استعلام قیمت
۰۲۱-۶۵۰۲۳۱۵۷
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ترند نورپردازی نما ساختمان ۲۰۲۴

نورپردازی مد ۲۰۲۴
نورپردازی مد ۲۰۲۴

نگاه معماران و طراحان به نمای ساختمان و نورپردازی تو چند سال اخیر تغییر کرده. نظم و تقارن افراطی گذشته با نماهای نامتقارن با خطوط منحنی جایگزین شده و نماهای سنگی گران قیمت و سنگین جای خودشو به نماهای کامپوزیت داده. برای دیوار خارجی بعضی سازه های جدید دیگه خبری از چهاردیواری بسته نیست و چهارطرفش شیشه یا همون کرتین وال به جای دیوار کار شده. نماهای دو پوسته ای برای شهرک ها و سازه های تجاری بیشتر استفاده شده. هر چه زمان میگذره ظاهر ساختمان ها، عناصر بیشتری از طبیعت در خودش جاداده. نورپردازی های نقطه ای که حس ستاره در آسمان رو میده، نماهای متحرک که حس موج دریا القا میکنه یا حتی نماهایی که سنسور حرکتی دارند و اگر پرنده ای از کنارش رد بشه روشن میشه یا حتی به هم خوردن تقارن و نظم ظاهری که هماهنگ با وضعیت طبیعیه. تمام این تلاش ها برای اینه که زندگی شهری به نوعی با طبیعت پیوند بخوره.

نورپردازی نما

در ادامه تلاش کردیم ترند نورپردازی نما ۲۰۲۴ رو مرور کنیم و شما رو با آخرین مد نورپردازی سال آشنا کنیم.

نورپردازی مواج متحرک
نورپردازی مواج متحرک

نورپردازی ترند ۲۰۲۴ با نورهای مواج

سازه ای که به نورهای مواج و متحرک حس موج دریا یا ابر را القا میکنه یا اگر از رنگ های قرمز استفاده شود حس زبانه ی آتش قرمز و زرد را منتقل میکند. این ایده بسیار خلاقانه و جذاب نیاز به نورپردازی پویا و رنگی داره و میتونه فقط در یک بخش کوچکی از ساختمان اجرا بشه.

نورپردازی نما دو پوسته ای
نورپردازی نما دو پوسته ای

نما دو پوسته ای جدید ترین ایده‌ی نورپردازی

نماهای دو پوسته ای که با متریال های متفاوت اجرا میشه امسال خیلی ترند شده. یکی از جذابیت های نما دو پوسته ای بحث نورپردازی خلاقانست. دست مجریان طرح برای نصب هر مدل از چراغ پشت این نما بازه. امکان استفاده از نورهای رنگی وجود داره و پانج های و طراحی های پوسته ی دوم نما خودش به جذاب تر شدن طرح کمک میکند. دو پوسته بودن نما باعث ایجاد سایه روشن میشه و در مجموع با کمترین هزینه طرحی که ایجاد میشه چشم گیره. در واقع میشه گفت نما دو پوسته ای خوارک نورپردازیه!

نورپردازی نقطه ای
نورپردازی نقطه ای
نورپردازی نقطه ای آبی
نورپردازی نقطه ای آبی

نورپردازی نقطه ای راه حل آلودگی‌های نوری

آسمان پر ستاره یکی زیبا ترین صحنه هایه که بشر به چشم دیده. این روزا با آلودگی هوا و روزهای کمی که آسمان پاکیزه و صافه اگر هم ستاره ای پیدا باشه آلودگی نوری شهرها از زیبایی ستاره ها کاسته. خیلی از طراحای معمار تلاش میکنن با نورپردازی خلاقانه و کاهش شدت نور از میزان آلودگی نوری شهرها کم کنن و از طرفی حتی بعضی از طراحان تلاش کردن ایده های آسمان پر ستاره را با نورپردازی نقطه ای به ساختمان های بلند مرتبه اضافه کنند. استفاده از لامپ هایی که پخش نور کم و تمرکز نور بالایی دارند حس ستاره آسمان رو القا میکنه یا طرح های خلاقانه تر که شبیه ابرهای نوری نقطه ای آبی رنگ حس دراماتیک القا میکنه. با این ایده هم هزینه نورپردازی و برق در طولانی مدت روی دست مالک ساختمان نمیمونه و هم از دورترین فاصله ممکن ساختمان هایی با نور های نقطه ای زیبا قابل تشخیص و اجراش خیلی راحته.

نورپردازی خطی رنگی
نورپردازی خطی رنگی

نورپردازی خطی رنگی کنج برای سازه های بلند مرتبه

این ایده برای ساختمان های بلند مرتبه خصوصا در صورتی که طرح سازه دارای کنج و تورفتگی باشه اجرا می شه. خطوط نوری رنگی که در کنج سازه به صورت خطی و عمودی اجرا میشه با ترکیب رنگ مناسب ظاهر خیلی جذابی ایجاد میکنه و به بنا عمق میده.

نورپردازی مربعی مدرن
نورپردازی مربعی مدرن

نورپردازی نما با شیشه های رنگی مربعی نامتقارن

از معماری قدیمی ایرانی شیشه های رنگی پنجره ها به یادمون هست که با شکست نور هم داخل عمارت ها رو رویایی میکرده و هم از بیرون دلنشین و خاص بود. سازه های غول پیکر این روزها نمیتونن حس دلنشین بناهای سنتی رو القا کنن اما با الهام از شیشه های رنگی طراحی های مدرن سبک صنعتی خلق کردن که با استفاده از شیشه های مربعی نوری نامتوازن با کمترین هزینه و زحمت حس دلمردگی سازه های غول پیکرو کم کرده و بناها رو شبیه به پازل هایی هوشمند تحسن برانگیز تبدیل کرده بدون اینکه انرژی زیادی برای نورپردازی هدر بشه و آلودگی نوری ایجاد بشه و در عین حال هویت معماری ساختمان ها حفظ شده. صفحه های مربعی نور رنگی برای بناهایی که خطوط منحنی زیادی در طراحی دارن ایده‌آل و خاصه!

نورپردازی خطی گوشواره ای
نورپردازی خطی گوشواره ای

با قندیل های نوری نمای ساختمان دراماتیک میشه!

ایده ی نورهای پاششی محدود با نظم محدود ایده جدیدی نیست اما بازخورد مثبتی که داشته باعث شده امسال بیشتر از گذشته طرفدار داشته باشه. نورهای پاششی محدود شبیه به گوشواره های طلایی یا الماس از بدنه ی ساختمان آویزان میشه و حس دراماتیک به بنا القا میکنه. هویت ساختون هایی که قندیل های نوری ازشون آویزان میشه در شب خیلی منحصر به فرده و به یاد بازدیدکننده ها میمونه.

نورپردازی کرتین وال یخی
نورپردازی کرتین وال یخی

نورپردازی کرتین وال و نماهای شیشه ای چشم ها رو خیره میکنه!

نماهای شیشه ای با سرعت نور رو به گسترشه و نورپردازی بناهای شیشه ای نیاز به تکنیک های خاصی دارد. واقعیت اینه شیشه که در برابر نور قرار میگیره خودش عامل پخش و تغییر زاویه و جنس نوره و به همین دلیل نیازه جای نصب نور و طیف رنگی که قرار دیده بشه با دقت بیشتری تنظیم بشه. اگر به نورپردازی ترند ۲۰۲۴ دقت کنیم رنگ های بنفش و سرخابی بین طیف رنگ های نوری بیشتر میبینم. اگر قصد روشنایی با شدت بالا داشته باشید نورهای بنفش و اگر به طرح هایی علاقه دارید که نماهای مرموز و شگفت انگیز دارن سازه های تاریک با نورپردازی محدود سرخابی میتونه این حس رو القا کنه. نماهای کرتین وال یخی هم خیلی طرفدار دارن و با این ایده ساختمان مثل الماس شب میدرخشه!

مد نورپردازی برای نما ویلا
مد نورپردازی برای نما ویلا

مد امسال برای نوررپردازی نماهای ویلایی

ترند نورپردازی نمای ساختمان های بلند مرتبه برای نماهای ویلایی هم کاربرد داره. در نماهای ویلایی هم کرتین وال کار میشه یا سیستم های نور نقطه و قندیل های نوری قابل رویته اما یکی از ایده هایی که منحصرا برای ویلاها مد شده استفاده از نورهای آبشاری با فواصل منظمه. ایجاد تقارن و نظم برای بناهای ویلایی هنوز هم طرفدار داره چون ویلاها معمولا کاراکترهای متمایز و منحصر به فرد دارن و بد نیست با نورپردازی های متقارن کمی تعادل به فضا بدیم. به همین دلیل نورهای آبشاری بین پنجره ها یا ایجاد فضاهای مربعی و مستطیلی مد نورپردازی امساله و به این نکته توجه کنید که محل نصب چراغ سقف نیست و موازی پنجره هاست. در واقع طرح نیازی ندیده که ابعاد واقعی سازه در شب رو به رخ بکشه و دوست داشته فواصل پنجره ها از ارتفاع پنجره روشن باشه.

نورپردازی رنگی کرتین وال
نورپردازی رنگی کرتین وال

آخرین مد نورپردازی نما برای امسال چیه؟

خلاصه اینکه مد سال ۲۰۲۴ بیش تر از هر زمان دیگه ای رو به طبیت آورده و نیم نگاهی به کاهش مصرف انرژی و کاهش آلودگی نوری شهرها داره و خودشو با تغییرات سبک و متریال نماها هماهنگ کرده. نگاهی به نمای سازه‌های جدید اطرافتون بندازید، سبک و متریال نماکاری طی چند سال اخیر تغییر کرده. نماهای دو پوسته و نماهای کرتین وال و شیشه ای بیشتر به چشم میخوره. متریال نما تغییر کرده و طرح های نامتقارن بیشتر به چشم می‌آد. سیستم های نورپردازی هم با این تغییرات هماهنگ شدن. ایده های هوشمندسازی و نورپردازی های داینامیک هم به این تحولات معماری اضافه شدن. با پیشرفت نورپردازی پویا بعید نیست روزی مهمان خانه ای باشید و به افتخار ورود شما نورپردازی ساختمان میزان تغییر کنه! این امکان وجود داره نورپردازی نمای ساختمان ها بر اساس مناسبت ها تغییر کنه یا با حرکت افراد سیستم ها خاموش و روشن بشن. نورپردازی های متحرک مواج هم ایده های جدیدی ارائه کرده که ظاهر شهرها رو متحول میکنه.

برای مطالعه بیشتر:

نورپردازی بین کابینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 2.33 ( 2 نظر)