استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

انیمیشن چیست؟ نحوه ساخت انیمیشن سه بعدی

جزئیات انیمیشن ها بسته به طول و بودجه انیمیشن بسیار متفاوت است. انیمیشن به زبان اسپانیایی “animacion” می باشد. افرادی که در زمینه انیمیشن سازی فعالیت دارند می توانند با کمک تیم کلوپ معماری کسب و کار خود را گسترش بدهند.

برخی از فریم های استوری بورد ثابت هستند که فقط زمان عکس ها را نمایش می دهند. انواع دیگر انیمیشن شامل پانل های دوربین با جزئیات بیشتر و حتی برخی از جلوه های انیمیشن اولیه است.

انیمیشن چیست؟

بیشتر آنها شامل اولین پیش نویس موسیقی متن و/یا صداپیشگی نیز می شوند.

کار انیماتور تخمین زمان مورد نیاز برای هر شات و در برخی موارد حرکات فاصله است.

انیماتورها و استودیوها از انیمیشن استفاده می کنند تا مطمئن شوند که انیمیشن به خوبی جریان دارد و قبل از اینکه انیمیشن را به درستی تغییر دهید، مطمئن شوند که اصلاح آن آسان است. این باعث صرفه جویی زیادی در زمان و بودجه می شود.

انیمیشن یکی از جذاب ترین و چشمگیرترین هنرهای دنیای ماست. برگرفته از کلمه لاتین “anima” به معنای “روح” یا “نفس” تا “جاندار کردن” کم و بیش به معنای زنده کردن چیزی است. در واقع اصطلاح مناسبی است، زیرا کارتون ها و فیلم هایی که در طول تاریخ در اختیار ما قرار گرفته اند، تصاویری هستند که جان گرفته اند. با گذشت زمان، اصطلاح “انیمیشن” به طور کلی به یکی از دو نوع اشاره دارد: انیمیشن دو بعدی یا انیمیشن سه بعدی.

چرا به یک شرکت طراح سه بعدی نیاز دارید؟

هنگام ایجاد یک انیمیشن کوتاه، نمایش تلویزیونی یا فیلم، می‌توانید اکشن را به صورت شات (یا با زاویه دوربین) تجزیه کنید.

این کار هنرمند استوری‌بورد است که هر شات را به صورت بصری ترسیم می‌کند.

و گاهی اوقات در مشاغل کوتاه ممکن است فقط با یک کیف شغلی خلاص شوید!

وقتی انیمیشن شما بیشتر از یک دقیقه باشد، حالت از پیش تعیین شده و زمان بسیار مهم می شود. اینجاست که طراحی انیمیشن می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

از نظر عملی، باید بدانید که عکس فوری چقدر روی صفحه خواهد ماند تا بتوانید مواردی مانند:

  • میزان کار و مدت زمان جابجایی.
  • به چند هنرمند نیاز خواهید داشت؟
  • بودجه شما چقدر است و آیا به آن پایبند هستید؟
  • چگونه عکس ها را به هنرمندان واگذار کنیم تا گیج نشوند؟
  • انیمیشن شما با محدودیت مدت مواجه است (مثلاً آیا زمان بندی آن درست است؟)

اگر می خواهید داستانی عالی خلق کنید که به طور طبیعی جریان داشته باشد، انیمیشن ها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. قبل از شروع باید طراحی سه بعدی مدل انتخابی تهیه شده باشد تا بتوانید انیمیشن واقعی تری داشته باشید.

قبل از شروع هر انیمیشن، ببینید در کجا ممکن است مکث های ناخوشایند وجود داشته باشد. یا می‌توانید به سرعت متوجه شوید که یک صحنه چه زمانی بیش از حد عجله دارد.

انیمیشن به ویرایشگر و کارگردان این امکان را می دهد که در مورد انیمیشن یاد بگیرند و در صورت نیاز برش هایی را انجام دهند.

به طور خلاصه، انیمیشن باعث صرفه جویی در وقت و انرژی همه افراد در دراز مدت می شود.

انیمیشن در مقابل استوری برد: تفاوت چیست؟

استوری بورد مجموعه ای از تصاویر ثابت است که داستان را روایت می کند، از جمله دیالوگ های نوشته شده در زیر هر پانل.

انیمیشن یک فایل است. مجموعه‌ای از فریم‌های استوری‌بورد که برای ارائه یک «ویدیو» بسیار ابتدایی از انیمیشن تمام‌شده زمان‌بندی شده‌اند.

برای ساخت انیمیشن از چه نرم افزاری استفاده می شود؟

همه چیز باید از استوری بورد شروع شود.

اگر استوری بورد خود را روی کاغذ بکشید، باید هر تصویر را روی آن اسکن کنید. یا می توانید فریم های استوری برد را از هر برنامه طراحی دیجیتالی مانند فتوشاپ ذخیره کنید.

سپس می توانید از نرم افزارهایی مانند Boords برای زمان بندی و گروه بندی آنها استفاده کنید.

گزینه های دیگر نرم افزار عبارتند از Adobe Premiere Pro، Adobe After Effects یا هر برنامه ویرایش ویدیویی دقیق. برای دانلود نرم افزار های مرتبط با ساخت و ساز ساختمان و انیمیشن سازی “house model app” کلیک کنید.

انیمیشن سه بعدی چیست؟

با ساخت انیمیشن سه بعدی سعی کرده ایم انیمیشن را شبیه دنیای واقعی خود کنیم. در انیمیشن های دو بعدی فقط می توانید طول و عرض تصویر را ببینید. اما در انیمیشن های سه بعدی علاوه بر طول و عرض، عمق نیز به تصاویر اضافه می شود. افزودن عمق به این نوع انیمیشن ها باعث ایجاد تغییراتی در چرخش، موقعیت و مقیاس می شود. علاوه بر این ویژگی ها، زاویه دید، میزان نور و … آنها مهم می شوند.

انیمیشن سه بعدی اولین بار در نیمه دوم قرن بیستم معرفی شد. اولین فیلم کاملاً CGI، داستان اسباب‌بازی پیکسار در سال ۱۹۹۵ بود. اکثر فیلم‌های مدرن دیزنی اکنون انیمیشن‌های سه بعدی هستند، مانند Tangled، Frozen و Moana. به نظر می رسید که با گذشت زمان، مخاطبان فیلم فقط سه بعدی را به دو بعدی ترجیح می دادند.

تیم کلوپ معماری خدمات انیمیشن سه بعدی، انجام پروژه معماری را، با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار می دهد و در این مقاله قصد دارد اطلاعات مهمی در این زمینه در اختیار شما قرار دهد.

نحوه ساخت انیمیشن سه بعدی

روش اجرای این نوع انیمیشن به سه قسمت اصلی مدل سازی، موقعیت یابی و انیمیشن شیء و خروجی تقسیم می شود.

مدل سازی یعنی ساختن اشیا در یک صحنه خاص. موقعیت یابی و پویانمایی اشیا فرآیند قرار دادن و متحرک سازی اشیا در صحنه است. در خروجی مشخصه هایی مانند میزان و زاویه نور نسبت به اجسام مشخص می شود و نتیجه نهایی را می بینیم.

انیمیشن های سه بعدی انیمیشن هایی هستند که به طور کامل بر روی نرم افزارهای کامپیوتری تولید می شوند. این انیمیشن ها شامل تمام محورهای x، y و z می باشد. به آن «CGI» نیز می‌گویند که مخفف «تصاویر تولید شده توسط رایانه» است. هنگام انجام این نوع انیمیشن، انیماتور نیاز به ایجاد مدل برای تمام اشیاء و شخصیت ها دارد. پس از ایجاد، می توان مدل ها را مانند عروسک ها قرار داد و جابه جا کرد.

در این نرم افزارها انیماتور می تواند دوربین را در هر نقطه از دنیا قرار دهد و همچنین تکسچر و نور ایجاد کند. این به مدل ها کمک می کند تا احساس سرزندگی بیشتری داشته باشند. CGI می‌تواند آثار هنری واقعی‌تر و اساسی‌تری ارائه دهد، اما خلاقیت را محدود می‌کند. همچنین خطاهای سه بعدی بیشتر از دو بعدی محسوس است.

برای ساخت انیمیشن سه بعدی از چه برنامه هایی استفاده می شود؟

برای ساخت انیمیشن های سه بعدی باید از برنامه های بسیار قدرتمند استفاده کنید. این نرم افزار باید تمامی نیازهای سازنده را پوشش دهد. نرم افزارهایی مانند Maya، Blender، D Studio Max 3و غیره. در تولید ماشین های انیمیشن سه بعدی استفاده می شود.

عنوان خدمت تیم کلوپ معماری

انیمیشن لوگو: انیمیشن لوگو برای ارائه برند به صورت سه بعدی استفاده می شود. این ابزار هویت بصری کسب و کارها را به شکل جذاب تری نشان می دهد.

انیمیشن خارق العاده: انیمیشن یا کارتون خارق العاده انیمیشنی است که به طراحی شخصیت ها می پردازد.

انیمیشن صنعتی: می توانید از انیمیشن های سه بعدی برای ارائه محصولات خود استفاده کنید. تیم کلوپ معماری با داشتن انیماتورهای حرفه ای در این زمینه کمک زیادی به شما خواهد کرد.

انیمیشن سه بعدی عمرانی یا معماری: یکی از محبوب ترین روش ها برای ارائه طرح های موجود است. با این روش می توانید دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان را طراحی کنید.

انیمیشن دو بعدی چیست؟

انیمیشن دوبعدی به طور کلی به تصاویری اطلاق می شود که با دست کشیده می شوند. این تصاویر بر روی صفحاتی به نام “سل” چسبانده می شوند و سپس به صورت متوالی نمایش داده می شوند تا توهم حرکت ایجاد شود. امروزه نرم افزارهای کامپیوتری خاصی وجود دارد که به سهولت این فرآیند کمک کرده است.

انیمیشن دو بعدی یکی دیگر از سبک های انیمیشن است که فقط طول و ارتفاع دارد. در گذشته، اشیا فریم به فریم برای انجام انیمیشن دو بعدی طراحی می شدند. طرح ها برای رنگ آمیزی روی کاغذی به نام sel منتقل شدند.

انواع انیمیشن های دو بعدی

انیمیشن های دستی: به انیمیشن های قدیمی گفته می شود که تمام صحنه ها و شخصیت ها با دست کشیده می شدند.
موشن گرافیک: به انیمیشن هایی که تصاویر آنها با نرم افزار خاصی ساخته می شود گفته می شود.
تخته سفید: این نوع انیمیشن شباهت زیادی به انیمیشن های طراحی شده با دست دارد و باید روی تخته سفید کشیده شود.

تفاوت بین انیمیشن های سه بعدی و دو بعدی

انیمیشن های دو بعدی در محیط دو بعدی طراحی می شوند. در انیمیشن دو بعدی، تصاویر صاف و بدون عمق هستند. کاراکترها دارای سایه ملایم نیستند، اما در فیلم ها، ویدیوها، وب سایت ها، دموهای مهندسی و بازی های ویدیویی استفاده می شوند. این شکل از انیمیشن از فریم تشکیل شده است و جذابیت واقعی چندانی ندارد. در انیمیشن های دو بعدی، شخصیت ها در محور x و y حرکت می کنند. انیمیشن های دو بعدی نسبت به انیمیشن های سه بعدی معقول تر و مقرون به صرفه تر هستند.

منبع: diseñador 3d

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *