استعلام قیمت
۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۱
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

صنایع فولاد کوهپایه

صنایع-فولاد-کوهپایه
صنایع-فولاد-کوهپایه

کارخانه مقاطع سبک فولادی شرکت صنایع فولاد کوهپایه در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار، با زیر بنای صنعتی بالغ بر ۱۵ هکتار، در ۵۵ کیلومتری شرق اصفهان حد فاصل نائین و اصفهان واقع شده است. هدف شرکت صنایع فولاد کوهپایه، تولید انواع مقاطع فولادی به روش نورد گرم است، که مراحل طراحی این کارخانه با همین هدف، از سال ۱۳۷۹ آغاز گردید.

شرکت صنایع فولاد کوهپایه، محصولات خود شامل نبشی بال مساوی، نبشی بال نامساوی، تسمه، سپری، ناودانی، چهارگوش و میلگرد را، مطابق با استاندارد های ملی و بین المللی شامل، ISIRI ایران و DIN آلمان تولید می کند. ظرفیت تولید این کارخانه بالغ بر ۱۲۰ هزار تن در سال است. شرکت صنایع فولاد کوهپایه، دارای استاندارد ملی به شماره ۱۷۹۲ و ۱۷۹۴ و نیز گواهینامه ISO 9001 می باشد.

تضمین کیفیت محصولات ذکر شده، بر اساس استاندارد و مشخصات خاص مورد نظر مشتری که مهم ترین قابلیت صنایع فولاد کوهپایه می باشد، به سبب انجام کنترل کیفی تمام مراحل تولید از مواد اولیه تا محصول و نیز توسط تکنولوژی برتر استفاده شده در خط تولید، میسر می باشد.

علاوه بر محصولات استاندارد ذکر شده، صنایع فولاد کوهپایه قادر به تولید پروفیل هایی با مقاطع غیر استاندارد و محصولاتی با سایر کیفیت های فولاد نیز بوده و می تواند برنامه کنترل کیفیت خود را بر حسب درخواست مشتری تغییر دهد.

طول استاندارد محصولات صنایع فولاد کوهپایه برای مقاطع، ۶ متر و برای میلگرد، ۱۲ متر می باشد؛ اما این شرکت امکان تولید محصول به طول های دیگر بر اساس خواسته مشتری را نیز فراهم نموده است.

هر بسته محصول این شرکت، دارای وزن استانداردی به میزان ۲ تن می باشد که امکان بسته بندی در وزن های دیگر به درخواست مشتری نیز مقدور است.

محصولات صنایع فولاد کوهپایه (خرید محصولات)

مجموعه محصولات تولیدی توسط صنایع فولاد کوهپایه، در جدول زیر آورده شده است:

جدول محصولات صنایع فولاد کوهپایه

نوع محصولنبشی صنعتینبشی بال مساوینبشی بال نامساویسپریناودانیتسمهچهارگوشمیلگرد
اندازه۴۰۲۰۳۰۲۵۳۰۲۰۱۰۱۰
۴۵۲۵۴۵۳۰۴۰۲۵۱۲۱۲
۵۰۳۰۵۰۳۵۵۰۳۲۱۶۱۴
۵۵۳۵ ۴۰۶۰۴۰۲۰۱۶
۶۰۴۰   ۵۰۲۵۲۰
 ۴۵   ۶۰ ۲۵
 ۵۰     ۲۸
 ۵۵      
  ۶۰      

علاوه بر محصولات ذکر شده، این شرکت قادر به تولید نبشی سبک (ضخامت ۲.۵) و ناودانی سبک (ضخامت ۵) نیز می باشد.

نبشی های این شرکت با برند نبشی اسپیرال در صنایع فولاد کوهپایه تولید می گردند.

مشخصات ابعادی و مکانیکی هر محصول به صورت مجزا، در مقالات مربوطه در همین سایت به تفصیل آورده شده است.

فرآیند تولید صنایع فولاد کوهپایه

فرایند تولید در این شرکت، شامل مراحل نورد، بستر خنک کن، عملیات پرداخت و برش، بسته بندی و توزین و سیستم مانیتورینگ می باشد.

مراحل نورد صنایع فولاد کوهپایه

در فرایند تولید این کارخانه که مبنای آن تغییر شکل فولاد به روش نورد گرم می باشد، مواد اولیه شامل شمش های فولادی ابتدا در کوره ی پیشگرم به دمای حدود ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد می رسند. پس از این مرحله، این شمش ها که ابعاد آنها ۱۰۰*۱۰۰ mm تا ۱۵۰*۱۵۰mm می باشد، طی سه مرحله مقدماتی، میانی و نهایی نورد می شوند. تعداد این مراحل بسته به نوع محصول بین ۱۵ تا ۱۷ مرحله است.

