استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نمای آجر سفال

نمای آجر سفال
نمای آجر سفال

نمای آجری از گذشته بسیار مورد توجه بوده است و در نما سازی ساختمان ها بسیار کاربرد داشته است. نمای آجر سفال نه تنها به زیبایی نماهای ساختمانی کمک می کند بلکه باعث استحکام سازه نیز می شود.

نمای آجر سفال
نمای آجر سفال ساختمان مسکونی

در کل آجر ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از انواع این مصالح کاربری خاص خود را دارد. آجر های سفالی گروهی از این مصالح هستند که معمولا به طور صنعتی تولید می شوند و جایگزین سنگ هستند و به نوعی سنگ ساخته دست بشر به شمار می روند. بنابراین می توان گفت نمای آجر سفال از استحکام و پایداری زیادی برخوردار است.

نما سفال

نمای ساختمان با آجر سفال به روش مدرن

تنوع رنگ در نمای ساختمان با آجر سفال بسیار بالاست، با این حال بیشتر رنگ های نمای آجر سفال که تولید می شوند زرد و قرمز هستند. نمای آجر سنتی با اجر سفال نمای زیبایی به ساختمانها می دهد.

نمای آجر سفال

نمای آجر سفالی مدارس و ساختمان های آموزشی

نمای ساختمان با آجر سفال معایبی نیز دارد. احتمال آلوده شدن آجر سفال به آهک در کارخانه وجود دارد که به مرور باعث ایجاد ترک در سطح آن می‌شود. آجر سفال نما شکننده است و در هنگام حمل و نقل ممکن است آجر ها بشکنند. امکان برش و تبدیل بلوک ها در اجرا سخت است.

نما آجر سفال

اجرای نمای طرح سنتی آجری با سفال

هزینه اجرای نمای آجر سفال

هزینه اجرای نمای آجر سفال به عوامل زیادی بستگی دارد. کارخانه ای که آجر سفال نما در آن تولید می شود، کیفیت آجر ارائه شده، هزینه حمل و نقل و آوردن آجر به محل همگی در تعین قیمت آجر سفال نما موثر است. برای اطلاع از هزینه بازسازی نمای ساختمان با آجر سفال می توانید با عمران مدرن در تماس باشید.

نمای ساختمان با آجر سفال

انواع چیدمان آجر سفال نما

در کل مهم ترین عامل در تعیین قیمت آجر سفال نما ، کیفیت آجر است. معمولا نمای ساختمان با آجر سفال زرد ، قرمز و … در هر طرح و رنگی که باشد تفاوت قیمت چندانی ندارد و تفاوت قیمت ها به دلیل کیفیت های مختلف آجر سفال نما است.

برای تشخیص کیفیت نمای آجر سفال به چند مورد باید توجه کرد.

  • شکل منظم آجر سفال : به این معنی که لبه های آجر سفال دچار پریدگی یا خوردگی نباشد و ابعاد همه آجر ها دقیقا یکسان باشد.
  • رنگ نما آجر سفال : نمای ساختمان با آجر سفال تاثیر زیادی در زیبایی و کیفیت نماهای اجرا شده دارد. بنابراین باید دقت داشت که بلوک های انتخاب شده رنگ های کاملا یکنواختی داشته باشند و چند دستگی بین آجر سفال نماها از لحاظ رنگ وجود نداشته باشد.
  • بافت همگون : بافت همگون نماهای آجر سفال در استحکام و پایداری آن نیز بسیار موثر است.
  • استحکام جداره سفال : برای امتحان این مورد می توان با جسمی سخت لبه جداره آجر سفال نما را خراش داد. اگر جداره به سادگی تراشیده شد، جنس آجر سفال نما خوب نیست.
نما آجر سفال

نمای آجر سفالی

نمای سفال نسوز

از مهم ترین مزایای نمای سفال نسوز می توان به وزن بسیار پایین آن اشاره کرد. استفاده از نمای سفال نسوز سرعت اجرای پروژه را بالا برده، و هم اینکه تاثیر به سزایی در استحکام ساختمان و سبک سازی نمای آجری دارد.

نمای سفال نسوز

طرح های سنتی اجرای نمای آجر سفال

مصالح مورد استفاده در نمای سفال نسوز ، در کوره های پخت مخصوص ساخته می شود و نسبت به سایر آجرها قیمت پایین تری دارد.

ظاهر نمای سفال نسوز مانند بلوک های سفالی سوراخ دار است و از آنها در ساخت تیغه های جدا کننده و دیوارهای غیر باربر نیز استفاده می شود. نمای سفال نسوز عایق حرارتی و صوتی بسیار خوبی است و از پایداری قابل توجهی برخوردار است.

نما آجر سفال

اجرای انواع نمای آجر سفال

نمای ساختمان با آجر سفال زرد

نمای ساختمان با آجر سفال زرد یکی از انواع نمای آجر سفال است که محبوبیت زیادی دارد. از بین تمام رنگ ها، آجر استفاده شده در نمای ساختمان با آجر سفال زرد بیشترین میزان خرید و فروش را به خود اختصاص می دهد.

نمای آجر سفال

استفاده از نما سفال در کاربری مراکز آموزشی و فرهنگی

دلیل محبوبیت این نما ، خنثی بودن این نما آجر سفال است. رنگ زرد به راحتی با محیط اطراف یکدست می شود و امکان ترکیب این رنگ با رنگ های دیگر بیشتر است.

نما آجر سفال

نمای مدرن آجر سفال

کاربرد نمای آجر سفال

نما آجر سفال در ساخت هر بنایی می تواند جزو گزینه های پیشنهادی باشد. نمای ساختمان با آجر سفال زرد رایج ترین نوع نماسازی با آجر سفال است. مدارس، مساجد و بناهای زیارتی، ساختمان های اداری ، فرهنگسراها و از همه معمول تر ساختمان های مسکونی از جمله بناهایی هستند که می توانند با نمای آجر سفال طراحی و اجرا شوند.

انتخاب رنگ و نوع آجر مورد استفاده در نمای ساختمان با آجر سفال ، نیاز به تجربه و دقت دارد. در نماهای مساجد و زیارتگاه ها معمولا نمای ساختمان با آجر سفال با کاشی کاری سنتی و رنگ های فیروزه ای و … ترکیب می شود. پس بهترین نوع آجر سفالی برای این کاربری آجر هایی با رنگ های خنثی و طرح های بسیار ساده هستند.

نمای آجر سفال

نما آجر سفال در نمای ساختمان های مذهبی

در نما آجر سفال ساختمان های مسکونی محدودیتی از لحاظ انتخاب طرح و رنگ وجود ندارد. در ساخت نمای ساختمان های آموزشی و اداری یا فرهنگی نیز بهتر است سبک هایی مینیمال و یک رنگ انتخاب شود تا به مرور زمان خسته کننده نباشد و موجب دلزدگی نشود.

نمای سفال نسوز

فرم های گوناگون اجرای نمای آجر سفال

تولید آجر سفال

نمای آجر سفال یکی از محبوب ترین انواع نمای ساختمان است و کیفیت آن در گرو مراحل تولید آن می باشد. برای آشنایی بیشتر با نمای آجر سفال به شرح مراحل تولید آن پرداخته می شود.

  • مرحله اول تولید آجر نما سفال : استخراج مواد اولیه و بررسی کیفیت آن ها
  • مرحله دوم تولید آجر نما سفال : جداسازی سنگ ها و کلوخ ها و آسیاب کردن آن ها
  • مرحله سوم تولید آجر نما سفال : ساخت قالب
  • مرحله چهارم تولید آجر نما سفال : پخت در کوره
نمای آجر سفال

انواع رنگ های نمای آجر سفال

روش های مختلفی برای نمای آجری مدرن با آجر سفال وجود دارد که در ادامه به معرفی بهترین آن ها پرداخته می شود.

  • روش اول ساخت آجر نما سفال : روش خشک که با خاک فشرده شده در قالب و درصد رطوبت بسیار پایین صورت می گیرد.
  • روش دوم ساخت آجر نما سفال : روش تر که خاک در این روش خمیر می شود و در قالب فرم می گیرد. سپس در دستگاه برش به اندازه های مورد نظر برش داده می شود تا برای اجرای نمای آجر سفال مناسب باشد.
نما آجر سفال

ترکیب نمای آجری سفالی با مصالح دیگر

انواع آجر سفال نما

انواع آجر سفال نما در دسته بندی طرح و رنگ و مهم ترین آن ها جنس و ترکیبات تقسیم می شوند. به آجر های نما سفال بلوک سفالی نیز گفته می شود.

نمای آجر سفال

رنگ های مختلف آجر سفال نما

به علت اهمیت ظاهری که نما آجر سفال دارد، باید در انتخاب رنگ آن دقت شود. رنگ آجر در کل به عواملی مانند مواد اولیه ، نوع چیدمان در کوره ، نحوه پخت و … بستگی دارد. انواع آجر سفال در نما در رنگ های مختلف تولید می شود.نمای ساختمان با آجر زرد رنگ اصطلاحا بهی نام دارد. دیگر رنگ های نمای آجر سفال شامل قرمز روشن ، قرمز سیر و ابلق است.

آجر سفال نما

نما سفال نسوز به رنگ قرمز

انواع آجر نما سفال از لحاظ شکل به دسته بندی های زیر تقسیم می شوند. باید توجه داشت آجر سفال به غیر از استفاده در نما در موارد دیگری نیز کاربرد دارد مانند تیغه های داخلی ساختمان یا دیوار های غیر باربر ،  اجرای تیرچه بلوک ، طاق ضربی بین تیرآهن ها.

  • آجر توپر : حجم سوراخ‌ها حداکثر تا ۲۵ درصد حجم کل آجر سفال.
  • آجر سوراخ دار : حجم سوراخ بیشتر از ۲۵ درصد حجم کل آجر سفال.
  • آجر توخالی : بدون محدودیت.
  • آجر متخلخل : تولید به روش پرسی.
  • آجر به شکل مخصوص : امکان تولید در شکل های مختلف هندسی.
نمای آجر سفال

اجرای نمای آجری مدرن با آجر سفال

انواع آجر سفال نما از لحاظ ترکیبات و جنس در دسته بندی های زیر تولید می شود:

  • نوع رسی : نمای آجر سفال با استفاده از پختن خشت یا گل شکل داده شده (آجرهای رسی از سیلیکات های آلومینیوم تشکیل می شوند).
  • نوع ماسه آهکی : نما آجر سفال با استفاده از خشت ماسه آهکی عمل آورده شده (این نوع نمای ساختمان با آجر سفال با استفاده از آجرهای فشرده شده مخلوط همگن ماسه سیلیسی و آهک در قالب ساخته می شود).
نمای ساختمان با آجر سفال زرد

طراحی های مختلف با نمای آجر سفال

برای مطالعه بیشتر:

آجر سفال

قیمت آجر فشاری

آجر دکوراتیو

اجر سفید

آجر نسوز نما

انواع آجر چینی

آجر قرمز

نمای فلزی ساختمان

نمای شیشه ای

آجر قزاقی نما

آجر رستیک

نمای آجری مدرن

اجرای نمای فلزی

اجرای نمای ساختمان در کرج

نمای ساختمان شیراز

قیمت نماکاری ساختمان در اصفهان

اجرای نمای ساختمان در مشهد

خرید جکوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.58 ( 4 نظر)