استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

وزن مخصوص میلگرد

وزن مخصوص میلگرد
وزن مخصوص میلگرد

وزن مخصوص مصالح برای محاسبه وزن سازه لازم بوده و هر نوع اشتباه در محاسبه وزن مخصوص مصالح در محاسبات می تواند اشتباعات جبران ناپذیری ایجاد کند. میلگرد یکی از مصالح ساختمانی بسیار پر مصرف می باشد و لازم است تا وزن آن در سازه به درستی لحاظ و محاسبه شود. وزن مخصوص میلگرد ۷۸۶۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد که این وزن بسته به نوع آلیاژ استفاده شده در ساخت میلگرد می تواند متفاوت باشد.

وزن مخصوص میلگرد
بندیل میلگرد آجدار

وزن مخصوص میلگرد کارخانه ها

در کارخانه های مختلف وزن مخصوص میلگرد ها با هم متفاوت است. دلیل این امر نیز تفاوت در آلیاژ  استفاده شده در ساخت میلگرد می باشد. کارخانه هایی که وزن میلگرد آن ها سنگین تر از کارخانه های دیگر می باشد، وزن فولاد آن نیز بالاتر از سایر کارخانه ها است. به عبارتی دیگر هرچه چگالی آلیاژ یک کارخانه بیشتر باشد، وزن هر شاخه میلگرد آن نیز بیشتر است.

خرید میلگرد از کارخانه هایی که وزن مخصوص میلگرد آن ها کمتر است، به شرط حفظ خواص مکانیکی ارزنده تر می باشد. چراکه خرید میلگرد سبک تر سبب صرفه جویی در مصرف میلگرد، کاهش وزن سازه و همچنین کاهش هزینه حمل و نقل میلگرد می شود. اغلب میلگردهای ایران وزن مخصوص کمتری از وزن مخصوص فولاد نرم داشته و این مورد در میلگردهای سایز کوچک بیشتر دیده می شود. بطور کل کم بودن وزن میلگرد نسبت به استاندارد اشتال یک موضوع مطلوب می باشد.

فرمول محاسبه وزن مخصوص میلگرد

برای محاسبه وزن مخصوص میلگرد هر کارخانه ای باید از آلیاژ آن کارخانه مطلع باشید. با این حال یک روش ساده تر برای محاسبه چگالی میلگرد وجود دارد. برای محاسبه وزن مخصوص می توانید از فرمول زیر استفاده نمایید.

وزن مخصوص میلگرد = (۱۰۰۰ * وزن هر شاخه میلگرد) / (شعاع * شعاع * ۳.۱۴ * طول)

در واقع برای محاسبه وزن مخصوص میلگرد کافیست تا وزن میلگرد را در ۱۰۰۰ ضرب کرده و عدد بدست آمده را بر مساحت سطح مقطع میلگرد تقسیم کرده و عدد حاصل شده را نیز بر طول میلگرد تقسیم نمایید. برای مثال وزن مخصوص میلگرد ۱۰ با احتساب وزن ۷.۴ کیلوگرمی برابر با ۷.۸۵ گرم بر سانتی متر مکعب یا ۷۸۵۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.

برای مطالعه بیشتر:

جدول وزن بندیل میلگرد

فرمول محاسبه وزن میلگرد

جدول وزن میلگرد

میلگرد ۲۰ چند کیلو است

وزن هر شاخه میلگرد

وزن هر متر میلگرد

محاسبه وزن میلگرد

وزن انواع میلگرد

هر شاخه میلگرد چند کیلو است

هر شاخه میلگرد چند متر است

وزن واحد طول میلگرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!