استعلام قیمت
۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۱
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ساندویچ پانل کانکس

ساندویچ پانل کانکس

ساندویچ پانل کانکس انتخاب اول ساخت و سازهای اضطراری است. شرایطی که نیاز به کابین هایی ایمن و عایق دارید که به سرعت نصب شود و فضایی امن ایجاد کند. در بسیاری از پروژه‌های عمرانی چندین کابین در سایت پروژه نیاز است و در شرایط سیل و زلزله این کانکس ها در کوتاه مدت پناهگاه امنی ایجاد خواهد کرد. ساندویچ پانل کانکس برای عایق رطوبتی حرارتی استفاده می شود. می توان از آنها به عنوان پانل صوتی برای اطمینان از عایق صدا استفاده کرد. ساندویچ پانل های آکوستیک با مواد عایق پشم سنگ و سطح حفره دار دارای عملکرد صوتی بالا و قابلیت جذب صدا است. این پنل ها بهترین انتخاب برای سازه‌های اضطراری پیش ساخته خواهد بود. ساندویچ پانل ها (که به عنوان پانل های کامپوزیت یا پانل های عایق سازه ای (SIP) نیز شناخته می شود) از دو لایه ورق تشکیل شده است که به دو طرف یک هسته سبک وزن (عایق) چسبیده است.

ساندویچ پانل کانکس

ساندویچ پانل کانکس نسوز

در صورتی که ساختار اصلی ساندویچ پانل کانکس از پلی یورتان  یا هدروکسیل کار شود خاصیت ضد حریق به ساندویچ پانل اضافه خواهد شد. این دو فوم توانایی بالایی در برابر آتش دارند و کاربرد اصلی آن‌ها در لوله ها و مخازن صنایع پتروشیمی بوده است. در ادامه به برخی از مزایای فوم پلی یورتان در ساندویچ پانل کانکس پرداخته خواهد شد:

مزایای ساندویچ پانل کانکس پلی یورتان

  • ضریب انتقال حرارت پایین است ( به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند )
  • خاصیت ضد حریق دارد
  • در برابر خوردگی و فرسایش مقاوم است ( نسبت به نوسانات آب و هوایی واکنش مناسبی دارد )‌
  • در برابر نفوذ رطوبت و مواد اسیدی و حلال ها مقاوم است
  • دارای خواص ضد باکتری است
  • در برابر حشرات و جانوران موزی مقاوم است
  • بسیار سبک است
  • در برابر نوسانات دما مقاوم است
  • طیف چگالی گسترده‌ای از ۳۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب را داراست
پانل ساخت کانکس

معایب ساندویچ پانل کانکس فوم پلی یورتان

همانطور که پیش تر گفته شد فوم پلی یورتان مزایای بسیاری دارد اما نمیتوان از معایب آن نیز چشم پوشی کرد. اگر برای ساندویچ پانل کانکس از فوم پلی یورتان استفاده شود با توجه به وارداتی بودن این فوم قیمت ساندویچ پانل کانکس به شکل قابل توجهی بیشتر خواهد شد. عایق پلی یورتان ساخت کشور آلمان است و واردات محصول با کیفیت با چالش‌هایی همراه است.

ساندویچ پانل کانکس فوم پلی استایرن

قیمت ساندویچ پانل کانکس فوم پلی استایرن در مقایسه با فوم پلی یورتان کمتر است. تولید پلی استایرن ساده تر است و از نظر زیست محیطی نیز ضررهای کمتری دارد امکان بازیافت دارد. از نظر عایق صوتی تا حدودی توان مقاومت دارد اما عایق حرارتی مناسبی نیست. انواع ساندویچ پانل کانکس از فوم پلی یورتان در ادامه بررسی خواهد شد.

کابین ساندویچ پانل
کابین ساندویچ پانل

ساندویچ پانل کانکس ایران کریستال ( پلی استایرن معمولی )

فوم پلی استایرن معمولی که با نام GPPS نیز در بازار شناخته می‌شود برای استفاده عمومی تولید شده است. خواص عایق الکتریکی بالایی دارد و از نظر استحکام نیز  عملکرد مناسبی دارد. نام تجاری این محصول در بازار ایران کریستال است.

ساندویچ پانل کانکس هیمپک ( پلی استایرن مقاوم )

از فوم HIPS با نام پلی استایرن مقاوم میتوان انتظار پایداری بالایی در برابر ضربه داشت. در بازار ایران این فوم با نام هیمپک شناخته می‎‌شده است.

ساندویچ پانل کانکس یونولیت (انبساطی)

فوم پلی استایرن منبسط شده که با نام EPS شناخته می‌شود در واقع یک پلیمر سفید رنگ است که یک عامل فوم کننده به آن اضافه شده باشد و با نام یونولیت در بازار شناخته می‌شود.

مزایای ساندویچ پانل کانکس یونولیتی

رایج ترین فوم مورد استفاده در کانکس از جنس یونولیت است. این فوم مقاومت پایینی در برار آتش سوزی دارد و معمولا از یک لایه نسوز که ۲۰ دقیقه توان تحمل در برابر حریق را داشته باشد به عنوان لایه بیرونی برای این فوم ها استفاده می‌شود. یونولیت مقاومت بسیار خوبی در برابر رشد باکتری و فساد پذیری دارد. بسیار سبک است و از نظر هزینه نیز قیمت ساندویچ پانل یونولیت بسیار ارزان است. از نظر جاذبه صوتی نسبت به بتن شرایط بهتری دارد اما اگر به صورت تک لایه استفاده شود تاثیر خاصی در افت صوت ندارد.

ساندویچ پانل کانکس اکسترود شده

نام دیگر این ساندویچ پانل کانکس XPS است. فوم پلی استایرن فشرده شده نوعی فوم است که از کریستال های جامد پلی استایرن تشکیل شده است و مقاومت حرارتی بالایی دارد که جهت عایق کاری ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این در برابر طوبت و جذب آب مقاومت بسیار عالی از خود نشان می‌دهد. ساندویچ پانل اکسترود شده یکی از نوآوری های مهم در عرصه ی فوم های عایق به شمار میرود. مشکل ضعف عایق حرارتی فوم های پلی استایرن به این فوم ها برطرف می شود و بدون حفره بودن آن خاصیت ضد رطوبت را به آن اضافه کرده است. هزینه ساختمان با این نوع از ساندویچ پانل به صورت مستقیم و غیر مستقیم کاهش خواهد داشت.

ساندویچ پنل های کانکس

مزیت ساندویچ پانل کانکس اکسترود

استحکام فوق العاده و مقاومت حرارتی بالا دو ویژگی اصلی این ساندویچ پانل است. این فوم به صورت تزریقی تولید می شود. فرآیند تحت فشار و گرما دهی در شکل گیری این فوم مستحکم نقش دارد. تحت این فشار پیوند های مولکولکی مستحکمی ایجاد می‌شود و امکان شکل گیری ابعاد و اشکال مختلف نیز فراهم خواهد بود. مقاومت و استحکام این محصول حین مونتاژ و چسبندگی لایه های ورق با فوم پلی یورتان رقابت می کند. از این فوم در تیغه ی دیوارهای مشترک استفاده می ‌شود. به طور خلاصه ویژگی های ساندویچ پانل کانکس با فوم پلی استایرن اکسترود مرور می‌شود :

  • جابجایی و حمل آسان
  • مقاومت در برابر آب و بخار
  • دوام بالا و کارآیی خوب
  • طیف گسترده ابعاد و ضخامت
  • مقاومت در برابر باکتری و رشد موجودات ذره بینی

ساندویچ پانل کانکس پشم شیشه

پشم شیشه یکی از انواع عایق در ساندویچ پانل است. در انواع ساندویچ پانل آلومینیومی ، پانل گالوانیزه  و … از این نوع عایق استفاده‌ی گسترده‌ای می‌شود. عایق پشم شیشه یکی از محبوب ترین عایق ها در صنعت ساختمان است. سابقه ی تولید این عایق در ایران به ۴۰ سال پیش باز میگردد. مواد مرکب در ساختار پشم شیشه باعث انعطاف پذیری بیشتر این عایق ها شده است. عایق پشم شیشه در ایران قدیمی ترین عایق حرارتی است. این عایق از الیاف بسیار نازک و انعطاف پذیری ساخته شده که از برخی عملکردهای شیمیایی بر شیشه‌ی مذاب به دست می‌آید.

ساندویچ پانل کانکس

وزن ساندویچ پانل کانکس پشم شیشه

وزن ساندویچ پانل کانکس ساخته شده با پشم شیشه پایین است و در بسیاری از موارد با پانل های پلی یورتان از نظر ویژگی یکسان است. پشم شیشه امکان رشد قارچ و باکتری را نمی دهد و از نظر هزینه نیز ارزان تر است. سبک بدون پشم شیشه امکان استفاده در صنایع نظامی و دفاعی را خواهد داد. در ساخت کانکس های ضد گلوله در صنایع نظامی از پشم شیشه استفاده می شود. فرآیند تولید پشم شیشه به صورت اتومتیک است و تحت نظارت با در نظر گرفتن مقامت فشاری به صورت یکنواخت ساندویچ پانل را می‌پوشاند. ساندویچ پنل پشم شیشه دارای خواص زیر است :

  • امکان استفاده به عنوان عایق صوتی را دارد
  • عایق حرارتی و بردوتی است
  • عایق رطوبت است
  • در برابر باد و طوفان مقاوم است
  • در برابر زنگ زدگی مقاومت مناسبی دارد
  • در برابر مواد شیمیایی مخرب پایدار است
  • در برابر حشرات موذی مقاوم است
  • خواص شیمیایی و فیزیکی آن ثبات مناسبی دارد
  • وزن سازه را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد
  • امکان شستشو دارد
  • در برابر رانش و زلزله مقاوم است
  • طول عمر مفید ساختمان و تاسیسات را افزایش میدهد
  • امکان جابجایی و نصب مجدد را دارد
  • با سایر مصالح ساختمانی سازگاری مناسبی دارد
  • معایب ساندویچ پانل کانکس پشم شیشه
  • پشم شیشه خطر بیماری های تنفسی ناشی از تنفس مواد شیمیایی را افزایش می‌دهد
  • تماس پوست با پشم شیشه امکان بروز بیماری های پوستی را افزایش میدهد
ساندویچ پانل کانکس

ساندویچ پانل کانکس طرح چوب

چوب از نظر زیبایی شناسی همواره به عنوان محبوب ترین طرح در میان طراحان شناخته می‌شود اما معایب چوب طبیعی مانند پوسیدگی و خوردگی دو مشکلاتیست که تمایل به استفاده از چوب را کاهش می‌دهد اما همچنان طرح چوب جز گزینه های اول انتخاب بسیاری از خریداران است. ساندویچ پانل طرح چوب از جنس چوب و فایبرگلس هستند که با رزین به هم متصل شده اند. این نوع از ساندویچ پانل در عین زیبایی برخی ویژگی های چوب مانند فاسد شدن و کپک زدگی و تورم را ندارد. بخش میانی ساندویچ پانل کانکس طرح چوب را از مواد فیبری کار میکنند که مقاومت کششی را افزایش میدهد و عموما الیاف پشم شیشه برای این کار استفاده می شود که به لایه های چوبی متصل شده است. در ترکیبات این ساندویچ پانل ها از فایبرگلاس استفاده شده است تا جلوی رطوبت را بگید.

ساندویچ پانل کانکس

مزایای ساندویچ پانل کانکس طرح چوب

  • استفاده از فایبرگلاس و اضافه شدن خاصیت ضد رطوبتی
  • وجود مواد فیبری در هسته و بهبود انعطاف پذیری
  • وجود عایق مقاوم
  • وزن سبک
  • گستردگی ضخامت و ابعاد
  • کاهش امکان تاب خوردگی پانل
  • مقاومت بلا در برابر ضربه و فرسایش

ساندویچ پانل کانکس که به عنوان کانکس پانل عایق سازه (SIP) نیز شناخته می شود، نوعی روش ساخت و ساز است که در ساخت سازه های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. پانل های ساندویچ معمولاً از دو لایه بیرونی سفت و سخت (غالباً تخته رشته ای یا تخته سیمانی) با یک هسته فوم عایق (معمولاً پلی استایرن منبسط شده یا فوم پلی اورتان) ساخته می‌شود.

ساندویچ پانل کانکس

۷ ویژگی ساندویچ پانل کانکس

  1. خواص عایق هسته فوم در پانل های ساندویچ مقاومت حرارتی بسیار خوبی را ایجاد می کند که به کاهش انتقال حرارت و حفظ دمای داخلی کمک می کند. عایق حرارتی قدرتمند ساندویچ پانل کانکس منجر به صرفه جویی در انرژی و کاهش هزینه های آب و برق خواهد شد.
  2. ساندویچ پانل ها به دلیل ترکیب لایه های بیرونی سفت و سخت و استحکام پیوند هسته فوم عایق، یکپارچگی و پایداری ساختاری مناسبی ارائه می دهند. آنها می توانند بارهای مختلف از جمله باد و نیروهای لرزه ای را تحمل کنند.
  3. ماهیت پیش ساخته ساندویچ پانل امکان ساخت سریعتر را در مقایسه با روش های سنتی فراهم می کند. پانل ها در خارج از محل تولید می شوند و سپس برای مونتاژ به محل ساخت و ساز منتقل می شوند. این می تواند منجر به زمان بندی کوتاه تر ساخت و ساز و کاهش هزینه های نیروی کار شود.
  4. کاهش نویز: هسته فوم عایق در پانل های ساندویچ به حداقل رساندن انتقال صدا کمک می کند و ساندویچ پانل کانکس را در مقایسه با سازه هایی که با روش های ساخت و ساز مرسوم ساخته شده اند، در کاهش صدا موثر تر عمل می کنند.
  5. تطبیق پذیری طراحی: ساندویچ پانل کانکس را می توان در سبک های مختلف معماری طراحی کرد و می تواند پلان های مختلف طبقه را در خود جای دهد. پانل ها را می توان برای برآوردن نیازهای طراحی خاص، از جمله بازشوهای پنجره و در، پوشش داخلی و گزینه های روکش خارجی به صورت سفارشی طراحی کرد.
  6. دوام: ساندویچ پانل ها به دلیل دوام و مقاومت در برابر رطوبت، آفات و پوسیدگی شناخته می شوند. لایه های بیرونی محافظت بسیار خوبی در برابر عناصر خارجی ایجاد میکند، در حالی که هسته فوم به حفظ یکپارچگی ساختاری پانل ها در طول زمان کمک می کند.
  7. پایداری: استفاده از ساندویچ پانل می تواند به شیوه‌های منجر به توسعه‌ی پایدار کمک کند. هسته فوم عایق اغلب حاوی محتوای بازیافتی است و بازده انرژی پانل ها می تواند اثرات زیست محیطی مرتبط با گرمایش و سرمایش ساختمان را کاهش دهد.

برای مطالعه بیشتر:

ساندویچ پانل گالوانیزه

ساندویچ پانل صنعتی

ساندویچ پانل رنگی

ضخامت ساندویچ پانل

دیوار ساندویچ پانل چیست

ساندویچ پانل کانکس

مواد اولیه بلوک هبلکس

سنگ کاری روی بلوک هبلکس

دیوار AAC

بلوک فرمستون

دیوار پیش ساخته هبلکس

بتن هوادار اتوکلاو شده

جنس بلوک هبلکس

بلوک سبک اتوکلاو شده

بلوک گازی

اجرای نما روی هبلکس

اتصالات بلوک هبلکس

اجرای هبلکس

بلوک هبلکس چیست

بلوک اتوکلاو

مقایسه قیمت بلوک لیکا و هبلکس

بلوکaac

فرمستون

بلوک بتن سبک اتوکلاو شده

بلوک لیکا بهتر است یا آجر سفال

هر متر مکعب هبلکس چند عدد است

قیمت ساندویچ پانل دیواری ۵ سانتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!