استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

فرمول محاسبه وزن میلگرد

فرمول محاسبه وزن میلگرد
فرمول محاسبه وزن میلگرد

فرمول محاسبه وزن میلگرد به شما این امکان را می دهد تا وزن هر شاخه میلگرد را به سادگی حساب نمایید. پیدا کردن سایزهای غیر متداول میلگرد ممکن است کمی دشوار باشد. همچنین عدم دسترسی به جدول وزن میلگرد برای زمان هایی که به وزن میلگرد نیاز دارید می تواند مشکل ساز گردد. در این موارد با استفاده از فرمول های زیر می توانید به سادگی وزن میلگرد را محاسبه نمایید.

فرمول محاسبه وزن میلگرد
میلگرد آجدار

معرفی فرمول محاسبه وزن میلگرد

فرمول محاسبه وزن میلگرد به شما این امکان را می دهد تا وزن انواع میلگرد را به سادگی محاسبه و با دقت بالایی محاسبه نمایید. وزن بدست آمده از فرمول ها همان وزن میلگرد استاندارد اشتال می باشد.

بهترین و دقیق ترین فرمول محاسبه وزن میلگرد ، فرمول زیر می باشد.

وزن میلگرد = (شعاع * شعاع * ۳.۱۴ * ۷.۸۶ * طول) / ۱۰۰۰

به عبارتی برای محاسبه وزن میلگرد کافیست تا مساحت سطح مقطع میلگرد را محاسبه کرده و آن را در طول میلگرد ضرب نمایید. سپس عدد حاصل شده که نشان دهنده حجم میلگرد می باشد را در ۷.۸۶ که چگالی فولاد می باشد، ضرب کرده و آن را بر ۱۰۰۰ تقسیم نمایید.

برای مثال وزن هر شاخه ۱۲ متری میلگرد ۱۴ با استفاده از فرمول بالا برابر با ۱۴.۵۲ کیلوگرم می باشد.

یکی دیگر از روش های محاسبه وزن میلگردها، استفاده از فرمول محاسبه وزن میلگرد زیر می باشد. این فرمول نیز دقت بالای در محاسبه وزن دارد.

وزن میلگرد = (قطر * قطر * طول * ۰.۰۰۶۱۷)

به عبارتی جهت محاسبه وزن میلگرد توسط روش بالا کافیست تا قطر میلگرد را به توان ۲ رسانده و آن را در طول میلگرد و ۰.۰۰۶۱۷ ضرب کنید. با استفاده از فرمول بالا، وزن هر شاخه ۱۲ متری میلگرد ۱۴ برابر با ۱۴.۵ کیلوگرم محاسبه می شود.

همچنین یکی دیگر از راه های محاسبه وزن میلگرد، روش زیر می باشد. این فرمول ساده ترین فرمول برای حساب کردن وزن میلگرد می باشد.

وزن هر متر میلگرد = (قطر * قطر) / ۱۶۲.۲

دقت فرمول محاسبه وزن میلگرد

فرمول محاسبه وزن میلگرد دقت بالایی داشته و وزن میلگرد را به خوبی محاسبه می کند. در این فرمول، چگالی میلگرد برابر با چگالی فولاد نرم یعنی ۷۸۶۰ کیلوگرم بر متر مکعب یا ۷.۸۶ گرم بر سانتی متر مکعب در نظر گرفته شده است. با توجه به این که کارخانه های مختلف برای ساخت میلگرد از آلیاژهای متفاوتی استفاده می کنند، بنابراین چگالی فولاد آن ها با هم تفاوت دارد.

این تفاوت در چگالی آلیاژ استفاده شده در ساخت فولاد سبب اختلاف وزن میلگرد کارخانه ها با یکدیگر می شود. معمولا وزن میلگرد کارخانه ها با استاندارد اشتال تفاوت زیادی ندارد اما همین اختلاف جزئی وزن در حجم های بالا مقادیر بسیار زیادی می شود. بنابراین برای محاسبه بهتر وزن میلگرد مورد نیاز بهتر است تا وزن میلگرد هر کارخانه را پیدا کرده و از آن وزن برای محاسبات خود استفاده نمایید.

برای مطالعه بیشتر:

قیمت میلگرد ۸ ساده

قیمت میلگرد ۱۴امروز

جدول وزن بندیل میلگرد

جدول وزن میلگرد

وزن هر شاخه میلگرد

محاسبه وزن میلگرد

وزن هر متر میلگرد

هر شاخه میلگرد چند کیلو است

وزن انواع میلگرد

هر شاخه میلگرد چند متر است

وزن مخصوص میلگرد

وزن واحد طول میلگرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *