استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

کوچکترین آسانسور

کوچک ترین آسانسور
کوچک ترین آسانسور

کوچکترین آسانسور راه حل مناسبی برای ساختمان های قدیمی فاقد آسانسور می باشد. در ساختمان های قدیمی به دلیل عدم تعبیه فضا و مکان مناسب برای نصب آسانسور ، با مشکلاتی از قبیل محدودیت فضا مواجه هستیم. دسترسی مشکل به طبقات بالا به خصوص برای جمعیت میان سال و دارای محدودیت حرکتی و کاهش ارزش ملک در این ساختمان ها، از جمله دلایل اصلی اقدام برای نصب آسانسور با ابعاد کوچک می باشد.

کوچک ترین آسانسور

علاوه بر ساختمان های قدیمی فاقد آسانسور، با افزایش جمعیت و محدودیت فضاهای مسکونی، نیاز به راهکارهای نوین برای بهره برداری هرچه بیشتر از فضا احساس می شود. به همین منظور، استفاده از کوچکترین آسانسور در دستور کار بسیاری از افراد قرار گرفته است که در این مقاله به بررسی ابعاد کابین این آسانسورها و کاربردشان پرداخته خواهد شد.

ابعاد کوچک ترین آسانسور
آسانسور کوچک

قیمت کوچکترین آسانسور

قیمت کوچکترین آسانسور ها تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد که از جمله آن ها می توان به ابعاد و ظرفیت کابین، توان موتور آسانسور و قابلیت های فنی آن اشاره کرد. در واقع هزینه کابین آسانسور در ابعاد کوچک نسبت به سایر کابین ها مقرون به صرفه تر است. در صورتی که از کابین با جنس ام دی اف استفاده کنید، هزینه تمام شده نسبت به کابین های شیشه ای کمتر خواهد بود.

قیمت کوچکترین آسانسور یک نفره از حدود ۲۸۰ میلیون تومان شروع می شود و با افزایش ظرفیت و ابعاد کابین و در نتیجه نیاز به موتور با توان بالاتر، قیمت نیز افزایش می یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت کوچکترین آسانسورها با کارشناسان عمران مدرن تماس بگیرید.

قیمت کوچک ترین آسانسور
ابعاد کوچک ترین آسانسور یک نفره

جدول ابعاد کوچکترین آسانسور

کابین، اتاقکی است که امکان جابجایی افراد یا بار را فراهم می کند. تعیین ظرفیت کوچکترین اسانسور در زمان طراحی ساختمان، امری بسیار ضروری و حساس است. انتخاب ظرفیت و ابعاد مناسب می تواند از مشکلاتی مانند اضافه بار و طولانی شدن زمان انتظار جلوگیری کند.

در جدول ظرفیت آسانسور، وزن هر شخص ۷۵ کیلوگرم در نظر گرفته می شود. برای جلوگیری از اضافه بار و بیش از اندازه سوار شدن مسافرین، ابعاد کوچکترین آسانسور محدود شده است. ارتفاع کابین آسانسور نیز می بایست حداقل ۱۹۵ سانتی متر باشد.

در جدول زیر، ابعاد کوچکترین آسانسور به ازای تعداد مسافر طبق استاندارد ۱-۶۳۰۳ مشخص شده است. توجه داشته باشید که عوامل مختلفی بر ابعاد کابین تاثیر می گذارند که از جمله آن می توان به تعداد طبقات، نوع ساختمان، نوع استفاده و ترافیک اشاره کرد.

حداقل مساحت آسانسور به ازای تعداد مسافران

تعداد مسافرانحداقل مساحت مفید کابین (m2)
10.28
20.49
30.6
40.79

حداکثر ابعاد کابین

اندازه های ارائه شده در جدول مساحت کوچکترین آسانسور ، به صورت سفارشی نیز قابل اجرا هستند و می توان با توجه به استاندارد ۱-۶۳۰۳، تا حد مجاز تعیین شده ابعاد کابین را بزرگ تر در نظر گرفت.

حداکثر ابعاد کابین قابل سفارش تا ۴ نفر

حداکثر مساحت مفید کابین(m2)ظرفیت اسمی، جرم (Kg)
0.37100
0.58180
0.7225
0.9300

کوچکترین آسانسور خانگی

آسانسورهای خانگی از جمله کوچکترین آسانسور ها هستند که برای خانه های دوبلکس و تریبلکس و همچنین خانه های قدیمی فاقد آسانسور به کار می روند. این نوع آسانسورها از لحاظ ساختار به چند دسته تقسیم می شوند که معروف ترین آن ها، آسانسور کابلی می باشد. در ادامه برخی از انواع کوچکترین اسانسورها شرح داده شده اند.

کوچک ترین آسانسور
آسانسور خانگی کوچک

کابین کوچکترین آسانسور کابلی از جنس شیشه یا فلز تولید می شود که هزینه تمام شده نمونه های شیشه ای بیشتر از نوع استیل می باشد. سرویس و نگهداری انواع اسانسور کششی مقرون به صرفه است و در ساختمان های تجاری یا فروشگاه های بزرگ نیز قابل استفاده هستند.

آسانسورهای کوچک خانگی زنجیر محور از انواع کوچکترین اسانسور خانگی به شمار می روند. این نوع آسانسورها دوام زیادی دارند و هزینه سرویس آن ها کمتر می باشد. با توجه به ابعاد کوچکی که دارند، فضای بسیار محدودی را اشغال می کنند و مقرون به صرفه نیز هستند.

آسانسور خانگی هیدرولیک نیز از جمله کوچکترین آسانسور ها در نظر گرفته می شود و به وسیله یک پیستون که درون سیلندر قرار دارد، به سمت بالا یا پایین حرکت می کند. انواع مختلفی از آسانسورهای هیدرولیک از جمله جک مستقیم از بغل، جک غیر مستقیم بغل و جک مستقیم از مرکز مورد استفاده قرار می گیرند. هزینه این نوع اسانسور نسبت به ساختار خانه متفاوت می باشد.

آسانسورهای کششی و پنوماتیک نیز نمونه های دیگری از کوچکترین آسانسور خانگی هستند. نوع کششی برای حمل بار بسیار مناسب است و هزینه سرویس و نگهداری آن نیز کم می باشد. در نمونه پنوماتیک، از سیستم خلاء برای حرکت آسان بالابر استفاده می شود.

کوچک ترین آسانسور
اجرای آسانسور کوچک خانگی

ویژگی کوچکترین آسانسور در ساختمان

از کوچکترین آسانسور در ساختمان های فاقد آسانسور که معمولا با مشکل کمبود فضا مواجه هستند، استفاده می شود. از جمله مزایای این نوع آسانسورها، مقرون به صرفه بودن و اشغال فضای بسیار کم می باشد که با کمترین هزینه امکان اجرا و راه اندازی آن فراهم می شود. آسانسورهای کوچک راه حل مناسبی برای سالمندان و افراد با محدودیت های حرکتی می باشند و دسترسی به طبقات ساختمان را آسان تر می کنند.

کوچک ترین آسانسور
استفاده از آسانسور کوچک برای فضاهای محدود

برای مطالعه بیشتر:

آسانسور برای فضای کم

مینی آسانسور

نصب اسانسور در مشاعات

پارکینگ آسانسوری

آسانسور مغازه

آسانسور خانه دوبلکس

نصب اسانسور در بالکن

آسانسور برانکارد بر

آسانسور چگونه سقوط می کند

آسانسور کارگاهی spj

آسانسور هیدرولیکی دو نفره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)