استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۵۷
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ترند ۲۰۲۴ نورپردازی آرایشگاه ها و سالن های زیبایی

نورپردازی محیط سالن زیبایی
نورپردازی آرایشگاه با نور خطی

نورپردازی یکی از عوامل مهم در طراحی دکوراسیون است. این عامل به خصوص در محیط های کار برای ایجاد فضایی گرم و مناسب اهمیت پیدا می کند. آرایشگاه ها و سالن های زیبایی نیز از محیط هایی هستند که نورپردازی در آن ها بسیار تاثیرگذار است. اگر سالن های زیبایی از محیطی گرم و شاد برخوردار باشند، مشتریان از حضور در این مکان ها احساس بهتری را تجربه خواهند کرد. با نورپردازی صحیح و اصولی می توان محیط سالن های زیبایی را دلپذیرتر کرد. یکی از روش هایی که توصیه می شود، استفاده از نورپردازی خطی است. نورپردازی خطی از روش های نوینی است که امروزه در محیط های مختلف کاربرد دارد و توجه معماران را به خود جلب کرده است. در شرکت عمران مدرن طراحی و اجرای انواع نورپردازی برای مکان های مختلف با نیرو های مجرب صورت می پذیرد. کاربران گرامی می توانند به منظور دریافت مشاوره و اجرای نورپردازی با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشند.

نورپردازی نما
نورپردازی خطی آینه ها
استفاده از نور خطی در سالن زیبایی

آرایشگاه ها مکان هایی هستند که افراد برای تغییر و افزودن زیبایی خود به آن مراجعه می کنند. حتی اگر کاری که سالن زیبایی به مشتریان ارائه دهد خوب باشد، در صورت نداشتن نورپردازی مناسب، ممکن است تاثیر لازم را روی مخاطب نگذارد.

نورپردازی خطی سالن های زیبایی
تاثیر نورپردازی در محیط آرایشگاه

 نورپردازی خطی در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی می تواند کمک کننده باشد. این روش نورپردازی که تقریبا روشی نو محسوب می شود، به دلیل مزایایی مثل توان نوری قابل تنظیم، تنوع، سادگی و همچنین زیبایی و فضای کمی که اشغال می کند، باعث تحولی در نورپردازی مکان های مسکونی و تجاری شده است.

نور خطی در آرایشگاه
نورپردازی خطی سفید

انواع نورپردازی خطی در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی

آرایشگاه ها و سالن های زیبایی بخش های مختلفی دارند و در هر بخش خدمات مختلفی ارائه می دهند. به همین دلیل هر قسمت از آن به نورپردازی متفاوتی نیاز دارد که باید طبق قاعده و قانون خاصی انجام شود. لامپ های مورد استفاده در هر قسمت و همچنین نحوه قرارگیری آنها باید طبق برنامه انتخاب شود تا نور مناسب برای کاربرد های مختلف تامین گردد.

نور پردازی خطی، علاوه بر القای حس مدرنیته و جذابیت بیشتر فضا، از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه است و یکی از روش های مناسب نورپردازی فضاهای کاری مثل سالن های زیبایی است.

در ادامه به بررسی نورپردازی خطی در بخش های مختلف آرایشگاه ها و سالن های زیبایی می پردازیم.

مدل های نورپردازی برای آرایشگاه ها
نورپردازی با رنگ های گرم و سرد

نورپردازی خطی درب ورودی

دکوراسیون و نورپردازی نما، یکی از راه های تبلیغات محیطی و از راه های جذب مشتری است. درب ورودی یکی از عناصر مهم نما به شمار می رود. نورپردازی اصولی درب ورودی، توجه عابران و افراد را به مکان جلب می کند و این کار در نهایت می تواند تعداد مشتریان را افزایش دهد. با استفاده از نورپردازی خطی درب ورودی سالن های زیبایی، می توان نمایی جذاب و گیرا به وجود آورد.

نورپردازی خطی قسمت انتظار

قسمت ورود به آرایشگاه معمولا همان قسمتی است که مشتریان در آن منتظر می مانند تا نوبت آن ها برسد. فضای ورودی باید به صورتی باشد که لحن خوش آمد گویی داشته باشد و حس اعتماد را به مراجعه کننده القا کند. این کار باعث می شود مشتریان در هنگام ورود و انتظار حس خوبی دریافت کنند.

نورپردازی خطی پذیرش آرایشگاه
ایجاد محیط دلپذیر برای انتظار

معمولا برای نورپردازی این مکان ها از نورهای تزئینی استفاده می شود. نوع لامپ های مورد استفاده در این مکان ها با توجه به دکوراسیون انتخاب می شود. اما استفاده از نورپردازی خطی نیز ایده خوبی برای نورپردازی این مکان ها است، زیرا لامپ های خطی جنبه تزئینی نیز دارند.

نورپردازی خطی قسمت انتظار آرایشگاه
استفاده از نورپردازی خطی برای قسمت پذیرش

نورپردازی خطی آینه ها

آینه ها یکی از بخش های مهم در آرایشگاه ها هستند. در این قسمت مشتری، نتیجه خدمت ارائه شده را مشاهده می نماید. اگر یک مشتری احساس خوبی به نتیجه کار داشته باشد، تجربه مثبتی برای هر دو طرف رقم خواهد خورد. نورپردازی مناسب کمک می کند که نتیجه کار بهتر به نظر برسد.

نورپردازی خطی آینه ها در آرایشگاه
جذابیت استفاده از نورهای خطی در آینه ها

نورپردازی آینه ها باید از دو طرف انجام شود که سایه ها را از بین ببرد. این کار کمک می کند تا رنگ چهره نیز روشن تر شود. استفاده از نورپردازی خطی برای آینه ها گزینه مناسبی است، زیرا جای زیادی را اشغال نمی کند و همچنین فضایی زیبا و چشمگیر فراهم می آورد.

نورپردازی خطی آینه ها
استفاده از نور خطی در آینه ها

نورپردازی خطی سقف آرایشگاه

در آرایشگاه ها نیاز است نور حتما از بالا تابیده شود. این نوع نورپردازی موجب می شود دقت بیشتری در کار فراهم شود و مراجعه کنندگان نیز نتیجه بهتری دریافت کنند.

نور خطی در نورپردازی سقف
نورپردازی سقف آرایشگاه با نور خطی

فاصله و میزان نور تابیده شده از سقف هم بسیار مهم است. اگر این میزان مناسب نباشد، باعث می شود در هنگام کار سایه ایجاد شود.

نورپردازی سقف آرایشگاه
استفاده از نورخطی در نورپردازی سالن زیبایی

نورپردازی خطی دیوار ها

نورپردازی دیوار های سالن های زیبایی بیشتر جنبه تزئینی و ایجاد آرامش در محیط دارد. لامپ هایی که در این قسمت استفاده می شوند، بیشتر از نوع دکوراتیو هستند. از آنجایی که نورپردازی خطی برای این منظور هم کاربرد دارد، می توان از نورهای خطی برای این کار استفاده نمود.

نورپردازی قفسه ها در آرایشگاه
نور خطی در دیوار های سالن زیبایی

رعایت توازن در نورپردازی نیز عامل مهمی است. اگر در نورپردازی دیوارها زیاده روی شود، باعث از بین رفتن تمرکز و آرامش پرسنل و مراجعان می شود.

نورپردازی خطی دیوار های سالن زیبایی
استفاده از نورپردازی خطی در دیوار های آرایشگاه

نورپردازی خطی میز کار

نورپردازی میزهای کار بیشتر در قسمت هایی مانند ناخن کاربرد دارد. با نورپردازی مناسب میز کار، هم دقت فرد انجام دهنده بالاتر می رود و هم مشتری از نتیجه کار راضی خواهد بود.

نورپردازی خطی بخش ناخن در آرایشگاه
استفاده از نورپردازی خطی در میز کار

برای نورپردازی میزهای کار، یکی از بهترین ایده ها استفاده از نورپردازی خطی است. این روش کارآیی و زیبایی را با هم به ارمغان می آورد.

استفاده از نورپردازی خطی در میز کار
نورپردازی خطی در بخش ناخن آرایشگاه

نورپردازی خطی سینک های شست و شو

سینک های شست و شو بخش های جدانشدنی از آرایشگاه ها هستند. نورپردازی در این قسمت باعث بالا رفتن جذابیت فضای آرایشگاه و همچنین جذب مشتری می شود. علاوه بر این دقت پرسنل در انجام کار بهبود می یابد. نورپردازی خطی به دلیل ایجاد نور متمرکز، یکی از روش های پرکاربرد نورپردازی در این قسمت ها است.

نورپردازی خطی در قسمت شست و شو
نور خطی در قسمت شست و شوی آرایشگاه

رنگ مناسب برای نورپردازی خطی در آرایشگاه ها

برای نورپردازی هر مکانی، استفاده از ترکیب نورها و دماهای رنگی توصیه می شود. در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی، آرامش و جذابیت محیط در اولویت است. به همین دلیل توصیه می شود که از لامپ هایی با رنگ حرارتی گرم و نور ملایم و طبیعی برای این محیط ها استفاده شود. اما برای بخش هایی از سالن های زیبایی که نیاز نوری متفاوتی دارند، باید از نورهای متفاوتی استفاده کرد.

استفاده از نور خطی در محیط آرایشگاه
ایجاد رنگ حرارتی گرم با نور خطی

در قسمت هایی که نیاز به نور و دقت بیشتری دارند، از چراغ های با رنگ سفید و دمای حرارتی بالاتر استفاده می شود. همچنین برای بخش های تزئینی و به وجود آوردن محیطی جذاب در آرایشگاه، می توان از لامپ های رنگی فانتزی بهره برد.

استفاده از نورپردازی خطی برای ایجاد دمای رنگی مناسب
ایجاد دمای رنگی مناسب با ترکیب نور ها

چراغ های خطی در رنگ ها و همچنین دماهای رنگی متفاوت تولید می شوند و تاثیر زیادی در جذابیت فضا دارند. از آنجایی که لامپ های خطی دارای سطح کوچکی در طول زیاد هستند، با کنار هم قرار دادن آنها می توان یک طیف رنگی مناسب برای سالن های زیبایی به وجود آورد.

نورپردازی خطی با رنگ های فانتزی در آرایشگاه
نورپردازی خطی با رنگ های فانتزی

تفاوت نورپردازی خطی در آرایشگاه های زنانه و مردانه

معمولا فضای آرایشگاه مردانه کوچک تر از آرایشگاه های زنانه است. چون ابعاد فضا در نحوه استفاده از یک لامپ تاثیر می گذارد، نورپردازی تحت تاثیر این ابعاد قرار خواهد گرفت. همچنین در آرایشگاه های مردانه بخش هایی مانند ناخن یا آرایش صورت وجود ندارد و قسمت اصلی برای نورپردازی بخش کوتاهی و اصلاح است.

نورپردازی خطی آرایشگاه مردانه
نورپردازی خطی در محیط آرایشگاه مردانه

شاید این گونه تصور شود که مردان به این موضوع حساسیت و توجه کمتری دارند، اما نورپردازی غیر اصولی از کیفیت کار کاسته و موجب افت رضایت مشتری ها خواهد شد.

نورپردازی خطی آرایشگاه
استفاده از نور خطی در آرایشگاه مردانه

در آرایشگاه های زنانه قسمت های متنوع تری  وجود دارد. در قسمت هایی مانند کاشت ناخن و کوتاهی مو بهتر است از نورهای متمرکز استفاده شود. همچنین انتخاب رنگ نوری مناسب که رنگ ها را به خوبی منعکس کند هم بسیار مهم است.

نورپردازی خطی آرایشگاه زنانه
نورپردازی خطی در محیط آرایشگاه زنانه

در این مطلب به این موضوع پی بردیم که نورپردازی دقیق و اصولی در راندمان کار و دقت کارمندان و همچنین در حسی که مشتریان نسبت به آرایشگاه دارند تاثیر خواهد گذاشت. اگر نورپردازی یک سالن زیبایی مناسب نباشد، هم پرسنل و هم مشتریان از بودن در آن محیط خسته خواهند شد و این موضوع روی رونق کسب و کار نیز تاثیرگذار خواهد بود.

نورپردازی خطی محیط آرایشگاه
نورپردازی خطی سقف آرایشگاه

بنابراین اگر به دنبال تاسیس یک سالن زیبایی هستید یا قرار است تغییراتی در آرایشگاه خود ایجاد کنید، بودجه ای را برای نورپردازی مناسب اختصاص دهید. چون این کار تاثیر دوچندانی بر روی بازدهی کسب و کار شما خواهد داشت. استفاده از نورهای خطی روشی مدرن و کم هزینه برای نورپردازی است و می تواند ضمن کاهش هزینه ها، محیط کاری زیبا و مدرن برای آرایشگاه و سالن زیبایی شما به ارمغان بیاورد.

برای مطالعه بیشتر:

لاین نوری توکار

۱۱ نکته برای انتخاب کابینت آشپزخانه

۵ ایده جذاب برای طراحی کابینت آشپزخانه

نورپردازی نما ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.75 ( 2 نظر)

یک نظر

  1. سلام ممنون از ایده های خوبتون