استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک

دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک
دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک

طراحی مطب و مراکز درمانی، به دلیل ارتباط مستقیم با سلامت جسم و روان انسان ها، از اهمیت بالایی برخوردار است. حال تصور کنید که با مشکل کمبود متراژ روبرو باشیم. در نتیجه دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک ، یکی از پر چالش ترین و سخت ترین انواع طراحی های مطب دندانپزشکی است. فاکتورهای متعددی در دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک حائز اهمیت می باشد که از میان آن ها می توان به انتخاب رنگ و متریال، سبک طراحی، مبلمان، چیدمان آن ها و … اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم به برخی از این اصول و نکات در خصوص دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک بپردازیم. همچنین برای مشاوره، استعلام قیمت و سفارش طراحی و دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک
نمونه دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک به سبک مدرن

قیمت دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک

فاکتورهای متعددی بر قیمت طراحی مطب دندانپزشکی موثر هستند. یکی از این موارد، متراژ فضا است. در نتیجه قیمت دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک ، کمتر از سایر مطب ها خواهد بود. از دیگر فاکتورهای موثر بر قیمت دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک ، سبک طراحی است. دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک به سبک مدرن و با جزئیات و پرداخت های کمتر، هزینه ی پایین تری نسبت به سبک کلاسیک دارد. همچنین توجه داشته باشید که کیفیت و قیمت متریال های به کار رفته در دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک ، تاثیر مستقیم بر هزینه ی نهایی خواهد داشت. ضروری است که پیش از شروع پروژه ی طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک ، برآورد قیمت هر مرحله از طراحی صورت گیرد تا پروژه متناسب با بودجه ی کارفرما انجام شود. شما می توانید برای استعلام قیمت و مشاوره جهت دکوراسیون مطب ددندانپزشکی کوچک ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک

نقش رنگ و متریال در دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک

علم روانشناسی رنگ ها، یکی از دانش های مفید در زمینه ی طراحی است که می تواند به طراحان در ایجاد فضای مطلوب و دلخواه، کمک کند. یکی از نکات مهم در دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک ، استفاده از رنگ هایی است که باعث بزرگ تر دیده شدن فضا می شوند. به همین دلیل، استفاده از رنگ های روشن همچون سفید، یکی از رایج ترین انتخاب ها برای طراحی و دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک می باشد. این دسته از رنگ ها، علاوه بر کمک به بزرگ تر دیده شدن فضا، در القای حس تمیزی و پاکیزگی محیط نیز نقش دارند. توصیه می شود تا حد امکان از رنگ های تیره همچون سیاه، در طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک استفاده نکنید. این رنگ ها باعث کوچک تر به نظر رسیدن فضا خواهند شد.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک
کاربرد رنگ های روشن در طراحی دندانپزشکی

توجه داشته باشید که انتخاب رنگ، به پوشش عناصر ثابت فضا همچون سقف، دیوار و کف محدود نمی شود. بلکه ایجاد تناسب میان متریال و رنگ تمامی اجزا همچون مبلمان، از الزامات طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک می باشد. لذا انتخاب مبلمان برای دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک ، باید در راستای ایجاد هارمونی میان فضا صورت گیرد.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک
رعایت هارمونی و تناسب میان اجزای مختلف در طراحی داخلی

انتخاب متریال مناسب، از دیگر موارد موثر بر دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک می باشد. اصلی ترین ویژگی های متریال انتخابی برای دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک ، دارا بودن قابلیت شستشو و مقاومت در برابر رطوبت است. توصیه می شود تا حد امکان از موکت برای پوشش کف استفاده نشود. یکی از متریال های رایج برای کفسازی در دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک ، کفپوش های چوبی هستند. همچنین استفاده از سطوح براق و صیقلی، به دلیلی بازتاب بیشتر نور، باعث بزرگ تر دیده شدن فضا خواهد شد.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک
کاربرد کفپوش چوبی در طراح مطب دندانپزشکی

نکات کلیدی دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک

علاوه بر مواردی که پیش تر به آن ها اشاره شد، نکات دیگری نیز در خصوص طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک وجود دارد که به جذابیت فضا کمک می کند. در ادامه به برخی از مهم ترین نکات برای دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک اشاره خواهد شد. همچنین برای این فضا می توان انواع سقف کاذب را اجرا نمود.

نورپردازی

نورپردازی داخلی ، یکی از اصلی ترین فاکتورهای موثر بر کیفیت فضا می باشد. محیط های تاریک در مقایسه با فضاهایی با روشنایی مطلوب، کوچک تر به نظر می رسند. از این رو، ضروری است که در طراحی و دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک ، به نورپردازی و تامین روشنایی کافی، توجه شود. بهره مندی از نور طبیعی خورشید، علاوه بر تامین روشنایی محیط، سبب ایجاد حس سرزندگی و شادابی در افراد می شود. به همین دلیل بهتر است تا حد امکان، بازشوهایی بزرگ در فضا ایجاد کنید. استفاده از لوسترهای بزرگ، سقف را کوتاه تر نشان می دهند. در نتیجه بهتر است از نورپردازی های مخفی، خطی و یا هالوژن های سقفی استفاده شود. برای سفارش نورپردازی خطی در مطب دندانپزشکی کوچک، می توانید با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک
نمونه نورپردازی خطی اجرا شده در مطب دندانپزشکی توسط عمران مدرن
دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک
نمونه نورپردازی خطی برای مطب دندانپزشکی

انتخاب و چیدمان مبلمان

انتخاب و چیدمان مبلمان، بر کیفیت فضا و نحوه ی دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک ، تاثیر مستقیم دارد. لذا توصیه می شود از مبلمان مینیمال و ساده برای دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک استفاده کنید تا فضای کمتری را اشغال کنند. همچنین استفاده از مبلمان با جزئیات و پرداخت های زیاد، باعث کوچک تر به نظر رسیدن فضا می شود. یکی از انواع مبلمان مناسب برای دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک ، صندلی های نیمکتی هستند.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک
چند مدل مبلمان مناسب جهت دکوراسیون مطب کوچک

دکور فضا

استفاده از وسایل دکوری، از راه های دیزاین و دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک هستند. نکته ی قابل توجه، استفاده ی بهینه و صحیح از وسایل دکوری و تزئینات در دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک می باشد. برای مثال، نصب تابلوهای دیواری برای دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک ، راهکاری جذاب است. اما بهتر است از تابلوهایی با طرح های ساده و مینیمال استفاده شود. از دیگر ایده های دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک ، استفاده از گیاهان می باشد. ولی به جهت استفاده ی حداکثری از فضا، می توان دیوار سبز را جایگزین گلدان های متعدد روی زمین کرد. برای طراحی دیوار سبز ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک
طراحی دیوار سبز برای دیزاین فضای مطب

پارتیشن

جداسازی یونیت های درمان توسط دیوار، یکی از راه های اشتباه برای دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک می باشد. چرا که در این صورت، فضاها کوچک تر و تنگ تر به نظر می رسند. توصیه می شود از پارتیشن به جای دیوار در دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک استفاده گردد.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک
استفاده از پارتیشن برای جداسازی فضاها

سبک طراحی

در طراحی مطب ها، امکان استفاده از تمامی سبک ها اعم از کلاسیک، مدرن، نئوکلاسیک و … وجود دارد. اما با توجه به محدودیت فضا و کمبود متراژ، طراحی به سبک مدرن، بهترین انتخاب برای دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک می باشد. در دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک به سبک مدرن، از کمترین دیتیل و پرداخت استفاده می شود. همچنین در این نوع طراحی، مبلمان و عناصر انتخابی، ساده و مینمال انتخاب می شوند تا از آشفتگی فضا بکاهد. رنگ های رایج در دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک به سبک مدرن، سفید، آبی، سبز، طوسی و … می باشد.

برای مطالعه بیشتر:

طراحی مطب دندانپزشکی کودکان

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

استانداردهای طراحی مطب دندانپزشکی

بهترین رنگ برای مطب دندانپزشکی

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری

طراحی کابینت مطب دندانپزشکی

دکور مطب دندانپزشکی

ایده برای مطب دندانپزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 5 نظر)