استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

طراحی داخلی خانه کوچک

طراحی داخلی خانه کوچک
طراحی داخلی خانه کوچک

امروزه طراحی داخلی خانه کوچک ، از اهمیت بالایی برخوردار است. زندگی در شهرهای پرجمعیت و با تراکم بالا افراد را محبور به آپارتمان نشینی در متراژ های پایین می کند. دکوراسیون آپارتمان های کوچک ، تاثیر زیادی بر کیفیت فضا داشته و با چیدمان صحیح مبلمان می توان محیط را بزرگ تر نمایش داد. دیزاین آپارتمان کوچک شامل نوع مبلمان و چینش آن ها، جنس کفپوش ها و دیوار پوش ها، رنگ ها و نوع نورپردازی می شود. ترفند های مهمی در دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک وجود دارد که اگر به درستی رعایت شوند، در بزرگ تر به نظر رسیدن فضا و جذابیت بصری آن بسیار موثر هستند. در ادامه نکات مهم در طراحی داخلی خانه کوچک مورد بررسی قرار می گیرند.

طراحی داخلی خانه کوچک

نکات مهم در طراحی داخلی خانه کوچک

برای طراحی داخلی خانه کوچک نکات و قوانین خاصی وجود دارد که طراح باید حتما به آن توجه داشته باشد. نکات مهمی مانند نورپردازی، استفاده از گیاهان و سبزینگی، نورپردازی، رنگ ها و … همگی بر کیفیت دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک موثر است که در ادامه این موارد مورد بررسی قرار می گیرند.

طراحی داخلی خانه داخلی
دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک

حتی برای خانه های پیش ساخته نیز می توان طراحی داخلی انجام داد. به منظور استعلام قیمت خانه های پیش ساخته می توانید با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

نورپردازی در دکوراسیون داخلی آپارتمان کوچک

از جمله عوامل موثر در طراحی داخلی خانه کوچک ، نورپردازی فضاهای مختلف آن می باشد. نورپردازی شامل دو دسته طبیعی و مصنوعی است که از هر دو نوع آن در دیزاین آپارتمان کوچک استفاده می شود. نورطبیعی تاثیر زیادی در بزرگ تر به نظر رسیدن فضاها دارد به همین جهت در دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک باید تا جای ممکن از پنجره های قدی و بزرگ استفاده کرد. روشن کردن دیواره ها با کمک نور های مصنوعی نیز در بزرگ تر به نظر رسیدن فضا تا حد زیادی موثر هستند. همچنین برای این فضا می توان انواع سقف کاذب را اجرا نمود.

طراحی داخلی خانه کوچک
استفاده حداکثری از فضا در آپارتمان کوچک

اگر سقف اتاق ها یا فضاهای اصلی آپارتمان کوتاه است، می توان در گوشه ها و کنج های سقف از نور های نقطه ای به سمت سقف استفاده کرد تا ارتفاع آن ها بلند تر به نظر رسد. یکی دیگر از عوامل موثر بر نورپردازی در دکوراسیون داخلی آپارتمان کوچک ، رنگ نور ها می باشد. معمولا برای فضاهای مسکونی از نور های مهتابی و آفتابی استفاده می کنند. نور های رنگی برای فضاهای مسکونی به خصوص اتاق خواب و فضاهای استراحت کمترین کاربرد را دارد.

طراحی داخلی خانه کوچک
استفاده از حداکثر نور طبیعی در آپارتمان کوچک

رنگ در طراحی داخلی خانه کوچک

استفاده از رنگ های مختلف در دکوراسیون داخلی آپارتمان کوچک بر اساس روانشناسی رنگ ها معانی و تاثیرات مخصوص به خود را دارد. به عنوان مثال اگر فضای نشیمن شما کوچک و دلگیر است می توانید از رنگ های روشن و سرد مانند آبی روشن و سبز روشن استفاده کنید تا فضا از آنچه که هست بزرگ تر به نظر برسد. البته توجه داشته باشید تنها استفاده از یک رنگ در دیزاین آپارتمان کوچک می تواند فضایی خسته کننده و کسالت بار ایجاد کند. رنگ های مکمل علاوه بر ایجاد حس سرزندگی باعث هویت بخشی به فضا در طراحی داخلی خانه کوچک می شود.

دکوراسیون آپارتمان کوچک
استفاده از رنگ های مختلف در دیزاین آپارتمان کوچک

از میزان تاثیر رنگ بر دکوراسیون داخلی خانه های کوچک ، می توان به آشپزخانه های کوچک اشاره کرد. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است و وجود کابینت ها فضا را از آنچه که هست نیز کوچک تر می سازد، می توان از رنگ هایی مانند سفید یا کرم روشن در طراحی کابینت ها استفاده کرد. داشتن یک پالت رنگی ثابت برای فضاهای مختلف خانه به طراحی بهتر و حرفه ای تر کمک کرده و دکوراسیون آپارتمان های کوچک را نیز آسان تر می سازد.

طراحی داخلی خانه کوچک
استفاده از پارتیشن های مشبک در طراحی آپارتمان کوچک

گیاهان در طراحی داخلی خانه های کوچک

یکی دیگر از عناصری که در زیبایی هر چه بیشتر طراحی داخلی خانه کوچک موثر است، گیاهان و سبزینگی می باشد. گیاهان آپارتمانی انواع مختلفی دارند. اگر فضای نشیمن یا پذیرایی متراژ پایینی دارد و دلگیر به نظر می رسد، می توان با قرار دادن گلدان های آپارتمانی فضا را دلنشین تر کرده و دلباز تر نمایش داد. البته در انتخاب گیاهان و گل ها باید نهایت دقت را داشت. به عنوان مثال گیاهانی که برای داخل آپارتمان انتخاب می شوند نباید حشرات و موجودات موذی را به خود جذب کرده و آلودگی به وجود آورند. سمی نبودن برگ گیاهان نیز به دلیل حضور کودکان و حیوانات خانگی در منزل، نکته بسیار مهمی است که در دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک در نظر داشت. گیاهان و گلدان های آپارتمانی نباید حساسیت زا باشند و مشکلات تنفسی یا پوستی برای ساکنین ایجاد کنند.

طراحی داخلی خانه کوچک
استفاده از رنگ های روشن و سفید در دکوراسیون آپارتمان کوچک

نکته بسیار مهمی که در خصوص استفاده از گیاهان در طراحی داخلی خانه کوچک باید در نظر داشت، استفاده به جا و مقدار مناسب است. اگر از گیاهان در انواع متنوع و در تعداد بالا در دیزاین آپارتمان کوچک استفاده کنید، فضا شلوغ تر شده و باعث کوچک تر به نظر رسیدن فضاهای داخلی می شود.

طراحی داخلی آپارتمان کوچک
مبلمان مدرن و مینیمال در آپارتمان کوچک

 آینه ها در دکوراسیون داخلی خانه کوچک

از جمله موارد مهمی که در طراحی داخلی آپارتمان کوچک باید در نظر داشته باشید، استفاده درست و به جا از آینه ها است. آینه ها در دکوراسیون داخلی خانه های کوچک می تواند بسیار کمک کننده باشد و در بزرگ تر به نظر رسیدن فضا نقش مهمی دارند. یکی از مکان هایی که استفاده از آینه و آینه کاری دیوار در آن رایج است، فضای ورودی و راهرو ها است. راهرو ها در دیزاین آپارتمان کوچک فضای باریکی هستند که ممکن است حس خوبی به مخاطب منتقل نکنند. قرار دادن آینه در یکی از جداره های راهرو ها در طراحی داخلی خانه کوچک احساس مطلوبی را به افراد می دهد و راهرو را پهن تر نشان می دهد.

دیزاین آپارتمان کوچک
استفاده از آینه در طراحی داخلی خانه کوچک

مبلمان در طراحی داخلی خانه کوچک

همان طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد، مبلمان و نوع چیدمان آن ها تاثیر زیادی دکوراسیون آپارتمان کوچک دارد. در صورت وجود فضاهای جمعی کوچک مانند نشیمن و پذیرایی کوچک در آپارتمان ها، انتخاب مبلمان از اهمیت بالایی برخوردار می شود. مبلمان باید تا حد امکان رنگ روشنی داشته و فضای زیادی را اشغال نکند. از انتخاب طرح ها و مدل های پیچیده در دکوراسیون داخلی خانه های کوچک باید تا حد امکان پرهیز کرده و سبک های ساده و مینیمال را انتخاب نمود. استفاده از پارتیشن ها، دیوارهای کوتاه و … برای طراحی داخلی خانه کوچک گزینه مناسبی نیست و فضا را دلگیر تر نشان می دهد. به جای پارتیشن ها یا دیوار های توپر و سنگین می توان از شلف ها و قفسه های مشبک و شفاف استفاده کرد.

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک
مبلمان در دیزاین داخلی

کفپوش ها در دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

از تاثیر کفپوش ها در طراحی داخلی خانه کوچک نباید غافل شد. انتخاب رنگ و متریال مناسب برای کفپوش ها باعث افزایش کیفیت فضا شده و جذابیت آن را افزایش می دهد. اگر از کفپوش های چوبی استفاده می کنید از انتخاب رنگ های تیره پرهیز کنید تا فضا دلگیر و خفه به نظر نیاید.

طراحی داخلی خانه کوچک
دیواره های شفاف در طراحی داخلی آپارتمان کوچک

دیوار پوش در طراحی داخلی خانه کوچک

از دیگر عوامل موثر بر طراحی داخلی آپارتمان کوچک ، می توان به انتخاب دیوار پوش ها اشاره کرد. دیوار پوش ها از مهم ترین عناصری هستند که انتخاب نامناسب آن ها می تواند دیزاین آپارتمان کوچک را به کلی به هم ریزد. دیوارپوش ها در انواع چوبی، بتنی و … تولید می شوند و برای فضاهایی مانند دیوار پشت تلویزیون، اتاق خواب و دیگر فضاها مناسب هستند.

برای مطالعه بیشتر:

طراحی داخلی آپارتمان

استانداردهای طراحی آزمایشگاه شیمی

ضوابط طراحی سرویس بهداشتی عمومی

طراحی داخلی دفتر کار

طراحی داخلی رستوران سنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.57 ( 3 نظر)