استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

قیمت کیورینگ بتن

قیمت کیورینگ بتن
قیمت کیورینگ بتن

پس از بتن ریزی ، ۲۸ روز زمان لازم است تا بتن به مقاومت نهایی خود نزدیک شود. این زمان به شدت تحت تاثیر دما قرار دارد. تغییر دما روی سرعت آن موثر است. بعلاوه رطوبت بتن و نسبت آب به سیمان در بهبود مقاومت بتن نقش اساسی دارد. تمامی کارهایی که برای بهبود فرآیند سخت شدن بتن طی این مدت انجام می‌شود را کیورینگ بتن می‌نامند. روش‌ها و موادی که صرف عمل آوری بتن می‌شود در نهایت روی هزینه عمل آوری بتن موثر است. لازم است اطلاعات دقیقی از اختلاط بتن و شرایط کارگاهی که بتن ریزی در آن انجام شده وجود داشته باشد تا بتوان قیمت کیورینگ بتن را مدیریت کرد و شرایط گیرایی بتن آماده عیار ۴۰۰ را مهندسی کرد.

لیست قیمت مواد کیورینگ بتن

در این بخش ۴ نمونه از مواد کیورینگ بتن ارائه شده است. قیمت مواد کیورینگ بتن نیز در جدول به ازای هر کیلو و هر گالن ۲۵ کیلویی ارائه شده و در ادامه میزان مصرف نیز قیمت شده است. می‌توانید با در نظر گرفتن میزان مصرف، قیمت کیورینگ بتن را برای هر متر مربع بتن ریزی حساب کنید.

مواد کیورینگ بتن قیمت هر کیلو  – تومان قیمت هر گالن ۲۵ کیلویی – تومان میزان مصرف
کیورینگ بتن پایه نفتی (رزین) ۵,۸۰۰ ۱۴۵,۰۰۰ ۵-۷ کیلو گرم در هر متر
کیورینگ بتن پایه آب ۱۲,۴۰۰ ۳۱۰,۰۰۰ ۴- ۸ کیلو گرم در هر متر
کیورینگ بتن پایه اکرلیک ۷,۰۰۰ ۱۷۵,۰۰۰ ۴-۸ کیلوگرم در هر متر
کیورینگ بتن ژیکاکیور ۷,۶۳۰ ۱۹۰,۷۵۰ ۱۵ تا ۲۰ متر مربع به ازای هر کیلو
جدول قیمت مواد کیورینگ بتن

کیورینگ بتن یعنی چه ؟

کیورینگ بتن یعنی چه ؟ کیورینگ (curing) در فارسی به معنای عمل آوری است. پس از بتن ریزی لازم است تا فرآیندی صورت گیرد تا بتن ترکیب سیمان و آب که خمیری نرم و بدون مقاومت است، یه یکی از سخت‌ترین دست ساخته‌های بشر با نام بتن تبدیل شود. در واقع در این فرآیند انسان سنگی خواهد ساخت که مقاومت فشاری خیره کننده‌ای دارد و امکان احداث ساختمان‌های بلندمرتبه را با آن خواهد داشت.

شیوه کیورینگ بتن

 

شیوه کیورینگ بتن

کیورینگ بتن چیست ؟

هیدراتاسیون فرآیندی گرمازاست. به طور کلی عنصر اصلی فرآیند، آب است. لازم است تا به نحوی به هیدراتاسیون بتن کمک شود. این کار را با اضافه کردن یا غوطه فری در آب یا ایجاد پوشش روی بتن یا بسیاری روش‌های دیگر انجام می‌دهند. کیورینگ بتن در واقع به فرآندی اشاره دارد که دما و رطوبت را در شرایط مطلوب برای گیرایی بتن و سخت شدن آن نگه می‌دارد. قیمت کیورینگ بتن بستگی به روشی دارد که پیمانکار برای بهبود فرآیند عمل آوری بتن اتخاذ می کند. برای بررسی قیمت کیورینگ بتن ابتدا روش‌های متداول را بررسی می‌کنیم.

قیمت کیورینگ بتن و اهمیت عمل آوری مناسب

شرایط ایده‌آل برای بتن آماده عیار ۴۰۰ زمانی است که دمای هوا ۲۲ درجه باشد و بتن کاملا مرطوب باشد. بنابراین کنترل دمای بتن ریزی و کنترل رطوبت بتن، دو رکن اصلی بحث عمل آوری یا کیورینگ بتن است. اهمیت کیورینگ بتن در  درجه اول خود را در موارد زیر نشان می دهد:

  • مقاومت بتن در برابر چرخه ذوب و انجماد
  • مقاومت بتن در برابر فرسایش
  • مقاومت بتن در برابر رطوبت
  • مقاومت در برابر تنش‌
  • دوام و طول عمر بتن

مدت زمان کیورینگ بتن

مدت زمان کیورینگ بتن به معمولا از عوامل داخلی و خارجی نشئت می‌گیرد.

  • عوامل داخلی مانند نسبت آب به سیمان، جنس سیمان و اندازه سنگدانه‎ها و افزودنی‌های بتن نسبت اختلاط سیمان ، مقاومت مشخه و شکل سنگ‌دانه‌های بتن.
  • عوامل بیرونی مانند دمای هوا و میزان رطوبت هوا، شرایط محیطی و میزان تامین رطوبت برای بتن پیرامون و شیوه تابش خورشید به فضای بتن ریزی شده و درصد رطوبت هوا

این دو مورد نشان می‌دهد که شرایط هر پروژه در مدت زمان کیورینگ بتن موثر است. ۲ تا ۳ هفته زمانی است که معمولا برای تکمیل فرآیند در نظر می‌گیرند. هر چه بتن در شرایط پر تنش‌تری باشد، باید فرآیند عمل آوری طولانی‌تر شود. مواد و ابزارها و روش‌هایی وجود دارند که در فرآیند هیدراتاسیون بتن نقش بازی می‌کنند.

قیمت کیورینگ بتن

 

قیمت کیورینگ بتن

آیین نامه کیورینگ بتن

پیمانکار به دنبال رسیدن به ۷۰ درصد مقاومت مشخصه است. آئین نامه ACI حداقل زمان لازم برای رسیدن به این مقاومت را مشخص کرده است.

معمولا رسیدن به مقاومت مشخصه ۷۰ درصدی در ۷ روز اول اتفاق می‌افتد.

کاهش زمان عمل آوری به وسیله افزودنی‌های بتن و افزایش دمای عمل آوری امکان پذیر است. آئین نامه ACI 308 و استاندارد ASTM C150 برای انواع بتن موارد زیر را ذکر کرده است:

سیمان تیپ یک = کیورینگ ۷ روز

سیمان تیپ دو = کیورینگ ۱۰ روز

سیمان تیپ سه = کیورینگ ۳ روز

سیمان تیپ ۴ = کیورینگ ۱۴ روز

عمل آوری نیاز به رطوبت دارد. اگر نسبت رطوبت به سیمان کاهش پیدا کند، نیاز بیشتری به کیورینگ بتن وجود دارد. در واقع باید اقداماتی انجام داد که رطوبت بتن تامین شود.

هزینه کیورینگ بتن

 

هزینه کیورینگ بتن

در فرآیند کیورینگ بتن چه زمانی به افزایش رطوبت نیاز است؟

در صورتی که نسبت آب به نسبت سیمان زیر ۵۰ درصد شود، این میزان رطوبت برای عمل آوری بتن کافی نیست و لازم است اقداماتی برای تامین رطوبت انجام شود. مدت زمان عمل آوری بتن در نهایت روی موارد زیر به صورت مشخص تاثیر دارد:

  • مقاومت فشاری
  • مقاومت سایشی
  • میزان نفوذ پذیری
  • میزان جمع شوندگی و ترک‌های انقباضی
  • مقاومت در برابر چرخه ذوب و یخبندان

چرا کیورینگ بتن مهم است ؟

با توجه به روش‌های متفاوتی که وجود دارد ، قیمت کیورینگ بتن بخش بسیار جزئی از هزینه‌های پروژه را به خود اختصاص می‌دهد. اما زمانی که به اهمیت آن نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که بدون فرآیند کیورینگ عملا سازه کارایی لازم را نخواهد داشت. میزان تاثیر کیورینگ بر بتن در داده‌های زیر مشخص است:

  • بتن عمل آوری شده پس از ۷ روز مقاومت بتن ۹۵%
  • بتن عمل آوری شده پس از ۲۸ روز مقاومت بتن ۱۰۰%
  • بتن بدون کیورینگ در مجاورت هوا پس از ۷ مقاومت بتن روز ۴۵%
  • بتن بدون کیورینگ در مجاورت هوا پس از ۲۸ مقاومت بتن روز ۶۰%

این ارقام به وضوح نشان می‌دهد که اگر پس از بتن ریزی عملیات عمل آوری به درستی انجام نشود، میزان دما و رطوبت چک نشود، نتایج مخرب چشم گیری در مقاومت نهایی بتن خواهد داشت.

کیورینگ بتن چیست

 

کیورینگ بتن چیست

دمای کیورینگ بتن

یکی از مواردی که حین عمل آوری بر قیمت کیورینگ بتن تاثیر می‌گذارد، شرایط آب و هوایی است. در صورتی که بتن ریزی در شرایط دمای سرد انجام شود، سوخت لازم برای یخ زدایی از ماسه‌ها و بالا نگهداشتن دما بیش از سطح استاندارد و افزودنی‌ها به سرعت خود را در افزایش قیمت کیورینگ بتن نشان می‌دهد. اما تاثیر دمای کیورینگ بتن به صورت خطی نیست.

چگونه هزینه کیورینگ بتن را کاهش دهیم ؟

اگر یکی از کارهایی که حین عمل آوری بتن خصوصا در مناطق سردسیر انجام می‌شود را بالا نگه داشتن دما بدانیم، مهم است که مشخص شود دقیقا تا چه دمایی باید بتن را گرم کرد تا بعد از ۲۸ روز مقاومت پیش بینی شده را به دست آورد. قیمت کیورینگ بتن تحت تاثیر این عامل قرار می‌گیرد. در واقع افزایش دمای بتن هزینه‌بر است. در ساده‌ترین شکل ممکن، باید بخار آب تولید کرد و حرارت ایجاد کرد که نیاز به سوخت دارد. یا نیاز به افزدونی‌های بتن بیشتر خواهد شد. اطلاعاتی که در ادامه ارائه شده، در تعیین دمای استاندارد کیورینگ بتن مفید است:

  • دمای بالا حین عمل آوری بتن ممکن است سرعت بیشتری به شیب افزایش مقاومت بتن بدهد اما در مقابل شرایط به نحوی پیش رود که بتن در نهایت پس از روز ۲۸ اما به مقاومت نهایی خود نرسد. به مثال زیر توجه کنید:
  • مقاومت فشاری بتن روز اول در دمای کیورینگ بتن ۱۰ درجه  (3 مگاپاسکال) در مقایسه با مقاومت فشاری بتن روز ۲۸ام در دمای کیورینگ بتن ۱۰ درجه (۴۲ مگا پاسکال)
  • مقاومت فشاری بتن روز اول دمای کیورینگ بتن ۲۰ درجه (۹ مگا پاسکال) در مقایسه با مقاومت فشاری بتن روز ۲۸ام دمای کیورینگ بتن ۲۰ درجه (۳۹ مگا پاسکال)
  • مقاومت فشاری بتن روز اول دمای کیورینگ بتن ۳۰ درجه (۱۱۲ مگا پاسکال) در مقایسه با مقاومت فشاری بتن روز ۲۸ام دمای کیورینگ بتن ۳۰ درجه (۳۷ مگا پاسکال)
  • مقاومت فشاری بتن روز اول دمای کیورینگ بتن ۴۰ درجه (۱۵ مگا پاسکال) در مقایسه با مقاومت فشاری بتن روز ۲۸ام دمای کیورینگ بتن ۴۰ درجه (۳۵ مگا پاسکال)
  • مقاومت فشاری بتن روز اول دمای کیورینگ بتن ۵۰ درجه (۲۶ مگا پاسکال) در مقایسه با مقاومت فشاری بتن روز ۲۸ام دمای کیورینگ بتن  5 درجه (۳۰ مگا پاسکال)

قیمت کیورینگ بتن در هوای سرد

البته اگر دما زیر صفر درجه رسیده، برای عمل آوری بتن در هوای سرد، حتما لازم است ماسه‌ و سیمان یخ زدایی شود. عمل آوری بتن با بخار راهکار مناسبی است. اما این گرم کردن فضای بتن ریزی تا حدود ۱۰ درجه سانتی گراد کافیست. بعلاوه نسبت اختلاط بتن نباید بیش از ۵۰ درصد شود. پیشتر گفته شد که میزان رطوبت برای عمل آوری نیز باید روی ۵۰ درصد نگه داشته شود تا رطوبت کافی وجود داشته باشد. این یکی از چالش‌هایی است که در مورد بتن ریزی در شرایط یخبندان وجود دارد.

مواد عمل آوری تن

 

مواد عمل آوری تن

کاهش قیمت کیورینگ بتن

داده‌های فوق نشان می‌دهد، دمای ۱۰ درجه در نهایت پس از ۲۸ روز به مقاومت فشاری بیشتری می‌رسد. ملاک نیز همان ۲۸ روز است. مقاومت بتن در دماهای خیلی بالا مانند ۵۰ درجه ،  همان روز اول مقاومت به ۲۶ مگا پاسکال می‌رسد. در روزهای آتی مقاومت افزایش چندانی نخواهد داشت. در نهایت این بتن با ۳۰ مگا پاسکال مقاومت تشکیل می‌شود. در حالی که همین بتن در دمای ۱۰ درجه سانتی گراد و در شرایط مشابه می‌توانست تا ۴۲ درجه مقاومت فشاری داشته باشد.

برای کاهش قیمت کیورینگ بتن کافیست دمای بهینه را در نظر داشت. اگر بتن ریزی در دمای ۸ درجه سانتی‌گراد انجام می‌شود، نیازی نیست برای گرم کردن بتن هزینه صرف کرد. کافیست فرآیند عمل آوری را به دقت دنبال کرد، رطوبت را حفظ کرد و زمان ۲۸ روزه را به بتن داد که به مقاومت فشاری مورد انتظار برسد.

کیورینگ بتن یعنی چه

 

کیورینگ بتن یعنی چه

تعیین قیمت کیورینگ بتن بر اساس روش

قیمت کیورینگ بر اساس روشی که انتخاب می‌کنید تفاوت های بسیاری دارد. نکته اینجاست که رطوبت را به شیوه‌ای درست در مدت عمل آمدن بتن حفظ کنید و اجازه ندهید دما از محدوده مجاز خارج شود. همچنین سطح بتن در حال عمل آوری را از گزند تنش‌های محیطی حفظ کنید.

قیمت کیورینگ بتن به شدت به شرایط وابسته است. ممکن است هزینه بسیار کمی داشته باشد و در مقابل ممکن است برای حفاظت از بتن مجبور باشید مواد و تجهیزات ویژه‌ای تهیه یا اجاره کنید. در ادامه روش‌های متفاوت عمل آوری بتن مرور می شود.

قیمت کیورینگ  بتن در مراحل اولیه

در این مرحله بتن هنوز سخت نشده یا در مراحل اولیه است. حالت خمیری بتن وجود دارد بنابراین ممکن است در اثر تنش‌های بیرونی مانند رگبار و تگرگ یا طوفان و وزش باد، یخبندان شدید و یا ضربات ناگهانی تخریب شود. باید جلوی این تخریب را به روش‌های زیر گرفت.

قیمت کیورینگ بتن در مراحل اولیه بر اساس شرایط و میزان تنش‌ها و روشی که اتخاذ می‌شود تعیین خواهد شد. روش‌های زیر برای مقابله با تخریب بتن وجود دارد. دو رویکرد در کیورینگ اولیه وجود دارد، رویکر اول کاهش میزان تبخیر از سطح بتن است. رویکر دوم اضافه کردن رطوبت به سطح بتن است.

  • عایق های حرارتی بتن و مواد کاهنده تبخیر
  • استفاده از مواد شیمیایی غشاساز برای کاهش تبخیر
  • ورق پوشش نایلونی سطح بتن
  • به کارگیری مواد پزولانی برای نگهداشت آب در بتن
  • استفاده از سیستم های مه پاش برای ایجاد رطوبت

قیمت کیورینگ بتن در مراحل ثانویه

در این مرحله گیرایی بتن انجام شده و در مرحله سخت شدن قرار دارد. همچنان لازم است رطوبت سطحی حفظ شود و حداقل دمای لازم برای هیدراسیون سیمان نیز وجود داشته باشد. در این مرحله نیز همچنان یا جلوی تبخیر گرفته می‌شود، یا رطوبت رسانی انجام می‌شود و یا ترکیبی از هر دو روش.

مواد کیورینگ بتن

 

مواد کیورینگ بتن

رطوبت مستقیم برای کاهش قیمت کیورینگ بتن

 یکی از روش‌‍‌های کاهش قیمت کیورینگ بتن، استفاده از شیوه‌هایی است که رطوبت را به صورت مستقیم به سطح بتن برساند. این رطوبت دهی مستقیم به شیوه‌های زیر انجام می‌شود:

  1. غرقاب کردن سطح بتن برای قطعات پیش ساخت
  2. آب را روی بتن باز کنند و روی آن حوضچه ایجاد کنند
  3. با آب پاش های بارانی یا مه پاش‌ها سطح بتن را مرطوب کنند. ( احتمال شسته شدن بتن وجود دارد)
  4. از بخار آب برای مرطوب کردن سطح استفاده شود. ( دما باید کنترل شود)    

کاهش قیمت کیورینگ بتن با رطوبت رسانی غیرمستقیم

در این روش باید از ماده‌ای استفاده کرد که آب را به خود جذب می‌کند و به بتن می‌رساند. این روش جلوی مدام تر و خشک شدن سطح بتن را می‌گیرد. برای این کار روش‌های زیر وجود دارد:

  1. استفاده از پارچه های کنفی و اجرای دقیق آن
  2. استفاده از حصیر طبیعی
  3. استفاده از کاه و پوشال یا استفاده از خاک اره
  4. استفاده از خاک یا ماسه ( عدم استفاده از خاک آلی )

بررسی قیمت کیورینگ بتن با شیوه‌های حفظ رطوبت

مواد غشا ساز و مواد شیمایی در بازار وجود دارند که عایق رطوبتی و حرارتی روی بتن ایجاد می‌کنند. از این مواد می‌تواند در شرایطی استفاده کرد که نسبت آن به سیمان کمتر از ۴۲ درصد نباشد. در این روش از ورق های پلی اتیلن و مواد شیمایی مایع غشا ساز نیز استفاده می‌شود.

لیست قیمت کیورینگ بتن

در این بخش با قیمت مواد کیورینگ بتن و ویژگی‌های هر کدام آشنای می‌شوید. لیستی از موادی که به پیمانکاران کمک می‌کند تا فرآیند عمل آوری بتن به سهولت طی شود ارائه شده است:

قیمت ماده کیورینگ

به طور کلی برای موادی که به منظور عمل آوری بتن استفاده می‌شود، ۴ دسته کلی وجود دارد.

  1. قیمت کیورینگ بتن پایه آب
  2. قیمت کیورینگ بتن نفتی ( پایه رزینی )
  3. قیمت کیورینگ بتن با پایه اکرلیک
  4. قیمت کیورینگ بتن با پایه سیلیکات

در ادامه قیمت ماده کیورینگ بتن مربوط به هر کدام از این دسته بندی ها مشخص می‌شود:

لیست قیمت مواد کیورینگ بتن

در این بخش ۴ نمونه از مواد کیورینگ بتن ارائه شده است. قیمت مواد کیورینگ بتن نیز در جدول به ازای هر کیلو و هر گالن ۲۵ کیلویی ارائه شده و در ادامه میزان مصرف نیز قیمت شده است. می‌توانید با در نظر گرفتن میزان مصرف، قیمت کیورینگ بتن را برای هر متر مربع بتن ریزی حساب کنید.

مواد کیورینگ بتن قیمت هر کیلو  – تومان قیمت هر گالن ۲۵ کیلویی – تومان میزان مصرف
کیورینگ بتن پایه نفتی (رزین) ۵,۸۰۰ ۱۴۵,۰۰۰ ۵-۷ کیلو گرم در هر متر
کیورینگ بتن پایه آب ۱۲,۴۰۰ ۳۱۰,۰۰۰ ۴- ۸ کیلو گرم در هر متر
کیورینگ بتن پایه اکرلیک ۷,۰۰۰ ۱۷۵,۰۰۰ ۴-۸ کیلوگرم در هر متر
کیورینگ بتن ژیکاکیور ۷,۶۳۰ ۱۹۰,۷۵۰ ۱۵ تا ۲۰ متر مربع به ازای هر کیلو
جدول قیمت مواد کیورینگ بتن

برای مطالعه بیشتر:

خانه بتنی پیش ساخته

قیمت ماسه بادی فله

اجرای سازه بتنی

پمپ بتن

بتن الیافی

بتن اکسپوز

بتن رنگی

بتن سخت چیست؟

فوم بتن

مجری بتن سخت

بتن مسلح

آزمایش بتن

اسپیسر آرماتور بندی

واش بتن

زودگیر کننده بتن

تست غیر مخرب بتن

دیوار پیش ساخته بتنی

ضد یخ بتن

کندگیر کننده بتن

واتراستاپ

قیمت بتن

روان کننده بتن

قالب بتن

افزودنی بتن

بتن آماده

خرید بتن آماده

میکروسیلیس

قیمت دیوار پیش ساخته بتنی قزوین

بتن آماده اردبیل

دیوار بتنی پیش ساخته شیراز

قیمت بتن آماده در اصفهان

قیمت دیوار پیش ساخته بتنی کرمان

بتن آماده تبریز

قیمت دیوار پیش ساخته بتنی کرمانشاه

خرید بتن آماده در کرج

دیوار پیش ساخته بتنی یزد

قیمت بتن آماده در شیراز

دیوار پیش ساخته بتنی رشت

بتن آماده قزوین

قیمت بتن آماده در مشهد

بتن آماده رشت

دیوار پیش ساخته بتنی تبریز

دیوار پیش ساخته بتنی اصفهان

دیوار پیش ساخته بتنی یزد

دیوار پیش ساخته بتنی کرج

قیمت دیوار پیش ساخته بتنی اهواز

دیوار پیش ساخته بتنی مشهد

قیمت بلوک هبلکس

واش بتن پرسی

نیوجرسی بتنی

کول پلاستیکی چاه

دال پیش ساخته

مشخصات جدول بتنی

واش بتن چیست

دستگاه تست جوش

تست خاک

تست میلگرد

تحکیم خاک

آزمایش تراکم خاک در محل

تست cbr

ازمایش ارزش ماسه ای

لیست شرکت های خدمات آزمایشگاهی ذیصلاح جوش و بتن

آزمایش نفوذ استاندارد

آزمایش برش مستقیم

ازمایش اسلامپ بتن

انواع تست جوش

جدول چکش اشمیت

آزمایش خاک ساختمان

آزمایش مقاومت فشاری بتن

بارگذاری صفحه

تست mt

تست جوش rt

اسکن بتن

آزمایش التراسونیک بتن

تست مایع نافذ

آزمایشات بتن

آزمایشگاه بتن اصفهان

آزمایش دانهول

دستگاه حفاری ژئوتکنیک

آزمایش هیدرومتری

آزمایش مغزه گیری بتن

آزمایش دانهول چیست

آزمایشگاه مکانیک خاک تهران

آزمایشگاه خاک اصفهان

قیمت جوی آب پیش ساخته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

0%

امتیاز کاربران: 4.71 ( 7 نظر)

۲ نظر

  1. قیمت کیورینگ بتن در شهر اصفهان را از چه طریقی میتوانم پیدا کنم؟

  2. سلام ، چه عواملی روی قیمت کیورینگ بتن تاثیر می گذراند؟