استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

اسکیمر جکوزی چیست ؟

اسکیمر جکوزی
اسکیمر جکوزی

در پاسخ به سوال اسکیمر جکوزی چیست ، می توان گفت اسکیمر یا کف گیر وان جکوزی دستگاهی برای مکش و پاک سازی سطح آب جکوزی از چربی ها، آلودگی ها و ذرات شناور می باشد. جکوزی های بزرگی که در فضای باز نصب می شوند، عموما بر روی سطح آب چربی، غبار، برگ درختان و حشرات ریز شناور می شوند. این چربی ها می توانند ناشی از مواد آرایشی و یا کرم های ضد آفتاب و روغن ها باشند. در این حالت، آب موجود درون جکوزی از نظر مسائل بهداشتی، تمیز نبوده و غیر قابل استفاده می شود. به همین دلیل برای تمیز ماندن سطح آب و طول عمر بالاتر پمپ جکوزی، بهتر است اسکیمر جکوزی نصب شود. برخی از اسکیمر ها به شکل دریچه مستطیلی و برخی از مدل های آن به شکل استوانه ای می باشند.

قیمت اسکیمر جکوزی چیست ؟

در پاسخ به سوال قیمت اسکیمر جکوزی چیست ، ابتدا باید با عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن آشنا شویم. در هنگام خرید اسکیمر جکوزی، این دستگاه دارای مشخصات و ویژگی های مختلفی است. بر اساس این ویژگی ها، قیمت نهایی آن نیز تعیین می شود. از جمله مشخصات و فاکتور های موثر بر قیمت اسکیمر جکوزی می توان به حجم و ظرفیت مخزن آن، قدرت و کیفیت مکنده اسکیمر، سایز اسکیمر و ابعاد دریچه، سایز اتصالات و همچنین جنس بدنه اسکیمر اشاره کرد. هرچه کیفیت اجزای سازنده اسکیمر بالاتر باشد و یا ابعاد و قدرت مکش مکنده ی آن بیشتر باشد، قیمت اسکیمر جکوزی بالاتر می رود.

اسکیمر جکوزی
قیمت اسکیمر جکوزی چیست ؟

اجزای اسکیمر جکوزی چیست ؟

در پاسخ به سوال اجزای اسکیمر جکوزی چیست ، قصد داریم تا شما را با مهم ترین اجزای اسکیمر آشنا کنیم. اسکیمر از شش قسمت اصلی تشکیل شده است. این شش قسمت عبارت می باشند از در پوش(Lid) ، دهانه(Mouth) ، دریچه سرریز (Weir)، سبد(Basket)، مکنده (Suction)، اکوالایزر (Equalizer). در ابتدا با وظایف هر کدام از این اجزا آشنا شده و سپس در ادامه، با نحوه کار کلی اسکیمر جکوزی نیز شما را آشنا خواهیم کرد.

اسکیمر جکوزی
اجزای اسکیمر جکوزی

درپوش و دهانه اسکیمر جکوزی چیست ؟

درپوش و دهانه اسکیمر، از اجزای خارجی و قابل رویت اسکیمر می باشد. از طریق در پوش، می توانید به اجزای درونی اسکیمر، جهت نظافت و یا تعویض فیلتر ها و سبد، دسترسی داشت. از طریق دهانه اسکیمر نیز، آب وارد آن می شود.

دریچه سرریز اسکیمر جکوزی چیست ؟

دریچه سرریز (Weir)، در قسمتی از ورودی اسکیمر قرار گرفته و آب سطح جکوزی به همراه مواد شناور روی آن، از دریچه می گذرند. از آن جا که این دریچه به صورت یک طرفه باز می شود، از بیرون رفتن و بازگشت ذرات و زباله های روی آب به درون جکوزی، جلوگیری می کند.

اسکیمر جکوزی
دریچه سرریز اسکیمر جکوزی

سبد اسکیمر جکوزی چیست ؟

سبد اسکیمر، اولین فیلتر می باشد. این فیلتر، زباله های بزرگ تر آب وارد شده از دهانه و سرریز را غربال می کند. بدین ترتیب آب با مواد و ذرات شناور ریز تر، به مرحله بعدی تصفیه می رود.

اسکیمر جکوزی
سبد اسکیمر جکوزی

مکنده اسکیمر جکوزی چیست ؟

سیستم مکنده اسکیمر وظیفه مکش آب سطح جکوزی را برای تصفیه بر عهده دارد. مکنده اسکیمر وظیفه مهمی را بر عهده دارد. زیرا اگر به خوبی عمل نکند و تمام آب سطح جکوزی به درون اسکیمر مکیده نشود، آب های کثیف در اطراف جکوزی باقی می مانند.

اکوالایزر اسکیمر جکوزی چیست ؟

یکی دیگر از اجزای اسکیمر، اکوالایزر می باشد. اکوالایزر پایین تر از دهانه ورودی اسکیمر قرار می گیرد. وقتی سطح آب جکوزی به پایین تر از دهانه و دریچه سرریز اسکیمر می رسد، اکوالایزر با وارد کردن مقداری آب، از ورود هوا به اسکیمر و اختلال در عملکرد مکنده جلوگیری می کند. همچنین سبب می شود تا اسکیمر به کار خود ادامه دهد. اکوالایزر با یک شیر فنری کنترل می شود. هنگامی که آب سطح جکوزی پایین می آید و اسکیمر شروع به مکیدن هوا کند، این پیچ، دریچه را باز می کند.

اسکیمر جکوزی
اسکیمر جکوزی چیست

نحوه کار اسکیمر جکوزی چیست ؟

در مطلب بالا، با اجزای سازنده اسکیمر آشنا شدید. حال برای آن که بهتر بدانیم اسکیمر جکوزی چیست ، لازم است با نحوه کار آن نیز به اختصار آشنا شوید. اسکیمر در واقع یک سیستم تصفیه و فیلتراسیون می باشد که بر روی بیشتر جکوزی های بزرگ امروزی نصب می شود. پمپ جکوزی، آب سطحی جکوزی را با تمام چربی ها و مواد شناور ریز روی آن، برای پمپاژ دوباره، به درون خود می کِشد. اما اسکیمر از این امر جلوگیری می کند.

در مرحله اول فیلتراسیون توسط اسکیمر، این آب به همراه تمام مواد شناور روی آن مانند برگ درختان، مو و حشرات ریز، به درون اسکیمر مکیده شده و وارد یک سبد می شوند. زباله های بزرگ تر مانند برگ ها درون این سبد به دام می افتند. سایر آلودگی های ریز و یا چربی ها اما به فیلتراسیون کوچک تری نیاز دارند. به همین دلیل بعد از مرحله سبد تصفیه، آب وارد یک میکرو فیلتر می شود. در این مرحله، مواد ریز تر نیز تصفیه شده و آب تمیز دوباره به درون پمپ جکوزی بازگشته و توسط جت ها به درون جکوزی پمپاژ می شود.

نحوه تمیز کردن اسکیمر جکوزی چیست ؟

بهتر است که هفته ای یکبار، اسکیمر و فیلتر های درون آن را تمیز کنید. برای تمیز کردن اسکیمر کافی است ابتدا پمپ جکوزی را خاموش کنید. پس از آن، طبق دفترچه راهنمای محصول، پوشش خارجی اسکیمر را باز کرده و سبد آن را بیرون بیاورید. سپس زباله های درون سبد را بیرون ریخته و آن را شست و شو داده و تمیز کنید. پس از تمیز کردن سبد، آن را سر جای خود گذاشته و کار تمیز کردن اسکیمر به پایان می رسد.

اسکیمر جکوزی
نحوه تمیز کردن اسکیمر جکوزی

مزایای اسکیمر جکوزی چیست ؟

اگر هنوز در تهیه اسکیمر برای جکوزی خود مردد هستید، بهتر است تا بدانید مزایای دیگر اسکیمر جکوزی چیست . استفاده از اسکیمر در جکوزی و استخر، علاوه بر تمیز کردن سطح آب، مزایای دیگری نیز دارد. مزیت اول استفاده از اسکیمر، صرفه جویی در مصرف آب است. زیرا با وجود سیستم تصفیه اسکیمر، نیازی به خالی کردن و پر کردن مجدد آب جکوزی پس از هر یک ساعت استفاده از آن، نیست. مزیت دیگر اسکیمر نیز کمک به کارکرد بهتر و دوام بالاتر پمپ و جت های جکوزی می باشد. زیرا اگر سیستم تصفیه ای وجود نداشته باشد و آب جکوزی با تمام زباله ها و چربی های موجود در آن وارد پمپ جکوزی شود، می تواند به سلامت پمپ و جت ها آسیب بزند. در نتیجه اسکیمر، طول عمر پمپ جکوزی را بیشتر می کند.

برای مطالعه بیشتر:

خرید وان حمام

قیمت وان خانگی ارزان

وان شیشه ای

جکوزی شیشه ای

ابعاد جکوزی ۴ نفره

جکوزی آماده توکار

ابعاد جکوزی ۶ نفره

جکوزی ارزان

جکوزی شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی میدهید؟

امتیاز کاربران: 4.7 ( 3 نظر)