می شود:

  • آسانسور کششی که برای ساختمان‌های بلندمرتبه با سرعت و ظرفیت بالا مناسب است.
  • آسانسور هیدرولیکی نیز برای ساختمان‌ های کوتاه مرتبه مناسب است.
  • آسانسور روملس به دلیل عدم نیاز به موتورخانه برای صرفه‌ جویی در فضای ساختمان و کاهش هزینه ‌های نگهداری، مناسب است.
راهنمای جامع خرید آسانسور برای آپارتمان های در حال ساخت
آسانسور کششی

گام دوم؛ بررسی قیمت قطعات و تجهیزات

هزینه ‌های خرید آسانسور به چندین عامل از جمله برند، نوع سیستم و قطعات جانبی آن بستگی دارد. به‌طور کلی، هزینه‌ های قطعات و تجهیزات آسانسور موارد زیر را در برمی گیرد:

  1. موتور آسانسور: موتور یکی از مهم ‌ترین و البته گران‌ ترین قطعات آسانسور است و آسانسورهای کششی اصولا به موتورهای پرقدرت ‌تری نیاز دارند.
  2. تابلو فرمان: کنترل عملکرد آسانسور بر عهده تابلو فرمان است. انتخاب تابلو فرمان مرغوب و با کیفیت منجر به افزایش کارایی و ایمنی سیستم آسانسور می‌ شود.
  3. کابین آسانسور: جنس و طراحی کابین تأثیر زیادی در هزینه نهایی دارد. کابین‌ با طراحی ‌های لوکس و ساخته شده از متریال ‌های باکیفیت مانند کابین شیشه ای قیمت بالاتری دارند.
  4. درب ‌های آسانسور: قیمت درب ‌ها نیز بسته به نوع و جنس (مانند درب اتوماتیک یا نیمه ‌اتوماتیک) متفاوت است.
راهنمای جامع خرید آسانسور برای آپارتمان های در حال ساخت
طراحی های خاص و متنوع آسانسور برای آپارتمان های در حال ساخت

گام سوم؛ بررسی هزینه نصب و راه‌ اندازی

نصب آسانسور نیازمند مهارت و دقت بالایی است، زیرا عدم نصب صحیح باعث ایجاد مشکلات جدی در ایمنی و عملکرد آسانسور می شود. هزینه راه اندازی آسانسور با توجه به مجموع هزینه های نصب مکانیکی، نصب برق و الکترونیک، تنظیمات و تست ‌های نهایی برآورد می شود.

راهنمای جامع خرید آسانسور برای آپارتمان های در حال ساخت
نصب آسانسور توسط نصاب ماهر

گام چهارم؛ بررسی هزینه ‌های نگهداری و تعمیرات

آخرین گام از راهنمای جامع خرید آسانسور برای آپارتمان های در حال ساخت، بررسی هزینه های نگهداری و تعمیرات است. چرا که پس از نصب آسانسور، نگهداری منظم و انجام سرویس های دوره ای اهمیت پیدا می کند. هزینه ‌های نگهداری و سرویس به عواملی مانند نوع آسانسور و تعداد دفعات استفاده بستگی دارد. کلیه شرکت‌ های آسانسور برنامه ‌هایی تحت عنوان نگهداری ماهانه یا سالانه ارائه می‌ دهند که شامل بازدیدهای دوره‌ای، روغن‌ کاری، بررسی قطعات و تعمیرات لازم است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، لطفاً با شماره ۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵ تماس بگیرید.

برای مطالعه بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

0

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!