استعلام قیمت
۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۱
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیوار ساندویچ پانل چیست ؟

ساندویچ پانل چیست
ساندویچ پانل چیست

دیوار ساندویچ پانل چیست ؟ همانطور که از نام آن پیداست کامپوزیتی است که میان دو صفحه‌ی فلزی احاطه شده باشد. از زمان ورود انواع ساندویچ پانل به بازار تا به امروز اقبال بسیار زیادی برای استفاده از آن وجود داشته است. خصوصا در ساختمان های صنعتی ساندویچ پانل انتخاب اول سازندگان است. در ادامه نگاهی به تاریخچه ،‌ مزایا و کاربرد ساندویچ پانل میندازیم. ویژگی دیوار ساندویچ پنل چیست ؟ پنل ساندویچی سبک است. ضد زلزله است. جلوی گسترش آتش سوزی را میگیرد و کاملا ضد آب است. برای عایق حرارتی عالی عمل میکند و از نظر دکوراتیو زیبایی قابل قبولی دارد. برای صرفه جویی در مصرف انرژی بهترین گزینه است. برای کاهش هدررفت مصالح ساختمانی بهترین گزینه است و اتصالات بسیار کمی دارد. به سرعت نصب می شود. به سرعت ساخته می شود. ضخامت دیوارهای ساندویچ پانل کم است. به این ترتیب فضاهای آزاد بیشتری ایجاد می شود. هزینه نصب ، نگهداری ، تعمیر و انتقال آن کم است. تمامی این عوامل باعث شده ساندویچ پانل ها از مصالح حیاتی ساختمان سازی در جهان باشند.

سادویچ پانل چیست
سادویچ پانل چیست

تاریخچه ی دیوار ساندویچ پانل چیست ؟  

 اولین بار حدود ۷۵ سال پیش بود که در آمریکا از مصالحی با نام ساندویچ پانل برای پوشش سقف و عایق کاری دیوارها استفاده شد. از آن زمان تا به امروز استفاده از این مصالح گسترش چشم گیری پیدا کرده است. ویرانی ناشی از جنگ جهانی دوم عاملی بود که در اوایل دهه‌ی ۱۹۵۰ نیاز به بازسازی ویرانه های به جای مانده بر شهرهای جنگ زده استفاده از ساندویچ پانل را افزایش داد. سرعت ساخت و مونتاژ پنل ساندویچی ، سازه های ویران را به سرعت ترمیم میکرد. در سال‌های بعد بحران انرژی عامل دیگر توسعه ساندویچ پانل بود. مصرف انرژی ساختمانی ۴۰ درصد کل انرژی مصرفی را به خود اختصاص می‌داد و ساختمان هایی با عایق کارآمد تاثیر قابل توجهی در کاهش هزینه های انرژی ساختمان خواهد داشت. توسعه‌ی اصلی مربوط به ساندویچ پانل در جهان به سال ۱۹۷۳ باز می‌گردد و تا به امروز ادامه دارد.

توسعه استفاده از ساندویچ دانل به کشور چین باز میگردد. پس از سال ۱۹۷۹، شهرهایی مانند پکن، تیانجین، شانگهای و شن یانگ باید به تدریج تولید صنعتی، ساخت و مونتاژ، نصب و حمل و نقل مکانیزاسیون محصولات ساختمانی را درک کنند و مواد جدید، محصولات جدید، ساختارهای جدید و فناوری های جدید گسترش بیشتری گرفت. توسعه پشم سنگ، پشم شیشه، تخته گچی، تخته آزبست سیمانی، تخته کامپوزیت، تخته بتن هوادهی (بلوک)، فرم کشویی، تخته بالارونده، پانل دیواری بزرگ عایق بتن سنگدانه بیش از پیش سرعت گرفت.  تعداد زیادی ساختمان مسکونی سبک وزن و با استحکام بالا از مصالح و سازه های جدید در پکن و سایر مناطق چین ساخته شده است.

ساندویچ پانل چیست

در سال ۱۹۸۰، چین تعدادی از پروژه های تحقیقاتی را در زمینه مصالح سبک نوین و حفظ انرژی آغاز کرد. یکی از این پژوهش ها مربوط به مساحت زمین های مسکونی چین، محیط حرارتی مسکونی و مصرف انرژی ساختمان در سال ۲۰۰۰ است. نتیجه مطالعات به شرح زیر است:

برای ایجاد توسعه پایدار اقتصاد ملی و بهبود استاندارد زندگی مردم، باید در صرفه جویی مصالح ساخت و ساز و در مصرف انرژی به خوبی عمل کنیم. بنابراین، پنل های ساندویچی گسترش بیش تری پیدا کرد و تکنولوژی ساخت آن در ۴۰ سال گذشته نیز پیشرفت زیادی داشته است.

ساندویچ پانل چیست

مزایای ساندویچ پانل چیست ؟

از زمان ورود ساندویچ پانل به بازار تا به امروز استقبال گسترده‌ای از ایده‌ی ساندویچ پانل صورت گرفته است اما دلیل استقبال چیست. مزایای دیوار ساندویچ پانل چیست و چه دلیلی برای این استقبال گسترده وجود دارد ؟ در ادامه به پاسخ این سوالات می‌پردازیم:

ساندیویچ پانل بسیار آسان نصب می شود

بر خلاف سیستم های سنتی، ساندویچ پانل به صورت پیش ساخته و در محیط های صنعتی و تحت نظارت ساخته می‌شوند. به این دلیل است که اختلال چندانی برای مونتاژ قطعات وجود ندارد. ساندویچ پانل ها قطعاتی هستند که در ابعاد، انواع عایق و رنگ های مورد نیاز بر اساس ساختار تاسیسات شما با فرآیندهای مهندسی و کنترل کیفی انجام شده و در محل پروژه چالش چندانی برای سرهم کردن قطعات وجود ندارد.

نصب ساندویچ پانل ها با اتصالات کمی روی سطوح پهن بسیار آسان است. با استفاده از سیستم های حمل و نقل پیشرفته و تجهیزات مکانیکی بالابر، مدت زمان حمل و نصب نما به طور قابل توجهی کوتاه می شود. بنابراین، پروژه شما در بازه زمانی کوتاه‌تری تحویل داده می شود و به شما امکان می دهد در زمان صرفه جویی کنید.

دیوار ساندویچ پانل چیست
دیوار ساندویچ پنل چیست

دیوار ساندویچ پانل بهترین عایق حرارتی

دلیل انتخاب عایق حرارتی با دیوار ساندویچ پانل چیست ؟ عایق حرارتی به معنای کاهش انرژی مصرف شده در زمستان برای گرم شدن و در تابستان برای سرمایش است و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از انتقال گرما با هدف زندگی در محیط های راحت. دیوار ساندویچ پانل بهترین انتخاب برای ایجاد عایق حرارتی قدرتمند است. دیوار ساندویچ پانل با استفاده از مواد عایق PUR، PIR، EPS و پشم معدنی ساخته می شود که خاصیت عایق بالایی دارد.

استفاده از عایق حرارتی ساندویچ پانل از مشکلاتی مانند کپک زدگی و رطوبت ناشی از عبور هوا و تراکم جلوگیری می کند و پایداری و مقامت سازه را افزایش میدهد. ضخامت مواد عایق در ساندویچ پانل با توجه به ظرفیت تحمل بار، شرایط منطقه ای، هدف استفاده از ساختمان و ارزش عایق حرارتی متفاوت است.

دیوار ساندویچ پانل ارزان و مقرون به صرفه

در بسیاری از انواع ساختمان ها می توانید با انتخاب ساندویچ پانل مناسب در زمان ساخت و نصب صرفه جویی کنید. به لطف ویژگی نصب آسان، می توانید بدون ایجاد وقفه در فعالیت های پروژه‌ی ساختمانی را پیش ببرید و نازک کاری و بازسازی را انجام دهید. علاوه بر این، پانل ها هم اقتصادی و هم کاربردی هستند، زیرا می توان آنها را جدا کرد و دوباره استفاده کرد.

مزیت سبک بودن دیوار ساندویچ پانل چیست ؟ سبک بودن ساندویچ پانل به شما این امکان را می دهد که از لحاظ حمل و نقل هزینه‌های کمتری صرف شود. همچنین هزینه های نگهداری ساندویچ پانل دیواری به دلیل ساختار بادوام پایین است.

مزیت زیبایی شناسی دیوار ساندویچ پانل چیست ؟

نمای ساختمان هم از نظر زیبایی شناسی و کاربرد و پایداری سازه مهم است و هم ارزش ساختمان را افزایش میدهد. به همین دلیل است که ما هر روز ایده های جدیدی را برای زیبایی ساختمان شما به ساندویچ پانل های خود اضافه می کنیم. با ساندویچ پانل های طراحی شده در رنگ های مختلف و ساختاری که امکان قرارگیری افقی، عمودی یا زاویه ای را برای آنها فراهم می کند، می توانید به دیوارهای بیرونی ساختمان خود جان بخشید و ظاهر زیبایی به دست آورید. به دلیل قابلیت استفاده در قسمت های داخلی نیز می توانید طرح های مختلفی را با ساندویچ پانل ها ایجاد کنید.

ساندویچ پانل دیواری ضد حریق

اگر ساندویچ پانل مناسب ساختمان خود را از نظر عایق حریق انتخاب کنید، می توانید سرعت گسترش آتش را در داخل ساختمان و اطراف آن کاهش دهید و از ایمنی جان و مال در ساختمان اطمینان حاصل کنید. هنگام انتخاب ساندویچ پانل برای عایق حریق، باید عواملی مانند مقاومت در برابر آتش و مدت زمان آن و همچنین اندازه و ارتفاع ساختمان خود را در نظر بگیرید. ساندویچ پانل هایی با پشم معدنی یا هسته های PIR در اولویت است.

پایداری ساندویچ پانل در شرایط سخت آب و هوایی

مزیت عایق‌های چند لایه دیوار ساندویچ پانل چیست ؟ دیوار ساندویچ پانل به لطف جزئیات دقیقی که دارد از نشت رطوبت یا حرارت در شرایط پر تنش آب و هوایی جلوگیری می‌کند. در حالی که تداوم عایق حرارتی را تضمین می کند، گرما در هیچ نقطه ای از ساختمان شما از بین نمی رود. بنابراین، گرمایش و سرمایش ساختمان تحت کنترل در آمده و از بهره وری انرژی اطمینان خواهید داشت.

ساندویچ پانل ها با ساختاری ضد آب و طوبت در برابر شرایط طبیعی مانند برف و باران و طوفان پایداری مناسبی دارد و از رطوبت و کپک زدن جلوگیری می کنند. با توجه به مقاومت بالا در زمینه ی خوردگی، محیطی سالم و راحت و مقاوم در ساختمان فراهم خواهد شد.

تامین آسایش ساختمان با نصب دیوار ساندویچ پانل

مزیت عایق صوتی دیوار ساندویچ پنل چیست ؟ عایق صدا برای به حداقل رساندن اثرات مضر سر و صدا بر روی انسان، حذف صداهای ناخواسته و کاهش صدای پخش شده از مناطق پر سر و صدا ضروری است.ساندویچ پانل های آکوستیک به کار رفته در سقف و دیوارها با هسته عایق پشم معدنی و سطح ورق فلزی سوراخ دار خود عایق صدای قدرتمندی ایجاد میکند و با ایجاد فضاهای ساکت و راحت و عاری از سر و صدا، بهره وری را افزایش داده و از حوادث محیط کار جلوگیری می کند.

ساندویچ پانل ضد آب

دلیل استفاده از دیوار ساندویچ پانل چیست ؟

یکی از مهم‌ترین وظایف دیوارهای خارجی، ایجاد عایق حرارتی است. عایقی که توان مدیریت انرژی ساختمان را چند برابر کند و در عین حال از نظر ایمنی استاندارد بالایی داشته باشد و قیمت آن نیز مقرون به صرفه باشد. ساندویچ پنل دیواری یکی از بهترین گزینه ها برای ایجاد عایق ساختمانی است. ترکیب و شیوه ی ساخت آن به گونه ای است که پایه ای قدرتمند ایجاد میکند. از ساندویچ پانل دیواری به عنوان مصالح ساختمانی مدرن و سبک و بادوام نام میبرند.

اصلی‌ترین دلیل استفاده از ساندویچ پانل چیست ؟ عایق دیوارهای خارجی ،‌ دیوارهای داخلی و سقف را میتوان اصلی ترین کاربرد ساندویچ پانل دانست. اگر عایق کاری دیوار اهمیت بالایی داشته باشد و مسئله هدررفت انرژی مورد توجه باشد، بهترین گزینه استفاده از دیوارهای داخلی و خارجی ساخته شده با ساندویچ پانل است. خصوصا زمانی که تفاوت دما بین دو محیط زیاد باشد. به طور مثال فضای سردخانه‌ها با توجه به تفاوت دمای بالایی که با محیط پیرامون خود دارد،هدایت حرارتی شدیدتری نیز خواهد داشت و نیاز به عایق‌های قدرتمندتری حس می‌شود.

ساختار دیوار ساندویچ پنل چیست ؟

دیوار ساندویچ پانل از ساختمان در برابر عوامل خارجی در تمامی جهات محافظت می‌کند. ساختار دیوار ساندویچ پانل به گونه ای است که میان دو لایه ی فلز مستحکم با چگالی بالا ،‌ ساختاری با تراکم کم قرار میگرد که توان مقابله با هدررفت انرژی و ایجاد عایق صوتی را خواهد داشت. ساختارهای ساندویچ پانل به صورت مونتاژی تولید می شود. نصب آن به سرعت انجام می شود و نیاز به نیروی کار متخصص ندارد. وزن ساندویچ پنل بسیار کم است و کار حمل و نقل را ساده خواهد کرد. شیوه ی تولید به صورت پیوسته و تحت نظارت شدید است و کنترل کیفیت دقیقی بر محصول خروجی اعمال می شود. به این ترتیب یکپارچگی و دقت در محصول نهایی ، استاندارد نهایی سازه را بالا خواهد بود و خطاهای حین اجرا را کاهش می دهد. به طور خلاصه مزایای ساختاری تولید ساندویچ پانل به شرح زیر است:

  • مواد اولیه مقرون به صرفه
  • ایجاد بالاترین عایق حرارتی
  • نظارت و کنترل کیفیت دقیق درخط تولید و استانداردهای سختگیرانه
  • افزایش سرعت اجرا
  • سهولت در اجرا و کاهش هزینه نیروی انسانی
  • کاهش خطای نصب

بر اساس نیاز ساختمان باید مواد عایق به دقت انتخاب شود. تولید ساندویچ پانل با انواع عایق ها از جمله PUR، PIR، پشم معدنی و EPS انجام می شود. می‌توان با در نظر گرفتن نیازهای حرارتی، رطوبتی، عایق صدا و مقاومت در برابر آتش، تصمیم گیرفت مناسب ترین عایق ساندویچ پانل چیست و کدام نوع ساندویچ پانل برای ساختمان/پروژه شما مناسب است.

مقاومت مکانیکیمقاومت حرارتیعایق صداعایق رطوبتیعایق حرارتیجنس عایق
خوبمتوسطمتوسطخیلی خوبخیلی خوبPUR
خیلی خوبخوبمتوسطخیلی خوبخیلی خوبPIR
خوبخیلی خوبخیلی خوبخوبخوبERS
متوسطضعیفمتوسطخوبخوبپشم سنگ

کاربرد ساندویچ پانل چیست ؟

ساندویچ پانل ها عموما در تاسیسات صنعتی، ساختمان های تجاری، سردخانه ها، ساختمان های مسکونی، نیروگاه ها و همچنین ساختمان های کشاورزی و دامپروری استفاده می شوند اما کاربرد ساندویچ پانل به این موارد محدود نمی‌شود و گسترده‌ی کاربردهای ساندویچ پانل بسیار زیاد است. از کارخانه ها تا استادیوم ها، از مراکز خرید تا استخرهای شنا، ساندویچ پانل گزینه‌ای با دوام و اقتصادی برای بسیاری از ساختمان ها است. در آینده‌ی نه چندان دور انتظار کارشناسان از پیشرفت ساندویچ پنل چیست ؟ ساندویچ پانل در کنار ساختمان‌های صنعتی و تجاری ایده‌ایست که هر روز بیش از گذشته پیشرفت خواهد داشت. ساختمان‌های نظامی، ساختمان‌های کشاورزی، مسکن پیش ساخته، ساختمان‌های اداری، سیلوها و خانه‌ها مواردی است که در آینده ساندویچ پانل به سایر مصالح ساختمانی ترجیح داده می‌شود.

ساندویچ پانل ارزان

عوامل موثر بر طول عمر ساندویچ پانل چیست ؟

ساندویچ پانل ساختاریست مرکب از چندین مانده. ساختار کامپوزیتی آن باعث می شود که طول عمر ساندویچ پانل به عوامل متعددی بستگی داشته باشد. در ادامه مروری کوتاه بر این عوامل خواهیم داشت:

  • ماده ای که به عنوان عایق میان دو سطح فلزی قرار میگیرد یکی از مهم تری این عوامل است.
  • بعلاوه بحث طراحی و مشخصات فنی در طول آن آن تاثیر خواهد داشت. طول عمر ساندویچ پانل به طراحی نیز وابسته است.
  • بر اساس مشخصات فنی اجزای محصول با توجه به نیاز ساختمان، محیط و شرایط آب و هوایی که در آن قرار دارد انتخاب خواهد شد. ورق بیرونی ساندویچ پانل باید در برابر تغییرات دما، اشعه UV و اثرات خارجی مقاوم باشد.
  • ورق داخلی باید در برابر اثرات شیمیایی و فیزیکی پایدار باشد
  • همچنین بحث چگالی که مستقیما وابسته به شرایط ساختمان است.
  • همچنین ظرفیت باربری ساندویچ پانل ها که با مواد عایق متناسب با نیاز ساختمان طراحی شده اند، باید بر اساس باری که حمل می کنند به درستی محاسبه شود.
ساندویچ پانل ضد زلزله

ضوابط نگهداری ساندویچ پانل چیست ؟

پس از نصب طبق استانداردها، ساندویچ پانل ها و محصولات مکمل آن باید حداقل سالی یک بار برای تمیز کردن و نگهداری بررسی شوند. خسارات ناشی از شرایط جوی و تخریب های احتمالی باید بدون تاخیر تعمیر شود.

لایه‌ های ساندویچ پنل چیست ؟

ساندویچ پانل قرار است ضریب اطمینان بالایی در زمینه‌ی عایق بندی حرارتی و صوتی و نفوذ رطوبت و همچنین مقاومت در برابر آتش و بار داشته باشد. بر این اساس ۳ لایه – ورق داخلی، ورق خارجی و هسته عایق برای ساندویچ پانل تعبیه شده است.

از دیگر انواع دیوار آماده ، دیوارهای پیش ساخته بتنی می باشند که برای محوطه سازی ، دیوار اماده برای باغ و … مورد استفاده قرار می گیرند.

اجر هبلکس

هزینه ساخت جکوزی کوچک

نصب وان توکار

وان حمام تک نفره

وان دونفره

وان پرشین

قیمت وان ساده

قیمت وان حمامی ارزان

جکوزی خانگی تک نفره

ابعاد جکوزی ۸ نفره

قیمت جکوزی ۶ نفره

وان جکوزی دو نفره

ابعاد جکوزی ۴ نفره گرد

ابعاد استاندارد جکوزی گرد

جکوزی خانگی چوبی

وان جکوزی فارس وان

قیمت وان جکوزی زرین آب

جکوزی تنسر

جکوزی پرشین استاندارد

قیمت جکوزی آریانا

جکوزی خانگی

قیمت جکوزی باداب

جکوزی ویستا

قیمت هیتر جکوزی

معایب وان جکوزی

جکوزی سای تک

جکوزی زرین آب مدل پرستیژ

معنی جکوزی چیست

تولید کننده وان و جکوزی

وان حمامی

وان حمام مدرن

وان حمام لاکچری

وان حمام کوچک

وان فایبرگلاس

وان بزرگ حمام

جکوزی ویلا

مینی وان جکوزی

وان فضای باز

جکوزی فایبر گلاس

جکوزی خانگی بزرگ

وان جکوزی ارزان قیمت

ساندویچ پانل گالوانیزه

ساندویچ پانل صنعتی

ساندویچ پانل رنگی

ضخامت ساندویچ پانل

دیوار ساندویچ پانل چیست

ساندویچ پانل گالوانیزه

ساندویچ پانل صنعتی

ساندویچ پانل رنگی

ضخامت ساندویچ پانل

دیوار ساندویچ پانل چیست

ساندویچ پانل کانکس

سنگ کاری روی بلوک هبلکس

دیوار AAC

بلوک فرمستون

دیوار پیش ساخته هبلکس

بتن هوادار اتوکلاو شده

جنس بلوک هبلکس

بلوک سبک اتوکلاو شده

بلوک گازی

اجرای نما روی هبلکس

اتصالات بلوک هبلکس

اجرای هبلکس

بلوک هبلکس چیست

بلوک اتوکلاو

مقایسه قیمت بلوک لیکا و هبلکس

بلوکaac

فرمستون

بلوک بتن سبک اتوکلاو شده

بلوک لیکا بهتر است یا آجر سفال

تعداد بلوک هبلکس در هر متر مربع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.61 ( 4 نظر)