استعلام قیمت
۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۱
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ساندویچ پانل اتاق تمیز

ساندویچ پانل اتاق تمیز
ساندویچ پانل اتاق تمیز

ساندویچ پانل اتاق تمیز یا ساندویچ پانل کلین روم برای جلوگیری از ورود ذرات گرد و غبار و آلودگی و همچنین تبادل حرارت بین سطوح، استفاده می شود. اتاق تمیز یا کلین روم یک محیط کنترل شده و ایزوله است که معمولا برای تولید محصولات الکترونیک، دارویی و تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. ساندویچ پانل اتاق تمیز از ورود آلاینده ها و ذرات آلوده به داخل این فضا جلوگیری می کند. هوای بیرون از فیلتر عبور کرده و با فشار وارد کلین روم می شود.

قیمت ساندویچ پانل کلین روم

قیمت ساندویچ پانل کلین روم به عوامل گوناگونی از جمله ضخامت، ابعاد پانل ها، وزن پانل ها، نوع فوم، جنس روکش ها و … بستگی دارد. ضخامت ورق ساندویچ پانل کلین روم از ۰/۴ تا ۰/۷ میلی متر است و ضخامت لایه میانی نیز از ۵۰ تا ۱۲۰ میلی متر تعیین می شود. لایه عایق معمولا پشم سنگ، پشم شیشه، پلی اورتان و … است و در برابر انتقال حرارت و صوت بسیار مقاوم می باشد. قیمت ساندویچ پانل کلین روم نیز بر اساس نوع فوم و جنس روکش ها تعیین می شود.

قیمت ساندویچ پانل کلین روم از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا معمولا این محصول در متراژ های بالا خریداری می شود و لازم است پیش از خریداری با ویژگی های این محصول و کاربرد دقیق و ابعاد آن آشنایی داشته باشید.

ساندویچ پانل اتاق تمیز
انواع ساندویچ پانل اتاق تمیز

انواع ساندویچ پانل اتاق تمیز

ساندویچ پانل اتاق تمیز بر اساس کاربردی که دارد در دو نوع دورو صاف و یک رو صاف یک رو شیاردار تولید می شود. نصب نوع دو رو صاف ساندویچ پانل اتاق تمیز رایج تر بوده و به جهت صاف بودن سطوح امکان تجمع آلودگی ها و ذرات گرد و غبار میان شیار های ساندویچ پانل کلین روم وجود ندارد. در نوع یک رو شیاردار نیز از سمت صاف پانل برای پوشش محیط داخل استفاده می شود. برای نصب در و پنجره کلین روم ها باید از بهترین متریال استفاده کرد تا کیفیت آن به طور کامل تامین شود.

ساندویچ پانل کلین روم
ساندویچ پانل کلین روم برای آزمایشگاه ها

ساندویچ پانل اتاق تمیز ایستا

انواع اتاق تمیز در دو نوع ایستا و پویا هستند. اتاق تمیز یا کلین روم ایستا به معنای عدم دخالت انسان در این محیط است. دستگاه ها و ماشین های تمام اتوماتیک در این اتاق ها فعالیت می کنند. ساندویچ پانل اتاق تمیز ایستا باید تا حد ممکن فاقد اتصالات و درز باشد تا از تجمع آلودگی ها و رفت و آمد هوا بین سطوح جلوگیری شود.

ساندویچ پانل اتاق تمیز پویا

در اتاق های تمیز پویا هم نیروی انسانی و هم دستگاه ها وجود دارند. میزان حساسیت برای تامین بهداشت و ایزوله کردن محیط در این گونه فضاها کمتر است.

ساندویچ پانل کلین روم
ساندویچ پانل کلین روم

تولید ساندویچ پانل اتاق تمیز

ساندویچ پانل کلین روم در انواع دیواری و سقفی تولید و عرضه می شود. ساندویچ پانل اتاق تمیز دیواری با دو روش هم باد و غیر هم باد ساخته می شود. بهترین جنس لایه میانی مورد استفاده برای ساندویچ پانل کلین روم دیواری و سقفی، فوم پلی اورتان است. این نوع عایق از نوع تزریقی بوده و دانسیته آن ۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد. وزن مخصوص ساندویچ پانل اتاق تمیز بر اساس کلاس یا سطح کلین روم متغیر است.

ابعاد ساندویچ پانل کلین روم

معمولا ضخامت ورق ها و روکش ساندویچ پانل ناچیز بوده و قابل چشم پوشی است؛ به این ترتیب ضخامت اصلی ساندویچ پانل بر اساس ضخامت هسته یا لایه میانی آن تعیین می شود. جنس روکش ها می تواند گالوانیزه، آلومینیوم، آلوزینک و انواع آلیاژ ها باشد.

ساندویچ پانل کلین روم
انواع ساندویچ پانل کلین روم

مزایای ساندویچ پانل اتاق تمیز

استفاده از ساندویچ پانل اتاق تمیز مزایا و ویژگی های مثبت زیادی دارد که در ادامه این مزایا مورد بررسی قرار می گیرند.

  • مقاومت در برابر پوسیدگی، خوردگی و مواد شیمیایی و قلیایی
  • جلوگیری از ورود هرگونه ذرات خارجی به فضای داخل
  • عایق رطوبتی و حرارتی بودن ساندویچ پانل اتاق تمیز
  • ضد حریق بودن ساندویچ پانل کلین روم و مقاومت بالای آن در برابر آتش سوزی و حرارت
  • مناسب بودن قیمت ساندویچ پانل کلین روم
  • ماندگاری بالا و عمر طولانی ساندویچ پانل اتاق تمیز
  • وزن کم و جابه جایی آسان
  • سرعت بالای اجرا
  • جلوگیری از تجمع آلودگی و حفظ ظاهر زیبای کار
ساندویچ پانل اتاق تمیز
پانل های ساندویچی کلین روم

خرید ساندویچ پانل اتاق تمیز

برای خرید ساندویچ پانل اتاق تمیز لازم است ویژگی های اصلی این محصول را مورد بررسی قرار دهیم. نوع پروفایل که سقفی یا دیواری باشد، جنس ورق های رویه که می توانند از جنس گالوانیزه، استیل، آلوزینک یا آلومینیوم باشند، ضخامت پانل ها، دانسیته یا چگالی عایق که عامل بسیار مهمی در میزان عایق بودن ساندویچ پانل ها است و … همگی بر خرید ساندویچ پانل اتاق تمیز تاثیرگذار است.

برای مطالعه بیشتر:

قیمت ساندویچ پانل دیجی کالا

ابعاد ساندویچ پانل

خرید هبلکس

قیمت ساندویچ پانل دیواری ۵ سانتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!