استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

جکوزی برای دیسک کمر و سیاتیک

جکوزی برای دیسک کمر
فواید جکوزی برای دیسک کمر

هر روزه بر تعداد افرادی که از دردهای غیر قابل تحمل دیسک کمر و سیاتیک شکایت دارند، افزوده می شود. اغلب مشکلات جسمی مرتبط با ستون فقرات، مانند دیسک کمر و کمر درد، نتیجه سبک زندگی مدرن و ناسالم امروزی است. یکی از روش هایی که برای درمان کمر درد بسیار رایج شده است، جکوزی آب گرم است. حال سوالی که برای عموم افراد مبتلا به کمر درد و دیسک کمر پیش می آید این است که ایا سونا جکوزی برای دیسک کمر مفید است ؟ آیا می توان از جکوزی برای درمان دیسک کمر استفاده کرد؟ آیا استراحت در جکوزی برای سیاتیک و کاهش دردهای آن موثر است؟ در این مطلب قصد داریم به بررسی فواید جکوزی برای دیسک کمر و سیاتیک بپردازیم. پس برای آنکه بدانید ایا سونا جکوزی برای دیسک کمر مفید است یا خیر، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

جکوزی برای دیسک کمر

برای فهم بیشتر ارتباط میان جکوزی و دیسک کمر و فواید استفاده از سونا و جکوزی برای دیسک کمر لازم است بدانیم سونا وجکوزی چیست. جکوزی، یک وان پر از آب بوده که مجهز به پمپ، جت های ماساژور، سیستم فیلتراسیون، هیتر و سایر امکانات الکتریکی می باشد. آب درون جکوزی به وسیله پمپ مکیده شده و پس از تصفیه و گرم شدن، از طریق جت ها، دوباره به درون جکوزی پمپاژ می شود. جکوزی ها این قابلیت را دارند که میزان فشار و دمای آب خروجی از جت ها را، به میزان دلخواه و ایمن، تنظیم نمود.

سونا خشک یا سونا بخار به شکل اتاقک و یا کابین هستند. دمای داخل این اتاقک ها توسط حرارت مستقیم گرمکن ها و یا بخار آب داغ، بسیار بالا می رود. در واقع، بر خلاف جکوزی، کاربران سونا تصمیم مستقیم با آب ندارند. دمای بالای داخل کابین سونا، موجب شل شدن عضلات بدن و تسکین دردهای عصبی و عضلانی می شود. البته این نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید که قبل از استفاده از سونا و جکوزی برای دیسک کمر ، باید با پزشک معالج خود مشورت کنید.

جکوزی برای دیسک کمر
سونا و جکوزی برای دیسک کمر

فواید جکوزی برای سیاتیک

سیاتیک بیماری بسیار شایعی است و تقریبا ۴۰ درصد افراد، حداقل یکبار در طول زندگی خود به بیماری های مربوط به سیاتیک دچار شده اند. در این متن قصد داریم تا به بررسی فواید جکوزی برای سیاتیک بپردازیم. اما ابتدا باید بدانیم که سیاتیک چیست؟ سیاتیک در اصطلاح به دردهای عصبی ناشی از آسیب یا تحریک عصب های سیاتیک و یا اعصاب مرتبط با آن ها، گفته می شود. اعصاب سیاتیک، طولانی ترین اعصاب بدن بوده و به صورت قرینه، در هر دو طرف بدن قرار گرفته اند. عصب سیاتیک، دسته ای از اعصاب بوده که از ۵ ریشه عصبی در نخاع شروع شده و تا پایین زانوها امتداد می یابند. سپس این دسته به اعصاب کوچکتر تقسیم شده و تا ساق پا و حتی انگشتان پا نیز ادامه پیدا می کنند.

افراد مبتلا به سیاتیک، دردهای خفیف تا شدیدی را در هر ناحیه ای از بدن که دارای اعصاب سیاتیک باشند، احساس می کنند. اما احساس درد، تنها نشانه ناراحتی در اعصاب سیاتیک نیست. بلکه از دیگر نشانه های درد سیاتیک می توان به سوزن سوزن شدن یا بی حسی در نواحی کمر، باسن و پاها اشاره کرد. برای کاهش دردها و ناراحتی های سیاتیک، چند روش درمانی وجود دارد که طبق دستور پزشک، می توانید در خانه انجام دهید. یکی از محبوب ترین این روش ها، استراحت در جکوزی برای سیاتیک است.

جکوزی برای سیاتیک
فواید جکوزی برای سیاتیک

استفاده از جکوزی برای درمان دیسک کمر

ستون فقرات از ۳۳ مهره استخوانی تشکیل شده است. میان این مهره ها، ماده ای گرد و انعطاف پذیر به نام دیسک قرار گرفته است. وظیفه این دیسک های قرار گرفته میان مهره های ستون فقرات، جلوگیری از ضربه و اصطکاک مهره ها بر روی یکدیگر است. دیسک توسط رباط هایی در جای خود نگه داشته شده اند. اما ممکن است به دلایل مختلفی، این دیسک ها آسیب دیده و دردهای شدیدی را ایجاد کنند. از جمله دلایل این مشکلات می توان به ضربه، اضافه وزن، حمل بار سنگین، نشستن به مدت طولانی و فعالیت فیزیکی کم یا نادرست اشاره کرد. همچنین هرچه سن افراد بالاتر می رود، با تحلیل رفتن عضلات، بیشتر در معرض آسیب های مربوط به دیسک کمر و ستون فقرات قرار می گیرند.

تاثیر جکوزی بر دیسک کمر
تاثیر جکوزی بر دیسک کمر

روش های درمانی دیسک کمر به دو دسته درمان های تهاجمی (عمل جراحی) و درمان های غیر تهاجمی (مانند فیزیوتراپی) تقسیم می شود. ترجیح پزشکان این است که در ابتدا، التهابات و درد دیسک کمر را با روش های غیر تهاجمی بهبود دهند. از جمله این روش ها می توان به فیزیوتراپی، تحریک الکتریکی عضلات، آب درمانی و گرما درمانی موضعی است.

یکی از درمان های بسیار موثر و آسان کمردرد، طبق توصیه متخصصان فیزیوتراپی، استراحت در جکوزی برای درمان دیسک کمر است. به بیمارانی که دچار کمردرد و دیسک کمر هستند، توصیه می شود که از فواید و تاثیر جکوزی بر دیسک کمر ، بهره ببرند. اگر استفاده از سونا و وان جکوزی هایی که در سالن ها و استخرهای عمومی قرار گرفته اند را به دلایل بهداشتی و یا کمبود وقت نمی پسندید، می توانید برای حمام منزل خود، جکوزی خریداری کنید. از فواید جکوزی برای دیسک کمر غافل نشوید!

جکوزی برای درمان دیسک کمر
استفاده از جکوزی برای درمان دیسک کمر

تاثیر جکوزی بر دیسک کمر

علاوه بر تاثیر جکوزی بر دیسک کمر و کاهش درد کمر، برای آرامش ذهنی و جسمی و گذراندن اوقات فراغت نیز فواید بسیاری دارد. اما فواید سونا و جکوزی برای دیسک کمر چیست؟ طبق تحقیقات و بررسی متخصصان، آب درمانی مخصوصا در آب گرم، می تواند در تسکین التهاب و درد اعصاب ناحیه کمر و دیسک کمر، مفید باشد. در توضیح خلاصه تاثیر جکوزی بر دیسک کمر می توان گفت که استراحت در آب گرم جکوزی با فشار بسیار ملایم آب خروجی از جت های جکوزی، می تواند تاثیر مثبتی در بهبود نشانه های دیسک کمر داشته باشد.

فواید سونا و جکوزی برای دیسک کمر و سیاتیک

همانطور که بالاتر گفتیم، آب درمانی و استراحت در جکوزی آب گرم، می تواند موجب تسریع درمان کمر درد و کاهش التهابات اعصاب سیاتیک شود. حال می خواهیم فواید جکوزی برای دیسک کمر و سیاتیک و علت آن را بررسی کنیم.

کاهش فشار وزن از روی دیسک کمر

یکی از مهم ترین فواید جکوزی برای دیسک کمر و تسکین دردهای دیسک و سیاتیک، کاهش فشار وزن بر روی ستون فقرات در آب است. با غوطه ور شدن در آب، در حدود ۹۰ درصد از نیروی وزن بدن از روی مهره ها برداشته شده و بیشتر وزن بدن توسط آب پشتیبانی می شود. در نتیجه با کم شدن فشار ناشی از وزن بدن از روی دیسک ها، درد آن کمتر شده و شروع به بازسازی خود می کنند.

گرمای سونا و جکوزی برای دیسک کمر

یکی از موثر ترین فواید سونا و جکوزی برای دیسک کمر و سیاتیک، گرما است. گرمای آب درون جکوزی و یا هوای داخل سونا باعث شل شدن عضلات بدن، مخصوصا در ناحیه کمر، و رفع گرفتگی عضلات می شود. همچنین این گرما موجب انبساط عروق خونی و بهبود گردش خون می شود. با بهبود گردش خون، اکسیژن رسانی و انتقال مواد مغذی به بافت ها و عضلات ناحیه کمر سرعت می یابد. در نتیجه، تسریع در بازیابی و بهبود دیسک کمر و اعصاب سیاتیک، از فواید سونا و جکوزی برای دیسک کمر می باشد.

فواید جکوزی برای دیسک کمر
فواید جکوزی برای دیسک کمر

تقویت عضلات کمر، از فواید جکوزی برای دیسک کمر

یکی دیگر از فواید سونا جکوزی برای دیسک کمر ، تقویت عضلات ناحیه کمر است. بسیاری از کسانی که فعالیت فیزیکی کمی داشته و یا ورزش نمی کنند، عضلات میانی و ناحیه کمر آن ها بسیار ضعیف است. در نتیجه، احتمال آسیب دیدگی دیسک کمر در آن ها بسیار شایع است. یکی از راه های درمان دیسک کمر با آسیب دیدگی خفیف و یا جلوگیری از احتمال بروز آن، ورزش کردن و تقویت عضلات کمر است. انجام حرکات ورزشی مناسب عضلات میانی بدن، موجب ایستایی بهتر، افزایش مقاومت عضلات اطراف مهره ها و جلوگیری از بیرون زدگی دیسک ها می شود.

اما بعضی افراد مبتلا به سیاتیک و یا دیسک کمر، به دلیل درد شدید قادر به انجام فعالیت های ورزشی نیستند. در این شرایط ممکن است پزشک معالج، استفاده از جکوزی برای سیاتیک و کمر درد را در کنار سایر درمان های فیزیوتراپی تجویز کند. گرما و فشاری که آب درون جکوزی دارد، با ماساژ دادن عضلات کمر و سایر نواحی بدن، به قوی تر شدن عضلات بیمار کمک می کند. در نتیجه درد کاهش می یابد.

مطالب بالا، پاسخی هستند برای این پرسش که ایا سونا جکوزی برای دیسک کمر مفید است . این نکته ضروری را به خاطر داشته باشید که پیش از هر اقدامی، با پزشک خود مشورت کرده و طبق توصیه ها و برنامه های او عمل کنید.

عوارض جکوزی برای دیسک کمر

در بررسی های پیشین، از فواید سونا و جکوزی برای دیسک کمر و همچنین تاثیر بر آن اعصاب سیاتیک صحبت کردیم. اما در برخی موارد، بیماران ممکن است دچار عوارض جکوزی برای دیسک کمر شوند. این عوارض به دلیل تاثیر گرما و فشار آب گرم بر ستون فقرات، به خصوص در ناحیه دیسک‌ کمر و سیاتیک، مطرح می‌ شود. گرما و فشار آب جکوزی، ممکن است باعث افزایش دمای موضع مورد نظر شده و در نتیجه منجر به گردش خون و آسیب به بافت‌ های اطراف دیسک‌ ها شود. این وضعیت می‌ تواند در برخی بیماران مبتلا به مشکلات دیسک کمر، به عنوان عوارض جکوزی برای دیسک کمر مطرح شود.

برای مطالعه بیشتر:

وان در حمام

قیمت وان ساده ایرانی

ابعاد جکوزی ۴ نفره

قیمت وان جکوزی تک نفره

فرق استخر و جکوزی

جکوزی پا چیست

فواید جکوزی سرد

مدت زمان استفاده از جکوزی

جکوزی سوئیت اسکای، محل اقامت کریستین رونالدو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)

۳ نظر

  1. من پارسال جکوزی برای دیسک کمر پدرم خریدم. بعد ۳ ماه استفاده مداوم نتیجه شو دیدید. اگر واسه خودتون جکوزی هم نمی گیرید، آب درمانی رو فراموش نکنید. معجزه می کنه

  2. استفاده از جکوزی برای دیسک کمر فقط خاصت درمانی داره یا از دیسک کمر پیشگیری هم میکنه؟

  3. استفاده نامناسب از جکوزی برای دیسک کمر میتونه مضر باشه؟