استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۵۷
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دوربین وایرلس چرخشی

دوربین وایرلس چرخشی
دوربین وایرلس چرخشی

دوربین وایرلس چرخشی دوربینی است که نیاز به اتصال کابل ندارد و می‌تواند به صورت ۱۸۰ درجه یا ۳۶۰ درجه در محیط بچرخد و محل چرخش آن رابطه مستقیم با میزان چرخش دارد. دلیل چرخش دوربین چرخشی این است که در وسط این دوربین‌ها، چندین چرخنده و ‌یک مدار برای چرخش وجود دارد که با استفاده از آن‌ها حرکات دورانی دوربین انجام می‌شود. به طور کلی، این دوربین‌ها دو نوع دارند که نوع اول آن دوربین وایرلس چرخشی آنالوگ و نوع دوم این دوربین‌ها دیجیتال است.

استفاده از دوربین وایرلس چرخشی اغلب در پارکینگ، سوله، کارخانه‌ها و دیگر مکان‌های بزرگ و مهم انجام میگیرد. این دوربین‌ها توانایی این را دارند که فضا‌های بزرگ را به خوبی پوشش دهند. دوربین های چرخشی می‌تواند به سادگی طی چند ثانیه بچرخد و زوایای زیادی را به شما نشان دهند.

دوربین وایرلس چرخشی
دوربین وایرلس چرخشی

قیمت دوربین وایرلس چرخشی

قیمت دوربین وایرلس چرخشی به عوامل متعددی وابسته است، که شما باتوجه به نیاز و بودجه خود باید این عوامل را مقایسه کنید تا خرید درستی داشته باشید.

  • برند دوربین مداربسته

  یکی از مهم ترین عواملی که بر قیمت محصولات تاثیر می گذارد برند آن محصول می باشد. هرچه برند دوربین مداربسته چرخشی وایرلس معروف تر و محبوب تر باشد قیمت دوربین مداربسته نیز بیشتر می شود.

  • تکنولوژی دوربین مداربسته

به طور کلی تکنولوژی ساخت دوربین مداربسته به سه دسته ی دوربین مداربسته تحت شبکه، دوربین مداربسته آنالوگHD و دوربین مداربسته آنالوگ تقسیم می شود.

  • کیفیت تصویری دوربین مداربسته

کیفیت تصویر دوربین مداربسته وایرلس چرخشی یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته می باشد. بی شک هرچقدر که کیفیت دوربین مداربسته شما بیشتر باشد قیمت آن نیز بالا تر می رود.

  • لنز دوربین مداربسته

دو نوع لنز برای دوربین های مداربسته وجود دارد که شامل لنز ثابت و لنز وریفوکال است. لنز ثابت همانطور که از نامش مشخص است ثابت می باشد و فاصله کانونی دوربین قابل تغییر نیست. اما نوع دیگر یعنی لنز وریفوکال قابلیت تغییر فاصله کانونی به صورت دستی را دارد.

  • جنس بدنه دوربین مداربسته

جنس دوربین مداربسته وایرلس چرخشی اکثرا از پلاستیک، فلز و یا ترکیبی از هر دو می باشد. دوربین هایی که دارای جنس بدنه فلزی هستند، در برار ضربات مقاوم تر هستند و قیمت بیشتری نیز دارند.

  • دید در شب دوربین مداربسته

امروزه تمام دوربین های مداربسته دارای قابلیت دید در شب هستند، و دارا بودن قابلیت دید در شب آنچنان تاثیری بر قیمت دوربین مداربسته ندارد. اما برد دید درشب دوربین مداربسته و دید در شب رنگی بر روی قیمت دوربین مداربسته چرخشی وایرلس تاثیر می گذارد.

دوربین وایرلس چرخشی
دوربین وایرلس چرخشی

خرید دوربین وایرلس چرخشی

 ۳ نکته مهم برای خرید دوربین وایرلس چرخشی در زیر ذکر شده تا به شما در تصمیم گیری برای انتخاب دوربین کمک کند.

  • بر این اساس بودجه خود برنامه ریزی کنید

زاویه دید وسیع و همچنین چرخش کامل، این دوربین ها را نسبت به دوربین های دیگر که ثابت هستند متمایز می کند، پس قیمت بیشتری هم نسبت به دوربین های معمولی دارند. درنتیجه باید تصمیم بگیرید که در محل مورد نظر واقعا به دوربین وایرلس چرخشی احتیاج دارید یا دوربین های معمولی پاسخگو هستند.

  • عملکردهای چرخشی را بررسی کنید

چرخش pan و  tilt عملکردی اضافی برای دوربین ها هستند. به همین دلیل، مهم است که بدانید دوربینی سریع، روان و قابل اعتماد دارید. شما می توانید قبل از خرید تحقیقاتی در این زمینه انجام دهید، به طور مثال خواندن نظرات در سایت شرکت، تماشای ویدیوهای بررسی محصولات مرتبط می تواند به شما در انتخاب درست کمک کند.

  • اطمینان حاصل کنید که دوربین چرخشی وایرلس شما بیش از حد نویز نداشته باشد

فراتر از چرخش سریع و روان، شما باید دوربینی را در نظر بگیرید که با وزوز بلند و صداهای مکانیکی مزاحمت برایتان ایجاد نکند.

دوربین وایرلس چرخشی
جهات چرخش دوربین وایرلس چرخشی

دوربین وایرلس چرخشی آنالوگ و تحت شبکه

هنگام خرید دوربین وایرلس چرخشی باید به آنالوگ یا دیجیتال (تحت شبکه) بودن آن توجه کنید و مناسب ترین نوع دوربین را با توجه به کاربری خود انتخاب کنید.

  • دوربین وایرلس چرخشی آنالوگ:

این دوربین ها با امواج آنالوگ کار می کنند و کیفیت تصاویر ضبط شده در آن ها بستگی به امواج آنالوگ دارد، و در زمان ارسال فیلم ها به صورت بیسیم، از محدوده فرکانس امواج آنالوگ استفاده می شود. امواج آنالوگ همیشه تحت تاثیر نویز می باشند، از این رو نوع کابل هایی که برای آن ها استفاده می شود در سطح رزولیشن تصاویر خروجی دوربین تاثیر مستقیم دارد.

  • دوربین وایرلس چرخشی تحت شبکه یا دیجیتال:

این دوربین ها برای انتقال اطلاعات از بستر وای فای استفاده می کنند. در دوربین های دیجیتال، همانند دوربین آنالوگ بی سیم، اطلاعات به سمت ضبط کننده ویدئویی شبکه NVR می رود و ضبط می شود. اما با این تفاوت که در اینجا اگر NVR، بی سیم هم نبود، می توانستیم کار را راه بیندازیم. بدین شکل که از یک دستگاه اکسس پوینت در میان دوربین وایرلس و NVR معمولی خود استفاده می کردیم و توسط کابل شبکه، اکسس پوینت را به NVR متصل می نمودیم.

دوربین وایرلس چرخشی دیجیتال
دوربین وایرلس چرخشی دیجیتال

مقایسه ی دوربین وایرلس آنالوگ و تحت شبکه

در جداول زیر دوربین های وایرلس آنالوگ و تحت شبکه را با هم مقایسه کرده ایم تا به شما در انتخاب صحیح دوربین موردنظرتان کمک کنیم.

مزایای دوربین وایرلس چرخشی آنالوگمزایای دوربین وایرلس چرخشی تحت شبکه
هزینه کم ترکیفیت تصویر بالا
سادگیدامنه عملیاتی گسترده
نیاز به پهنای باند کمکابل‌های کمتر موردنیاز
متنوع بودنرمزگذاری
معایب دوربین وایرلس چرخشی آنالوگمعایب دوربین وایرلس چرخشی تحت شبکه
کیفیت پایینقیمت بالا
عدم پردازش اولیه تصویرآسان نبودن نصب و راه اندازی
هزینه‌های زیاد کابل‌کشی به دلیل حجم بالای کابلنیاز به فضای زیاد ذخیره اطلاعات
نویزپذیریمحدودیت پهنای باند
امنیت پایینامکان هک شدن

انواع دوربین مداربسته چرخشی وایرلس

انواع دوربین مداربسته چرخشی وایرلس به دو مدل تقسیم می شوند:

  • دوربین وایرلس چرخشی خارجی یا Out Door : این نوع دوربین ها مناسب برای استفاده در فضاهای باز و بیرونی هستند و مقاومت بیشتری دارد. دوربین مداربسته ترافیکی در خیابان ها و یا دوربین های امنیتی بالای در ورودی فروشگاه ها از این نوع دوربین ها می باشد.
  • دوربین وایرلس چرخشی داخلی یا In Door: این دوربین ها مناسب برای فضاهای داخلی و مسقف است و عموما از مقاومت کمتری نسبت به نوع اول بهره می برد. اگر به دنبال راه اندازی سیستم امنیتی برای فضایی بزرگ و باز هستید فراموش نکنید امکان دید در شب با برد بالا برای امنیت شب بسیار مهم است. پس بهتر است دوربین مداربسته دید در شب برای این نوع کاربری تهیه نمایید.
 انواع دوربین وایرلس چرخشی
انواع دوربین وایرلس چرخشی

برای مطالعه بیشتر:

ارتفاع نصب دوربین مداربسته

دوربین مداربسته مغازه

نصب دوربین مداربسته

دوربین مداربسته تیاندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می دهید؟

0%

امتیاز کاربران: 4.84 ( 3 نظر)

۲ نظر

  1. محمدحسین عامری پور

    من در فروشگاه خودم از ۴ دوربین هایک ویژن استفاده میکنم و خیلی راضی هستم.