استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نمای آجر قرمز

نمای آجر قرمز
نمای آجر قرمز

نمای آجر قرمز از متداول ترین انواع نماهای آجری است که به دلیل وجود خاک رس در ترکیبات آن، استفاده از آن در بیشتر نقاط جهان رایج است. رنگ نما آجر قرمز به دلیل وجود اکسید آهن در ترکیبات آن، بسیار زیبا و طبیعی است. به دلیل برداشت خاک این محصول از معادن مختلف با ترکیبات معدنی متنوع، در انواع رنگ های طیف قرمز قابل اجرا است. استفاده از خاک برخی از معادن، نماهای آجر قرمز متمایل به سیاه ، برخی قرمز متمایل به پرتقالی ، برخی قرمز روشن و … را ایجاد می کند. استفاده از انواع تم های رنگی برای اجرای یک نمای واحد، طرح زیبا و چشم نوازی را ایجاد می کند.

نما آجر قرمز
اجرای نمای ساختمان با آجر قرمز

کیفیت ظاهری نمای آجر قرمز به آسیاب دانه های خاک آن بستگی دارد. هرچقدر دانه های خاک ریز تر و یکدست تر باشند، نما آجر قرمز زیباتر خواهد بود. استفاده از این متریال هم در نمای داخلی و هم برای بیرون ساختمان ها امکان پذیر است. اجرای آجر نما و دکوارتیو در ترکیب آجر قرمز با آجر های دیگر مانند آجر سفال و سفید ، نماهای آجری مدرن ، زیبا و منحصر به فردی را ایجاد می کند. نمای ساختمان با آجر قرمز برای مدارس، ساختمان های مسکونی، پایگاه های آتش نشانی و … استفاده می شود.

نمای آجر قرمز

 

طراحی نمای ویلا با آجر قرمز

قیمت نما آجر قرمز

عواملی که در تعیین قیمت نمای آجر قرمز موثرند شامل جنس مصالح ، هزینه های حمل و نقل تا محل و دستمزد نصاب نما است. جنس نما آجر قرمز با توجه به جنس خاک معدن و هم چنین مدت زمانی که آجر در کوره باقی بماند، متغیر است. هزینه حمل و نقل آجر قرمز نسبت به مصالح دیگر به دلیل وزن بالای این محصول بیشتر است. دستمزد نصاب نما نیز، با توجه به متراژ نما و ابعاد پنجره ها، پیچیدگی های سطح نما، تجربه و مهارت نصاب، متفاوت است.

نمای آجر قرمز

 

اجرای نما آجر قرمز در ترکیب با متریال سنگ نما

در کل باید دقت کرد قیمت نما آجر قرمز نسبت به سایر انواع نماهای هم جنس آن مناسب تر است و استفاده از آن برای بازسازی نمای بیرونی ساختمان به صرفه تر است.

قیمت آجر قرمز نما

انواع نمای ساختمان با آجر قرمز

انوع نمای ساختمان با آجر قرمز از لحاظ ابعاد، رنگ، نوع و ترکیبات خود کالا متفاوت است. به عنوان مثال آجر قرمز در ابعاد ۲/۵ در ۳۲ در ۷ ، ۲ در ۲۰ در ۴ ، ۲ در ۱۰ در ۴ و … تولید و عرضه می شود. درباره رنگ ها مختلف نمای ساختمان با آجر قرمز پیشتر نیز صحبت شد. رنگ های نمای آجر قرمز بسیار زیاد است و از تنوع خوبی برخوردار است.

نمای ساختمان با آجر قرمز

 

انواع چیدمان های نماهای آجری قرمز

انواع نمای ساختمان با آجر قرمز در نوع نسوز نیز تولید می شود. استفاده از این آجر ها به دلیل مقاومت خوبی که در برابر آتش سوزی دارند، برای نماهای تقریبا بلند و در معرض حرارت توصیه می شود. نما آجر قرمز از لحاظ شکل ظاهری نیز، در انواع تیز، گرد، رندوم، ال شکل تیز و گرد، پلاک، هلالی، تایل تولید می شود.

نمای آجر قرمز

 

نمای ساختمان با آجر قرمز در طیف زرد رنگ

نمای ساختمان آجر انگلیسی

نمای ساختمان آجر انگلیسی از رنگ های قرمز ، قهوه ای و رنگ های این دو طیف در کنار یکدیگر تشکیل می شود. این سبک منحصر به فرد طرفداران زیادی دارد و طراحی آن برای ساختمان نمای جذاب و مدرنی ایجاد می کند. به دلیل هارمونی زیبایی که نمای ساختمان آجر انگلیسی ایجاد می کند، حس نوستالژی و حس آمیزی زیبایی با معماری سنتی و نمای آجری سنتی ایرانی دارد.

نمای ساختمان آجر انگلیسی

 

نمای ساختمان آجر انگلیسی در ترکیب با متریال مختلف نما

نصب نمای ساختمان آجر انگلیسی ، عموما به صورت رندوم انجام می شود. با توجه به طیف رنگی خاص این نما، بهترین روش نصب رندوم است تا نمایی جذاب و چشم نواز طراحی و اجرا شود. آجر انگلیسی نیز در نوع نسوز تولید می شود. استفاده از این نماسازی در نوع نسوز نیز بسیار مرسوم بوده و در کاربرد های مختلف نماسازی ساختمان قابل استفاده است.

انتخاب رنگ مناسب مورد استفاده در نمای آجر قرمز در نماهای انگلیسی ، یکی از مهم ترین فاکتور های طراحی نما است. برای این کار باید به ترکیب رنگ آجر در کنار متریال های دیگر مانند متریال در و پنجره، جان پناه ها، نرده ها و … توجه نمود. به عنوان مثال ترکیب نمای ساختمان آجر انگلیسی با سنگ و بتن ترکیب جذابی است که زیبایی نما را دو چندان می کند. استفاده از آجر هایی با رنگ های خنثی مانند سفید، کرم رنگ یا زرد نیز بسیار محبوب است.

نمای آجر قرمز

 

نمای ساختمان های مسکونی با آجر های انگلیسی

انواع نمای ساختمان اجر انگلیسی در انواع رنگ ها و ابعاد مختلف ال شکل، تماما قرمز رنگ، طرح های رندوم، مربعی شکل و … تولید می شود. به جرات می توان گفت استفاده از این نما برای ویلا یکی از بهترین انتخاب ها است. طراحی نمای انگلیسی ، منجر به خلق نمایی منحصر به فرد، شاد، دلنشین و به یاد ماندنی می شود.

نما آجر قرمز

 

طراحی نمای آجری قرمز برای کاربری های مختلف

مزایای نما آجر قرمز

  • درصد جذب پایین: از جمله مزایای نما آجر قرمز می توان به درصد جذب آب بسیار پایین آن اشاره کرد. به دلیل این ویژگی نمای آجر قرمز در زمستان ها در برابر یخبندان بسیار مقاوم است.
  • عدم جذب آلودگی و رطوبت: استفاده از نمای ساختمان با آجر قرمز در مناطق مرطوب و شرجی و هم چنین شهرهای شلوغ با آلودگی هوا، توصیه می شود.
  • خاصیت ضد سایش: این نما در شرایط محیطی که در معرض سایش یا خراش قرار گرفته باشد، از خود مقاومت خوبی نشان داده و تخریب نمی شود.
  • ماندگاری بالا: با گذشت زمان نما آجر قرمز فرسوه نشده و کیفیت خود را حفظ می کند.
  • مقاومت فشاری بالا: یکی دیگر از مزایای نما آجر قرمز ، مقاومت فشاری بالای آن است که استفاده و نصب این محصول را مرسوم و محبوب کرده است.
  • عایق حرارتی: نما آجر قرمز عایق کاری حرارتی مناسبی در برابر حرارت است و استفاده از آن، از هدررفت انرژی تا حد زیادی جلوگیری می کند.
  • قیمت مناسب: قیمت پایین نما آجر قرمز نسبت به سایر نماهای آجری از دیگر ویژگی های خوب این نما است.
  • زیبایی و حس آمیزی: استفاده از این نوع نما به دلیل قدمتی که در معماری سنتی ایرانی دارد، ماهیتی سنتی و گرم به محله ها می دهد و باعث می شود فضاهای شهری مطلوب تر و دلنشین تر باشند.
  • تنوع رنگی: استفاده از نما آجر قرمز این امکان را ایجاد می کند تا با بازی رنگ ها، نماهای آجری مدرن و منحصر به فرد خلق شوند.
  • ایمنی بالا: یکی از ویژگی های مهم این نوع نما ایمنی بالایی است که در مورد نحوه نصب و اجرای آن وجود دارد. اتصالات متریال نما در برابر باد و زلزله و در کل نیروهای جانبی مقاومت بالایی دارند و احتمال جداشدن آن ها از سطح ساختمان و برخوردشان با عابران، کم است.
نمای ساختمان آجر انگلیسی

 

نمای ساختمان آجر انگلیسی

معایب نما آجر قرمز

  • جرم بالا: یکی از معایب نماهای آجری که در مورد آجر قرمز نیز صدق می کند، وزن بالای آن است. استفاده از آجر در کل در ساختمان های بلند مرتبه به دلیل وزن سنگینی که ایجاد می کند، توصیه نمی شود.
  • شوره زدن: رفع شوره آجر نما از جمله معایب نمای آجری است. این ویژگی کمتر دیده می شود، اما وجود دارد.
  • تیرگی ها: به روی سطح آجر تورفتگی ها و حفره هایی است که به مرور آلودگی ها را به خود جذب کرده و باعث تیره به نظر رسیدن سطح آجر می شود. این مشکل در مناطقی که از لحاظ اقلیمی از بارش های زیادی برخوردار هستند، بیشتر دیده می شود.

برای مطالعه بیشتر:

آجر سفال

اجر سفید

آجر نسوز سفید

نمای آجری

بازسازی نما

آجر شیل

قیمت آجر فشاری

انواع آجر چینی

آجر قرمز

آجر قزاقی نما

نمای فلزی ساختمان

نمای شیشه ای

نمای آجری مدرن

نمای ساختمان با آجر نسوز

اجرای نمای فلزی

آجر نما

اجرای نمای ساختمان در مشهد

آجر رستیک

قیمت نماکاری ساختمان در اصفهان

نمای ساختمان شیراز

اجرای نمای ساختمان در کرج

جکوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

کیفیت خدمات

امتیاز کاربران: 5 ( 3 نظر)