استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

راهنمای خرید لوله و اتصالات UPVC و عوامل مؤثر بر قیمت آن

لوله و اتصالات از جمله تجهیزات کاربردی هستند که برای انتقال سیالات مختلف از نقطه‌ای به نقطه دیگر استفاده می‌شوند و می‌توانند بر اساس فاکتورهایی همچون کاربردها، جنس و نوع، سایز و ابعاد و … به انواع مختلفی تقسیم شوند. لوله و اتصالات UPVC به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون قیمت مناسب، مقاومت در برابر خوردگی، طول عمر بالا، قابلیت بازیافت، نصب ساده و راحت، وزن کم و … در بسیاری از پروژه‌های صنعتی و غیر صنعتی استفاده می‌شوند. امروزه انواع مختلفی از این تجهیزات در دسترس هستند که می‌تواند انتخاب و خرید را برای افراد سخت و گمراه‌کننده نماید و قیمت این محصولات نیز تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. در ادامه مطلب به بررسی کامل راهنمای خرید انواع لوله و اتصالات UPVC و فاکتورهای مؤثر در قیمت آنها پرداخته می‌شود.

انواع لوله و اتصالات UPVC و ویژگی‌های آنها

در حقیقت یو پی وی سی مخفف عبارت Unplasticized polyvinyl chloride بوده که به معنی پلی وینیل کلراید پلاستیک نشده است و از مقاومت بسیار زیادی در برابر مواد شیمیایی و عوامل محیطی برخوردار است. لوله‌های UPVC می‌توانند در سایزهای مختلف و با ویژگی‌های فیزیکی گوناگون تولید شوند و کاربردی‌ترین اتصالات آنها نیز شامل اتصالات مغزی، اتصالات سه‌راهی، اتصالات چهارراهی، بوشن‌ها، درپوش‌ها، فلنج واشر، اتصالات زانویی و مهره‌ماسوره می‌باشند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این تجهیزات می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • قیمت لوله و اتصالات یو پی وی سی در مقایسه به تجهیزات فلزی و … مناسب‌تر است.
  • در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارند.
  • سطح داخلی و خارجی بسیار صافی دارند و اصطکاک کمی ایجاد می‌کنند.
  • دارای استحکام مکانیکی بالایی هستند و می‌توانند فشار زیادی را تحمل کنند.
  • بهداشتی بوده و تغییری در کیفیت سیالات ایجاد نمی‌کنند.
  • وزن کمی دارند و حمل‌ونقل و نصب آنها ساده است.
  • از طول عمر و سازگاری بالایی با محیط‌زیست برخوردارند.

راهنمای خرید لوله و اتصالات UPVC

محبوبیت بالا و کاربردهای زیاد لوله و اتصالات یو پی وی سی باعث شده که امروزه شرکت‌های متعددی در سراسر جهان در زمینه تولید این محصولات فعالیت داشته باشند و به همین دلیل ممکن است افراد در خرید لوله و اتصالات UPVC دچار سردرگمی شوند. برای خرید این تجهیزات لازم است که افراد به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشند که مهم‌ترین آنها به شرح زیر هستند:

  • کاربردهای لوله و اتصالات و نوع پروژه‌ها

همانطور که گفته شد هرکدام از انواع لوله‌ها و اتصالات می‌توانند برای اهداف و کاربردهای مختلفی تولید شوند و از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار باشند. افراد قبل از خرید حتما باید به نوع پروژه و کاربرد تجهیزات توجه داشته باشند تا مناسب‌ترین لوازم را خریداری کنند. به عنوان مثال لوله و اتصالات ساختمانی می‌تواند با لوله و اتصالات استخر و صنایع مختلف متفاوت باشند و کاربردهای متمایزی داشته باشند.

  • قیمت لوله و اتصالات

خرید لوله و اتصالات upvc در مقایسه با سایر تجهیزات فلزی، پلاستیکی. پلیمری دیگر با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارد بسیار به‌صرفه‌تر است اما لازم است که در زمان خرید آنها به قیمت محصولات توجه ویژه‌ای شود. البته قیمت می‌تواند تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی همچون تعداد، ویژگی‌ها و مشخصات، کاربردها، مزایا و معایب، اندازه و ابعاد، استانداردها، طول عمر و … باشد.

  • ویژگی‌ها و مشخصات لوله و اتصالات

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید لوله و اتصالات UPVC باید به آن توجه داشت ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی آنها است. هر کدام از انواع لوله‌ها و اتصالات می‌توانند در برابر عواملی همچون ضربه، فشار، حرارت، رطوبت، مواد شیمیایی، تغییرات دما و … واکنش متفاوتی داشته باشند. این ویژگی‌ها می‌توانند متناسب با نوع کاربرد محصولات متفاوت باشد و باید دقت زیادی در انتخاب محصولات داشت.

  • استاندارد تجهیزات

داشتن نشان استاندارد در زمان خرید هر وسیله‌ای از الزامات است و حتما باید محصولات و تجهیزات UPVC نیز نشان استاندارد داشته باشند. در حقیقت داشتن نشان استاندارد در لوله‌ها و اتصالات یو پی وی سی به این معنی است که این محصولات آزمون‌ها و تست‌هایی همچون تست فشار هیدرواستاتیک، تست برگشت طولی، تست مقاومت در برابر حلال‌های آلی، تست ضربه، تست سفتی حلقوی و سایر تست‌های مهم دیگر را پاس کرده‌اند و می‌توان با اطمینان خاطر از آنها استفاده کرد.

  • برند تولیدکننده

توجه به برند و شرکت سازنده محصولات از مهم‌ترین نکاتی است که حتما باید در زمان خرید لوله و اتصالات UPVC به آن توجه داشت. امروزه هزاران شرکت مختلف در سراسر دنیا در زمینه تولید این محصولات فعالیت داشته و محصولات مختلفی به بازار عرضه می‌کنند که هر کدام از آنها می‌توانند کیفیت و ویژگی‌های متفاوتی داشته باشند. سابقه شرکت تولیدکننده، مدت‌زمان گارانتی محصولات، مواد اولیه استفاده شده در تولید محصولات، میزان رضایت مشتریان از محصولات، کیفیت محصولات و … می‌توانند نشان‌دهنده اعتبار یک برند و تضمین دهنده محصولات آن باشند.

  • در کنار تمامی موارد ذکر شده برای خرید لوله برق و خرید لوله و اتصالات UPVC لازم است که به موارد دیگری همچون میزان عرضه و تقاضا، مدت زمان گارانتی محصولات، ابعاد و اندازه محصولات، نوسانات نرخ ارز و قیمت مواد اولیه و … توجه شود.

جمع‌بندی نهایی

لوله و اتصالات UPVC از جمله تجهیزاتی هستند که امروزه در بسیاری از پروژه‌های صنعتی و غیر صنعتی جایگزین تجهیزات فلزی و سنتی شده‌اند و به دلیل داشتن ویژگی‌هایی همچون مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی، عدم خوردگی، طول عمر بالا و … محبوبیت بالایی دارند. برای خرید لوله و اتصالات UPVC لازم است که به نکات و فاکتورهای مختلفی همچون نوع نیاز پروژه و کاربردهای تجهیزات، استانداردها، برند تولیدکننده، کیفیت محصولات، ابعاد و اندازه، مزایا و معایب، میزان گارانتی و … توجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *