استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

فواید جکوزی

فواید جکوزی
فواید جکوزی

فواید جکوزی برای سلامتی بدن بر کسی پوشیده نیست. بعد از یک روز طولانی و سخت کاری، استراحت و غوطه ور شدن در یک جکوزی آب گرم، می تواند بهترین راهکار برای رفع خستگی های جسمی و فکری باشد. اما مزایا و فواید جکوزی تنها به کسب آرامش و رفع خستگی خلاصه نمی شود. امروزه دیگر جکوزی به عنوان یک کالای لوکس و غیر ضروری شناخته نمی شود. بلکه به دلیل فواید جکوزی خانگی برای بدن، به کالایی ضروری و لازم برای هر خانه ای تبدیل گشته است. حال ممکن است این سوال ها برای شما پیش آمده باشد که فواید جکوزی چیست ؟ آیا می توان در خانه و حمام شخصی خود نیز از فواید جکوزی بهره برد؟

در توضیح جکوزی می توان گفت که جکوزی، به وان دارای پمپ و گرمکن الکتریکی گفته می شود. در واقع تفاوت جکوزی با وان حمامی ساده نیز همین پمپ ها و جت های بدنه جکوزی بوده که آب گرم را با فشار به بیرون می راند. همچنین جکوزی ها دارای امکانات پیچیده تری مانند سیستم تصفیه کننده و ضدعفونی کننده آب، چراغ های LED و سیستم صوتی و تصویری نیز می باشند. تمامی این امکانات تعبیه شده در جکوزی، برای ایجاد آرامش و لذت بیشتر افراد، هنگام استراحت در جکوزی و بهره مندی از فواید وان جکوزی می باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با فواید جکوزی آشنا کرده و بررسی کنیم که جکوزی چه فایده ای دارد . به طور کلی می توان موارد زیر را از جمله فواید جکوزی نام برد:

  • بهبود شرایط سلامتی عمومی بدن
  • کاهش یافتن استرس
  • رفع گرفتگی و بازیابی عضلات
  • بهبود کیفیت خواب
  • کاهش فشار خون
  • پاکسازی، شادابی و زیبایی پوست

فواید جکوزی برای سلامتی

علاوه بر جلوه مدرن و زیبایی که جکوزی به چیدمان داخلی یا فضای باز می دهد، مزایای جکوزی نیز قابل توجه است. سونا و جکوزی فواید بی شماری برای سلامتی دارد. از جمله فواید سونا و جکوزی می توان به کاهش درد مفاصل، بهبود دیسک کمر و سیاتیک، لایه برداری و شادابی پوست، کاهش استرس، بهبود کیفیت خواب، بهبود گردش خون، کاهش وزن و پاکسازی سینوس‌ ها اشاره کرد. این موارد تنها بخشی از فواید سونا و جکوزی آب گرم هستند که به بهبود شرایط سلامتی بدن کمک می‌ کنند. استفاده و میزان بهره مندی افراد از مزایای جکوزی ، با توجه به شرایط عمومی و سلامتی، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در ادامه به بررسی برخی از فواید جکوزی خانگی خواهیم پرداخت.

فواید جکوزی
فواید جکوزی برای سلامتی

فواید جکوزی برای کاهش استرس

از رایج ترین فواید جکوزی ، می توان به کاهش سطح استرس و اضطراب و افزایش آرامش است. جکوزی مملوء از آب گرم، کمک خوبی برای مبارزه با استرس ها و تنش های روزانه می باشد. تاثیر گرمای آب خارج شده از جت های جکوزی و احساس آن بر روی بدن مانند یک جلسه ماساژ درمانی بوده و به ریلکس کردن اعصاب و عضلات کمک بسیار زیادی می کند. استرس های مزمن و روزمره، تاثیرات بسیار مخربی بر روی سلامتی از جمله کاهش انرژی، نوسانات خلقی، افزایش ترشح هورمون کورتیزول و تغییر عادات غذایی دارد. به همین دلیل، کاهش استرس ناشی از استراحت در جکوزی فواید و مزایای دیگری را نیز برای سلامتی به همراه دارد.

فواید جکوزی
فواید جکوزی برای کاهش استرس

مزایای جکوزی برای رفع گرفتگی عضلات

از دیگر فواید جکوزی برای بدن، بازیابی و رفع گرفتگی عضلات می باشد. آب گرم درون جکوزی و احساس ماساژ آب خارج شده از جت ها بر روی بدن، به تسکین درد و رفع گرفتگی عضلات و ماهیچه ها کمک شایانی می کند. زیرا آب گرم با افزایش خون‌ رسانی به مناطق مورد نیاز، علاوه بر کاهش التهاب، علائم گرفتگی و تنش های عضلانی را نیز بهبود می بخشد. به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران پس از انجام تمرینات و مسابقات ورزشی، از جکوزی استفاده می کنند. مزایای جکوزی ، شامل بهبود التهابات و تسکین درد دیسک کمر و سیاتیک نیز می شود. بیماری های دیسک کمر می تواند ناشی از نشستن های طولانی مدت، حمل بار سنگین، اضافه وزن و یا تصادف باشد. فشار و حباب هایی که واترجت های جکوزی ایجاد می کنند، موجب ماساژ بدن، آرامش جسم و روح و در نهایت تسکین کمر درد می شود.

مزایای جکوزی
مزایای جکوزی برای رفع گرفتگی عضلات

بهبود کیفیت خواب‌ ، از فواید جکوزی

استراحت و خواب خوب شبانه برای تمام گروه های سنی ضروری است. اما بسیاری از افراد در دستیابی به میزان خواب مورد نیاز بدن خود مشکل داشته و یا از کیفیت پایین خواب خود شکایت دارند. با استراحت در جکوزی آب گرم به مدت ۲۰ دقیقه قبل از خواب، می توان خوابی آرام و لذت بخش را تجربه کرد. چرا که بهبود کیفیت خواب، از دیگر فواید جکوزی خانگی می باشد.

جکوزی به دلایل متعددی می تواند خوابی آرام را برای شما رقم بزند. یکی از مهم ترین دلایل تاثیر مثبت جکوزی بر کیفیت خواب، کاهش سطح استرس است. همان طور که قبلا گفتیم، جکوزی باعث کاهش استرس و افزایش آرامش می شود. با رفع استرس های روزمره و تنش های فکری، می توان خواب بهتر و آرام تری را تجربه کرد. دلیل بعدی کیفیت نامناسب خواب نیز می تواند احساس گرفتگی، درد و التهاب در عضلات بدن باشد. با استراحت در جکوزی آب گرم و ریلکس شدن عضلات و ماهیچه ها، کیفیت خواب نیز بالاتر می رود. در نتیجه، از دلپذیرترین فواید سونا و جکوزی ، بهبود کیفیت خواب می باشد.

فواید جکوزی
بهبود کیفیت خواب‌ ، از فواید جکوزی

فواید جکوزی برای کاهش فشار خون

از دیگر فواید سونا و جکوزی ، کاهش فشار خون می باشد. در حالت کلی، آب گرم درون جکوزی به طور موقت موجب گشاد شدن رگ ها، کاهش فشار خون و خون رسانی بهتر به درون بافت ها و اعضای داخلی بدن می شود. افرادی دارای فشار خون پایین، بهتر است دمای آب را هم اندازه با دمای بدن خود نگه داشته و از آب داغ درون جکوزی پرهیز کنند. زیرا ممکن است فشار خون آن ها به میزان خطرناکی کاهش یابد. در افراد دارای فشار خون بالا نیز، گرم تر بودن آب جکوزی اشکالی ندارد. اما الزامی است به این نکته در تمام حالات و شرایط توجه شود که دمای آب جکوزی نباید برای تمام گروه های سنی، بیشتر از ۴۰ درجه سانتی گراد باشد. زیرا دمای بالای ۴۰ درجه، خطرناک بوده و احتمال سوختگی دارد.

فواید جکوزی خانگی
فواید جکوزی خانگی

فواید سونا و جکوزی برای شادابی و زیبایی پوست

یکی از بهترین فواید سونا و جکوزی ، شادابی و پاکسازی پوست است. آلودگی هوا در شهرهای بزرگ می‌ تواند بر روی پوست افراد تأثیر گذار بوده و موجب افزایش منافذ باز پوست، تیرگی، آکنه و موارد دیگر شود. استفاده از جکوزی گرم می‌ تواند با افزایش دمای بدن، باعث تعریق شود. این تعریق، به تخلیه سموم موجود در بدن از طریق پوست کمک کرده و در نتیجه، باعث پاکسازی و تمیزی پوست می‌ شود. همچنین، این فعالیت می‌تواند منجر به از بین رفتن سلول‌ های مرده پوست شده و به بهبود وضعیت پوست کمک کند.

افزایش تاثیر فواید جکوزی

 برای افزایش میزان بهره مندی از فواید جکوزی و تاثیرات آن، لازم است تا چند نکته رعایت شود. در ادامه، به بررسی خلاصه واری از این نکات خواهیم پرداخت.

  • پرهیز از دمای بیشتر از ۴۰ درجه سانتی گراد آب جکوزی
  • شست و شو و توجه به بهداشت جکوزی قبل و بعد از استفاده از آن
  • محدود کردن مدت استفاده از جکوزی به جلسات ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ای
  • نوشیدن آب کافی قبل، حین و پس از استراحت در جکوزی
  • دوش گرفتن و شست و شوی بدن، قبل و پس از جکوزی
  • مشورت با پزشک قبل از استفاده از جکوزی برای سالمندان، کودکان، افراد دارای بیماری قلبی و بیماری های خاص، بانوان باردار

برای مطالعه بیشتر:

نحوه تخلیه آب وان

جکوزی برای کودکان

پریدن از جکوزی به آب سرد

نحوه استفاده از جکوزی خانگی

ترتیب استفاده از سونا و جکوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳ نظر

  1. استفاده روزانه از جکوزی واقعا معجزه میکنه. من پدر بزرگم بعد ۶ ماه کمر دردش خیلی کمتر شد.

  2. فواید جکوزی برای سالمندان رو توضیح بدین لطفا

  3. علاوه بر فواید جکوزی ، استفاده نادرست ازش معایب هم داره؟