استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

۱۱ نکته برای انتخاب کابینت آشپزخانه

۱۱ نکته برای انتخاب کابینت آشپزخانه
۱۱ نکته برای انتخاب کابینت آشپزخانه

چه در حال ساختن یک خانه جدید و چه در حال بازسازی آشپزخانه خود باشید، کابینت های آشپزخانه از موارد مهمی هستند که تاثیر بسزایی بر سبک طراحی خانه خواهند داشت. از آن جا که کابینت ها انوع مختلفی دارند، انتخاب مدل، رنگ و متریال آن می تواند بسیار دشوار باشد. در این مقاله با توجه به نظرات طراحان برجسته، بهترین نکات جهت انتخاب کابینت آشپزخانه جمع آوری شده است. با استفاده از این نکات، هرگز از طراحی آشپزخانه ی خود خسته نخواهید شد. همچنین می توانید برای بازسازی یا طراحی آشپزخانه، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید. 

۱۱ نکته برای انتخاب کابینت آشپزخانه
نمونه طراحی کابینت آشپزخانه

۱. فضای خود را ارزیابی کنید

قبل از آن که سبک طراحی خود را انتخاب کنید، باید دیدی واقع بینانه از فضای آشپزخانه ی خود داشته باشید. از مواردی که باید در نظر گرفته شود، تعداد افراد و میزان استفاده از آشپزخانه با توجه به نیاز خانواده می باشد. به عنوان مثال، برای یک خانواده ی کوچک چهار نفره، تعبیه ی حدود ۲/۲ متر مربع کابینت مناسب است. همچنین برای هر عضو اضافه، ۰/۶ متر مربع به این مقدار اضافه می شود. اگر آشپزخانه ی کوچکی دارید و نمی خواهید آن را بزرگتر کنید، در مورد بخش های ضروری آشپزخانه ی خود تصمیم بگیرید و بدانید که چگونه می توانید حداکثر استفاده از فضا را داشته باشید. برای مثال، استفاده از کابینت های گوشه و یا تعبیه ی کابینت در زیر جزیره، از جمله راهکارهایی برای افزایش فضای ذخیره سازی می باشند.

۱۱ نکته برای انتخاب کابینت آشپزخانه

۱۱ نکته برای انتخاب کابینت آشپزخانه
نمونه طراحی کابینت های گوشه

۲. برای بهبود کیفیت کارها برنامه ریزی کنید

کابینت های آشپزخانه، علاوه بر ذخیره سازی ظروف و موادی که روزانه از آن ها استفاده می شود، مواردی که ممکن است فقط چند بار در سال از کابینت بیرون کشیده شوند را نیز در خود جای می دهند. بهتر است طراحی کابینت ها و چیدمان وسایل به شکلی باشند که راحتی افرادی که در آشپزخانه مشغول کار هستند را فراهم کند. از این رو در طراحی کابینت ها و موقعیت آن ها، برنامه ریزی داشته باشید. یکی از مهم ترین نکات در هنگام طراحی آشپزخانه و چیدمان کابینت ها، توجه به مثلث آشپزخانه می باشد.

۱۱ نکته برای انتخاب کابینت آشپزخانه
انواع مختلف مثلث آشپزخانه

۳. دنبال مد نباشید

همانند هر چیز دیگری در طراحی خانه، کابینت ها نیز از سبک های مختلفی اعم از کلاسیک و مدرن تبعیت می کنند. اگر به دنبال یک طراحی ای هستید که متعلق به زمان خاصی نباشد و همواره برایتان جذاب به نظر برسد، باید مدلی را انتخاب کنید که در گذر زمان نیز زیبا بماند. بسیاری از کابینت های ترند، به همان سرعت از بازار خارج شده و خسته کننده می شوند. توصیه ی ما به شما این است که به جای دنبال کردن ترند و مدها، به دنبال سبک مورد علاقه ی خود باشید. کابینت هایی که ساده و با جزئیات کمتر هستند، احتمالا دیرتر شما را خسته خواهند کرد.

۱۱ نکته برای انتخاب کابینت آشپزخانه
طراحی کابینت به سبک مدرن و با کمترین جزئیات

۴. رویه ی مناسبی انتخاب کنید

بعد از آن که سبک مورد علاقه ی خود را پیدا کردید، باید متریال و نازک کاری آن را انتخاب نمایید. از آن جا که کابینت های تکمیل کننده ی فضای آشپزخانه هستند، لازم است بدانید چه انتظاری از نما و ظاهر کلی آشپزخانه ی خود دارید تا بر اساس آن، کابینت ها را طراحی کنید. همان طور که قابل حدس است، اغلب مدل های کلاسیک، شامل متریال چوب هستند ولی نکته ی حائز اهمیت، انتخاب رنگ و طرح چوب می باشد. لذا این بخش از انتخاب و نصب کابینت را نادیده نگیرید.

۱۱ نکته برای انتخاب کابینت آشپزخانه
انتخاب رنگ کابینت های چوبی متناسب با کفپوش آشپزخانه و کابینت های سفید

۵. از طرح های عریض تر استفاده کنید

وقتی صحبت از آشپزخانه به میان می آید، کارآیی و دسترسی اهمیت بسزایی دارد. برای طراحی کابینت، باید به این فکر کنید که دوست دارید چگونه آشپزی کنید و یا وسایل خود را کجا بگذارید. احتمالا دوست نخواهید داشت که بعد از طراحی فضا، متوجه شوید که این آشپزخانه آن چیزی نیست که تصور می کردید. بهتر است از کابینت های عریض استفاده کنید تا فضای بیشتری برای سازماندهی وسایل خود داشته باشید. برای مثال، اگر فضای ۳ متری دارید، آن را به ۳ کابینت ۱ متری تقسیم نکنید، بلکه ایجاد دو کابینت با طول ۱/۵ متر، کارآمدتر خواهد بود.

۶. به شیرآلات و دستگیره ها نیز اهمیت دهید

شیرآلات و دستگیره های درهای کابینت نیز در عملکرد و سبک طراحی آشپزخانه تاثیر دارند. به گفته ی برخی طراحان، شیرآلات و تجهیزات آشپزخانه همچون جواهر هستند و انتخاب و نصب آن ها، کار طراحی را تکمیل می کند. همانند سایر وسایل، شیرآلات و دستگیره ها نیز باید به خوبی با سایر اجزا ترکیب شود. به طور معمول دستگیره های طلایی نسبت به رنگ نقره ای، قدیمی تر به نظر می رسند. همچنین بهتر است تا حد امکان از دستگیره هایی با فرمت های جدید و غیر متداول استفاده نشود. اگرچه این نوع دستگیره ها ممکن است برای استفاده در حمام جذاب باشند ولی در محیط های بزرگ تر همچون آشپزخانه و استفاده ی انبوه، نتیجه ی مطلوبی ندارند. قسمت خوب ماجرا این است که تغییر شیرآلات و دستگیره ها کاری نسبتا آسان می باشد، بنابراین اگر از انتخاب خود خسته شدید، می توانید آن ها را تعویض کنید.

۱۱ نکته برای انتخاب کابینت آشپزخانه
نقش شیرآلات و دستگیره های طلایی در طراحی کابینت

۷. برای پیدا کردن آنچه می خواهید، وقت بگذارید

طراحی و انتخاب کابینت، بخش مهمی از خانه ی شماست. لذا برای انتخاب آن وقت بگذارید. برای شروع می توانید از سایت های طراحی و تولید کنندگان کابینت شروع کنید. دیدن محصولات به صورت آنلاین برای شروع خوب است ولی فراموش نکنید که هیچ چیز بهتر از آن نیست که بتوانید از نزدیک و در محیط واقعی آنچه قرار است بخرید را ببینید. حتی توصیه می شود در صورتی که زمان کافی دارید، به نمایشگاه های تجاری نیز سر بزنید.  

۸. بودجه ی خود را تعیین کنید

همه دوست دارند که بهترین و لوکس ترین وسایل را در خانه ی خود داشته باشند ولی شما باید با توجه به بودجه ی خود، کابینت مناسب را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که کابینت ها برای زیبا بودن نیازی به هزینه ی بالا ندارند، گاهی با کمی جست و جو می توان نتایجی با کیفیت و با قیمت مناسب پیدا کرد. هنگام خرید کابینت، معمولا با دو گزینه رو به رو خواهید بود، کابینت های آماده تحویل و کابینت های سفارشی. به طور معمول، کابینت های سفارشی گران تر می باشند.

۱۱ نکته برای انتخاب کابینت آشپزخانه
طراحی کابینت با جزئیات و دیتیل بالا

در خرید کابینت، فقط به کیفیت ظاهر آن توجه نکنید، بلکه کیفیت اجزای داخلی آن، اهمیت بالاتری دارد. ممکن است در ظاهر کامل سالم باشد ولی به مرور زمان، کشوها و درها به خوبی باز و بسته نشوند و این موضوع در استفاده ی روزانه آزار دهنده خواهد بود. فرآیند انتخاب کابینت را می توان به خرید خودرو تشبیه کرد. هنگام خرید خودرو، به دنبال ارزان ترین موتور نمی گردید زیرا می دانید که طول عمر و کیفیت خودرو، ارتباط مستقیمی با کیفیت موتور آن دارد.

۱۱ نکته برای انتخاب کابینت آشپزخانه
اهمیت کیفیت اجزای داخلی کابینت

۹. شرایط نگهداری و تمیز کردن مداوم کابینت ها را نیز در نظر بگیرید

در هنگام خرید کابینت و انتخاب متریال آن، بدانید که همیشه قرار نیست کابینت ها نو و تمیز باقی بمانند. زمانی که در آشپزخانه آشپزی کنید، امکان پاشیدن مواد غذایی یا روغن وجود دارد. همچنین مسئله ی حائز اهمیت دیگر، وجود گرد و غبار در محیط آشپزخانه است. بهتر است از رنگ ها و متریالی استفاده کنید که نیاز به شستشو و تمیز کردن روزانه وجود نداشته باشد. در بسیاری از چیدمان های کابینت، فضایی بین قسمت بالایی آن و سقف ایحاد می کنند که صاحب خانه بتواند وسایل دکوری را در بالای آن قرار دهد. توصیه ی ما به شما این است که تا حد امکان از وجود چنین فضاهایی بپرهیزید. بالا بردن کابینت ها تا سقف، فضایی برای جمع شدن گرد و غبار باقی نمی گذارد.

۱۱ نکته برای انتخاب کابینت آشپزخانه
بالا بردن کابینت ها تا سقف برای جلوگیری از جمع شدن گرد و غبار در بالای آن

۱۰. به داخل کابینت، به اندازه ی ظاهر بیرونی آن بها دهید

داشتن فضای کافی کابینت ها یک چیز است و مرتب بودن وسایل داخلی آن ها موضوع دیگری می باشد. اگر دری را باز کنید و با به هم ریختگی وسایل داخل کابینت روبرو شوید، باز هم مشکل دسترسی پیش می آید. احتمالا نمی خواهید دائما مجبور به مرتب کردن وسایل باشید و یا برای پیدا کردن یک ظرف، هر بار تمام ظروف داخل کابینت را بیرون بیاورید. پس قبل از خرید کابینت، کمی وقت بگذارید تا برای چینش وسایل داخل کابینت و سازماندهی طبقات، تصمیم گیری کنید. فکر کردن درباره ی تمام جزئیات، به شما این حس را می دهد که انگار کابینت هایتان سفارشی ساخته شده اند.

۱۱ نکته برای انتخاب کابینت آشپزخانه
توجه به تنوع قفسه و طبقات داخلی کابینت با توجه به نیاز افراد

۱۱. روشنایی کافی ایجاد کنید

کابینت های هوایی، به خصوص کابینت های تیره، باعث ایجاد سایه در زیر خود می شوند. نصب چراغ در داخل آشپزخانه تا حدی می تواند روشنایی لازم در محیط را تامین کند ولی معمولا در هنگام کار بر روی کابینت ها، پشت به نور سقف هستیم. از اقداماتی که می تواند در جهت ایجاد روشنایی بیشتر برای انجام فعالیت های روزمره انجام داد، تعبیه ی چراغ های نواری در زیر کابینت است.

۱۱ نکته برای انتخاب کابینت آشپزخانه
تعبیه ی چراغ در زیر کابینت هوایی

شما می توانید برای دریافت نمونه کار و استعلام قیمت طراحی، با همکاران ما در عمران مدرن تماس بگیرید.

برای مطالعه بیشتر:

۱۵ ایده برای طراحی آشپزخانه سفید که هیچوقت قدیمی نمی شوند

۵ ترند کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۴

۵ ایده جذاب برای طراحی کابینت آشپزخانه

بهترین ایده ها برای طراحی آشپزخانه کوچک

انواع مدل کابینت آشپزخانه

۱۹ ایده برای طراحی دوش مدرن

۱۷ ایده برای طراحی سقف حمام

۴ تا از بهترین پوشش ها برای دیوار حمام

۱۷ ایده مقرون به صرفه برای تغییر دکوراسیون حمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

0

امتیاز کاربران: 4.83 ( 4 نظر)