استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

راه اندازی گرمایش از کف

راه اندازی گرمایش از کف
راه اندازی گرمایش از کف

راه اندازی گرمایش از کف یکی از اقداماتی است که به تازگی مورد توجه بسیاری از سازندگان و همچنین ساکنین ساختمان ها قرار گرفته است. این سیستم در زیر کفپوش قرار گرفته و از کف به تولید گرما و حرارت می پردازد. انتخاب پکیج و نحوه تنظیم و راه اندازی گرمایش از کف از مهم ترین دغدغه های مشتریان می باشد. در ادامه نکات مهم و حائز اهمیت برای خرید و راه اندازی گرمایش از کف در انواع فضاها مورد بررسی قرا گرفته است.

راه اندازی گرمایش از کف
راه اندازی گرمایش از کف

محاسبات راه اندازی گرمایش از کف

در محاسبه های مربوط به انتخاب سیستم مناسب برای راه اندازی گرمایش از کف عوامل مختلفی از قبیل آب و هوای منطقه، متراژ محل، کاربری ساختمان و همچنین اندازه سقف تأثیرگذار هستند. در ادامه تأثیر هر یک از این موارد روی محاسبات سیستم مورد بررسی قرار گرفته است.

تاثیر آب و هوای منطقه بر راه اندازی گرمایش از کف

راه اندازی گرمایش از کف به طور معمول بیشتر در مکان های سردسیر و ییلاقی کاربرد دارد. به طوری که دیده می شود که بازدهی این سیستم در مقایسه با سایر روش های گرمایشی در مناطق گرمسیر بیشتر است. این در حالی است که در مناطق معتدل استفاده از رادیاتور انتخاب مناسب ‌تری خواهد بود. مقدار گرمای مورد نیاز در هر متر مربع ساختمان ها متناسب با آب و هوای آن منطقه بر اساس وات طبق جدول زیر متغیر است.

ظرفیت مناسب پکیج برای هر متر مربع در مناطق مختلف

تاثیر متراژ ساختمان بر راه اندازی گرمایش از کف

متراژ محل از دیگر موارد مهم در محاسبات لازم برای راه اندازی گرمایش از کف است. به طوری که قدرت پکیج در ساختمان های ویلایی و آپارتمانی متناسب با متراژ و تعداد اتاق ها متغیر است. به طوری که بر اساس دسته بندی جدول زیر می توان پکیج مناسب برای انواع ساختمان ها خریداری نمود. لازم به ذکر است که مقادیر موجود در این جدول متناسب با منطقه آب و هوایی ساختمان و اندازه سقف آن قابل تغییر هستند. همچنین توصیه می شود که برای ساختمان هایی با متراژ بالاتر از ۲۰۰ متر از موتورخانه برای راه اندازی سیستم گرمایش استفاده شود.

ظرفیت مناسب پکیج برای متراژهای مختلف ساختمان

تاثیر ارتفاع سقف بر راه اندازی گرمایش از کف

به دلیل سبک بودن هوای گرم و حرکت آن به سمت بالا، می توان گفت که ارتفاع سقف نقش به سزایی در محاسبه و تنظیم پکیج برای راه اندازی گرمایش از کف دارد. دمای استاندارد گرمایش از کف در فصل سرما بین ۵۰ تا ۶۰ درجه متغیر است. با این حال ارتفاع سقف می تواند تمامی معادلات را بهم ریخته و به دمای بالاتری نیاز باشد. همچنین در ازای سقف های بلندتر به پکیج هایی با ظرفیت بیشتر برای راه اندازی گرمایش از کف نیاز است.

نحوه تنظیم گرمایش از کف

تأثیر ارتفاع سقف در تنظیم گرمایش از کف

تنظیم و راه اندازی گرمایش از کف

پس از اتمام مراحل اجرایی، نوبت به تنظیم و راه اندازی گرمایش از کف می رسد. هر چند که تأثیر خلق و خوی ساکنین در نحوه تنظیم دمای پکیج گرمایش از کف انکار ناپذیر است. با این حال به طور کلی می توان گفت که بر اساس مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در فصل پاییز دمای مناسب پکیج ۴۰ درجه و در زمستان ۵۰ تا ۶۰ درجه است.

با این حال این مقدار معمول برای نحوه تنظیم و راه اندازی گرمایش از کف متناسب با عواملی از قبیل منطقه قرارگیری و نوع ساختمان قابل تغییر است. از آن جا که افزایش دمای سیستم های گرمایش از کف در محدوده مشخصی قابل قبول است، بنابراین پکیج هایی برای راه اندازی گرمایش از کف مناسب بوده که امکان نصب ترموستات پکیج و یا محیطی روی آن ها وجود داشته باشد. در نتیجه می توان گفت که پکیج های چگالشی برای این کار بهترین انتخاب هستند. مدل های دیجیتال پکیج های ایرانی و خارجی مجهز به ترموستات نیز قابل خریداری هستند که در این حالت نیازی به نصب ترموستات جدا نخواهد بود. ترموستات های محیطی امکان تعریف سناریوهای گرمایی مختلف و همچنین تنظیم مستقیم دما را فراهم می کنند.

تنظیم پکیج گرمایش از کف

تنظیم پکیج گرمایش از کف

نحوه تنظیم گرمایش از کف در راه اندازی

  • تنظیم پکیج روی حالت زمستان.
  • تنظیم دمای دلخواه روی ترموستات پکیج و یا ترموستات های محیطی.
  • انجام هواگیری برای عملکرد بهتر تجهیزات
  • انتظار برای مدتی مشخص برای رسیدن سیستم به دمای مطلوب
  • جلوگیری از افزایش دمای ناگهانی سیستم برای کاهش تنش بتن و سایر تجهیزات در راه اندازی گرمایش از کف
  • قرار دادن دما روی ۲۵ درجه سانتی گراد و افزایش تدریجی دما به اندازه ۵ درجه در روزهای بعد.

تمامی مراحل فوق برای اجرا و راه اندازی گرمایش از کف آبی است. در خرید گرمایش از کف برقی، مراحل راه اندازی ساده تر خواهد بود. چرا که نیازی به افزایش تدریجی دما نبوده و تنها کافی است تا دما مورد نظر روی ترموستات سیستم تنظیم شود.

محاسبه پکیج برای گرمایش از کف

محاسبه پکیج برای راه اندازی گرمایش از کف

تست و راه اندازی گرمایش از کف

در راه اندازی گرمایش از کف نحوه تست آن از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار به روش های مختلفی انجام می گیرد که یکی از آن ها تست از طریق فشار گاز است. هدف از این کار پیدا کردن نشتی های احتمالی گرمایش از کف است. با توجه به اهمیت نحوه تست گرمایش از کف توجه به نکات زیر اهمیت ویژه ای دارد.

  • مدت زمان تست نباید کمتر از یک ساعت باشد.
  • استفاده از گاز اکسیژن برای تست مجاز نیست.
  • گازهای خنثی برای این کار انتخاب های مناسبی هستند.
  • حداقل فشار لازم برای انجام تست ۷ بار است.
دمای استاندارد گرمایش از کف

تنظیم دمای استاندارد گرمایش از کف

هزینه راه اندازی گرمایش از کف

در بسیاری از موارد برای افراد سوال پیش می آید که آیا امکان راه اندازی گرمایش از کف در ساختمان های آماده بهره برداری و یا بازسازی شده وجود دارد یا خیر؟

در پاسخ باید گفت که راه اندازی گرمایش از کف برقی در تمامی ساختمان ها در هر مرحله ای از ساخت و بهره برداری ممکن است. چرا که در مدل های خاصی از آن امکان نصب سیستم در زیر فرش نیز وجود دارد. این در حالی است که راه اندازی گرمایش از کف آبی تنها در ساختمان هایی که در مرحله سفت کاری بوده ممکن است. چرا که در این حالت نیاز به کف سازی است. بنابراین برای ساختمان های در حال بهره برداری اجرای گرمایش از کف آبی با پکیج های سابق در صورت رضایت مالک برای کف سازی جدید ممکن خواهد بود. در نتیجه می توان گفت که هزینه تمام شده برای راه اندازی گرمایش از کف در هر ساختمانی بسته به نوع آن و همچنین متراژ ساختمان متغیر است.

سوالات متداول راه اندازی گرمایش از کف

عملکرد گرمایش از کف چگونه است؟

در اجرا و راه اندازی گرمایش از کف، پخش گرما از طریق کف زمین بوده که در تمام فضا به صورت یکنواخت می باشد.

دمای مناسب پکیج گرمایش از کف چه مقدار است؟

بر اساس مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، در فصل پاییز دمای مناسب پکیج ۴۰ درجه و در زمستان ۵۰ تا ۶۰ درجه است. این مقدار بر اساس خل و خوی ساکنین متغیر است.

اجرای گرمایش از کف تبریز اجرای گرمایش از کف بجنورد اجرای گرمایش از کف کرمانشاه اجرای گرمایش از کف ارومیه اجرای گرمایش از کف اهواز اجرای گرمایش از کف یاسوج اجرای گرمایش از کف اردبیل اجرای گرمایش از کف زنجان اجرای گرمایش از کف گرگان اجرای گرمایش از کف اصفهان اجرای گرمایش از کف سمنان اجرای گرمایش از کف رشت اجرای گرمایش از کف کرج اجرای گرمایش از کف زاهدان اجرای گرمایش از کف خرم آباد

اجرای گرمایش از کف ایلام اجرای گرمایش از کف شیراز اجرای گرمایش از کف ساری اجرای گرمایش از کف بوشهر اجرای گرمایش از کف قزوین اجرای گرمایش از کف اراک اجرای گرمایش از کف شهرکرد اجرای گرمایش از کف قم اجرای گرمایش از کف بندرعباس اجرای گرمایش از کف بیرجند اجرای گرمایش از کف سنندج اجرای گرمایش از کف همدان اجرای گرمایش از کف مشهد اجرای گرمایش از کف کرمان اجرای گرمایش از کف یزد اجرای گرمایش از کف تهران

برای مطالعه بیشتر:

کف کاذب

بهترین پوشش برای گرمایش از کف

کفپوش لمینت

فن کویل

آبگرمکن خورشیدی

آموزش گرمایش از کف

برق کشی ساختمان مسکونی

علت گرم نشدن گرمایش از کف

اجرای گرمایش از کف روی سرامیک

گرمایش از کف یا رادیاتور

اجرای گرمایش از کف تهران

اجرای گرمایش از کف برقی مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *