استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

راهنمای خرید قوطی و پروفیل و بررسی عوامل موثر بر قیمت نهایی

توجه به نکات موجود در راهنمای خرید قوطی و پروفیل می‌تواند به شما در انتخاب نوع و ابعاد مناسب آن کمک زیادی کند؛ زیرا با ‌توجه به نوسانات قیمت محصولات فلزی و فولادی جایی برای خطا و خرید مجدد باقی نمی‌ ماند. پس نیاز است که پیش از خرید این محصول، اطلاعات کافی در رابطه با آن داشته باشید. شناخت قوطی پروفیل، انواع آن، عوامل اثر‌گذار بر قیمت و نکاتی که باید هنگام خرید و پیش از آن، رعایت شود، از جمله مواردی است که باید در زمان خرید انواع قوطی و پروفیل به آن دقت داشت. از سوی دیگر انتخاب و مراجعه به مرکزی مطمئن برای خرید نیز سمت دیگر قضیه است که می تواند باعث شود محصولی با کیفیت و با اطمینان را خریداری کنید.

منظور از قوطی پروفیل چیست؟

در بازار قوطی و پروفیل را در کنار یکدیگر به کار می برند در صورتی که این موارد با یکدیگر تفاوت هایی دارند. قوطی مقاطع فولادی هستند توخالی با سطح مقطع مربع یا مستطیل که در ابعاد و ضخامت های مختلف تولید می شوند. قوطی ها دارای انواع مختلفی هستند که از جمله می توان به قوطی مبلی، قوطی ستونی، قوطی گالوانیزه و قوطی صنعتی اشاره نمود که در ساخت درب و پنجره، نرده، ستون، تیرچه و… استفاده می شوند.

پروفیل را مقاطع فولادی توخالی می داند که از جمله آن ها می توان نبشی، ناودانی، تیرآهن و … اشاره کرد. این مقاطع نیز بسته به نوع مصرف، در ابعاد و سایزبندی های مختلفی تولید می کنند که در ساخت اسکلت فلزی ساختمان‌ها، پل‌ها، سوله‌ها و … به کار گرفته می شوند. انواع پروفیل عبارتند از پروفیل زد، پروفیل سی، پروفیل آبرو، پروفیل طرح دار و پروفیل درب و پنجره.

اما با این تفاصیر در زمان بیان، گفتن قوطی و پروفیل یا قوطی پروفیل منظور به تمامی این محصولات قید شده در پاراگراف های قبلی است.

در حال حاضر قوطی پروفیل در ابعاد و ضخامت‌های مختلف توسط کارخانه‌های زیادی در داخل کشور در حال تولید است و این امر باعث کاهش قیمت این محصول نسبت‌ به محصولات مشابه وارداتی شده اما همچنان قیمت آن تحت ‌تاثیر برخی از نوسانات بین ‌المللی که به آن خواهیم پرداخت، است.

انواع قوطی و پروفیل و جدول ابعادی آن

قوطی پروفیل را می توان از نظر ساختار و شکل ظاهری به دسته های زیر تفکیک نمود:

  • پروفیل زد
  • پروفیل سی
  • پروفیل آبرو
  • پروفیل طرح دار
  • پروفیل درب و پنجره
  • قوطی مبلی
  • قوطی ستونی
  • قوطی گالوانیزه
  • قوطی صنعتی

بر‌اساس ابعاد قوطی و پروفیل انتخاب می‌شود که برای چه صنعتی مفید بوده و چه کاربردی دارد. جدول ابعادی برخی ازقوطی پروفیل‌ها به‌صورت زیر است:

شکل ظاهریضخامتعرضارتفاع
مربعی۱۰ الی ۱۰ میلیمتر۱۰ الی ۲۰۰ میلیمتر۱۰ الی ۲۰۰ میلیمتر
مستطیلی۱۰ الی ۱۰ میلیمتر۱۰ الی ۲۰۰ میلیمتر۲۰ الی ۳۰۰ میلیمتر

قیمت ابعاد مختلف قوطی پروفیل به‌دلیل نوسانات قیمت ذکر نشده؛ برای آگاهی از قیمت‌ها بهتر است که روزانه اخبار لحظه ای محصولات فولادی را چک کنید تا با توجه به نوسانات رخ داده به ازای هر محصول و سایز آن هاف بتوان میزان نوسانات و تغییرات رخ داده در بازار را تخمین زد.

قیمت قوطی پروفیل چگونه تخمین زده می شود؟

داشتن اطلاعاتی در رابطه با چگونگی تخمین قیمت قوطی پروفیل و عوامل تاثیر‌گذار بر آن می‌تواند گزینه مناسبی برای راهنمای خرید قوطی و پروفیل برای شما باشد. چند مورد از عواملی که بر‌اساس آن‌ها می‌توانید قیمت این محصول را تخمین بزنید به شرح زیر هستند:

  • کیفیت پروفیل: هر‌چه کیفیت پروفیل تولید‌شده نهایی بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.
  • برند تولید‌کننده: برند تولید‌کننده پروفیل هر‌چه از میزان اعتبار و شهرت بیشتری برخوردار باشد نشان از کیفیت محصولات دارد که از این مورد نیز می‌توان برداشت کرد که هرچه برند از میزان محبوبیت بیشتری برخوردار باشد قیمت نیز بالا‌تر خواهد بود.
  • مواد به کار‌رفته و وزن: جنس و کیفیت موادی که برای تولید پروفیل استفاده می‌شوند نیز بر قیمت موثر هستند. وزن محصول نیز از موارد حائز اهمیت است که نشان از به کار‌گیری مواد بیشتر دارد؛ وزن بیشتر، قیمت بیشتری می‌طلبد.
  • وجود واسطه‌ها: اگر این محصول وارداتی باشد، واسطه‌های بیشتری میان کارخانه تولیدی و شما قرار دارند که هر کدام به‌دنبال کسب سود هستند. اگر از قوطی پروفیل داخلی استفاده می‌کنید می‌توانید با خرید مستقیم از تولیدی، واسطه‌ها را کاهش داده و محصول را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید.
  • روش تولید: قوطی پروفیل از طریق یکی از ۴ روش سرد‌نورد، گرم‌نورد، مستقیم و غیر‌مستقیم تولید می‌شود. هر یک از این روش‌ها تاثیر مختلفی بر قیمت دارند.

اطلاعات گفته‌شده، راهنمای خرید قوطی و پروفیل است و تخمین قیمت آن با دانستن این موارد به‌راحتی امکان‌پذیر است؛ ابتدا قیمت تقریبی را تخمین بزنید و سپس بودجه کافی در نظر گرفته و در نهایت اقدام به خرید کنید.

عوامل اساسی تاثیرگذار بر قیمت قوطی و پروفیل

اصلی‌ترین عوامل اثر‌گذار بر قیمت قوطی پروفیل ۴ مورد هستند که می‌توانند به هنگام خرید به فرد کمک کنند و آنها را در ادامه آورده‌ایم.

  • میزان عرضه و تقاضا: هنگامی‌که عرضه این محصول زیاد باشد و تقاضایی کمتر از میزان عرضه برای این محصول صورت گیرد، قیمت آن کاهش می‌یابد. هنگامی که درخواست از میزان تولیدی بیشتر باشد عکس این قضیه صورت می‌گیرد و قیمت افزایش پیدا می‌کند.
  • قیمت و تغییرات نرخ ارز: نوسانات بازار جهانی پروفیل، خرید مواد اولیه و واردات آن‌ها با ارزش ارز رابطه مستقیم داشته و در‌صورت افزایش قیمت این موارد، قیمت نهایی پروفیل نیز افزایش خواهد یافت.
  • هزینه‌های ناشی از حمل‌و‌نقل: این که چه مسافتی و با چه وسیله‌ای طی می‌شود تا قوطی پروفیل نهایی در اختیار شما قرار بگیرد تعیین می‌کند که قوطی پروفیل نهایی با چه مقدار افزایش قیمت به دست شما برسد.
  • قیمت مواد خام: افزایش قیمت مواد‌اولیه و خام موردنیاز برای تولید قوطی پروفیل، باعث افزایش قیمت نهایی محصول می‌شود.

قبل از خرید قوطی و پروفیل باید به چه نکاتی توجه کرد؟

دانستن ۳ نکته قبل از خرید می‌تواند از جمله نکات ضروری در خرید قوطی و پروفیل با‌کیفیت برای شما باشد؛ این ۳ مورد به اختصار در ادامه توضیح داده شده‌اند.

انتخاب سایز و ابعاد مناسب برای کارکرد

پیش از خرید شما باید به ۲ مسئله پاسخ دهید. برای چه کاری به قوطی پروفیل نیاز دارید؟ ابعاد مناسب پروفیل برای فعالیت مد ‌نظر شما چقدر است؟ این محصول در جنس‌های مختلف و متناسب با کاربرد‌های گوناگون ساخته می‌شود. قطعا تفاوت‌هایی بین نوعی که برای ساختمان‌سازی و نوعی که برای خودرو‌سازی استفاده می‌شود وجود دارد. جدول قوطی و پروفیل که در بالا ذکر شد می‌تواند در انتخاب سایز به شما کمک کند.

انتخاب برند مورد نظر

قوطی پروفیل توسط کارخانه‌های مختلف و برند‌های گوناگون تولید می‌شود. برند‌های تولیدکننده این محصول را با یکدیگر مقایسه کنید و در نهایت موردی را انتخاب کنید که از نظر خودتان بهترین است.

بررسی روزانه قیمت

قیمت قوطی پروفیل در اثر عوامل مختلف تاثیر‌گذار بر‌آن هر روز در‌حال تغییر است؛ شما می‌توانید از قیمت قوطی و پروفیل به روز راهنمای خرید قوطی و پروفیل را بررسی کنید و به‌محض رسیدن به مقدار دلخواهتان، خرید را انجام دهید.

تماس با مراکز معتبر و دریافت مشاوره

مراکز معتبری وجود دارند که می‌توانند راهنمای خرید قوطی و پروفیل برای شما باشند که دارای تیم مشاوره پیش‌از خرید هستند و شما با بر‌قراری تماس با آنها می‌توانید اطلاعات لازم در رابطه با ابعاد قوطی و پروفیل و انواع آن به‌دست آورید.

نکاتی که باید در زمان خرید قوطی پروفیل بدانید

از مهم‌ترین نکاتی که در راهنمای خرید قوطی و پروفیل می‌تواند برای شما مفید باشد رعایت ۲ نکته هنگام خرید است که توضیحاتی در رابطه با آن‌ها بیان کرده‌ایم.

دریافت پیش فاکتور

پیش‌فاکتور برگه‌ای است که اطلاعات کامل کالا، شرایط فروش و مقدار مبلغ پرداختی و سایر عوامل مهم در خریدوفروش روی آن ذکر شده‌اند. بهتر است زمان خرید حتما این برگه را از فروشنده تحویل بگیرید.

اطمینان از کیفیت محصول

از برند و تولیدی معتبر را برای خرید قوطی و پروفیل انتخاب کنید؛ از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید نوع آن متناسب با نیاز شما است.

جمع‌بندی

متن ارائه‌شده کامل‌ترین و جامع‌ترین راهنمای خرید قوطی و پروفیل است که شما در آن با این محصول، نکات هنگام پیش از خرید، عوامل تاثیر‌گذار بر‌قیمت و انواع قوطی و پروفیل آشنا شدید. اکنون می‌توانید برای دریافت مشاوره و خرید با یکی از مراکز معتبر در زمینه عرضه این محصول ارتباط بر‌قرار کنید و محصول متناسب با نیازتان را سفارش دهید. یکی از این شرکت های بازرگانی که به صورت مستقیم با کارخانه های تولیدکننده در تماس است و می تواند محصولات با کیفیتی را همراه با قیمت مناسب به بازار عرضه دارد، شرکت آهن ملل (ahanmelal.com ) است. این شرکت با دارا بودن کادر فنی و حرفه ای، علاوه بر ارائه اطلاعات اختصاصی ویژه هر محصول و مشاوره رایگان خرید، بهترین قیمت را از مناسب ترین کارخانه برای مشتری فراهم می آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *