استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

آشنایی با قفل دیجیتال کارتی و انواع آن

قفل‌ها یکی از پر کاربردترین وسایل امنیتی هستند که از گذشته تا به حال مورد استفاده قرار گرفته و می‌گیرند. این قفل‌ها انواع مختلفی دارند و در محصولات مختلفی مانند درب به کار می‌روند. با پیشرفت تکنولوژی ساختار این محصولات نیز پیچیده‌تر شده است و برخی از آنها به صورت هوشمند یا دیجیتال تولید و عرضه می‌شوند.

قفل دیجیتال یا قفل هوشمند همان محصولی است که معمولاً در انواع درب ضد سرقت استفاده می‌شود. این محصول بسیار مستحکم است و می‌تواند از ورود سارق به محیط داخلی یک ساختمان جلوگیری کند. قفل هوشمند خود دارای انواع مختلفی مانند رمزدار، کارتی، اثر انگشت، تشخیص چهره و… است. این محصول از هر نوعی که باشد عملکردی عالی برای اماکن پرتردد خواهد داشت. در ادامه با شرکت دژ همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد قفل دیجیتال کارتی کسب نمایید.

قفل دیجیتال کارتی چیست؟

شما دوستان گرامی ابتدا باید بدانید که قفل دیجیتال دارای سیستمی هوشمند است و به صورت دیجیتال کار می‌کند. یعنی یک قفل هوشمند از هر نوعی که باشد، نیازی به کلید فیزیکی نخواهد داشت و دارای به امنیت بسیار بالایی خواهد بود. قفل دیجیتال کارتی یکی از محبوب‌ترین، ایمن‌ترین و جدیدترین قفل‌های هوشمند است که از آن در اماکنی مانند ساختمان‌های مسکونی، هتل‌ها و… استفاده می‌شود. این محصول امنیت و آرامش را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. درب‌هایی که دارای قفل کارتی هستند، تنها با کارت مخصوص خود باز می‌شوند و دارای کلید فیزیکی نمی‌باشند.

انواع قفل کارتی از لحاظ عملکرد

در حالت کلی این محصول از لحاظ عملکرد به دو دسته آنلاین و آفلاین تقسیم‌بندی می‌شود. قفل کارتی آفلاین، دارای عملکرد آفلاین است و مستقل از نرم‌افزار کار می‌کند. در این قفل‌ها بر حسب کارت‌های صادر شده ارتباط بین کارت و قفل برقرار می‌شود و کنترل رفت و آمد و کنترل قفل‌ها به صورت آنلاین وجود نخواهد داشت.

اما قفل کارتی آنلاین بر پایه ارتباط با نرم‌افزار عمل خواهد کرد. در این نوع، وضعیت قفل کارتی به وسیله نرم‌افزار کنترل خواهند شد و کنترل این قفل‌ها با استفاده از نرم‌افزار مرکزی خواهد بود. در حقیقت کاربر گزارش‌های مورد نظر خود را از طریق نرم‌افزار دریافت خواهد کرد.

انواع قفل کارتی از لحاظ نحوه باز شدن

جالب است شما دوستان گرامی بدانید که قفل کارتی از لحاظ نحوه باز شدن به دو نوع مختلف تقسیم بندی می‌شود. یکی از این انواع کارت تماسی یا IC است و نوع دیگر کارت RFID یا بدون تماس می‌باشد. در نوع اول که از اولین نمونه‌های قفل کارتی است، قفل به وسیله تماس مستقیم با کارت باز می‌شود اما در نوع دوم نیازی به تماس مستقیم کارت با قفل نخواهد بود.

نکته مهم این است که عملکرد قفل‌های کارتی RFID بهتر از نوع تماسی است. اما چرا؟ زیرا قفل کارتی با تماس مستقیم باعث استهلاک کارت‌ها می‌شود در حالی که قفل‌های کارتی RFID با امواج رادیویی باز می‌شوند و نیازی به تماس مستقیم با قفل نخواهد بود و بنابراین کارت سالم می‌ماند. قفل‌های کارتی RFID کاربردی‌تر از قفل‌های قدیمی‌تر یعنی تماسی هستند و کاربران مختلف با هر سنی می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. البته برای کنترل و مدیریت آنها نرم‌افزار نیز وجود دارد. یکی دیگر از مزیت‌های قفل‌های کارتی RFID این است که به هیچ عنوان کپی نمی‌شوند و همین موضوع امنیت بسیار بالایی را برای کاربر فراهم می‌کند.

مزایای قفل دیجیتال کارتی

اگر شما دوستان عزیز می‌خواهید در مورد مزایای نسل قفل کارتی اطلاعاتی کسب نمایید، باید بدانید که یکی از مهم‌ترین و بهترین مزیت‌های این محصول عدم نیاز به استفاده از کلید است که باعث امنیت آن نیز می‌شود. این محصول برای هتل‌داران بسیار مناسب است و همیشه رضایت مسافرین هتل را در پی خواهد داشت. قفل دیجیتال کارتی دارای ظاهری شیک و مدرن است‌. امکان گزارش و ثبت تمامی ترددها از درب ورودی در این قفل‌ها وجود دارد.

از دیگر مزیت‌های قفل دیجیتال کارتی می‌توان به مجهز بودن این قفل به سیستم حفظ حریم خصوصی اشاره کرد یعنی باز کردن درب از بیرون بدون کارت غیر ممکن خواهد بود. همانطور که پیشتر نیز ذکر شد این کارت‌ها غیرقابل کپی شدن هستند و امنیت بالایی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. مغزی الکترونیکی این قفل‌ها استاندارد امنیتی بالایی دارد. امکان اعمال محدودیت‌های متفاوتی برای دسترسی و تردد با انجام زمان‌بندی روی این مدل قفل‌ها وجود دارد. همواره به کاربران توصیه می‌شود که برای دسترسی آسان، صرفه‌جویی در زمان و آسایش و راحتی از قفل دیجیتال کارتی استفاده نمایند.

قفل چند منظوره

اکنون که شما دوستان گرامی با انواع قفل کارتی آشنا شدید، بهتر است بدانید که این قفل‌های دیجیتال یا قفل‌های هوشمند پیشرفته چند منظوره هستند یعنی دارای قابلیت‌های مختلفی مانند کارت، اثر انگشت، رمز عبور، کلید مکانیکی برای موارد اضطراری می‌باشند و البته سیستم آلارم اعلام سرقت، سیستم آلارم اعلام حریق و سیستم ضد شوک نیز دارند.

خرید قفل دیجیتال از دژ درب

شرکت دژ یکی از بزرگترین و برترین تولیدکنندگان انواع درب در سراسر کشور محسوب می‌شود که انواع مختلف قفل دیجیتال با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت را نیز به مشتریان گرامی خود ارائه می‌دهد. اگر شما دوستان گرامی قصد خرید قفل دیجیتال کارتی یا قفل دیجیتال چند منظوره با برندهای معتبر و قیمت مناسب را دارید، به وب‌سایت مجموعه دژ مراجعه نمایید و از مدل‌های مختلف این محصولات دیدن کنید و یا با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید. کارشناسان مجرب دژ همواره پاسخ‌گوی سوالات شما دوستان گرامی هستند و شما می‌توانید به آنها مشاوره رایگان داشته باشید تا پیش از نهایی کردن خرید خود اطلاعات جامع و کاملی در مورد محصول مورد نظرتان کسب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *