استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ابعاد ساندویچ پانل

ابعاد ساندویچ پانل
ابعاد ساندویچ پانل

ابعاد ساندویچ پانل بر اساس نوع ورق، قطر ورق ها، نوع عایق و قطر آن تعیین می شود. ابعاد ساندویچ پانل سقف و ابعاد ساندویچ پانل دیوار در کل به دو عامل نوع فوم و ورق ها بستگی دارد. ساندویچ پانل ها از دو لایه ورق فلزی یا گالوانیزه یا آلومینیوم و آلوزینک است که دارای یک لایه فوم میانی از جنس پلی استایرن، پشم شیشه یا پشم سنگ می باشد. در انواع روش های ساخت و ساز می توان از تنوع ابعاد ساندویچ پنل بهره مند شد. ساندویچ پانل رنگ ها و ابعاد مختلفی دارند و در برابر رطوبت، سرما، گرما و فشار، مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

برای بررسی بهتر ابعاد ساندویچ پانل دیواری و سقفی لازم است به معرفی کاربرد آن ها در ساختمان سازی نیز پرداخته شود. ساندویچ پانل ها دیوار های عایق پیش ساخته ای هستند که برای پوشش دیوار های جانبی و داخلی انواع کاربری ها مورد استفاده قرار می گیرد. در ساندویچ پنل ها یک لایه عایق میان دو ورق قرار می گیرد تا از نفوذ رطوبت، برودت، صوت و حرارت جلوگیری کند.

ابعاد ساندویچ پانل
ابعاد متنوع ساندویچ پنل

انواع ابعاد ساندویچ پنل

ابعاد ساندویچ پانل ها در دو نوع استاندارد و سفارشی موجود می باشد. در صورت تهیه ساندویچ پنل از بازار، ابعاد استاندارد از پیش ساخته شده آن ها را می توان تهیه نمود. در صورت نیاز به ابعاد خاص و سفارشی می توان به کارخانه های تولید ساندویچ پانل ابعاد مورد نیاز را سفارش داد. ابعاد ساندویچ پانل سقفی و دیواری اختصاصی متناسب با هر پروژه در اختیار مشتری قرار می گیرد. تنوع در ابعاد ساندویچ پنل ها موجب شده است تا این محصول برای استفاده در ساخت دیوار و سقف انواع کاربری های مسکونی، تجاری، ورزشی، صنعتی و … مناسب باشد. نوع خاصی از ساندویچ پنل ها برای ساخت دیوار و سقف سردخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد، که از قطر بیشتری نسبت به سایر انواع ساندویچ پنل دارد تا از هدررفت انرژی در فضا جلوگیری کند.

ابعاد ساندویچ پانل
اجزای ساندویچ پانل

ابعاد ساندویچ پانل دیواری

تنوع بالا در ابعاد ساندویچ پانل دیواری ، این عنصر را برای استفاده در دیوار سوله ها و کارخانه ها بسیار مناسب می سازد. کیفیت بالای ساندویچ پنل های دیواری ، قابلیت استفاده دوباره آن ها را در سازه های دیگر فراهم می کند. تولید ابعاد ساندویچ پانل دیواری در اندازه های متنوع و گوناگون امکان پذیر است که هر کدام از آن ها برای یک کاربری مناسب است. ابعاد ساندویچ پنل پارامتر مهمی در ساخت و ساز می باشد؛ زیرا در صورت استفاده از ابعاد غیر استاندارد، روند اجرای پروژه با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

ابعاد ساندویچ پانل دیواری
ساندویچ پانل دیواری

ابعاد ساندویچ پانل دیواری در سه مدل صاف، شیاردار و پیچ مخفی تفاوت دارد. باید توجه داشته باشید، عرض ساندویچ پانل معمولا ثابت است و آن چه در ابعاد ساندویچ پانل دیواری متغیر است، طول آن است که از ۲ متر تا ۱۰ متر ادامه دارد. قطر پانل ها نیز تغییر می کند و بین ۴ تا ۱۵ سانتی متر است. برای لایه رویی ساندویچ پانل های دیواری از متریال گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیوم استفاده می کنند. قطر ورق های پوشاننده رویی حدود ۰/۷ میلی متر بوده و تا حدودی قابل چشم پوشی است.

ابعاد ساندویچ پانل سقفی
ساندویچ پانل سقفی

ابعاد ساندویچ پانل سقفی

ابعاد ساندویچ پانل سقفی دارای استاندارد ها و ابعاد مشخصی است. یکی از تفاوت هایی که ابعاد ساندویچ پانل سقفی با ابعاد ساندویچ پانل دیواری دارد، گام های بلند تر آن است. پنل های سقفی در معرض تجمع برف و باران قرار داشته و به همین جهت گام های بلند تری دارد تا برف و باران روی سازه جمع نشود. هم چنین جنس لایه رویی ساندویچ پانل های سقفی نسبت به دیواری در برابر رطوبت از مقاوت بالاتری برخوردار هستند. ابعاد ساندویچ پانل سقفی در عرض معمولا ثابت بوده و ۱ متر می باشد و طول آن تا ۱۴ متر نیز می تواند ادامه داشته باشد. قطر این نوع پوشش نیز بر اساس نوع عایق به کار رفته در تولید آن و قطر ورق های اطراف، از ۴ سانتی متر تا ۱۰ سانتی متر ادامه دارد.

ابعاد ساندویچ پانل سقفی
اجرای ساندویچ پانل سقفی

قیمت ابعاد مختلف ساندویچ پانل

یکی از فاکتور های تاثیرگذار بر قیمت ساندویچ پانل ها، ابعاد آن می باشد. قیمت هر کدام از ابعاد ساندویچ پانل ها با توجه به طول، عرض و قطر آن ها متفاوت خواهد بود و با توجه به نیاز مشتریان و ابعاد سفارشی آن ها تولید می شود. قطر ساندویچ پانل ها در انواع سقفی و دیواری معمولا در ابعاد استاندارد ۲،۳،۴،۵،۶،۷،۸،۱۰،۱۲،۱۵ سانتی متر و عرض ۱ متر تولید می شود. طول ساندویچ پانل ها نیز بر حسب نیاز و سفارش مشتری متغیر است. نوع دیگری از ابعاد ساندویچ پنل به نام نوع سردخانه ای نیز وجود دارد که قطر بالاتری نسبت به نوع دیواری و سقفی داشته و برای جلوگیری از اتلاف انرژی در فضاهایی مانند سردخانه ها مناسب است.

ابعاد ساندویچ پانل
استفاده از ساندویچ پانل در ساخت سوله ها

قطر در ابعاد ساندویچ پنل

از آن جایی که قیمت انواع ساندویچ پنل ها به ابعاد آن ها نیز بستگی دارد، در ادامه ویژگی های فیزیکی ساندویچ پانل شامل قطر، طول و عرض آن ها بررسی می شود. قطر ساندویچ پانل دیواری در بازه ۴ تا ۱۵ سانتی متر (۴۰،۵۰،۶۰،۸۰،۱۰۰،۱۲۵،۱۵۰ میلی‌متر) و قطر ساندویچ پانل سقفی در بازه ۴ تا ۱۰ سانتی متر (۳۰،۴۰،۵۰،۶۰،۸۰،۱۰۰ میلی‌متر) است. برای انتخاب بهترین قطر باید به نوع و کاربری پروژه دقت داشته باشید. به عنوان مثال برای پروژه هایی مانند سردخانه ها باید قطر های بالاتر را انتخاب کنید.

ابعاد ساندویچ پانل دیواری
ساخت سوله با ساندویچ پانل دیواری

هر چه قطر در ابعاد ساندویچ پنل ها بیشتر باشد در برابر ضربه، فشار و نیرو های وارده مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند.قطر فوم میانی نیز در صورت بالا بودن، مقاومت پنل در برابر حرارت، رطوبت و … را تامین می کند.

طول و عرض در ابعاد ساندویچ پنل

عرض ساندویچ پنل ها در ابعاد استاندارد و ثابت تولید می شود و طول آن با توجه به نیاز مشتری تغییر می کند. عرض ساندویچ پانل ها به گونه ای است که حتما پنل ها با یکدیگر همپوشانی مناسب و کافی را داشته باشند. طول ساندویچ پنل نیز از ۲ تا ۱۴ سانتی متر متغیر است. به دست آوردن ابعاد و اندازه دقیق در سفارش دادن طول ساندویچ پانل از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا هر چه ابعاد و اندازه ها دقیق تر باشد، ظاهر کار ظریف تر و زیبا تر خواهد شد و فرایند اجرا نیز سریع تر و راحت تر خواهد بود.

عمران مدرن همچنین ارائه دهنده انواع دیوار پیش ساخته بتنی می باشد. به منظور تهیه دیوار آماده ارزان با بالاترین کیفیت با کارشناسان عمران مدرن تماس بگیرید.

برای مطالعه بیشتر:

ساندویچ پانل کانکس

ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل ، تری دی پنل و پنل گچی

ورق گالوانیزه

سقف سوله

دیوار پیش ساخته برای سوله

پانل سه بعدی

اتاق تمیز ، ساخت و طراحی

قیمت ساندویچ پانل دیواری ۵ سانتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.47 ( 5 نظر)