استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تولید نیوجرسی بتنی

تولید نیوجرسی
تولید بلوک نیوجرسی

برای تولید نیوجرسی بتنی ابتدا باید بتن را آماده کرد، بعد ار آن بتن ریزی باید انجام شود. بهتر است قبل از بتن ریزی قالب مخصوص را روغن کاری کرد. پس از آن هم شبکه‌های آرماتور که قبلا کیفیت کنترل شده‌اند در قالب‌‌ها قرار می‌گیرند. سپس بر اساس نوع بلوک نیوجرسی تمهیدات خاصی انجام می شود(مفصل دار یا ساده).  در نهایت وقتی نیوجرسی شکل گرفت، عمل‌‌آوری انجام می‌شود. در بیشتر کارخانه های تولید نیوجرسی بتنی این مرحله به صورت بخار دهی است.

تولید بلوک نیوجرسی بتنی به چهار روش امکان پذیر است. تفاوت دو روش در نحوه ی بتن ریزی هنگام تولید بلوک نیوجرسی می باشد، بر این اساس روش تولید نیوجرسی بتنی به دو نوع بتن ریزی ایستاده و بتن ریزی برعکس تقسیم می شود. نوع سوم به صورت پیش ساخته تولید می شود و روش چهارم دستی است. در ادامه به تفضیل هر کدام از روش های تولید بلوک نیوجرسی بتنی خواهیم پرداخت.

قالب های تولید نیوجرسی بتنی به طور استاندارد بر اساس کاربرد طراحی می شوند. نکته حائز اهمیت در تولید نیوجرسی بتنی این است که، بتن ریزی در محل نصب انجام شود یا که بلوک ها به صورت پیش ساخته تولید شوند. هر یک از این حالات روش تولید خاص خود را دارند. به منظور تهیه این محصول و سایر فرآورده های بتنی همچون دال بتنی روی کانال می توانید با کارشناسان عمران مدرن تماس بگیرید.

تولید نیوجرسی بتنی
قالب نیوجرسی بتنی

تولید نیوجرسی بتنی با بتن ریزی ایستاده

این روش متداول ترین روش تولید نیوجرسی پیش ساخته است. در روش ایستاده تولید نیوجرسی بتنی، قالب به صورت سرپا به شکلی که قرار است نصب شود قرار می گیرد و بتن ریزی در این حالت انجام می شود.

قالب مونتاژ شده بهتر است از کف با قطعاتی که از قالب های پیشین حین بتن ریزی به جای مانده پوشانده شود. معمولا تولید نیوجرسی بتنی با این روش چالش خاصی ندارد. از انجایی که بلوک نیوجرسی کاربرد های زیادی دارد روش های تولید آن از اهمیت بالایی برخوردا هستند. در ادامه این مطلب دیگر روش های تولید نیوجرسی بتنی بیان گردیده است.

تولید نیوجرسی بتنی
استفاده از نیوجرسی در جاده

تولید نیوجرسی سیمانی با بتن ریزی برعکس

این روش تولید نیوجرسی بتنی نیاز به مهارت و تخصص دارد و چالش های خاص خود را دارد. در تولید بلوک نیوجرسی بتنی به این روش، قالب را سر و ته کرده و بتن ریزی از کف انجام می شود. به این صورت مشکلی که برای کف حالت ایستاده به وجود می آمد، ایجاد نخواهد شد. اما چالش دیگری که وجود دارد برعکس کردن بلوک نیوجرسی بتنی است. این پروسه باید با جرثقیل و با دقت خاصی انجام شود.

تولید نیوجرسی بتنی
بتن ریزی به روش برعکس

تولید نیوجرسی بتنی پیش ساخته اتومات

تولید نیوجرسی بتنی پیش ساخته در کارخانه انجام می شود. از تفاوت های این روش تولید با دو روش ذکر شده دیگر، در محل ساخت آنها می باشد. به طوری که تولید نیوجرسی با بتن ریزی ایستاده و برعکس در محل نصب انجام شده اما در این حالت با دستگاه های اتومات داخل کارخانه کار بتن ریزی و تزریق انجام می شود. پس از آن بلوک های آماده را به محل نصب منتقل می کنند. عمل آوری به وسیله بخار انجام شده و بلوک ها بر اساس استانداردهای مقاومت آزمایش می شود.

تولید سنتی نیوجرسی بتنی

در این روش تمام مراحل تولید مانند تهیه بتن الی ریختن بتن در قالب توسط نیروی دست و به روش قدیمی انجام می شود. واضح است که این روش نسبت به روش های قبل بسیار زمان گیر است. این روش نسبت به روش های قبل کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

تولید نیوجرسی بتنی
نیوجرسی کوچک

در هر کدام از روش های تولید نیوجرسی بتنی طول بلوک بستگی به قالب دارد. از این رو با توجه به کاربرد بلوک نیوجرسی باید قالب مخصوص را برای تولید نیوجرسی بتنی به کار برد. انواع مختلف بلوک نیوجرسی با ذکر مشخصات در سایت عمران مدرن قابل بررسی است.

دپوی بلوک نیوجرسی

بعد از ساخت، نگهداری از بلوک نیوجرسی اهمیت ویژه ای پیدا می کند. چیدن بلوک ها در کنار هم باید به صورتی باشد که تا رسیدن به مقاومت دلخواه بتوان به راحتی به آن ها آب داد. بلوک‌های نیوجرسی را با توجه به شکل و ابعادشان می‌توان تا چند ردیف روی هم چید. البته بهتر است بین هر ردیف قطعات چوبی قرار داده شود تا گوشه‌‎ها آسیب نبینند.

برای مطالعه بیشتر:

نرده بتنی

کفپوش بتنی

نرده بتنی تراس

جدول سیمانی دور باغچه

تولید جدول بتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.54 ( 6 نظر)