استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی

تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی
مقایسه چسب سنگ با چسب کاشی

تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی موارد گوناگونی را در بر می گیرد. اگرچه این دو چسب شباهت های زیادی با یکدیگر دارند و هر دو از پرکاربرد ترین چسب ها در صنعت ساختمان هستند، اما تفاوت هایی از لحاظ ساختار، نحوه استفاده، قیمت و ویژگی ها بین این دو چسب وجود دارد. با توجه به اینکه امروزه چسب های گوناگونی وارد بازار شده اند و هر یک برای مصارف گوناگونی استفاده می شوند، شناخت تفاوت ها و ویژگی های هر چسب، یکی از مواردی است که در هنگام انتخاب و خرید باید به آن دقت کرد.

تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی از نظر ترکیبات به کار رفته

از چسب سنگ برای چسباندن انواع سنگ های ساختمانی مانند سنگ نما و سنگ های طبیعی، بتن، شیشه، فلز و حتی برای چسباندن کاشی و سرامیک هم استفاده می شود. بنابراین چسب سنگ یکی از مستحکم ترین چسب های ساختمانی به شمار می رود. ترکیبات اصلی چسب سنگ از رزین های اپوکسی و پلی استر است و معمولا به صورت دوجزئی تولید و عرضه می شوند و برای استفاده از آن ها حتما به هاردنر یا سخت کننده نیاز است. چسب کاشی انواع گوناگونی دارد، ولی به طور کلی از سیمان پرتلند اصلاح شده با پلیمر، ماسه و فیلر های رزینی تشکیل شده است. موارد ذکر شده تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی از نظر مواد اولیه تشکیل دهنده است.

چسب کاشی برای چسباندن انواع کاشی و سرامیک در مکان های مختلف طراحی و عرضه شده است، چسب کاشی خمیری، پودری، ضد آب و ضد اسید از انواع چسب کاشی هستند که هر یک برای مصارف مختلفی استفاده می شوند.

تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی
استفاده از چسب سنگ روی سطوح عمودی

تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی از لحاظ قیمت

تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی از نظر قیمت زیاد است. انواع مختلف چسب کاشی و همچنین چسب سنگ قیمت های متفاوتی دارند. اما چسب سنگ به دلیل ویژگی چسبندگی بسیار بالا قیمت بالاتری نسبت به چسب کاشی دارد. همچنین رنج قیمت آن نیز گسترده تر است. اما در مقایسه بین انواع چسب های ساختمانی، هر دوی این چسب ها از قیمت متوسطی برخوردار هستند.

از عوامل موثر بر قیمت چسب کاشی و همچنین چسب سنگ می توان به برند محصول، حجم بسته بندی و نوع آن اشاره کرد.

تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی
چسباندن کاشی ها با چسب کاشی

تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی از نظر نحوه آماده سازی

همانطور که پیشتر گفته شد، چسب کاشی در دو نوع خمیری و پودری تولید و عرضه می شود. نوع خمیری چسب کاشی به هیچ گونه آماده سازی نیاز ندارد و به صورت آماده مصرف، تولید می شود. برای استفاده از چسب کاشی پودری نیز فقط کافی است آن را با مقدار مشخصی آب مخلوط کرد.

تفاوت چسب کاشی با چسب سنگ
چسباندن سنگ های نما با چسب سنگ

چسب سنگ به صورت دوجزئی تولید می شود و به تنهایی قابلیت استفاده ندارد. این چسب برای استفاده حتما به هاردنر نیاز دارد. سخت کننده ای که برای استفاده از چسب سنگ نیاز است، از جنس بنزوئیل پروکساید است که یک ماده آلی می باشد. برای استفاده از چسب سنگ نیاز است که چسب و سخت کننده در میکسر های برقی یا دستی ریخته شود تا به استحکام لازم برسد و آماده استفاده شود.

فرق چسب سنگ با چسب کاشی
کاشی کاری با چسب کاشی

تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی از لحاظ ویژگی

چسب سنگ و چسب کاشی به دلیل ترکیباب مختلف، ویژگی های متفاوتی نیز دارند. مهم ترین برتری و مزیت چسب کاشی سهولت استفاده از آن و همچنین بالا بردن سرعت کار است. در قدیم برای چسباندن کاشی و سرامیک از ملات سیمانی استفاده می شد ولی امروزه چسب ها جایگزین آن شده اند. با جایگزینی چسب ها به جای ملات سیمانی قدرت چسبندگی بالاتر رفته است و همچنین به دلیل سهولت استفاده، راندمان و سرعت کار نیز افزایش یافته است.

از دیگر ویژگی های چسب کاشی می توان به مقاومت در برابر آب و رطوبت در بعضی انواع آن اشاره کرد. همچنین صرفه اقتصادی نیز از ویژگی های مهم این چسب است.

ویژگی بارز چسب سنگ که آن را منحصر به فرد کرده است، قدرت چسبندگی بالای آن است. از آنجایی که از چسب سنگ برای چسباندن و نگه داری انواع سنگ ها و قطعات سنگین استفاده می شود باید قدرت چسبندگی بسیار بالایی برای این کار داشته باشد. همچنین این چسب قابلیت چسباندن مصالح روی انواع سطوح را دارد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد دیگر چسب سنگ، قابلیت سنباده خوری آن است. این ویژگی کمک می کند ضخامت مناسبی از چسب برای کاربری مورد نظر به دست آید. همچنین این چسب قابلیت افزودن رنگ و رنگ پذیری دارد و می توان رنگ آن را برای سنگ های متفاوت تغییر داد تا درز ها و پشت کار مشخص نباشد.

دیگر تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی ، میزان انعطاف پذیری آن ها است. از آنجایی که مواد تشکیل دهنده چسب سنگ پلیمر ها هستند، این چسب نسبت به چسب کاشی و سرامیک انعطاف پذیری بیشتری دارد.

تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی
چسباندن سنگ های نما با استفاده از چسب سنگ

تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی از لحاظ کاربرد

در این بخش به تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی از لحاظ کاربرد پرداخته شده است. اسامی هر یک از این چسب ها کاربرد هر کدام را نیز نشان می دهد. از چسب سنگ برای چسباندن انواع سنگ های طبیعی و ساختمانی و همچنین قطعات سنگین مانند فلز و بتن استفاده می شود. اما چسب کاشی برای چسباندن کاشی و سرامیک روی سطوح مختلف افقی و عمودی با زیرساخت های گوناگون کاربرد دارد. چسب کاشی بیشتر برای سطوح داخل ساختمان کاربرد دارد ولی چسب سنگ به طور عمده در محیط های بیرونی مانند نمای ساختمان استفاده می شود. به دلیل اینکه چسب سنگ بیشتر در معرض عوامل محیطی قرار می گیرد، به قدرت چسبندگی بیشتری نیاز دارد.

برای مطالعه بیشتر:

چسب سنگ

چسب هیلتی

قیمت انواع چسب کاشی

چسب اپوکسی سرامیک

چسب کاشی پودری

بهترین چسب کاشی

چسب خمیری کاشی

نمایندگی چسب بتن

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری

چسب کاشی ضد آب

انواع چسب کورین

چسب کاشت میلگرد

چسب برای چسباندن سنگ مرمر

قیمت چسب بلوک

چسب کاشت میلگرد ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 2 نظر)