استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

طراحی داخلی رستوران سنتی

طراحی داخلی رستوران سنتی
طراحی داخلی رستوران سنتی

داشتن سبک در طراحی یک عامل کمک کننده به موفقیت بیشتر پروژه و لذت بیشتر افراد از فضاهای داخلی می باشد. طراحی داخلی رستوران سنتی فضایی جذاب و گیرا برای مهمانان ایجاد کرده و دکوراسیون داخلی رستوران سنتی را به بهترین شکل ممکن ایجاد می کند. برای طراحی داخلی رستوران سنتی لازم است نکات و موارد مهمی رعایت شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. در این مقاله به بررسی المان ها و آیتم هایی که در دیزاین رستوران سنتی مورد استفاده قرار می گیرند، اشاره می شود.

طراحی داخلی رستوران سنتی

چیدمان در طراحی داخلی رستوران سنتی

مهم ترین نکته در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی ، چیدمان مبلمان آن می باشد. نوع مبلمان در طراحی داخلی رستوران سنتی با دیگر سبک های رستوران ها بسیار متفاوت است. در طراحی فضای داخلی رستوران سنتی از تخت های چوبی و با طرح های مشبک استفاده می کنند. دیزاین رستوران سنتی معمولا مناسب فضاهای خانوادگی است و از میز های جمعی و با تعداد بالا استفاده می کنند. معمولا رنگ هایی که برای مبلمان و فضاهای سنتی استفاده می شود، رنگ های گرم و در طیف قهوه ای و کرم است. رنگ چوب و آجر بهترین انتخاب برای مبلمان در طراحی داخلی رستوران سنتی است.

دکوراسیون داخلی رستوران سنتی
دکوراسیون داخلی رستوران سنتی

ورودی در دکوراسیون داخلی رستوران سنتی

یکی از المان های مهم و تاثیرگذار بر طراحی داخلی رستوران سنتی ، طراحی ورودی آن ها است. ورودی ها بر اساس سبک، انواع و اقسام مختلفی دارند که در معرفی فضا بسیار موثر هستند. یک ورودی جذاب و دعوت کننده می تواند کلید جذب مشتری و مخاطب به داخل فضا باشد. در ورودی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی می توان از گیاهان و گلدان ها استفاده کرد. سبزینگی احساس خوشایندی به افراد هنگام ورود منتقل کرده و آن ها را به ماندن در محیط تشویق می کند. المان های به کار رفته در ورودی در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی باید با مبلمان و عناصر به کار رفته در طراحی فضاهای داخلی آن هماهنگی داشته باشد. به عنوان مثال در طراحی داخلی رستوران سنتی ، می توان از المان های طراحی سنتی مانند نگاره های دیواری، صنایع دستی و متریال های سنتی و طبیعی مانند چوب و آجر استفاده کرد.

طراحی داخلی رستوران سنتی
ورودی رستوران سنتی

نورپردازی در طراحی داخلی رستوران سنتی

نورپردازی در رستوران ها در بخش های مختلف آن متغیر و متنوع است. به عنوان مثال برای فضای پذیرایی و سالن غذاخوری باید از نور هایی استفاده کرد که رنگ غذا و خوراکی ها را دقیقا همان گونه که هست به نمایش بگذارد. استفاده از نور های رنگی و نور های نقطه ای در فضای پذیرایی توصیه نمی شود. در فضایی مانند آشپزخانه می توان برای روشن کردن بخش هایی مانند گاز و سینک ظرفشویی از روشنایی نقطه ای اشاره کرد.

طراحی داخلی رستوران سنتی
بازی نور و سایه در فضای داخلی رستوران سنتی

گیاهان در دیزاین رستوران سنتی

یکی از المان های بسیار مهم در طراحی داخلی رستوران سنتی ، گیاهان می باشند. گیاهان حال و هوای خوبی به محیط داده و محیط را دلنشین تر می کنند. همواره در طراحی و دیزاین داخلی با گیاهان باید به نکات و موارد بسیار مهمی توجه داشت. به عنوان مثال در فضایی مانند رستوران نباید از گیاهان عطردار استفاده کرد. همچنین استفاده از گیاهان حساسیت زا یا دارای برگ های سمی در طراحی داخلی رستوران سنتی توصیه نمی شود.

طراحی رستوران سنتی
استفاده از گیاهان در طراحی داخلی رستوران سنتی

مصالح در طراحی داخلی رستوران سنتی

در ساخت دکوراسیون داخلی رستوران سنتی از مصالح طبیعی مانند سنگ، چوب و مانند آن استفاده می شود. برای القای حس سنتی بودن فضا به مهمانان رستوران می توان در ساخت پنجره ها از شیشه های رنگی استفاده کرد. شیشه های رنگی یکی از فاکتور های مهم در طراحی معماری سنتی ایران هستند؛ از همین رو یادآور حس و حال معماری قدیم و سنتی ایران بوده و فضا را با سبک معماری به خوبی تلفیق می کنند.

دیزاین رستوران سنتی
استفاده از حوض آب در دیزاین رستوران سنتی

مبلمان در طراحی فضای داخلی رستوران سنتی

از دیگر نکات مهمی که در طراحی فضای داخلی رستوران سنتی باید به آن توجه داشت، مبلمان و جنس آن ها می باشد. معمولا مدل مبلمان در طراحی داخلی رستوران سنتی از نوع کلاسیک است. تخت های چوبی با طرح های مشبک و کنده کاری شده از رایج ترین انواع مبلمان برای طراحی داخلی دکوراسیون رستوران سنتی است. علاوه بر چیدمان و جنس مبلمان، باید به رنگ آن نیز توجه کرد. رنگ مبلمان باید در طیف قهوه ای و رنگ های خاکی و همرنگ متریال های چوب و آجر باشد تا حس و حال سنتی بودن فضا را به مخاطب به راحتی منتقل کند.

طراحی داخلی رستوران سنتی
استفاده از رنگ خاکی در طراحی مبلمان رستوران سنتی

رنگ در طراحی داخلی رستوران سنتی

یکی از المان های بسیار مهم در طراحی داخلی رستوران سنتی رنگ های به کار رفته در دیوار پوش ها، کفپوش ها و مبلمان و تزئینات به کار رفته در دکوراسیون آن می باشد. رنگ هایی مانند فیروزه ای، خاکی، قرمز ایرانی، قهوه ای، طلایی در دیزاین رستوران سنتی گزینه های بسیار مناسبی هستند. در کل رنگ های گرم و روشن به افزایش صمیمت فضا کمک زیادی کرده و حس و حال خوبی به افراد منتقل می کند.

طراحی داخلی رستوران سنتی
استفاده از رنگ های مختلف در طراحی داخلی رستوران سنتی

نکات دکوراسیون داخلی رستوران سنتی

  • در طراحی اجزای دکوراسیون داخلی در طراحی داخلی رستوران سنتی باید به نکات ریز و حائز اهمیت مانند منو، ظروفی که در آن غذا سرو می شود، لباس گارسون ها، نوع نورپردازی و … توجه داشت. به طور کلی سبکی که رستوران بر اساس آن طراحی و ساخته می شود، معرف حس و حال فضا می باشد.
  • در طراحی داخلی رستوران سنتی باید از عناصری مانند تابلو های مینیاتوری، اشیا تزئینی تاریخی، آثار صنایع دستی و … استفاده کرد تا احساس سنتی بودن محیط به مخاطب منتقل شود. هنر های دستی چوبی مانند منبت کاری ها، مجسمه ها، ظروف مسی و سفالی، رو میزی های طرح بته جقه یا پته دوزی نیز می توانند در ایجاد حس و حال سبک سنتی فضا بسیار موثر باشند.
طراحی داخلی رستوران سنتی
استفاده از شیشه های رنگی در ورودی رستوران سنتی
  • تزئین دیوار ها در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی نباید فراموش شود. تابلو های دیواری با طرح های سنتی، نقاشی ها، خط نقاشی ها، تابلو فرش و … همگی در طراحی داخلی رستوران سنتی کاربرد دارند.
  • استفاده از آبنما ها و یا حوض های کوچک در طراحی داخلی رستوران سنتی ایده بسیار خوبی است در زیبا تر کردن فضا نقش بسیار مهمی دارد. جریان آب و صدای آب در بهبود کیفیت فضا نقش بسیار مهمی دارد.

برای مطالعه بیشتر:

اصول طراحی داخلی رستوران

ضوابط طراحی رستوران و کافی شاپ

طراحی داخلی خانه کوچک

استانداردهای طراحی آزمایشگاه شیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.53 ( 5 نظر)