استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۵۷
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نورپردازی نما مدرن

نورپردازی نما مدرن
نورپردازی نما مدرن

نورپردازی نما مدرن ، چه برای ساختمان ‌های مناطق شهری و چه برای ویلاها، به عنوان ابزاری نوین برای ارتقای زیبایی، امنیت و هویت بصری بناها به کار گرفته می ‌شود. این نوع نورپردازی، با تلفیق خلاقیت و تکنولوژی، جلوه ‌ای بدیع و چشم ‌نواز به نمای ساختمان ‌ها در شب می ‌بخشد. در نورپردازی نما مدرن از خطوط صاف، اشکال هندسی و نورهای متمرکز برای ایجاد فضایی مینیمال و زیبا استفاده می ‌شود. سادگی و ظرافت نورپردازی نمای ساختمان مدرن با نورپردازی ‌های شلوغ و پر زرق و برق سنتی در تضاد بوده و ظاهری مدرن به نمای ساختمان می‌ بخشد.

در حالت کلی برای نورپردازی نمای ساختمان مدرن باید معماری نما، نوع کاربری ساختمان و موقعیت جغرافیایی آن نیز در نظر گرفته شود. به عبارتی، طراحی و تجهیزاتی که برای نورپردازی نما مدرن ساختمان به کار میرود، باید متناسب با سبک و متریال استفاده شده در ساخت ساختمان باشد. برای مثال، در ساختمان هایی که نمای رومی دارند، استفاده از چراغ های خطی هوشمند مناسب نیست. اما در مقابل، برای نورپردازی نمای ساختمان مدرن ، به کار بردن چراغ های خطی انتخاب بسیار خوبی است. در این مطلب به بررسی انواع تجهیزات و روش های اجرای نورپردازی نما مدرن خواهیم پرداخت.

نورپردازی نما

قیمت نورپردازی نما مدرن

نورپردازی نما مدرن بازه قیمتی گسترده ای برای طراحی و اجرا دارد. این گستردگی بازه قیمت نورپردازی نمای ساختمان مدرن ، به دلیل عوامل متعددی است که بر مقدار هزینه تمام شده نورپردازی تاثیر می گذارند. از جمله مهم ترین عوامل موثر بر قیمت نورپردازی نما مدرن می توان به متراژ نما، مشخصات چراغ ها، فناوری نورپردازی و شیوه طراحی آن اشاره کرد. اما در هنگام براورد هزینه های نورپردازی و خرید تجهیزات لازم نباید تنها به بودجه و اجرای نرورپدازی نما مدرن با کمترین هزینه توجه کرد. بلکه در نظر گرفتن بازدهی و میزان مصرف انرژی چراغ ها و همچنین کیفیت لامپ ها برای جلوگیری از هزینه های مازاد تعویض، ضروری است. در ادامه به بررسی عوامل ذکر شده موثر بر قیمت نورپردازی نما مدرن خواهیم پرداخت.

نورپردازی نما مدرن
نورپردازی نما مدرن

متراژ نما برای نورپردازی نما مدرن

متراژ نمای ساختمان، نقش اساسی در تعیین قیمت نورپردازی نمای ساختمان مدرن دارد. هر چه متراژ نما بیشتر باشد، به تعداد چراغ ‌ها، تجهیزات و کابل ‌کشی بیشتری نیاز می شود. در نتیجه پر واضح است که قیمت نهایی نورپردازی نما مدرن نیز افزایش پیدا می کند. اولین مرحله در رسم نقشه نورپردازی نمای ساختمان مدرن ، اندازه گیری متراژ بنا است. سپس نوبت آن است که طبق نظر معمار و مالک ساختمان، هدف از نورپردازی و همچنین قسمت هایی که نیاز به برجسته سازی دارند، مشخص شوند. بدین ترتیب، می توان تعداد چراغ های مورد نیاز برای اجرای طرح مورد نظر نورپردازی نمای ساختمان مدرن مورد نظر و هزینه آن را محاسبه کرد. در حالت کلی، به دلیل ظاهر و طراحی ساده تر ساختمان های نما مدرن، نسبت به ساختمان های نما رومی و کلاسیک، به تعداد چراغ های کمتری نیاز است.

نورپردازی نمای ساختمان مدرن
نورپردازی نمای ساختمان مدرن

مشخصات چراغ های نورپردازی نما مدرن

برای نورپردازی نما مدرن ساختمان ها، لامپ ها و منابع نوری متنوعی را می توان به کار برد. استفاده از انواع منابع نوری باکیفیت و مناسب با نورپردازی نمای ساختمان مدرن ، اهمیت بسیاری دارد. ریسه ها و چراغ های LED و پس از آن چراغ های خطی، از میان سایر منابع نوری، محبوبیت بیشتری برای نورپردازی نما مدرن دارند. لامپ های LED از جهت صرفه جویی در مصرف انرژی، عمر زیاد، تنوع رنگ مخصوصا در انواع RGB و قیمت مناسب، از پرکاربردترین چراغ های نورپردازی در نمای ساختمان ها هستند.

همچنین توان مصرفی لامپ ها نیز بر قیمت آن ها تاثیر بسیاری دارند. به عنوان مثال، اگر به ازای لامپ های LED با توان ۳ وات، از مدل مشابه با توان ۶ وات در نورپردازی نما مدرن استفاده شود، هزینه تمام شده نورپردازی کمتر خواهد بود.

فناوری نورپردازی نمای ساختمان مدرن

یکی از جدیدترین روش های نورپردازی نمای ساختمان مدرن ، استفاده از چراغ های هوشمند با قابلیت کنترل از راه دور می باشد. برای نورپردازی پویا و داینامیک نمای ساختمان ها و تغییر رنگ، شدت نور، روشن و خاموش کردن چراغ ها از راه دور می توان از فناوری های هوشمند استفاده کرد. با هوشمندسازی نورپردازی نما مدرن ساختمان ها، می توان با توجه به موقعیت ها و مناسبت های گوناگون و در ساعات مختلف از شبانه روز، نورپردازی را تغییر داد. لازم به ذکر است که هوشمندسازی نورپردازی نمای ساختمان مدرن هزینه بالاتری نسبت به شیوه های ثابت و ایستا دارد.

شیوه های نورپردازی نما مدرن

انتخاب شیوه و متدهای مناسب نورپردازی نما مدرن ، نقش کلیدی در خلق جلوه‌ ای زیبا و چشم ‌نواز از بنا در تاریکی شب دارد. انتخاب شیوه نورپردازی، به سبک معماری ساختمان، بودجه و سلیقه مالک بستگی دارد. همچنین می‌توان از ترکیب چندین شیوه نورپردازی نما مدرن برای ایجاد ظاهری خیره کننده در نمای ساختمان استفاده کرد. در ادامه، به بررسی انواع شیوه‌ های نورپردازی نمای ساختمان مدرن و کاربرد آن ها می‌ پردازیم.

نورپردازی نمای ساختمان مدرن به شیوه نقطه ای

نورپردازی نمای ساختمان مدرن به شیوه نقطه‌ای، از چراغ‌ های نقطه ‌ای مانند اسپات ‌لایت ‌ها برای ایجاد نقاط نورانی در نما استفاده می ‌شود. این روش برای ایجاد تنوع و جذابیت در نما در کنار روش های دیگر نورپردازی نما مدرن مناسب است. از مزایای نورپردازی نما مدرن به شیوه نقطه ای می توان به ایجاد جلوه ای زیبا در نما، برجسته کردن نقاط خاص نما و جلب توجه رهگذران به جزئیات نما اشاره کرد.

نورپردازی نمای ساختمان مدرن
نورپردازی نقطه ای نمای ساختمان مدرن

نورپردازی نمای ساختمان مدرن به شیوه خطی

برای اجرای شیوه خطی در نورپردازی نمای ساختمان مدرن ، از ریسه های LED یا چراغ ‌های خطی جهت ایجاد خطوط (لاین) نوری در نما استفاده می‌ شود. این روش برای ایجاد حس پویایی و مدرنیته در نما مناسب است. البته طراحی نورپردازی نما مدرن با چراغ های خطی به نصب افقی و عمودی چراغ ها محدود نمی شود. بلکه می توان برای خلق جلوه ای متفاوت، چراغ های خطی را به صورت زاویه دار در لبه ها و خطوط نما نصب کرد. از مزایای نورپردازی نما مدرن به شیوه خطی می توان به برجسته کردن خطوط و لبه ‌های نما و همچنین تقسیم نما به بخش‌ های مختلف اشاره کرد.

نورپردازی نمای ساختمان مدرن
نورپردازی نمای ساختمان مدرن به روش خطی

نورپردازی نما مدرن به شیوه مخفی

در نورپردازی نما مدرن به شیوه نور مخفی، منبع نور در پشت سطوحی مانند دیوارها یا سقف نصب ‌می شود. سپس نور به طور غیر مستقیم به سمت نما تابیده می ‌شود. از مزایای نورپردازی نما به شیوه مخفی می توان به برجسته کردن بافت و جنس نما و همچنین ایجاد عمق در نما اشاره کرد. معایب آن نیز شامل نصب پیچیده ‌تر و مصرف انرژی بالاتر نسبت به نورپردازی خطی می شود.

نورپردازی نما مدرن
نورپردازی نما مدرن به شیوه مخفی

نورپردازی نما مدرن به شیوه مستقیم

در نورپردازی نما مدرن به شیوه مستقیم، نور از منبع نور به طور مستقیم به سمت نمای ساختمان تابیده می ‌شود. این روش برای برجسته کردن جزئیات خاص نما، مانند ستون‌ ها، مجسمه‌ ها و نام ساختمان ها، مناسب است. همچنین برای ایجاد کنتراست و عمق در نما و روشن کردن مسیرهای ورودی و خروجی نیز از نورپردازی نمای ساختمان مدرن به روش مستقیم استفاده می شود.

برای مطالعه بیشتر:

هزینه نورپردازی نمای ساختمان

انواع نورپردازی نمای ساختمان

نورپردازی بین کابینتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)