استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

طراحی مطب دندانپزشکی کودکان

طراحی مطب دندانپزشکی کودکان
طراحی مطب دندانپزشکی کودکان

مراجعه به مطب دندانپزشکی برای عموم مردم ترسناک و ناراحت کننده است. اما بیشترین تاثیر آن بر روی کودکان می باشد. از این رو طراحی مطب دندانپزشکی کودکان اهمیت بسزایی دارد. مهم ترین اهداف در طراحی مطب دندانپزشکی کودکان ، ایجاد محیطی آرام و به دور از تنش برای کودکان می باشد. در راستای تحقق این هدف، توجه ویژه به مسائل و نکاتی ازقبیل انتخاب رنگ، سبک طراحی مطب دندانپزشکی کودکان ، انتخاب متریال، چیدمان و …، حائز اهمیت می باشند. برای مشاوره و استعلام قیمت، و همچنین طراحی مطب دندانپزشکی کودکان ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

طراحی مطب دندانپزشکی کودکان
نمونه طراحی سالن انتظار مطب دندانپزشکی کودکان

قیمت طراحی مطب دندانپزشکی کودکان

فاکتورهای متعددی در تعیین هزینه ی طراحی مطب دندانپزشکی کودکان نقش دارند. اصلی ترین عوامل موثر بر قیمت طراحی مطب دندانپزشکی کودکان ، شامل متراژ، سبک طراحی و کیفیت مصالح به کار رفته در طراحی می باشند. بدیهی است که با بالا رفتن متراژ و کیفیت متریال های مصرفی، هزینه ی طراحی مطب دندانپزشکی کودکان نیز بیشتر خواهد شد. سبک های طراحی، بسته به میزان جزئیات و دیتیل هایشان، می توانند بر قیمت طراحی مطب دندانپزشکی کودکان نقش داشته باشند. به عنوان مثال، طراحی مطب دندانپزشکی کودکان به سبک مدرن، با توجه به کم بودن تزئینات و جزئیات نسبت به سبک کلاسیک و نئوکلاسیک، هزینه ی کمتری خواهد داشت.

طراحی مطب دندانپزشکی کودکان
طراحی سالن انتظار با استفاده از مبلمان مینیمال و ساده

توجه داشته باشید که تعیین و برآورد هزینه ی طراحی مطب دندانپزشکی کودکان ، یکی از مهم ترین مراحل پیش از شروع طراحی است. چرا که طراحی مطب دندانپزشکی کودکان باید بر اساس بودجه و خواسته ی کارفرما صورت گیرد. آگاهی از بودجه و برنامه ریزی مراحل طراحی مطب دندانپزشکی کودکان بر اساس آن، امری ضروری و حیاتی است. از این رو ما به پیشنهاد می کنیم که برآورد قیمت و طراحی مطب دندانپزشکی کودکان را به افراد متخصص و با تجربه بسپارید. می توانید برای مشاوره، دریافت نمونه کار و استعلام قیمت، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

طراحی مطب دندانپزشکی کودکان

انواع فضاها در طراحی مطب دندانپزشکی کودکان

اصلی ترین فضاها در طراحی مطب دندانپزشکی کودکان ، شامل ورودی و پذیرش، سالن انتظار، اتاق درمان و فضاهای خدماتی و پشتیبانی می باشد. در ادامه به برخی از مهم ترین اصول در طراحی هر یک از بخش های اساسی در طراحی مطب دندانپزشکی کودکان خواهیم پرداخت.

  • ورودی و پذیرش: فضای پذیرش باید در نزدیکی درب ورود و به نحوی طراحی شود که مراجعه کنندگان هنگام ورود به مطب، بدون نیاز به راهنمایی شخص دیگری، بتوانند بخش پذیرش را تشخیص دهند. همچنین محل جانمایی پذیرش باید این امکان را به منشی مطب بدهد تا بر افراد حاضر در سالن انتظار نظارت داشته باشد. بهتر است ارتفاع و فرمت پیشخوان پذیرش، متناسب با ویژگی های کودکان طراحی شود.
طراحی مطب دندانپزشکی کودکان
طراحی فرم پذیرش متناسب با کلیت فضا
  • سالن انتظار: اصلی ترین ویژگی سالن انتظار در طراحی مطب دندانپزشکی کودکان ، داشتن فضای کافی برای نشستن مراجعه کنندگان می باشد. از آنجا که مخاطب اصلی این نوع مطب ها کودکان هستند، از این رو ضروری است که صندلی هایی مختصص کودکان و متناسب با ارگونومی بدن آن ها طراحی شود. از ایده های جذاب برای سالن انتظار در طراحی مطب دندانپزشکی کودکان ، ایجاد فضایی مختص بازی و سرگرمی آن ها می باشد.
طراحی مطب دندانپزشکی کودکان
ایجاد فضایی ویژه بازی کودکان در سالن انتظار
  • اتاق درمان: در طراحی اتاق درمان ویژه کودکان، تجهیزات دندانپزشکی و تخت بیمار بابد متناسب با ارگونومی بدن کودک و ویژگی های او انتخاب شوند. فضای داخلی اتاق درمان باید به گونه ای طراحی شود که کودک را برای حضور در آن فضا، ترغیب کند. در این راستا می توانید از طرح های کارتونی و تزئینات کودکانه استفاده کنید.
طراحی مطب دندانپزشکی کودکان
نمونه تجهیزات دندانپزشکی ویژه کودکان
  • فضاهای خدماتی: فضاهای خدماتی شامل سرویس بهداشتی، انبار، اتاق استراحت کارکنان و … می باشد. در طراحی سرویس بهداشتی توجه داشته باشید که فضای داخلی باید بر اساس روحیات و ویژگی های کودکان طراحی شود.

رنگ و متریال در طراحی مطب دندانپزشکی کودکان

در دنیای کودکان، همه چیز با رنگ و فرم شناخته می شود. به همین جهت، شاید بتوان گفت که مسائل زیبایی شناختی اهمیت بالاتری در طراحی مطب دندانپزشکی کوکان دارند. یکی از اولین و مهم ترین نکات طراحی مطب دندانپزشکی کودکان که توسط مخاطب درک می شود، رنگ ها هستند. از آن جا که اصلی ترین مخاطب و کاربر این نوع مطب ها، کودکان هستند، انتخاب رنگ در طراحی مطب دندانپزشکی کودکان باید بر اساس ویژگی های این گروه سنی صورت گیرد.

طراحی مطب دندانپزشکی کودکان
نقش رنگ آبی و سبز در ایجاد محیطی آرام

به طور کلی، استفاده از رنگ های آبی و سبز در طراحی مطب دندانپزشکی کودکان ، در ایجاد فضایی آرام، نقش موثری دارند. همچنین استفاده از رنگ های شادی همچون زرد و نارنجی، از دید کودکان جذابیت بصری زیادی به همراه دارد. در سمت مقابل، استفاده از رنگ های تیره و با طیف رنگی طوسی و مشکی و همچنین رنگ قرمز، به دلیل تاثیرات منفی بر روان انسان، برای طراحی مطب دندانپزشکی کودکان توصیه نمی شود.

طراحی مطب دندانپزشکی کودکان
استفاده از رنگ های شاد در طراحی داخلی مطب

یکی از راهکارهای مفید در طراحی مطب دندانپزشکی کودکان ، استفاده از تصاویر کارتونی و کودکانه در فضاهای مختلف است. می توانید هر فضا را با یک تم متفاوت طراحی کنید تا برای کودکان جذابیت بیشتری داشته باشد.

طراحی مطب دندانپزشکی کودکان
طراحی مطب دندانپزشکی کودکان با استفاده از طرح های کارتونی

در کنار رنگ آمیزی فضا، انتخاب متریال نیز در طراحی مطب دندانپزشکی کودکان حائز اهمیت است. رعایت بهداشت و ایجاد محیطی پاکیزه، یکی از اصول طراحی مطب دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان می باشد. لذا انتخاب متریال ها باید در راستای تحقق این اصل انجام شود. اهمیت انتخاب متریال در طراحی مطب دندانپزشکی کودکان ، به پوشش دیوار، سقف و کف ختم نمی شود بلکه شامل مبلمان و سایر عناصر نیز خواهد شد. متریال به کار رفته در کفسازی، باید قابلیت شستشوی مکرر را داشته باشد و تا حد امکان، لغزنده نباشد.

طراحی مطب دندانپزشکی کودکان
استفاده از چوب در کفسازی فضا

نقش نورپردازی در طراحی مطب دندانپزشکی کودکان

نورپردازی و تامین روشنایی، بیشتر از آنکه از نظر زیبایی شناسی و بصری اهمیت داشته باشد، نقش عملکردی دارد. از این رو، پیش از شروع طراحی مطب دندانپزشکی کودکان ، ضروری است که میزان روشنایی لازم تعیین گردد و طراحی مطابق آن صورت گیرد. روشنایی کمتر از حد استاندارد و ایجاد محیط تاریک، تاثیر منفی بر عملکرد پرسنل دارد. همچنین بر اساس مطالعات صورت گرفته، نور کم و تاریکی محیط، سبب ایجاد استرس و تنش بیشتر در کودکان می شود. استفاده از فلورسنت به دلیل سوسو زدن و تحریک اعصاب، گزینه ی مناسبی برای طراحی مطب نمی باشد. بهتر است از لامپ های LED به جای فلورسنت استفاده گردد. همچنین برای این فضا می توان انواع سقف کاذب را اجرا نمود.

طراحی مطب دندانپزشکی کودکان
نمونه نورپردازی در طراحی مطب دندانپزشکی

اهمیت مبلمان در طراحی مطب دندانپزشکی ویژه کودکان

انتخاب مبلمان مناسب برای طراحی مطب دندانپزشکی کودکان ، باید بر اساس ارگونومی بدن کودک و فرم های جذاب برای این گروه سنی صورت گیرد. همچنین توجه داشته باشید که تا حد امکان از فرم های تیز و لب های برنده، برای طراحی مطب دندانپزشکی کودکان استفاده نکنید. به طور معمول برای کودکان، مبلمان در سبک های کلاسیک، جذابیت کمتری نسبت به سبک های مدرن خواهد داشت. لذا پیشنهاد می شود در طراحی مطب دندانپزشکی کودکان ، تا حد امکان از استفاده از مبلمان های بزرگ و کلاسیک خودداری شود.

برای مطالعه بیشتر:

دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

بهترین رنگ برای مطب دندانپزشکی

دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری

استانداردهای طراحی مطب دندانپزشکی

طراحی اتاق مشاوره داروخانه

طراحی کابینت مطب دندانپزشکی

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

دکور مطب دندانپزشکی

ایده برای مطب دندانپزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 4 نظر)