استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

طریقه نصب وان جکوزی خانگی

نصب وان جکوزی
نصب وان جکوزی

امروزه وان جکوزی دیگر تنها یک کالای لوکس نیست. بلکه بسیاری از محققان، با بررسی های فراوان دریافته اند که ۲۰ دقیقه استراحت در وان جکوزی مملؤ از آب گرم، مزیت های فراوانی برای سلامتی جسم و ذهن دارد. به همین دلیل متقاضیان خرید جکوزی افزایش یافته و در هر خانه ای وجود یک جکوزی خانگی، واجب است. پس از تهیه جکوزی، باید اقدام به نصب وان جکوزی کنیم. اما ممکن است برای خریداران جکوزی این سوال ها پیش آید که طریقه نصب وان جکوزی خانگی به چه شکل است؟ آیا نصب جکوزی در اتاق خواب امکان پذیر است؟ هزینه نصب جکوزی خانگی چقدر می باشد؟

در حالت کلی، نصب وان جکوزی کار نسبتا پیچیده و پر ریسکی می باشد. ممکن است اگر خودمان اقدام به نصب جکوزی خانگی کنیم، با یک خطای کوچک به سلامت و عملکرد جکوزی آسیب وارد شود. سپس، به دلیل آن که نصب وان جکوزی توسط تکنسین های خود شرکت تولید کننده انجام نشده است، جکوزی از گارانتی شرکت خارج می شود. برای همین بهتر است تا نصب جکوزی خانگی توسط متخصصان و تکنسین های ماهر و مجرب انجام شده تا احتمال رخداد خطا و نقص  فنی به صفر برسد. اما به طور کل، آشنایی با نحوه نصب جکوزی و همچنین عواملی که بر هزینه نصب جکوزی خانگی موثر می باشند، برای صاحبان جکوزی مفید می باشد. در این مقاله، به توضیح طریقه نصب جکوزی آماده و آموزش نصب جکوزی خواهیم پرداخت.

هزینه نصب جکوزی خانگی

یکی از موارد مهم برای خریداران جکوزی، مقدار هزینه نصب جکوزی خانگی می باشد. چرا که بسیاری از مشتریان می خواهند هزینه و مبلغی را که علاوه بر خرید جکوزی، برای نصب وان جکوزی نیز باید بپردازند، بدانند. برای این کار، تکنسین های نصب وان جکوزی پس از مشاهده محل نصب جکوزی ، بر اساس مدل، اندازه و امکانات جکوزی، هزینه نصب جکوزی خانگی را براورد خواهند کرد. به همین دلیل، هزینه نصب جکوزی خانگی مقدار مشخص و ثابتی نداشته و به عوامل متعددی وابسته است. از جمله عوامل موثر بر هزینه نصب جکوزی خانگی می توان به عواملی همچون نوع جکوزی، سایز جکوزی، امکانات جکوزی و اتصالات و لوازم مورد نیاز برای نصب وان جکوزی اشاره کرد. در ادامه به بررسی مختصری از نحوه تاثیر این عوامل بر قیمت نصب جکوزی خانگی خواهیم پرداخت.

نصب وان جکوزی
آشنایی با طریقه نصب وان جکوزی خانگی

هزینه نصب جکوزی خانگی بر اساس ابعاد آن

یکی از فاکتور های موثر بر مقدار هزینه نصب جکوزی خانگی‌ ، سایز و ظرفیت جکوزی می باشد. هرچه جکوزی دارای اندازه بزرگ تری باشد، احتیاج به آماده سازی و بستر سازی گسترده تری دارد. به عنوان مثال دو جکوزی توکار مستطیل با عرض یکسان ولی طول های ۱۶۰ و ۱۸۰ سانتی متر را در نظر بگیرید. برای نصب جکوزی توکار دارای طول بزرگ تر، به حفاری و کف سازی بزرگتری نیاز است. حتی اگر تصمیم به نصب جکوزی توکار درون یک سکو و کاشی کاری اطراف آن را داشته باشید، زمان، مقدار مصالح، دستمزد و در نتیجه هزینه نصب جکوزی خانگی دارای طول کوچک تر، کمتر می شود.

