استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چسب سنگ تیوپی

چسب سنگ پودری
چسب سنگ پودری

چسب سنگ تیوپی از انواع مختلف چسب سنگ می باشد که برای عملیات عمرانی در صنعت ساختمان و به منظور نصب کاشی، سرامیک و انواع سنگ های مختلف مانند سنگ آنتیک بر روی سطوح استفاده می شود.

چسب سنگ تیوپی مانند انواع دیگر چسب سنگ می باشد و دلیل نام گذاری آن به بسته بندی محصول برمی گردد که بر خلاف مدل های دیگر که در ظروف و در حجم های گوناگون ۱ تا ۲۰ کیلویی به فروش می رسند، در بسته بندی های تیوپ مانند در بازار عرضه می شوند. از این رو به آن چسب سنگ تیوپی یا چسب سنگ پمادی نیز می گویند.

قیمت چسب سنگ تیوپی

قیمت چسب سنگ تیوپی وابسته به عوامل مختلفی است. صرف نظر از التهابات بازار که در تعیین قیمت چسب سنگ تیوپی موثر است، حجم چسب و برند تولید کننده می تواند در نهایت قیمت چسب سنگ تیوپی را تعیین کند. باید در هنگام خرید چسب سنگ تیوپی دقت کنید که در سایت های فروش مصالح، تفاوتی بین چسب سنگ تیوپی و چسب سنگ پمادی نیست.

انواع چسب سنگ تیوپی در بسته بندی های کم حجم به فروش می رسد و بسته بندی های حجیم برای چسب سنگ تیوپی متداول نیست. همچنین برای حجم های مختلف آن می توان انتظار بازه قیمتی بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار تومان را داشت. همچنین خرید عمده ی محصولات ساختمانی می تواند شامل تخفیف شود و هزینه آن متفاوت از هزینه خرده فروشی محاسبه شود. اگر قصد خرید در تعداد انبوه دارید بهتر است این موضوع از مسئول فروش مربوطه پرسیده شود.

چسب سنگ پمادی
بسته ی چسب سنگ تیوپی

خرید چسب سنگ پمادی

خرید چسب سنگ تیوپی برای استفاده در پروژه های عمرانی می تواند کار ساده ای به نظر برسد اما در عمل ممکن است با پیچیدگی هایی رو به رو باشد. عمده دلیل آن هم به کمبود تولید کننده های چسب سنگ تیوپی و تبلیغات ضعیف شرکت های تولید کننده آن باز می گردد که ممکن است متقاضی چسب سنگ تیوپی را با دشواری هایی برای تهیه محصول رو به رو کند.

یکی از ساده ترین روش ها برای خرید چسب سنگ تیوپی ، خرید اینترنتی آن است که به شما کمک می کند در سریع ترین و ساده ترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را بیابید. همکاران ما در عمران مدرن می توانند به شما برای تهیه چسب سنگ تیوپی ( چسب سنگ پمادی ) در سریع ترین زمان ممکن کمک کنند.

چسب سنگ تیوپی
بسته های ۳۰ گرمی چسب سنگ تیوپی

ویژگی های چسب سنگ تیوپی

همانطور که قبل تر اشاره کردیم، دلیل نام گذاری چسب سنگ تیوپی یا چسب سنگ پمادی ، به بسته بندی این محصولات باز می گردد و برای فهمیدن ویژگی های آن، بایستی که ویژگی های چسب سنگ ها را به طور عمومی بررسی کرد. چسب سنگ پمادی محصولی دو جزئی است که از مواد اولیه تشکیل دهنده ی چسب و هاردنر (جزء سخت کننده) تشکیل شده است.

پایه ی چسب سنگ تیوپی معمولا از رزین های اپوکسی می باشد که در آن از انواع محصولات پتروشیمیایی مانند پلی استر استفاده شده است. چسبندگی بالا از ویژگی های بارز چسب سنگ پمادی است که باعث شده نه تنها از آن برای نصب کاشی و سرامیک استفاده شود، بلکه حتی برای نصب قطعات کوچک آهنی بر روی سطوح سیمانی استفاده گردد.

ویژگی بسیار جذاب چسب سنگ پمادی که آن را از سایر چسب های سنگ جدا می کند، ماهیت تیوپی بودن آن است. استفاده از چسب سنگ پمادی به دلیل وزن کم و بسته بندی قابل حملی که دارد بسیار آسان است و از این رو مورد توجه نصابان سنگ و عوامل اجرایی قرار گرفته است.

چسب سنگ پمادی
انواع بسته های چسب سنگ تیوپی

مزایای استفاده از چسب سنگ تیوپی

استفاده از چسب سنگ در پروژه ها و عملیات های عمرانی مزایایی دارد که در ادامه ی مقاله به انواع مختلف چسب های سنگ و ویژگی ها و مزایای هر کدام اشاره شده است.

از انواع چسب سنگ برای اتصال مصالح به سطوح دلخواه و پر کردن ترک ها و کهنگی های سطوح بتنی و سیمانی و سنگی استفاده می شود. همچنین استفاده از چسب سنگ می تواند تضمین کننده عمر مفید طولانی تر و تقویت مصالح باشد. به همین دلیل در قریب به اکثریت پروژه های صنعت ساختمان از چسب های سنگ استفاده می شود.

چیزی که چسب سنگ تیوپی را از سایر چسب های سنگ متمایز می کند، استفاده گسترده از آن برای نصب قطعات فلزی و آهنی کوچک به سیمان و بتن و سطوح مختلف است. البته باید توجه داشت که بسته بندی های چسب سنگ پمادی کوچک است و این محصولات حجم زیادی ندارند. به همین علت از آن در مقیاس های عمرانی گسترده استفاده نمی شود و نصب قطعات آهنی بزرگ با آن توجیه اقتصادی ندارد.

چسب سنگ پمادی
بسته ی ۳۰ گرمی چسب سنگ پمادی

نحوه استفاده از چسب سنگ پمادی

استفاده از چسب سنگ تیوپی ساده است اما بهتر است در هنگام استفاده از آن دقت کافی را به خرج داد. زیرا این محصول چسبندگی بالایی دارد و در صورت اشتباه در استفاده، جدا کردن مصالح چسبیده به سطوح ممکن است کاری سخت و اذیت کننده باشد.

در ادامه مراحل استفاده از چسب سنگ پمادی ذکر شده است که توصیه می کنیم مراحل ذکر شده را به دقت و به ترتیب انجام دهید.

  1. در ابتدا بایستی سطحی که قصد چسباندن مصالح بر روی آن را دارید از انواع آلودگی های محیطی مانند گرد و خاک و روغن و چربی های موجود بر روی آن پاک شود.
  2. در مرحله ی بعد اگر هاردنر چسب جدا از آن باشد نیاز است که چسب سنگ پمادی با آب و هاردنر آن مخلوط گردد و کمی به آن فرصت داده شود تا چسب به گیرایی مناسب برسد و آماده ی استفاده شود. جزئیات اختلاط و نسبت چسب به آب بر روی بسته بندی های آن ذکر شده است.
  3. چسب که حالا آماده ی استفاده است را بر روی مصالح مورد نظر بریزید و سپس آن را به آرامی بر روی سطح قرار دهید و تا چند ثانیه نگه دارید تا چسبندگی به خوبی اتفاق بیفتد. بهتر است در این مرحله از کاردک های مخصوص عملیات نازک کاری استفاده کنید. در غیر این صورت حتما از دستکش استفاده کنید.
چسب سنگ تیوپی
مراحل استفاده از چسب سنگ تیوپی

نگهداری چسب سنگ تیوپی

بهتر است برای نگهداری از چسب سنگ تیوپی نکات زیر رعایت شود تا هم عمر مفید چسب حفظ شود و هم ویژگی های آن مانند چسبندگی بالا از بین نرود.

  • تاریخ انقضای محصول بر روی بسته ی آن ذکر شده است.
  • شرایط بهینه نگهداری چسب، در دمای بین ۵+ تا ۲۵+ می باشد.
  • چسب باید در محیط خشک نگهداری شود.
  • بهتر است که چسب در محیطی به دور از نور خورشید نگهداری شود.
  • از تماس چسب با پوست جدا خودداری شود.

چسب را به دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

برای مطالعه بیشتر:

چسب هیلتی چیست

چسب بتن اپوکسی

قیمت چسب بتن پودری

قیمت چسب بلوک سبک

چسب بلوک سیمانی

چسب سنگ پودری

قیمت چسب بتن شیمی ساختمان

چسب سنگ چیست

کاربرد چسب سنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)