استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

طرح روف گاردن

طرح روف گاردن
هزینه طراحی روف گاردن

طرح روف گاردن یکی از نکات اساسی اجرای روف گاردن می باشد، هر چه طرح آن پیچیده تر باشد زمان اجرای آن بیشتر خواهد شد. امروزه در طراحی روف گاردن از فلاور باکس بتنی کوچک و بزرگ متناسب با فضای طراحی روف گاردن استفاده می شود. در واقع گل و گیاه عضو جدا نشدنی از طرح روف گاردن هستند. قیمت اجرای روف گاردن برا اساس طرح روف گاردن تعیین می شود هر چه طرح پیچیده تر باشد هزینه اجرا نیز بیشتر کی شود. اجرای آلاچیق، اجرای آبنما، اجرای باربیکیو و ساخت استخر سونا و جکوزی از جمله المان های تاثیر گذار بر قیمت طرح بام سبز می باشند.

طرح روف گاردن می تواند بر اساس سلیقه پیمانکار سنتی یا مدرن باشد. این روزها سبک مدرن بیشتر از قبل مورد توجه پیمانکاران و صاحب خانه ها قرار گرفته است. در طرح روف گاردن به سبک مدرن، نورپردازی اهمیت ویژه ای دارد. استفاده از مبلمان ساده و مدرن زیبایی دوچندانی به فضا می بخشد. شرکت عمران مدرن با حضور متخصصین حوزه های مرتبط با طراحی و اجرای روف گاردن، مشاوره رایگان ارائه می دهد.

طرح روف گاردن پشت بام

با افزایش بی رویه ساخت و ساز و کاهش فضای سبز در دسترس، استفاده از فضای پشت بام و ساخت روف گاردن به عنوان راه حلی جهت افزایش سرانه فضای سبز به شمار می رود. از فواید روف گاردن می توان به کاهش آلودگی هوا خصوصا در شهرهای پرجمعیت مثل تهران اشاره کرد. برای جذابیت بیشتر طرح روفگاردن می توان از آلاچیق، آبنما، سایبان و چمن طبیعی یا مصنوعی استفاده کرد. در بعضی موارد با توجه به درخواست کارفرما در طرح روفگاردن از جکوزی و استخر استفاده می شود، که مسلما هزینه آن بیشتر و اجرای آن پیچیده تر خواهد بود. همانطور که گفته شد گیاهان عضو جدا نشدنی از روف گاردن هستند. انتخاب گیاه مناسب روف گاردن با توجه به ویژگی هایی مانند میزان تحمل گرما و سرما و نور مستقیم خورشید، میزان آبیاری و میزان حساسیت گیاه به باد و … حائز اهمیت است.

طرح روف گاردن
روف گاردن برج مسکونی

طراحی روف گاردن پشت بام شامل یک مرحله عمرانی اصلی که شامل اجرای ایزولاسیون، زهکشی و عایق بندی مناسب بوده و مرحله دیگر که شامل لنداسکیپ یعنی: اجرای فضای سبز و سازه‌هایی مثل: پرگولا آلاچیق، آبنما، مبلمان بتنی، فلاورباکس بتنی و … می باشد.

طرح های جدید روف گاردن

در طرح های جدید روف گاردن از المان های مختلفی در فضا سازی استفاده می شود. طراح باید ایجاد یکنواختی در طرح را در نظر گرفته و حتی در بکار گیری گیاهان نیز باید طیف رنگی مناسب را انتخاب کند. در طرح های جدید روف گاردن نور نقش بسزایی ایفا می کند. چراکه این نور پردازی ها باعث خواهد شد که بام سبز در شب همانند روز زنده،  پویا و تاثیر گذار باشد. اما باید به این نکته توجه کرد که نور پردازی باید به گونه ای صورت بگیرد که خیلی خیره کننده نباشد و طرح به نورپردازی خلاصه نشود و تاکید اولیه به طرح روف گاردن باشد.

طرح روف گاردن

 

استفاده از کفپوش در طراحی روف گاردن

از پر هزینه ترین مراحل ساخت روف گاردن می توان به ساخت فضای سبز آن اشاره کرد. فضای سبز روف گاردن معمولا حدود ۳۰ درصد فضای کلی روف گاردن را در بر می گیرد. هزینه اجرای روف گاردن در بخش فضای سبز شامل هزینه کاشت سبزه و پوشش سبز کف، هزینه کاشت درختان یا درختچه ها و هزینه نگهداری و آبیاری آن ها است. استفاده از المان هایی مثل مبلمان، باربیکیو و آبنماها در طرح های جدید روف گاردن بیش از پیش رایج شده و قیمت هر کدام به صورت جداگانه بر قیمت بام سبز تاثیر گذار است.

انواع طرح های روف گاردن

طرح روف گاردن پشت بام بر اساس روش اجرا می تواند به صورت گسترده یا متمرکز باشد. در طرح روف گاردن گسترده، بستر کشت عمق زیادی ندارد و از گیاهانی ‌استفاده می شود که ریشه‌های کوتاه تری دارند و قابلیت رشد در خاک کم عمق را دارند. اما در طرح بام سبز متمرکز، عمق بستر کشت گیاهان حداقل ۳۰ یا ۴۰ سانتی متر بسته به نیاز متغیر خواهد بود. در این روش از گیاهانی که ریشه بلند تری دارند استفاده می شود. در روش متمرکز محدودیتی جهت استفاده از گیاهان وجود ندارد و تقریبا هر‌نوع گیاه و درختچه‌ای را می‌توان ‌استفاده کرد.

طرح روف گاردن پشت بام

 

استفاده از فلاور باکس در طراحی بام سبز

لازم به ذکر است عدم دقت در زیرسازی باعث نشت و نشست ساختمان شده و استفاده از متریال ارزان و نامناسب و افراد کم تجربه باعث ایجاد خسارت های زیادی به ساختمان می شود. امروزه شرکت های زیادی به عنوان مجریان روف گاردن فعالیت می کنند. در سایت عمران مدرن بهترین مجریان روف گاردن معرفی شده اند.

قیمت طرح روف گاردن 

قیمت طرح بام سبز به سادگی و پیچیدگی آن بستگی دارد. طرح روف گاردن می تواند ساده باشد و تنها با یک آلاچیق و آبنما طراحی شود، در طراحی های پیچیده تر بام سبز با استخر و جکوزی اجرا می شود. واضح است که قیمت طرح ساده نسبت به طرح های پیچیده ارزانتر است. یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت، متراژ پشت بام است. لازم به ذکر است قیمت بام سبز با توجه به آیتم‌های انتخابی جهت طراحی و اجرا بر روی پشت بام مشخص خواهد شد.

طرح های جدید روف گاردن

 

استفاده از میز و صندلی های چوبی برای زیبایی فضای بام سبز

همانطور که گفته شد طرح پشت بام می تواند سنتی و یا مدرن باشد. در طرح های سنتی استفاده از تخت برای نشیمن، آبنما و آتش دان مرسوم است. در طراحی های امروزی بام سبز آلاچیق نقش بسزایی ایفا می کند. برای آلاچیق روف گاردن می توان از آلاچیق چوبی، آلاچیق فلزی، آلاچیق شیشه ای و … استفاده نمود. در این بین استفاده از آلاچیق چوبی یکی از پرطرفدارترین آلاچیق های مورد استفاده در ساخت روف گاردن می باشد. در اجرای آلاچیق باید توجه داشت که از متریال مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف استفاده شود.

اجرای روف گاردن ارومیه اجرای روف گاردن اهواز اجرای روف گاردن یاسوج اجرای روف گاردن اردبیل اجرای روف گاردن زنجان اجرای روف گاردن گرگان اجرای روف گاردن سمنان اجرای روف گاردن رشت اجرای روف گاردن کرج اجرای روف گاردن زاهدان اجرای روف گاردن خرم آباد اجرای روف گاردن ایلام اجرای روف گاردن شیراز اجرای روف گاردن ساری اجرای روف گاردن بوشهر اجرای روف گاردن قزوین اجرای روف گاردن اراک اجرای روف گاردن شهرکرد اجرای روف گاردن قم اجرای روف گاردن بندرعباس اجرای روف گاردن بیرجند اجرای روف گاردن سنندج اجرای روف گاردن همدان اجرای روف گاردن مشهد اجرای روف گاردن کرمان اجرای روف گاردن یزد اجرای روف گاردن تهران

برای مطالعه بیشتر:

شرکت طراحی روف گاردن

دیوار سبز اصفهان

فلاورباکس بتنی

آلاچیق

جکوزی خانگی

مجری روف گاردن

طراحی و اجرای روف گاردن

اجرای روف گاردن در اصفهان

 اجرای روف گاردن در شمال

روف گاردن ویلا

 آلاچیق روف گاردن

گیاهان مناسب روف گاردن

روف گاردن ساده و ارزان

روف گاردن چوب پلاست

نورپردازی روف گاردن

نمای دیوار حیاط ارزان

قیمت دیوار سبز طبیعی

رووف گاردن

روف گاردن چیست

روف گاردن کوچک

شرکت دیوار سبز

اجرای روف گاردن در تهران

قیمت جکوزی روف گاردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.51 ( 7 نظر)