نصب وان جکوزی بر اساس نوع آن

انواع مختلفی از جکوزی از جمله جکوزی های کابین دار، جکوزی های قابل حمل روکار و جکوزی های توکار در بازار موجود است. نحوه نصب هر کدام از این مدل های جکوزی، متفاوت می باشد. برای مثال، نحوه نصب وان جکوزی کابین دار مراحل بیشتری نسبت به نصب جکوزی قابل حمل معمولی دارد. به همین دلیل، زمان و هزینه نصب جکوزی خانگی بر اساس مدل آن، متفاوت خواهد بود.

نصب جکوزی خانگی
نصب جکوزی خانگی

نصب امکانات و آپشن های جکوزی خانگی

یکی دیگر از مواردی که تاثیر زیادی بر هزینه نصب جکوزی خانگی می گذارد، تعداد امکانات و آپشن های جکوزی و هزینه نصب آن ها است. زیرا ممکن است به چند تیم اجرایی مختلف برای نصب و راه اندازی تاسیسات و امکانات جکوزی نیاز باشد. برخی از تاسیسات مانند نصب پمپ جکوزی، در تمام جکوزی ها رایج است. اما ممکن است برای نصب یک قطعه مانند چراغ های هالوژن، به سیم کشی و برق کشی بیشتری نیاز شود. در نتیجه هزینه تمام شده نصب وان جکوزی بیشتر خواهد شد.

نصب جکوزی
نصب امکانات و آپشن های جکوزی خانگی

مراحل نصب وان جکوزی

اکنون پس از بررسی عوامل موثر بر هزینه نصب جکوزی خانگی ، نوبت به توضیح مراحلی که برای نصب وان جکوزی طی می شود، می رسد. مراحل کلی نصب جکوزی خانگی شامل نصب لوله های جکوزی، برق کشی جکوزی، نصب امکانات جکوزی و سر انجام راه اندازی جکوزی می باشد. برای جلوگیری از بروز هرگونه نقص و اشکال، لازم است تا از نصاب ها و متخصصان خود شرکت تولیدکننده برای نصب جکوزی خانگی کمک بخواهید. زیرا این متخصصان با طی دوره های آموزش نصب جکوزی ، تجربه بسیاری در نصب جکوزی در اتاق خواب ، حمام و حتی فضای باز دارند.

تنظیم ارتفاع وان جکوزی

قدم اول در نصب وان جکوزی ، قرار دادن جکوزی در محل مورد نظر و متصل کردن لوله های آن می باشد. برخی از جکوزی ها دارای پایه های تنظیم ارتفاع هستند. این پایه ها، برای نصب جکوزی در اتاق خواب ، تراس و یا حمام هایی که شیب کف در آن به خوبی اجرا نشده، بسیار کاربردی می باشند. زیرا با تغییر ارتفاع پایه های جکوزی، می توان شیب جکوزی را در جهت مناسب برای تخلیه آب از زهکش، تنظیم نمود. نصاب های مجرب، برای پیدا کردن ارتفاع و شیب مناسب برای جکوزی، از ابزاری به نام تراز استفاده می کنند.

طریقه نصب جکوزی آماده
طریقه نصب جکوزی آماده و تنظیم ارتفاع پایه ها

نصب و لوله کشی وان جکوزی

حال که جکوزی در جای خود قرار گرفته، نوبت به نصب و اتصال لوله های جکوزی می باشد. به مسیر گردش آب در جکوزی، سیستم لوله کشی جکوزی می گویند. عملکرد کلی جکوزی بر اساس مکش آب و پمپاژ آن با فشار قابل تنظیم و سپس تکرار این چرخه می باشد. با روشن شدن جکوزی، آب، درون لوله های آن دائما در حال گردش و عبور از قطعات مختلف جکوزی است. به همین دلیل اجرای سیستم لوله کشی جکوزی، برای جلوگیری از هرگونه مشکل مانند نشت آب و یا اختلال در کار جکوزی، نیاز به دقت و تجربه بالایی دارد.

سیستم لوله کشی مورد نیاز برای نصب وان جکوزی ، شامل لوله فاضلاب جهت تخلیه آب درون جکوزی و همچنین لوله آب شهری برای پرکردن آن می باشد. جکوزی هایی که به صورت پیش ساخته در بازار موجود هستند، نصب آسانی داشته و نیازی به لوله کشی ندارند. زیرا لوله کشی های لازم میان قطعات و اجزای جکوزی، در داخل بدنه آن تعبیه شده است. در نتیجه تنها لازم است تا لوله های آب شهری و لوله فاضلاب را به جکوزی متصل نمود. پس از اجرای لوله کشی جکوزی، بار دیگر از تراز بودن جکوزی، اطمینان حاصل کنید.

نصب وان جکوزی
نمایی از لوله کشی داخلی جکوزی آماده

نصب وان جکوزی و برق کشی آن

مرحله بعدی در نصب وان جکوزی ، انجام سیستم برق کشی آن است. بیشتر جکوزی های آماده، نیاز به برق کشی و انجام سیم کشی پیچیده ای نداشته و کافی است تا دو شاخه آن را به پریز برق وصل کرد. جکوزی هایی که برای راه اندازی تنها نیاز به اتصال دو شاخه به پریز برق دارد، مزیت بسیاری دارند. زیرا در هنگام جابجایی، تنها کافی است با جدا کردن دو شاخه از پریز، جکوزی را به مکان جدید منتقل کرده و نصب نمود.

در حالت کلی، الزامی است تا نصب جکوزی و راه اندازی سیستم های برقی آن را به تکنسین های شرکت تولید کننده جکوزی سپرد. زیرا ممکن است در حین نصب جکوزی خانگی توسط خودتان، اشتباهی پیش آمده و سبب شود تا جکوزی از گارانتی و ضمانت نامه خارج شود. همچنین درصد اطمینان نصب وان جکوزی مخصوصا نصب جکوزی در اتاق خواب ، توسط تکنسین های ماهر بسیار بالاتر است. زیرا آشنا نبودن با مبانی برق و کار کردن با اتصالات و سیم های برق، مخصوصا در محیط مرطوب حمام، بسیار خطرناک می باشد.

راه اندازی و تست نصب وان جکوزی

آخرین مرحله در نصب وان جکوزی ، راه اندازی و اطمینان از کارکرد درست جکوزی و امکانات آن می باشد. در این مرحله باید از تخلیه آب جکوزی، پر شدن جکوزی، کارکرد موتور در تمام دورهای آن، سیستم تصفیه، سیستم گرمایشی جکوزی، جت ها و سایر آپشن ها، اطمینان حاصل نمود.

نصب جکوزی
نصب وان جکوزی و راه اندازی آن

تفاوت نصب وان جکوزی روکار و وان جکوزی توکار

جکوزی های موجود در بازار، به دو دسته کلی جکوزی های روکار و جکوزی های توکار تقسیم می شوند. روش نصب وان جکوزی روکار، با نحوه نصب وان جکوزی توکار در داخل زمین یا سکو، متفاوت می باشد. جکوزی های روکار، نصب آسان تری داشته و نیازی به حفاری و یا ایجاد سکو ندارند. همچنین نیازی به برق کشی پیچیده نبوده و کافی است تا در نزدیک جکوزی، یک پریز برق قرار داشته باشد.

جکوزی مدل توکار جلوه بسیار لوکسی دارد. اما نصب وان جکوزی توکار نسبت به مدل قابل حمل روکار، کمی سخت تر است. زیرا باید برای نصب جکوزی توکار، زمین را حفر کرده و یا با بتن و کاشی، سکویی درست کرده تا جکوزی توکار را درون آن قرار داد. به دلیل آن که برای نصب جکوزی توکار بستر جدیدی ساخته می شود، نیاز به اجرا و ایجاد سیستم لوله کشی و برق کشی جدید می باشد. در نتیجه زمان و هزینه نصب جکوزی خانگی توکار، بیشتر از جکوزی روکار تمام می شود.

نصب وان جکوزی
ایجاد سکو برای نصب وان جکوزی توکار

همان طور که در تصویر بالا مشخص است، برای نصب جکوزی توکار، سکویی چوبی ایجاد شده است. سپس جکوزی را درون این سکو قرار داده و لوله کشی ها و سیم کشی های آن انجام می شود.

برای مطالعه بیشتر:

فواید جکوزی خانگی

ابعاد وان در پلان

تبدیل وان به جکوزی

ساخت وان با کاشی

دفترچه راهنمای جکوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می دهید؟

امتیاز کاربران: 4.4 ( 4 نظر)