استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ابعاد استاندارد جکوزی

ابعاد استاندارد جکوزی
ابعاد استاندارد جکوزی

برای قرار دادن جکوزی داخل حمام، یک سری ابعاد استاندارد جکوزی خانگی تعریف شده است. در حالت کلی، اندازه وان و جکوزی بسته به مدل و کارایی آن متفاوت می باشد. به عنوان مثال، ابعاد استاندارد جکوزی خانگی در جکوزی های مستطیلی با جکوزی های سه گوش متفاوت می باشد. همچنین ظرفیت نیز بر ابعاد جکوزی تاثیر گذار است. در ادامه، به ابعاد استاندارد وان جکوزی توکار، سه گوش، جزیره، مستطیلی، بیضی و گرد یا دایره ای پرداخته شده است.

ابعاد استاندارد جکوزی در سرویس بهداشتی

در انتخاب و خرید جکوزی نکته ای که باید به آن توجه کرد، هماهنگی اندازه وان جکوزی خانگی با متراژ و فضای سرویس بهداشتی است. همچنین دسترسی آسان مانند ورود و خروج از جکوزی، باید به گونه ای باشد تا کاربر احساس راحتی کند. در همین راستا ابعاد استاندارد جکوزی خانگی باید به گونه ای باشد که فضای آزاد جلوی آن حدود ۱۵۰ سانتی متر طول و ۷۵ سانتی متر عرض را داشته باشد تا دسترسی آسان تری به کاربر بدهد. همچنین اندازه استاندارد وان جکوزی باید به گونه ای تعریف شود که فضای خالی جلوی وان، دسترسی بیشتری به کاربر بدهد.

ابعاد استاندارد جکوزی
نمایی از ابعاد جکوزی های کنجی

ابعاد استاندارد وان جکوزی توکار

ابعاد استاندارد جکوزی توکار کوچک به صورت تقریبی به طول ۱۵۲ سانتی متر و عرض ۷۶ سانتی متر و ارتفاع وان جکوزی ۳۵ سانتی متر می باشد. جکوزی های توکار به صورت مستطیلی و دایره ای می باشند. اندازه استاندارد وان جکوزی توکار بزرگ به صورت تقریبی به طول ۱۸۳ و عرض ۸۱ و ارتفاع وان جکوزی ۵۰ سانتی متر است.

اندازه استاندارد وان جکوزی
اندازه استاندارد وان جکوزی مستطیلی توکار

ابعاد استاندارد جکوزی خانگی سه گوش

جکوزی سه گوش یا کنجی معمولا در گوشه سرویس بهداشتی نصب می شود. نصب جکوزی سه گوش در فضاهایی امکان پذیر است که حداقل دو دیوار عمود بر هم وجود داشته باشد. ابعاد استاندارد جکوزی خانگی سه گوش یا کنجی کوچک به صورت تقریبی به طول ۱۲۲ و عرض ۱۲۲ و ارتفاع ۴۵ سانتی متر می باشد. در برخی از طراحی های جکوزی سه گوش یا کنجی پانل جلویی آن به صورت آکواریومی می باشد. اندازه وان و جکوزی کنجی بزرگ به صورت تقریبی به طول ۱۸۳ و عرض ۱۸۳ و ارتفاع جکوزی، ۵۱ سانتی متر است. همچنین لازم به ذکر است اندازه استاندارد جکوزی سه گوش متوسط به صورت تقریبی به طول ۱۵۲ و عرض ۱۵۲ و ارتفاع وان جکوزی، ۵۱ می باشد.

ابعاد استاندارد وان جکوزی
ابعاد استاندارد وان جکوزی مدل سه گوش

اندازه استاندارد وان جکوزی جزیره

جکوزی مدل جزیره ای غالبا به صورت مستقل جای می گیرد. ابعاد استاندارد جکوزی خانگی جزیره ای به صورت تقریبی به طول ۱۴۰ و عرض ۶۸ و ارتفاع ۳۸ سانتی متر است. جکوزی جزیره ای در رنگ های متنوعی عرضه می گردد که بسته به سلیقه مشتری ارائه می شوند. همچنین لازم به ذکر است اندازه استاندارد وان جکوزی جزیره ای بزرگ به صورت تقریبی به طول ۱۸۳ و عرض ۸۱ بوده و ارتفاع جکوزی ۵۱ سانتی متر است. همچنین ابعاد جکوزی سایز متوسط آن به طول ۱۵۲ و عرض ۷۶ و ارتفاع ۷۶ سانتی متر می باشد.

ابعاد استاندارد جکوزی
ابعاد استاندارد جکوزی جزیره ای

اندازه جکوزی خانگی مستطیلی

جکوزی مستطیلی عموما بیشترین خریداری و محبوبیت را دارد. جکوزی مستطیلی با ظرفیت های یک نفره، دونفره و بالاتر عرضه می گردد. ابعاد استاندارد جکوزی مستطیلی کوچک از طول ۱۱۴ و عرض ۷۶ و ارتفاع ۳۵ سانتی متر شروع می شود. ضمنا در برخی از طراحی ها، یکی از پانل های جکوزی مستطیلی به شکل آکواریومی است. اندازه جکوزی خانگی مستطیلی بزرگ از طول ۱۸۳ و عرض ۸۱ و ارتفاع ۵۱ سانتی متر شروع می شود. همچنین ابعاد جکوزی مستطیلی متوسط، به صورت تقریبی به طول ۱۵۲ و عرض ۸۱ و ارتفاع ۴۵ سانتی متر می باشد.

اندازه استاندارد وان جکوزی
ابعاد استاندارد جکوزی مستطیلی

ابعاد استاندارد جکوزی بیضی

جکوزی بیضی غالبا به صورت مستقل در وسط سرویس بهداشتی و به صورت مستقل قرار می گیرد. جکوزی بیضی در رنگ های متنوعی طراحی می شود که بسته به سلیقه مشتری قابل خریدن است. ابعاد استاندارد جکوزی بیضی  از طول ۱۵۲ سانتی متر و عرض ۱۰۴ سانتی متر و ارتفاع ۶۱ سانتی متر شروع می شود. لازم به ذکر استاندازه وان و جکوزی بیضی، بسته به ابعادش، فضای کمتری اشغال می کند.

ابعاد استاندارد جکوزی خانگی
ابعاد استاندارد جکوزی بیضی

اندازه جکوزی خانگی گرد

جکوزی گرد یکی دیگر از انواع مدل های جکوزی است که هم به صورت مستقل و هم به صورت توکار نصب می شود. همچنین سایز وان و جکوزی گرد یا دایره ای نسبتا فضای زیادی از سرویس بهداشتی را اشغال می کند. در همین جهت اندازه وان جکوزی خانگی گرد یا دایره به صورت تقریبی از قطر ۱۸۰ و ارتفاع ۶۳ شروع می شود.

ابعاد استاندارد جکوزی
ابعاد جکوزی آماده خانگی گرد

ابعاد استاندارد وان جکوزی

همان طور که در قسمت های قبلی اشاره کردیم، ابعاد استاندارد وان جکوزی بسته به مدل های مختلف جکوزی، متفاوت است. همچنین ابعاد آن باید به گونه ای تعریف شود که فضای جلوی وان دسترسی راحتی به کاربر دهد. در ادامه ابعاد استاندارد جکوزی به صورت جمع بندی آورده شده است.

مدل / سایز وان و جکوزیکوچکمتوسطبزرگ
جکوزی توکار۳۵*۷۶*۱۵۲۴۶*۸۱*۱۵۲۵۰*۸۱*۱۸۳
جکوزی سه گوش۴۵*۱۲۲*۱۲۲۵۱*۱۵۲*۱۵۲۵۱*۱۸۳*۱۸۳
جکوزی جزیره ای۳۸*۶۸*۱۴۰۷۶*۷۶*۱۵۲۵۱*۸۱*۱۸۳
جکوزی مستطیلی۳۵*۷۶*۱۱۴۴۵*۸۱*۱۵۲۵۱*۸۱*۱۸۳
ابعاد استاندارد وان جکوزی
اندازه استاندارد وان جکوزی سه گوش توکار

خرید جکوزی با اندازه استاندارد

همان طور که گفتیم، هنگام خرید جکوزی، باید متراژ سرویس بهداشتی را در نظر بگیرید. همچنین برای انتخاب ابعاد استاندارد جکوزی مناسب باید به تک نفره، دونفره و یا چند نفره بودن جکوزی توجه داشت. ابعاد جکوزی باغی و جکوزی های مناسب فضای باز، از اندازه وان جکوزی دار خانگی بزرگ تر است. به همین دلیل ابعاد جکوزی باغی دارای طول بزرگ تر از ۱۶۰ سانتی متر هستند. برای خرید و دیدن انواع مختلف جکوزی با اندازه استاندارد می توانید به سایت عمران مدرن مراجعه فرمایید.

ابعاد وان جکوزی دار با ظرفیت یک نفر

امروزه بسیاری از خانه و آپارتمان ها در متراژ های کوچک ساخته می شوند. به تبع آن، مساحت و فضای حمام و سرویس بهداشتی نیز کوچک می باشد. برخی تصور می کنند برای تهیه جکوزی، مساحت حمام حتما باید زیاد باشد. اما این تصور اشتباه است. ابعاد وان جکوزی دار های یک نفره مناسب متراژهای مختلف حمام، مخصوصا متراژهای پایین است. حتی اگر مساحت حمام بزرگ باشد، بسیاری ترجیح می دهند تا ابعاد جکوزی آماده ، فضای کمتری از حمام را اشغال کند. اندازه های وان جکوزی با ظرفیت یک نفر، در سه رده کوچک، متوسط و بزرگ تولید می شوند.

اندازه وان جکوزی دار یک نفره کوچک، دارای طول ۱۰۰ تا ۱۴۰ سانتی متر و عرض ۶۰ تا ۷۵ سانتی متر است. در نتیجه حداقل ابعاد جکوزی خانگی دارای طول ۱۰۰ سانتی متر بوده و عموما به شکل سه گوش (کنجی) می باشد. ابعاد وان جکوزی خانگی با ظرفیت یکنفره متوسط، عموما دارای طول ۱۴۰ تا ۱۶۰ سانتی متر و محدوده عرض آن ۷۰ الی ۸۰ سانتی متر است. اندازه وان جکوزی دار بزرگ یک نفره دارای طول بیشتر از ۱۶۰ سانتی متر و عرض بالاتر از ۸۰ سانتی متر هستند.

ابعاد استاندارد جکوزی
ابعاد استاندارد جکوزی

ابعاد وان جکوزی خانگی با ظرفیت دو نفر

اگر فضای حمام بزرگ بوده و فضای بسیار خوبی برای قرار دادن جکوزی داشته باشد، انتخاب جکوزی های دونفره انتخاب بسیار خوبی هستند. ابعاد وان جکوزی خانگی با ظرفیت دو نفر، بزرگتر از ابعاد جکوزی آماده یک نفر است. همچنین توان موتور و پمپ های جکوزی دو نفره نیز قوی ترند. حداقل ابعاد جکوزی خانگی دونفره دارای طول ۱۵۰ سانتی متر و حداکثر آن ۱۹۰ الی ۲۰۰ سانتی متر است. نوع مدل در ابعاد وان جکوزی خانگی دارای ظرفیت دو نفره که سایز کمتری دارند، مدل سه گوش و گرد است.

برای مطالعه بیشتر:

بهترین مارک وان جکوزی

وان جکوزی زرین آب

جکوزی شاینی مدل ۰۲۵

جکوزی زرین آب مدل اسکالیا

وان پرشین استاندارد

مضرات جکوزی

جکوزی اینتکس

جکوزی آب درمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.66 ( 7 نظر)

۳ نظر

  1. این ابعاد استاندارد جکوزی که آوردید، استاندارد جهانی است یا سازمان ملی استاندارد ایران اینا رو داده؟

  2. حداقل ابعاد جکوزی ربای ساختمان های کوچیک چقدره

  3. ابعاد جکوزی کمتر از مقدار استاندارد هم تولید میشه؟