شمش فولادی
تغییر شکل شمش ها به روش نورد گرم

بستر خنک کن صنایع فولاد کوهپایه

در ادامه ی فرآیند تولید، محصول از آخرین قفسه نورد خارج شده و به طول های متناسب با طول بستر خنک کن بریده می شود. سپس این محصول توسط قیچی گرم بر پروانه ای به سمت بستر خنک کن هدایت می شود. در این مرحله، محصول توسط چنگک های مخصوصی جهت انجام عملیات بعدی، به سمت دیگر بستر خنک کن منتقل می شود. استفاده از این چنگک ها به جهت صاف ماندن محصول هنگام خنک شدن و نیز سهولت عملیات آماده سازی محصول می باشد.

نبشی فولاد کوهپایه
بستر خنک کن

پرداخت و برش محصولات صنایع فولاد کوهپایه

صاف  کردن محصولات غیر میلگرد و نیز پرداخت آنها به دلیل ایجاد انحنای طولی در این محصولات هنگام سرد شدن روی بستر خنک کن، توسط دستگاه صاف کن صورت می پذیرد، تا این محصولات در محدوده ی تلورانس قرار گیرند. تنظیمات این دستگاه که شامل پنج ردیف غلطک دوتایی است، با دقت بالا و توسط شیرهای هیدرولیکی تناسبی صورت می گیرد.

بسته بندی و توزین محصولات صنایع فولاد کوهپایه

چیدمان و بسته بندی و توزین محصولات کارخانه نورد گرم شرکت صنایع فولاد کوهپایه، به طور اتوماتیک در ناحیه ای به نام استاکر انجام می شود. این ویژگی، امکان ارائه بسته های تولیدی براساس اوزان مدنظر مشتری را فراهم کرده و موجب سهولت در حمل و نقل، جابجایی و انبار کردن محصولات می شود.

سیستم مانیتورینگ صنایع فولاد کوهپایه

تمام مراحل تولید این کارخانه که مجهز به Automation level II است، توسط سیستم مانیتورینگ موجود در ۴ مرکز کنترل این کارخانه، کنترل می شود که موجب ارتقای کیفیت، سهولت تولید و کاهش ضایعات می شود.

فرآیند کنترل کیفیت محصولات صنایع فولاد کوهپایه

درمراحل ابتدایی کنترل کیفیت مواد اولیه و قطعات دیگر پیش از تولید و همچنین در مراحل بستر خنک کن، قیچی سردبر و بسته بندی، کنترل های لازم، توسط اپراتورهای کارآزموده و نیز توسط ابزارهای دقیق انجام می پذیرد.

پس از تولید، جهت انجام تست های مکانیکی و شیمیایی، از هر ۵۰ تن محصول نهایی، یک قطعه را به عنوان نمونه، به آزمایشگاه کارخانه ارسال می کنند. تعداد دفعات این تست می تواند توسط مشتری تعیین شده و افزایش یابد.

مبنای کیفیت مواد اولیه، جهت تولید کلیه محصولات، در جدول زیر آورده شده است:

جدول مبنای کیفیت مواد اولیه محصولات صنایع فولاد کوهپایه

ISIRIGOST 380EN 10025DIN 17100شماره مواد Mat. NO
فولاد ۳۷۳PS,3SPS235JR

S235JRG2

St37

Rst37-2

1.0038
فولاد ۴۴۴PS,4SPS275JRSt44-21.0044
فولاد ۵۰۵PS,5SPE295St 50-21.0055
فولاد ۵۲ S 355 GTSt521.0580

تماس با صنایع فولاد کوهپایه

نشانی دفتر مرکزی: تهران، خیابان خالد اسلامبولی، خیابان بیستم (شهید رفیعی)، پلاک ۱۷
شماره تماس: ۰۲۱۸۲۹۵۱ و ۰۲۱۸۸۷۲۸۳۹۰

روش های پایدارسازی گود و سازه های نگهبان در گودبرداری

قیمت حفاری چاه

طبقه بندی انواع خاک

گروه صنعتی تک ستاره گلپایگان

شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان

شرکت فولاد ناب تبریز

نبشی

فهرست بازبینی (چک لیست) کنترل طراحی تاسیسات الکتریکی ساختمان (منطبق بر مقررات ملی ساختمان)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *