استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۵۷
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دوربین مدار بسته هوشمند

دوربین مدار بسته هوشمند
دوربین مدار بسته هوشمند

دوربین مدار بسته هوشمند یک گام مهم در جهت بهبود زندگی ایجاد کرده است. در سیستم های هوشمند ساختمان یکی از مهم‌ترین عوامل امنیت منزل می‌باشد که می‌توان آن را به کمک دوربین مداربسته هوشمند بهبود بخشید. دوربین مداربسته هوشمند قابلیت اتصال به تلفن همراه کاربر را دارد. با متصل شدن دوربین مدار بسته هوشمند به تلفن همراه می‌توان تردد افراد به منزل را مدیریت و به کمک دیگر تجهیزات هوشمند سازی ساختمان تجهیزات منزل را کنترل کرد. دوربین مداربسته هوشمند یک تصویر برداری کاملا هوشمند را به کمک سیستم پردازش تصویر انجام می‌دهد. بدین صورت که با پردازش تصاویر و تشخیص هر فرد یا شیء عملیات خاصی را انجام می‌دهد. مثلا با دوربین مداربسته هوشمند می‌توان کاربر را تشخیص داد و با توجه به دسترسی‌های داده شده سیستم هوشمند عمل کند. دوربین های مدار بسته هوشمند بی سیم یکی از انواع دوربین های مداربسته هوشمند می‌باشد که کار را برای اتصال و تعمیر راحت می‌کند.

دوربین مدار بسته هوشمند
دوربین مدار بسته هوشمند

برای دوربین مداربسته هوشمند مدل‌های سیمی نیز وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. از مزایای دوربین مدار بسته هوشمند می‌توان به آنالیز تصاویر اشاره کرد. این آنالیز صورت گرفته و به صورت خودکار با تشخیص شخص، کاری را انجام خواهد داد. با استفاده از همین قابلیت دوربین مداربسته هوشمند بی سیم و یا باسیم می‌توان قابلیت اطمینان را برای هر نوع ساختمان اداری و خانگی تامین نمود.

مزایای دوربین مدار بسته هوشمند

مهم‌ترین و اساسی‌ترین کاربرد دوربین مدار بسته هوشمند افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت می‌باشد. به کمک دوربین مداربسته هوشمند می‌توان تمامی ترددها را کنترل کرده و با پردازش تصویر به کمک دوربین های مدار بسته هوشمند بی سیم عملیات خاصی را انجام داد. امروزه استفاده از دوربین مداربسته هوشمند نامحسوس یکی از روش‌های مدرن می‌باشد. این دوربین های مداربسته هوشمند به صورت‌های مختلف در محل کار یا منزل نصب می‌شوند. به عنوان مثال یک مدل از این نوع دوربین مداربسته هوشمند به صورت لامپ می‌باشد. این مدل در محل لامپ نصب می‌شود و عملیات پایش تصاویر و ضبط آن‌ها را برعهده دارد.

علاوه بر کاربرد خانگی، دوربین مدار بسته هوشمند در صنایع صنعتی نیز کارایی دارد. در صنعت برای محافظت و کنترل تجهیزات مورد استفاده و پایش به کمک دوربین مداربسته هوشمند یک امر لازم و ضروری می‌باشد. علاوه بر این با نصب دوربین های مدار بسته هوشمند بی سیم می‌توان حضور و یا عدم حضور پرسنل را در صنایع آنالیز کرد. در صنایع دیگر به ویژه صنایع شیمیایی و هسته‌ای به دلیل وجود خطرات زیست محیطی و هسته‌ای وجود دوربین مداربسته هوشمند بی‌سیم یک امر لازم و ضروری است.

مزایای دوربین مدار بسته هوشمند
مزایای دوربین مدار بسته هوشمند

دوربین های مدار بسته هوشمند در سیستم‌های کنترل ترافیک هم کارایی مهمی دارند. این دوربین های مداربسته هوشمند با پایش پلاک‌ها کنترل مناطق مختلف درون شهری و برون شهری را بر عهده دارند. یکی از مدرن‌ترین دوربین های مداربسته هوشمند در سیستم‌های کنترل میانگین سرعت استفاده می‌شود. این سیستم‌ها به نحوی عمل می‌کنند که کار را برای امنیت شخص و خودرو افزایش می‌دهد.

قابلیت دوربین مداربسته هوشمند

دوربین مدار بسته هوشمند قابلیت‌‌های وسیع و گسترده‌تری نسبت به دوربین‌های آنالوگ دارد. در دوربین های آنالوگ امکان پایش و تشخیص شخص وجود ندارد اما در دوربین های مداربسته هوشمند این امکان وجود دارد. قابلیت‌های موجود برای دوربین مداربسته هوشمند به شرح زیر می‌باشد.

  • قابلیت تشخیص هر نوع حرکت در محدوده دید دوربین مداربسته هوشمند
  • قابلیت اتصال دوربین مداربسته هوشمند به ماژول خانه هوشمند و سنسورهای دیگر
  • قابلیت بررسی و گزارش کامل محدوده دید و رویدادهای به وجود آمده در آن مکان
  • قابلیت محاسبه سرعت خودروها و ثبت پلاک آن‌ها
  • قابلیت ثبت ورود و خروج افراد به منزل یا محیط کار و شمارش آن‌ها
  • قابلیت تعقیب و بررسی سوژه‌های مشکوک به کمک اتصال شبکه‌ای دوربین های مداربسته هوشمند
  • قابلیت تشخیص و بررسی یک فضای کاملا امن بدون وجود مورد مشکوک در منطقه
  • قابلیت ثبت عکس از چهره نفر به نفر مراجعه کننده‌ها به یک ساختمان، تشخیص چهره افراد و ثبت نام آنها در سیستم
قابلیت دوربین مداربسته هوشمند
قابلیت دوربین مداربسته هوشمند

از قابلیت‌های بروز  و مدرن دوربین مدار بسته هوشمند به ویژه دوربین مدار بسته هوشمند بی سیم می‌توان به تشخیص چهره فرد در فرودگاه‌ها اشاره کرد. این قابلیت به این صورت می‌باشد که دوربین مداربسته هوشمند با شناسایی چهره افراد اطلاعات آن‌ها را بررسی کرده و وجود یا عدم وجود پاسپورت و ویزا برای فرد را مورد بررسی قرار می‌دهد. در صورت تشخیص دوربین مداربسته هوشمند ، فردی که مجوز لازم برای پرواز را نداشته شناسایی می‌شود.

انواع دوربین مداربسته هوشمند

دوربین مدار بسته هوشمند دارای تنوع‌های زیادی می‌باشد. می‌توان دوربین مداربسته را بر اساس فاکتورهای مختلف دسته‌بندی کرد.

  • آنالوگ

در این مدل از دوربین های مدار بسته انتقال تصاویر به صورت آنالوگ صورت می‌گیرد. سیستم آنالوگ اولین روش انتقال تصاویر در دوربین های مدار بسته می‌باشد. تصویر سیستم آنالوگ با توجه به سیگنال‌های ارسال شده توسط دوربین، از کیفیت خوبی برخودار نمی‌باشند. در سیستم‌های آنالوگ به دلیل ایجاد نویز و پارازیت امکان دریافت سیگنال با کیفیت بالا وجود ندارد. البته وجود نویز همیشه نبوده ولی به راحتی قابلیت ایجاد نویز در این نوع ارتباط وجود دارد. در نتیجه تا جای ممکن برای رفع نویز می‌توان از کابل‌های با کیفیت و خوبی استفاده کرد تا میزان نویز در سیستم کاهش یابد.

دوربین مدار بسته هوشمند آنالوگ
دوربین مدار بسته هوشمند آنالوگ
  • دیجیتال

این دوربین‌ها با ارتباط‌گیری به روش سیگنال دیجیتال کیفیت تصویر را به خوبی افزایش می‌دهد. دوربین مداربسته هوشمند نیز از این تکنولوژی استفاده می‌کند. این نوع ارتباط نسل جدیدی از دوربین‌ها بوده که با نام دوربین دیجیتال یا IP Camera، شناخته می‌شوند. از طرفی در سیستم‌های آنالوگ باید از یک تبدیل کننده آنالوگ به دیجیتال یا همان DVR استفاده می‌شد در حالی که در سیگنال‌های دیجیتال نیاز به این سیستم نمی‌باشد. این قابلیت با نام دوربین‌های تحت شبکه نیز شناخته می‌شود. دو قابلیت اصلی دوربین مدار بسته هوشمند با ارتباط سیگنال‌های دیجیتال، کیفیت بالای تصاویر و تحت شبکه بودن تصاویر می‌باشد.

دوربین مدار بسته هوشمند دیجیتال
دوربین مدار بسته هوشمند دیجیتال

دوربین های مدار بسته هوشمند بی سیم

دوربین مدار بسته هوشمند قابلیت‌های متنوعی را داراست. یکی از این نوع قابلیت‌ها وجود دوربین های مدار بسته هوشمند بی سیم می‌باشد. این نوع از دوربین‌ها با ارتباط بی‌سیم بین تمامی دوربین‌های موجود در محل و ارتباط با گوشی همراه امکان پایش تصاویر را برای کاربر را از مکان‌های دور نیز ایجاد می‌کند. از طرفی کیفیت تصاویر ارسالی در این مدل بسیار بالا می‌باشد.

دوربین مداربسته هوشمند این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که با تلفن همراه خود ارتباط صوتی با محل نصب دوربین های مدار بسته هوشمند بی سیم ایجاد کند. در دوربین های مدار بسته هوشمند بی سیم نیازی به سیستم تبدیل آنالوگ به دیجیتال وجود ندارد و برای ذخیره تصاویر می‌توان از یک مموری کارت یا فلش استفاده کرد. برای دوربین های مدار بسته بی‌سیم که از لحاظ منبع تغذیه متفاوت هستند به دو دسته تقسیم می‌شوند.

  • دوربین های مدار بسته هوشمند بی سیم با تغذیه باتری
دوربین های مدار بسته هوشمند بی سیم با باتری
دوربین های مدار بسته هوشمند بی سیم با باتری
  • دوربین های مدار بسته هوشمند بی سیم با تغذیه برق
دوربین های مدار بسته هوشمند بی سیم با تغذیه برق
دوربین های مدار بسته بی سیم هوشمند با تغذیه برق

دوربین مداربسته هوشمند باسیم

این از دوربین های مداربسته هوشمند در نوع ارائه می‌شوند.

  • دوربین مداربسته هوشمند تحت شبکه
  • دوربین مدار بسته آنالوگ

دوربین مداربسته هوشمند تحت شبکه تنها از یک کابل برای اتصال به روتر استفاده می‌کند. درحالی که دوربین مدار بسته آنالوگ از دو کابل، یکی برای تغذیه و دیگری برای ارتباط با DVR استفاده می‌کند.

دوربین های مدار بسته هوشمند باسیم
دوربین های مدار بسته هوشمند باسیم

کاربرد دوربین مدار بسته هوشمند

دوربین مداربسته هوشمند بر اساس کاربرد مورد نیاز دارای چندین مدل به شرح زیر می‌باشد.

  • لنز ثابت
  • لنز متحرک
  • دام
  • اسپید دام
  • بالت
  • باکس

برای مطالعه بیشتر:

ارتفاع نصب دوربین مداربسته

ماژول خانه هوشمند

پنل خانه هوشمند

طراحی سیستم آبیاری هوشمند

پریز هوشمند

انواع خانه هوشمند

سازنده تابلو کنتور برق

هوشمند سازی ساختمان چیست

خانه هوشمند

قیمت آلاچیق آماده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.67 ( 8 نظر)

۲ نظر

  1. سلام خدمت شما
    در دوربین مدار بسته هوشمند امکان اتصال مدل های دیجیتال و آنالوگ به هم دیگر وجود دارد؟ و این که قیمت دوربین مداربسته هوشمند دیجیتال چه قدر از مدل آنالوگ آن گران تر است؟

    • با سلام خدمت شما
      برای اتصال دو مدل دوربین مدار بسته هوشمند دیجیتال و آنالوگ به هم دیگر باید بررسی کرد که آیا مدل آنالوگ از کابل های دوربین مداربسته هوشمند پشتیبانی میکند یا خیر، در صورت پشتیبانی امکان اتصال وجود خواهد داشت.
      با توجه به کیفیت و نویز پذیری کمتر مدل دوربین مدار بسته هوشمند دیجیتال قیمت بالاتر خواهد بود.