استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تجهیزات سالن کنفرانس

اگر سالن کنفرانس با امکانات خوب تجهیز شود بدون شک باعث می‌شود که جلسات به صورت بهتر و با بهره‌وری بالاتری صورت گیرد. اگر امکاناتی مانند امکانات تصویری، سیستم‌های صوتی و یا حتی سیستم‌های ارتباطی دارای کیفیتی مطلوب باشد بدون شک باعث باعث ارتقای سطح کاری در آن سالن کنفرانس می‌شود.

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس چیست؟

شنیده شدن یک صدای مطلوب و با کیفیت در سالن کنفرانسی که در آن جلسات مهم برگزار می‌شود یک نیاز بسیار ضروری است. تجهیزات مهم و اصلی سالن کنفرانس شامل میکروفون، آمپلی فایر، فرستنده، منبع تغذیه، گیرنده، پروژکتورها، دوربین‌های داخل سالن‌ و تجهیزات جانبی مانند هاب و پورت USB ، از مواردی هستند که باید در هر سالن کنفرانسی موجود باشند.

تعریف سیستم های صوتی

سیستم‌های صوتی داخل سالن کنفرانس به دو بخش اصلی تقسیم می‌شوند. سیستم هایی که صوت آن‌ها از طریق اسپیکرهای نصب شده در سالن پخش می شود و سیستم میکروفون های کنفرانس که صوت آنها از طریق سیستم Audio conference پخش می شوند، این سیستم ها باید کاملا از یکدیگر تفکیک شده باشند تا مشکل نویز و اکوی صدا در سالن به وجود نیاید.

اجزاء سیستم کنفرانس صوتی چیست؟

سیستم صوتی سالن کنفرانس، مجموعه تجهیزات صوتی است که علاوه بر میکروفون‌های معمولی امکان مشارکت در یک بحث جمعی و حتی در جلساتی بین المللی امکان ترجمه همزمان را فراهم می‌کند. قابلیت‌های سیستم های صوتی استاندارد شامل موارد زیر می باشد.

سیستم‌های کنفرانس صوتی باسیم: این سیستم‌ها با استفاده از سیگنال‌های آنالوگ یا دیجیتال، جریان صوتی را از طریق سیم منتقل می‌کنند و باعث این می‌شوند که یک صدای مطلوب از بلندگوها خارج شود. نکته حائز اهمیت این است که این سیستم‌ها به صورت ثابت نصب شده‌اند. سیستم‌های کنفرانس صوتی که با امواج وایرلس کار می‌کنند ، با استفاده از wifi  و  infrared سیگنال ارسال می‌کند.

آشنایی با اسپیکر سالن کنفرانس

می‌توان گفت که بهترین کیفیت صدا زمانی به وجود می‌آید که اسپیکرهای درون سالن کنفرانس از کیفیت خوبی برخوردار باشد. دومین قدم برای تجهیز کردن سالن کنفرانس باید انتخاب و استفاده از اسپیکرهای متناسب باشد. تا بدون نویز و با بالاترین کیفیت صدا شنیده شود.

تجهیز سالن کنفرانس

میکروفون کنفرانس: اصـلی ترین قسمت از تجهیز سالن کنفرانس، میکروفون های در سالن است. بـاید در انتخاب میکروفون‌های  سالن کنفرانس خود توجه زیادی داشته باشید و حتی به شـرایط و محیط خود بیشترین دقت اختصاص دهید.

سیستم ویدئو کنفرانس و دوربین تصویربرداری اتوماتیک

در تجهیز سالن کنفرانس با این سیستم، زمانی که شرکت کننده برای صحبت کلید میکروفون درون سالن کنفرانس را که در جلوی او قرار دارد فشار می‌دهد، دوربین ها  به طرف او چرخیده و تصویر او را ضبط می‌کنند. برای ضبط تصویر نیز خروجی سیستم به یکی از دستگاه‌های VCR و یا DVR برای ضبط متصل می شود. در زمان ویدئو کنفرانس تصاویر شرکت کنندگان را می توان بر روی مانیتورهای موجود دید همچنین از ویدیو پروژکتورها نیز می‌توان عنوان نمایشگر تصاویر  استفاده کرد که می‌توانند جایگزین مناسبی برای مانیتورها باشند.

 سیستم کنترل مرکزی

 زمانی که  تجهیزات سالن کنفرانس افزایش پیدا می‌کند. مدیریت  آن نیز با چالش و سختی روبه رو می‌شود. برای همین از یک کنترل مرکزی برای این امر استفاده می‌کنند در این شیوه کنترل این موارد شامل می‌شود: خاموش و روشن کردن چراغ های درون سالن کنفرانس، تنظیم شدت نور چراغ های نور گرم، بالا و پایین آوردنن ویدیو پروژکتور، باز و بسته کردن پنجره‌ها، تنظیم سرما و گرما سیستم  سرمایشی  گرمایشی می باشد.

استاندارد‌های طراحی و تجهیز کردن سالن کنفرانس

 طراحی  درست سالن کنفرانس تاثیر بسیار زیادی بر چگونگی تجهیز کردن سالن کنفرانس دارد این بدین معنی است که اگر طراحی سالن کنفرانس، مطابق با استانداردها انجام گیرد، تجهیز کردن سالن کنفرانس نیز آسان‌تر می‌شود. حتی ارائه مطالب و میزان تاثیر گذاری آن‌ مطالب نیز بهتر صورت می‌گیرد. به همین دلیل ساختار و طراحی سالن های کنفرانس  و تجهیز کردن آن‌ها به شیوه درست دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. گاهی بیشتر تمرکز جلسه برروی بحث و گفتگو می باشد و گاهی موضوع  جلسه بصورت اسلاید هایی در می آید که همین امر باعث می‌شود که گاهی میکروفون‌ها و گاهی نیز ویدئو پروژکتورها بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند برای همین تهیه اقلام با کیفیت باعث عمر بیشتر می‌شود. یکی از مباحثی که در طراحی اتاق های کنفرانس توجه خاصی را طلب می کند نوع نورپردازی اتاق است که عموما بهتر است از نور طبیعی استفاده شود یا از نورهای قابل کنترل استفاده شود.

سخن پایانی

در این مقاله  در مورد شیوه تجهیز کردن سالن کنفرانس و موارد مورد نیاز و طراحی آن صحبت کردیم. و به صورت کوتاه نیز در مورد نور پردازی حرف زدیم و اینکه بهتر است نوورپردازی با نور طبیعی باشد. همچنین در مورد تجهیز کردن سیستم ویدئو کنفرانس صحبت کردیم در مورد آن مطالبی را مورد بحث و ارائه قرار دادیم. و متوجه شدیم که دوربین‌های درون سالن به صورت اتوماتیک با حرف زدن هر یک از افراد شرکت کننده در جلسه از او فیلم‌برداری می‌کند. برای تجهیز کردن سالن کنفرانس باید از متخصصانی استفاده کنید که تجربه و سابقه درخشانی دارند به همین دلیل  پیشنهاد ما مراجعه به شرکت نیکان است که در تجهیز کردن سالن‌های کنفرانس سابقه بسیار درخشانی دارد. در صورت تمایل با شماره ۸۸۷۷۸۷۹۷ برای مشاوره رایگان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *